Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Laitetaan nyt vielä kerran se Meylen mainos. Meyle näyttää tarjoavan 4 vuoden takuuta. Itselleni ainakin yksi suuri vitutus olisi auton käyttäminen pajalla ja jos sitä voisi vähentää puoleen valitsemalla parempaa kuin alkuperäislaata niin olen siitä varmasti valmis maksamaan. Minulla ei sitten ole mitään käytännön tietoa siitä onko nuo Meylen osat sen parempia.

 
kyllä tämä Y on saanut runtua tarvittaessa ihan hyvin. Talvella siis takajarrut jumivat käytön puutteessa niin, että 2-3 cm ulkokehältä sisäänpäin on ruosteessa. Palat eivät ota levyyn tasaisesti.
Kiillotus-moodi auttoi paljon, kuten sanottua. Ei noita takajarruja saa talvella mitenkään käyttöön kunnolla.
(kas, uusi autoholisti juuri tullut -- en itse koske enää mihinkään auton mutteriin pl. pyörät)
En ole itse mikään expertti. Mutta eikös sitä jarrua voi polkea erittäin voimakkaasti kesällä ja talvella auto paikallaankin? Vaikka sitten jokaisessa pysähdyksessä painaa jarrun erittäin voimakkaasti pohjaan? Tällöin myös takajarrut pitäisi toimia.

Sen tiedän, että auto ei tuota ainakaan automaattisesti tee, vaan jarrua pitää itse käyttää (ja paljon, että takajarrutkin liikkuu).


Model S ei siis ole takalevyt yhtään ruostuneet. Mutta siinä kyllä on muutenkin takana 8kpl jarrupaloja, kun käsijarrulle on omat palat.
 
Eikö levyjen ruostuminen ole lähinnä kosmeettinen asia ja se ei edes varsinaisesti kerro siitä koska jarrusylinterit alkavat jumimaan. Omat kokemukset ruosteisista rummuista on se että ne purevat kolminkertaisella voimalla. Oma mutu on ettei sylintereiden jumimiselle oikein mahda mitään ja se on se mikä pompauttaa auton katsastuksessa. Jotkut vannovat jarrunesteiden vaihtamisen perään mutta kyllä se tahtoo heilläkin olla edes joka 10 vuosi satuloiden herkistely.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 283
Viestejä
4 897 966
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom