• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Äkkiseltään tuntuisi, että nyt hintaeroa on liikaa paremmin varusteltuun versioon suhteessa eroihin (kun auton "malli" on sama). Paskat manuaalipenkit esimerkiksi olisi itselle täysi no-go, mutta eipä niistä nyt tuota hintaeroa taas sitten maksaisi. Eli eri merkkiin katseet. Vähän tämä on Teslalla tällaista peiton jatkamista päästä toiseen, kun malleja ei ole tarpeeksi riittävän erilaisten hintapisteiden luomiseen.
 
Eikös nuo penkit ole edelleen sähköisiä ja tue käyttäjäprofiileja kuten muissakin, mutta tallennettavat säädöt pitää tehdä vaan näytön kautta. Eli ne säätönapit vaan puuttuu penkin sivusta.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Minä olen ainakin ymmärtänyt, että EU:ssa on ihan normaali radio mukana. Ja ihan samalla tavalla tuolla Teslan sivuilla listaa FM/DAB radio, kuten muissakin malleissa.
 
Joo, älkää ottako noita varuste speksejä jostain Youtube videosta joka on kuvattu Yhdysvalloissa. Y Standard varustelu on vissiin Euroopassa erilainen kuin USA:ssa, joten sama varmaankin pätee myös 3 Standardiin. Hirveä soppa kyllä tuo Teslan varustelu eri malleissa, kun sivujenkin tiedot on mitä on.
 
Joo, älkää ottako noita varuste speksejä jostain Youtube videosta joka on kuvattu Yhdysvalloissa. Y Standard varustelu on vissiin Euroopassa erilainen kuin USA:ssa, joten sama varmaankin pätee myös 3 Standardiin. Hirveä soppa kyllä tuo Teslan varustelu eri malleissa, kun sivujenkin tiedot on mitä on.
Siellä on ihan hyvä varustevertailu eri mallien sisällä, josta noita eroja voi suoraa katsoa, ja mitkä ominaisuudet ovat kaikissa samat.
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, tässä siis linkki muillekin. Mm. se FM radio on kyllä Euroopan mallissa:


Onhan tuossa melkoisesti autoa 37 000€ hintaan.

Mut eikö tässä ole vähän sama ongelma kuin Y:nkin standardissa. Tämän kvartaalin alussa tilattu normi model 3 RWD nollakorolla tulee aika samoihin kokonaiskustannuksiin kuin tämä standard tällä 1,99 korolla jos puhutaan jostain 5 vuoden laina-ajasta?

Ja käteisellähän Tesloja ei ole oikein ikinä kannattanut ostaa kun käteisalennuksia ei tunneta.
 
Viimeksi muokattu:
Mut eikö tässä ole vähän sama ongelma kuin Y:nkin standardissa. Tämä kvartaalin alussa tilattu normi model 3 RWD nollakorolla tulee aika samoihin kokonaiskustannuksiin kuin tämä standard tällä 1,99 korolla jos puhutaan jostain 5 vuode laina-ajasta?

Ja käteisellähän Tesloja ei ole oikein ikinä kannattanut ostaa kun käteisalennuksia ei tunneta.
Juu kyllä tässä ihan tyytyväinen voi olla, että otti tuon päivitetyn "Premium" RWD standard rangen, kun oli 0% korolla ja 3000€ sai vanhasta raadosta, niin hinta oli jopa halvempi kuin uuden Standardin.
Melko lyhytkestoiseksi jäi kieltämättä tuo vilkkuviiksellä ja etukameralla (ja mustilla badgeilla) varustettu RWD SR, voi sanoa omistavansa harvinaisen menopelin :tup:
 
Eli radio on sittenkin, mielenkiintoisia nämä alueiden väliset erot.

Ilmeisesti iskunvaimentimet ovat kanssa erilaiset, ja löysin omalle kohdalle dealbreakerin: tunnelma-valonauha puuttuu. 🤨

Yleisesti silti ihan hyvä kilpailun kannalta.
 
En, mutta markkinoilla ei olekaan ollut mua kiinnostavaa bensa-autoa, jota olisi pitänyt tankata talvella 200 kilometrin välein.
Älä leiki tyhmää, ymmärsit varmasti hyvin, että pelkkä kantama ei ole auton ainoa valintakriteeri. Esim. lastenkärryjä raahaavaa perheellinen ei kolmosta osta vaikka se menis kuuhun yhdellä latauksella.
 
Juu kyllä tässä ihan tyytyväinen voi olla, että otti tuon päivitetyn "Premium" RWD standard rangen, kun oli 0% korolla ja 3000€ sai vanhasta raadosta, niin hinta oli jopa halvempi kuin uuden Standardin.
Melko lyhytkestoiseksi jäi kieltämättä tuo vilkkuviiksellä ja etukameralla (ja mustilla badgeilla) varustettu RWD SR, voi sanoa omistavansa harvinaisen menopelin :tup:
Tämä, toki harmittaa kun ehdin vanhan auton myydä pari viikkoa ennen hyvityskamppista yksityiselle mutta silti 0-korolla tuo RWD 40590 €:lla on mielestäni huomattavasti parempi diili kuin tuo halpuutettu uusi malli.
 
Mielestäni halpuutuksessa ampui Tesla itseään jalkaan. Nyt omistamani Highland RWD SR vuosimallia 24 on mielestäni huipussaan haluamiini ominaisuuksiin nähden. Nyt autokaupoille lähtiessä houkuttelevuus olisi huomattavasti pienempi, kuin mitä vuosi sitten. Nyt tullut muutaman tonnin alennus ei vastaa poistettujen ominaisuuksien subjektiivista arvoa. Kynnys sitten hypätä noiden varusteiden takia premiumiin on liian suuri ja valinta kohdistuisi todennäköisesti johonkin kilpailijaan. Toisaalta tuo tänäänkin pihassa käynyt rangeri on palvelu, jota osaa arvostaa korkealle muutaman vaggineen omistamisen jälkeen.
Onneksi ei ihan hetkeen tarvitse olla autokaupoilla...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 142
Viestejä
5 027 967
Jäsenet
80 653
Uusin jäsen
MarkoKoskiranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom