Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

On. Just kävin muutama viikko sitten 24k€ hakemassa 125t rullatun vuoden uudemman 75D:n ja kyllähän noista saa jo valita. Kangaspenkkien lisäksi MCU1 :sick:
Mulla on tuossa 8/2016, S 90D:ssä MCU1. Toimii, kun ei tiedä paremmasta :D ostettaessa 224tkm, nyt 242tkm.

Vaikka Model 3 on myös ollut, mutta en nyt enää muista, että pystyisi vertailemaan. 90D maksoi joulukuussa saman 24k€. Sentään aitoa nahkaa olevat mustat penkit löytyy tuosta. Ehkä siis hieman kestävämmät, kuin "muovipenkit"?

Hyvä hinta kyllä 24k€, kun 2018 ja 125tkm. Hieman enemmän olisi pitänyt maksaa 100D:stä, joka olisi ollut samanlainen.

Kulutus on ollut mun ajoilla 198Wh/km.

IMG20250826151457.jpg

Tänään siis sain auton taas läjään ja ajokuntoon.

Miinuksena koukkua ei saa. Mutta oon tykännyt autosta. Autopilotti toimii hyvin ja ei ihan heti tule mieleen, että mihin autoon voisi vaihtaa? Tai sitten pitäisi käyttää reilusti rahaa ja sekään ei olisi kovin järkevää. Täytyy vaan toivoa että 90 akku ei leviäisi :D Pitäisi olla kumminkin alkuperäinen akku ja moottorit.
 
Mikä on oikea vaihteenvalitsin?
Viitataan varmaan fyysiseen vipuun tai painikkeeseen. Lyhyen testipätkän kun ajoin Highlandilla niin ihme on jos tuosta saa ongelman aikaiseksi. Omassa autossa vaihde valitaan napeista, ja ei kyllä ole juurikaan sujuvampaa veivata edestakaisin D-R välillä mitä oli näytöltä.
 
Ooh, mitä edistysaskelia!

Tällä tahdilla autoon saadaan takaisin oikea vaihteenvalitsin, tutkat ja kaikki muut "innovaation" nimissä poistetut ominaisuudet heti jo ensi vuosikymmenellä!
Nyt kun saivat etupuskurikameran niin ei noita parkkitutkia oikeen tarvi kun livekuvasta näkee kuinka lähellä ollaan.
 
Kyllähän se järjestelmä jo nyt osaa ilman puskurikameraa piirtää missä etäisyydellä auto on ja mitä edessä on. Puskurikameraa ei toistaiseksi hyödynnetä missään muussa kuin siinä, että kuski itse näkee mitä edessä on. Ehkä siis joskus ottavat sen käyttöön softassa tai sitten eivät vaan pysyy ns. apuna kuskille.
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljon on Model 3:ssa mittarissa?
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Takuu ei taida olla enää voimassa (ajettu yli 80tkm)?

En varmaksi osaa sanoa, mutta tuo on Model 3 tyyppivika.

Tesla taitaa nykyisin vaihtaa pelkän puslan (nivelen), eli koko alumiinista tukivartta ei tarvitse vaihtaa?

Eli Teslakin saattaa tehdä rempan melko edukkaasti? Sinnekin voi laittaa tiketin sovelluksella, niin tulee joku hinta-arvio rempalle?

Itse en tarkemmin silti tiedä. Kun ei ole tuota Model 3 enää itsellä ja siinä oli vielä takuu voimassa. Facebookista löytyy kanssa paljon kirjoituksia ja apujakin voi saada.

Eli siihen puslan vaihtoon voisi olla joku työkalu olemassa? Tai sitten tekee kalliimmalla ja vaihtaa samalla koko tukivarren.

Edit:

Netin varaosakauppoja ainakin Aeromotors , joka osottautui ihan hyväksi kaupaksi ja hinnat ei ole kovin pahat.
 
Model 3 ei päässyt katsastuksesta läpi seuraavasta syystä: taka-akselisto, (5.3.3) Ylätukivarsi, Nivel välyksellinen, Takana vas.
ja oik., Ulompi ylin tukivarsi.

Onko suosituksia tai hyviä kokemuksia korjaamoista, joissa toteutettu noiden vaihto Teslaan?
Tekisin ihan eka tiketin teslalle ja kattoisin millanen estimate sieltä tulee.
 
Helpottais asiaa kun kerrottaisiin samalla missäpäin sijaitaan, huono laukoo hyvää ehdotusta Satakunnasta kun kysyjä onkin Kainuussa.
 
Jos kerran omasta pussista menee niin korjaamo joka suostuu vaihtamaan asiakkaan tuomia osia ja hommaa Meylen vahvistetut nivelet. Kova jätkät vaihtaa nämä parkkiksella.

Joo ei tuo kovin kummonen projekti näyttäis olevan, etenkään jos vaihtaa koko tukivarren.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Edit:

Netin varaosakauppoja ainakin Aeromotors , joka osottautui ihan hyväksi kaupaksi ja hinnat ei ole kovin pahat.
Tähän aeromotorssiin suhtautuisin varauksella, takuuta ei osalle välttis ole ollenkaan, joudut itse maksamaan palautus rahdit yms, case menossa heidän kanssaan kun heitä kiinnostaa vaan kassaan tuleva raha..

Hardrace puslia meinasin itselle tilata valmiiksi, vaihtaa sit kaikki kerralla ja noi hardracen palikat laadukkaampia kuin alkuperäiset.
 
Ja hylkää halvimmat kebabbihuoltamot ettei päädy iltasanomiin nosturilta tippuneen autonsa kera. :smoke:

Kyllä kaikki ketjuuliikkeet pitäis hallita jo tietokantojensa puolesta Teslaa; Mekonomen, Karla, AD, Bosch...
 
Joo ei tuo kovin kummonen projekti näyttäis olevan, etenkään jos vaihtaa koko tukivarren.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Katsoin videon ja nyt selvensi, että millainen "häkkyrä" tuo takapään ripustus on (Model 3 ja Model Y).

Ilmeisesti takapyörän laakerin täytyisi irrottaa. Ja laittaa vanha laakeri takaisin, tai ostaa samalla uudet pyöränlaakerit.

Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.

126€/kpl
Vasen

Oikea
 
Katsoin videon ja nyt selvensi, että millainen "häkkyrä" tuo takapään ripustus on (Model 3 ja Model Y).

Ilmeisesti takapyörän laakerin täytyisi irrottaa. Ja laittaa vanha laakeri takaisin, tai ostaa samalla uudet pyöränlaakerit.

Jos tuo koko osa ei ole liian kallis, niin samalla tosiaan uusii kokonaan. Eikä tarvitse prässiä. Olisi siis ainakin helpompi tapa.

126€/kpl
Vasen

Oikea
Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.

Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?

Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.

Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.

Mitäs edestä menee rikki?
 
Ei nyt kauhean kallis tuo koko höskä, joten jos ei ole mitään prässiä niin ehkä itse vaihdan aikanaan koko osan vaan.

Mites sitten tuossa kiinni olevien tankojen toiset päät? Menevätkö nekin rikki? Vai onko yleensä niin että noiden häkkyröiden vaihto riittää?

Itselläni reilu 100tkm ajettu MYLR ja mitään ongelmaa vielä ei ole, mutta reilu 1,5v ja tulee ensimmäinen katsastus. Silloin mittarissa on n. 180tkm ja oletan että noita alustan osia on rikki, joten täytyy ennen sitä alkaa valmistautumaan tähän hommaan.

Pyörän laakerit vaihdan varmaan samalla, kun kerran ne pitää ottaa kuitenkin pois.

Mitäs edestä menee rikki?
Itse olen lueskellut vain noiden yhden tai kahden puslan pettämisestä. Videolla mainittiin, että oikeasti kyse on pallonivelestä samassa osassa. Eli ehkä se on vähän herkempi menemään rikki? Tukivaren toinen pää siis pitäisi kestää aika pitkään?

3 ja Y takapää on aika herkkä hajoamaan, mutta ei taida olla etupäässä mitään samankaltaista tyyppivikaa.


Siinä prässäämisessäkin on omat haasteensa, kun osa on tosiaan niin "häkkyrän" muotoinen.

Luultavasti tuo 180tkm alkaa olla kaikille "häkkyrän" 5 puslalle ihan hyvä vaihtoaika ja samoin pyöränlaakereille ehkä myös. Ei ainakaan mitään haittaa vaihtaa nekin.

Motonetin hinta, 379€.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 166
Viestejä
4 894 376
Jäsenet
78 952
Uusin jäsen
Jarpakka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom