Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Laitetaan nyt vielä kerran se Meylen mainos. Meyle näyttää tarjoavan 4 vuoden takuuta. Itselleni ainakin yksi suuri vitutus olisi auton käyttäminen pajalla ja jos sitä voisi vähentää puoleen valitsemalla parempaa kuin alkuperäislaata niin olen siitä varmasti valmis maksamaan. Minulla ei sitten ole mitään käytännön tietoa siitä onko nuo Meylen osat sen parempia.

 
kyllä tämä Y on saanut runtua tarvittaessa ihan hyvin. Talvella siis takajarrut jumivat käytön puutteessa niin, että 2-3 cm ulkokehältä sisäänpäin on ruosteessa. Palat eivät ota levyyn tasaisesti.
Kiillotus-moodi auttoi paljon, kuten sanottua. Ei noita takajarruja saa talvella mitenkään käyttöön kunnolla.
(kas, uusi autoholisti juuri tullut -- en itse koske enää mihinkään auton mutteriin pl. pyörät)
En ole itse mikään expertti. Mutta eikös sitä jarrua voi polkea erittäin voimakkaasti kesällä ja talvella auto paikallaankin? Vaikka sitten jokaisessa pysähdyksessä painaa jarrun erittäin voimakkaasti pohjaan? Tällöin myös takajarrut pitäisi toimia.

Sen tiedän, että auto ei tuota ainakaan automaattisesti tee, vaan jarrua pitää itse käyttää (ja paljon, että takajarrutkin liikkuu).


Model S ei siis ole takalevyt yhtään ruostuneet. Mutta siinä kyllä on muutenkin takana 8kpl jarrupaloja, kun käsijarrulle on omat palat.
 
Eikö levyjen ruostuminen ole lähinnä kosmeettinen asia ja se ei edes varsinaisesti kerro siitä koska jarrusylinterit alkavat jumimaan. Omat kokemukset ruosteisista rummuista on se että ne purevat kolminkertaisella voimalla. Oma mutu on ettei sylintereiden jumimiselle oikein mahda mitään ja se on se mikä pompauttaa auton katsastuksessa. Jotkut vannovat jarrunesteiden vaihtamisen perään mutta kyllä se tahtoo heilläkin olla edes joka 10 vuosi satuloiden herkistely.
 
Tarkoitin että.auto itsekseen tekee sen ilman mitään menukikkailua. Joka ikisen ajorupeaman aluksi. Eli ensimmäiset hidastukset tehdään jarrulla, loput sitten normaalisti regenillä
Aika järjetön idea. Jos pitääkin pysähtyä niin ei ole varma pitikö jarrua painaa vai ei.

Mikä auto hoitaa tämmöisen automaattisesti? Parempi se tila on valita valikon kautta ja putsaa ne jarrut.
 
Aika järjetön idea. Jos pitääkin pysähtyä niin ei ole varma pitikö jarrua painaa vai ei.
Selitin varmaan huonosti asian.

Eli kun lähdet liikeelle ja kun jossain vaiheessa sitten pitää hidastaa tai pysähtyä, niin matkan ensimmäiset hidastukset tehdään jarruilla. Kun jarruja on auton mielestä riittävästi käyttetty, matkan loput hidastukset tehdään regenillä. ( ja totta kai jarruilla jos tilanne niin vaatii ) Käytännössä parit ensimmäiset jarrutukset tehdään jarruilla ja sen jälkeen regenillä. Kuski ajaa ihan sama lailla kuin ennenkin, oli sitten kyseessä OPD ajo tai perinteinen ajo tai jotain siltä väliltä. Näet ainoastaan auton näytöltä onko hidastamiseen käytetty jarruja vai regeniä.

Parempi se tila on valita valikon kautta ja putsaa ne jarrut.
Mitä hyvää tässä on kun auto voi tehdä sen automaattisesti ja mitään erillistä puhdistussyksiä ei tarvitse tehdä ? Eikä huolehtia siitä onko jarruja käytetty riittävästi, että ne ovat kunnossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 306
Viestejä
4 898 494
Jäsenet
78 962
Uusin jäsen
KaiserSoze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom