Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Äkkiseltään tuntuisi, että nyt hintaeroa on liikaa paremmin varusteltuun versioon suhteessa eroihin (kun auton "malli" on sama). Paskat manuaalipenkit esimerkiksi olisi itselle täysi no-go, mutta eipä niistä nyt tuota hintaeroa taas sitten maksaisi. Eli eri merkkiin katseet. Vähän tämä on Teslalla tällaista peiton jatkamista päästä toiseen, kun malleja ei ole tarpeeksi riittävän erilaisten hintapisteiden luomiseen.
 
Eikös nuo penkit ole edelleen sähköisiä ja tue käyttäjäprofiileja kuten muissakin, mutta tallennettavat säädöt pitää tehdä vaan näytön kautta. Eli ne säätönapit vaan puuttuu penkin sivusta.
 
Minä olen ainakin ymmärtänyt, että EU:ssa on ihan normaali radio mukana. Ja ihan samalla tavalla tuolla Teslan sivuilla listaa FM/DAB radio, kuten muissakin malleissa.
 
Joo, älkää ottako noita varuste speksejä jostain Youtube videosta joka on kuvattu Yhdysvalloissa. Y Standard varustelu on vissiin Euroopassa erilainen kuin USA:ssa, joten sama varmaankin pätee myös 3 Standardiin. Hirveä soppa kyllä tuo Teslan varustelu eri malleissa, kun sivujenkin tiedot on mitä on.
 
Joo, älkää ottako noita varuste speksejä jostain Youtube videosta joka on kuvattu Yhdysvalloissa. Y Standard varustelu on vissiin Euroopassa erilainen kuin USA:ssa, joten sama varmaankin pätee myös 3 Standardiin. Hirveä soppa kyllä tuo Teslan varustelu eri malleissa, kun sivujenkin tiedot on mitä on.
Siellä on ihan hyvä varustevertailu eri mallien sisällä, josta noita eroja voi suoraa katsoa, ja mitkä ominaisuudet ovat kaikissa samat.
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, tässä siis linkki muillekin. Mm. se FM radio on kyllä Euroopan mallissa:


Onhan tuossa melkoisesti autoa 37 000€ hintaan.

Mut eikö tässä ole vähän sama ongelma kuin Y:nkin standardissa. Tämän kvartaalin alussa tilattu normi model 3 RWD nollakorolla tulee aika samoihin kokonaiskustannuksiin kuin tämä standard tällä 1,99 korolla jos puhutaan jostain 5 vuoden laina-ajasta?

Ja käteisellähän Tesloja ei ole oikein ikinä kannattanut ostaa kun käteisalennuksia ei tunneta.
 
Viimeksi muokattu:
Mut eikö tässä ole vähän sama ongelma kuin Y:nkin standardissa. Tämä kvartaalin alussa tilattu normi model 3 RWD nollakorolla tulee aika samoihin kokonaiskustannuksiin kuin tämä standard tällä 1,99 korolla jos puhutaan jostain 5 vuode laina-ajasta?

Ja käteisellähän Tesloja ei ole oikein ikinä kannattanut ostaa kun käteisalennuksia ei tunneta.
Juu kyllä tässä ihan tyytyväinen voi olla, että otti tuon päivitetyn "Premium" RWD standard rangen, kun oli 0% korolla ja 3000€ sai vanhasta raadosta, niin hinta oli jopa halvempi kuin uuden Standardin.
Melko lyhytkestoiseksi jäi kieltämättä tuo vilkkuviiksellä ja etukameralla (ja mustilla badgeilla) varustettu RWD SR, voi sanoa omistavansa harvinaisen menopelin :tup:
 
Eli radio on sittenkin, mielenkiintoisia nämä alueiden väliset erot.

Ilmeisesti iskunvaimentimet ovat kanssa erilaiset, ja löysin omalle kohdalle dealbreakerin: tunnelma-valonauha puuttuu. 🤨

Yleisesti silti ihan hyvä kilpailun kannalta.
 
En, mutta markkinoilla ei olekaan ollut mua kiinnostavaa bensa-autoa, jota olisi pitänyt tankata talvella 200 kilometrin välein.
Älä leiki tyhmää, ymmärsit varmasti hyvin, että pelkkä kantama ei ole auton ainoa valintakriteeri. Esim. lastenkärryjä raahaavaa perheellinen ei kolmosta osta vaikka se menis kuuhun yhdellä latauksella.
 
Juu kyllä tässä ihan tyytyväinen voi olla, että otti tuon päivitetyn "Premium" RWD standard rangen, kun oli 0% korolla ja 3000€ sai vanhasta raadosta, niin hinta oli jopa halvempi kuin uuden Standardin.
Melko lyhytkestoiseksi jäi kieltämättä tuo vilkkuviiksellä ja etukameralla (ja mustilla badgeilla) varustettu RWD SR, voi sanoa omistavansa harvinaisen menopelin :tup:
Tämä, toki harmittaa kun ehdin vanhan auton myydä pari viikkoa ennen hyvityskamppista yksityiselle mutta silti 0-korolla tuo RWD 40590 €:lla on mielestäni huomattavasti parempi diili kuin tuo halpuutettu uusi malli.
 
Mielestäni halpuutuksessa ampui Tesla itseään jalkaan. Nyt omistamani Highland RWD SR vuosimallia 24 on mielestäni huipussaan haluamiini ominaisuuksiin nähden. Nyt autokaupoille lähtiessä houkuttelevuus olisi huomattavasti pienempi, kuin mitä vuosi sitten. Nyt tullut muutaman tonnin alennus ei vastaa poistettujen ominaisuuksien subjektiivista arvoa. Kynnys sitten hypätä noiden varusteiden takia premiumiin on liian suuri ja valinta kohdistuisi todennäköisesti johonkin kilpailijaan. Toisaalta tuo tänäänkin pihassa käynyt rangeri on palvelu, jota osaa arvostaa korkealle muutaman vaggineen omistamisen jälkeen.
Onneksi ei ihan hetkeen tarvitse olla autokaupoilla...
 
Reipas kuukausi siihen, että Teslan rajuista hinnanalennuksista on kolme vuotta.

Tämä tarkoittaa, että kohta alkaa tippumaan työliisareita tarjolle isolla kädellä. Miten minusta tuntuu, että valkoisten model Y sähkäreiden määrä nettiautossa kasvaa ja hinnat alenee? Toisaalta se lienee käytettynä aika kilpailukykyinen valinta ja vielä takuunalainen, joten 36kk/54tkm ajettujen hinnat tuskin painuvat pohjamutiin.
 
Mielestäni halpuutuksessa ampui Tesla itseään jalkaan. Nyt omistamani Highland RWD SR vuosimallia 24 on mielestäni huipussaan haluamiini ominaisuuksiin nähden. Nyt autokaupoille lähtiessä houkuttelevuus olisi huomattavasti pienempi, kuin mitä vuosi sitten. Nyt tullut muutaman tonnin alennus ei vastaa poistettujen ominaisuuksien subjektiivista arvoa.
Samaa mieltä. Mielestäni Tesla poisti valikoimastaan perusmallin tieltä sekä Y- että 3-malleista sen parhaan ja kiinnostavimman vaihtoehdon.
 
Tuossa kävin pikaisesti koeistumassa 26000e:n model x:ää autokaupassa, ihan mukavalta tuntui ja voisi kokeilla lisää. Oliko 2017 75D mallissa jotain sudenkuoppia tiedossa? Kulutushan noissa on aikamoinen, ja todellinen akkukapasiteetti pienempi kuin 75, mutta täysin merkityksettömiä asioita ajoprofiilin suhteen, enempi arvostaa sitä autoon ei tarvitse kömpiä ja että siinä on toimiva jousitus (siis -21 Model 3:sta siirtymässä).

Yksi vaihtoehto tietysti olis että pulttais highlandin alusta nykyiseen kolmoseen, auttaisi kaiketi tuohon jousituksen kovuuteen ainakin. Laskin että osat olis vähän päälle tonnin.
 
Kyl mä yrittäisin saada sellaisen ~21 vuotisen, onko se sitte "Raven" sukupolvea ennemmin kuin tuota ensimmäistä generaatiota.
 
Oliko 2017 75D mallissa jotain sudenkuoppia tiedossa?

Onko lapsia tulossa kyytiin? Jos on niin kannattaa pitää mielessä se turvallisuus hätätilanteissa, jos pitää päästä nopeasti ulos palavasta tai uppoavasta autosta.

Sama toki koskee kaikkia muitakin Tesloja ja muutamaa muutakin ei-Tesla mallia jossa saa repiä verhoilua irti että saa ovet auki sähköjen mentyä.
 
Tuossa kävin pikaisesti koeistumassa 26000e:n model x:ää autokaupassa, ihan mukavalta tuntui ja voisi kokeilla lisää. Oliko 2017 75D mallissa jotain sudenkuoppia tiedossa? Kulutushan noissa on aikamoinen, ja todellinen akkukapasiteetti pienempi kuin 75, mutta täysin merkityksettömiä asioita ajoprofiilin suhteen, enempi arvostaa sitä autoon ei tarvitse kömpiä ja että siinä on toimiva jousitus (siis -21 Model 3:sta siirtymässä).

Yksi vaihtoehto tietysti olis että pulttais highlandin alusta nykyiseen kolmoseen, auttaisi kaiketi tuohon jousituksen kovuuteen ainakin. Laskin että osat olis vähän päälle tonnin.
Tuossa olisi paljon ajettu ilmaisilla latauksilla oleva. 22500€.

Itsellä saman ikäinen S ja aika paljon siinä on ehtinyt hieman vajaassa vuodessa mennä rikki. Eli remppaan saisi varautua.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/3snULV2hBsc

14.2 on vähän arpova miten ajaa muun liikenteen seassa, että parkkeeraus on aivan randomia miten siinä käy. Lisäksi poistettu järkevästi nopeuden säätäminen.
Lisäksi nostaa esiin kameroiden huurtumisen mitä täällä Suomessakin tapahtuu. Ilmeisesti ei ole väliä mikä lasi ja vastukset siinä on, niin kaikissa tapahtunee samaa.
 
OT:
Tuos kattelin Electrifyingin BMW i3X videon ja siinä oli sivuhuomio, että sekä BMW, että Ford on saaneet avustinjärjestelmilleen EU:ssa lvl 2 hyväksynnät. Ajaminen maantiellä ilman käsiä ratissa, kuljettaja havainnoimassa liikennettä ja valmiina puuttumaan jos auto ilmoittaa.
 
Onko lapsia tulossa kyytiin? Jos on niin kannattaa pitää mielessä se turvallisuus hätätilanteissa, jos pitää päästä nopeasti ulos palavasta tai uppoavasta autosta.

Sama toki koskee kaikkia muitakin Tesloja ja muutamaa muutakin ei-Tesla mallia jossa saa repiä verhoilua irti että saa ovet auki sähköjen mentyä.

No jos noin ajattelee niin nykyisessä kolmosessa ei saa takaovia auki kai sisältä ollenkaan? X:stä saa, tosin työn ja tuskan takana kammeta ylös se systeemi. Etuovissahan molemmissa on perinteinen mekaaninen kytkin.
 
Tuossa olisi paljon ajettu ilmaisilla latauksilla oleva. 22500€.

Itsellä saman ikäinen S ja aika paljon siinä on ehtinyt hieman vajaassa vuodessa mennä rikki. Eli remppaan saisi varautua.

Ilmaiset lataukset olisi arviolta 50-100e hyöty vuositasolla. Mutta alkaa tietysti olemaan siinä iässä noi vehkeet, ilma-alustan kansa varmasti jossain kohtaa tulossa remppaa, mutta tuohon taisi mennä suoraan joku mersun osa? Sinänsä se ei harmita, hankalatkin hommat varmaan saadaan kotioloissa hoidettua.

Olikohan jo tuollaisella 2017 mallissa toiminto että kännykkä toimii avaimena, vai tuliko myöhemmin? Tämä ollut kyllä itselle nykyisen auton suosikkiominaisuus, kun ei ole tarvinnut miettiä onko oikean auton avaimet mukana, senkin nykäisee vaan ovenkahvasta. EDIT: ja tämän toiminnon tuoma penkkien säätyminen automaattisesti ajajaprofiilin suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
No jos noin ajattelee niin nykyisessä kolmosessa ei saa takaovia auki kai sisältä ollenkaan? X:stä saa, tosin työn ja tuskan takana kammeta ylös se systeemi. Etuovissahan molemmissa on perinteinen mekaaninen kytkin.

Saa auki kaikista mutta joissain vaatii enemmän jumppaa kuin toisissa. X:ssä taisi olla kaikkein vittumaisin se hätäavauksen kytkin.

Etuovet on kaikki mekaanisilla kytköksillä eli niiden suhteen ei ole ongelmaa.
 
Saa auki kaikista mutta joissain vaatii enemmän jumppaa kuin toisissa. X:ssä taisi olla kaikkein vittumaisin se hätäavauksen kytkin.

Etuovet on kaikki mekaanisilla kytköksillä eli niiden suhteen ei ole ongelmaa.
Merkistä riippumatta lukituksen pitäisi avautua kahvasta vaikka rekka olisi ajanut kylkeen. Ei tämä ole Teslan ongelma pelkästään vaan kaikkien jotka nykyään käyttävät sähköistä kahvaa.

edit. Tuo pitäisi EU ssa tehdä säädökseksi että kahvasta sekä sisällä että ulkona on mekaaninen yhteys lukkoon.
 
Siis about jokainen uusi auto EU:ssa sisältää level 2 ajoavustimet, tarkoititko kenties level 3?
Ei, vaan lvl 2. Kolmosessa autonvalmistaja ottais jo vastuun jos tapahtuis onnettomuus avustimella ajaessa, eikä kuljettajan tarvitse olla jatkuvasti kärppänä tarttumaan rattiin ja havainnoimassa liikennettä ,vasta kun auto päättelee, että nyt ei enää pysty hoitamaan tilannetta; kuljettaja hoida sinä tämä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/sAKgtBN3YVs?t=7m59s

Aikaleimattuna
 
Viimeksi muokattu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/3snULV2hBsc

14.2 on vähän arpova miten ajaa muun liikenteen seassa, että parkkeeraus on aivan randomia miten siinä käy. Lisäksi poistettu järkevästi nopeuden säätäminen.
Lisäksi nostaa esiin kameroiden huurtumisen mitä täällä Suomessakin tapahtuu. Ilmeisesti ei ole väliä mikä lasi ja vastukset siinä on, niin kaikissa tapahtunee samaa.

Videosta jää enemmän positiivinen kuin negatiivinen kuva fsd14.2:sta. Esim "a lot of the issues that I highlighted in my last video like the micro braking have basically been solved."

Osaa ne ihmisetkin toisinaan,...
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=JwlfUNnCDVU
 
Älä leiki tyhmää, ymmärsit varmasti hyvin, että pelkkä kantama ei ole auton ainoa valintakriteeri. Esim. lastenkärryjä raahaavaa perheellinen ei kolmosta osta vaikka se menis kuuhun yhdellä latauksella.
En ole perheellinen, minulla ei ole mitään käsitystä siitä, että millainen takakontti pitää olla lastenvaunujen kanssa. :) Oletin, että Model 3:n tavaratila riittäisi useimpiin tarpeisiin, vaikka kyse onkin porrasperästä, mutta uskon kyllä, jos näin ei ole.
 
En ole perheellinen, minulla ei ole mitään käsitystä siitä, että millainen takakontti pitää olla lastenvaunujen kanssa. :) Oletin, että Model 3:n tavaratila riittäisi useimpiin tarpeisiin, vaikka kyse onkin porrasperästä, mutta uskon kyllä, jos näin ei ole.
Itsellä dinkku niin oikeastaan ainut mittapuu takakontille on että koira voi olla siellä. Eli tarvitsee liftbackin, farmarin tjs. Meillä hetken aikaa oli sedan, ei se oikein toiminut kun joutui takapenkille virittelee suojapeitteitä jne.
 
Taitaa kuitenkin olla niin, että perheelliset on jo vähemmistö suomessa ja ylipäänsä länsimaissakin. Enemmän autoja varmaan kannattaa suunnitella lapsettoman näkökulmasta ja mitä harrastekamoja pitää autoon mahtua esim. golf, fillarointi, leireily/kesämökki tai ikea-reissut. Fillarin mieluusti heittäis perästä sisään autoon versus jossain telineessä kuljettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa kuitenkin olla niin, että perheelliset on jo vähemmistö suomessa ja ylipäänsä länsimaissakin. Enemmän autoja varmaan kannattaa suunnitella lapsettoman näkökulmasta ja mitä harrastekamoja pitää autoon mahtua esim. golf, fillarointi, leireily tai ikea-reissut. Fillarin mieluusti heittäis perästä sisään autoon versus jossain telineessä kuljettaa.
Henkilökohtaisesti pistäisin mieluiten oman maasturin koukkutelineeseen. Nuo 29" on sen verran isoja että oikein mahdu kuin isoimpien autojen konttiin.

edit. En ole varma mahtuuko 29" minkään auton konttiin ilman renkaan irroitusta. Noh, eipä minua oikeastaan kiinnosta.
 
Ei, vaan lvl 2. Kolmosessa autonvalmistaja ottais jo vastuun jos tapahtuis onnettomuus avustimella ajaessa, eikä kuljettajan tarvitse olla jatkuvasti kärppänä tarttumaan rattiin ja havainnoimassa liikennettä ,vasta kun auto päättelee, että nyt ei enää pysty hoitamaan tilannetta; kuljettaja hoida sinä tämä.

Joo nämä tasot on kyllä hyvin tiedossa, ihmettelen vain tätä "hyväksyntää" kun sellainen on jo jotakuinkin jokaisella toimijalla koska kuten sanoit niin level 2 ei lasketa varsinaiseksi autonomiaksi (alkaa lv3) vaan kuski aina vastuussa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 220
Viestejä
5 030 379
Jäsenet
80 663
Uusin jäsen
kolaolli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom