Samahan toimisi vaikka busseissa. Ei nyt varmasti ole tulossa ihan lähi vuosina tai vuosikymmeninä. Mutta toisaalta bussi ajaa aina saman reitin niin olisi ehkä helpompaa. Toki sitten kaikenmaailman uuvattia kun tulee kyytiin ja jäävät töhöilemään ovien väliin ym niin voi olla tietysti haastetta.
Metron automatisointikin tuntui olevan ylitsepääsemätöntä vaikka on vaan suorat kiskot eikä mitään varottavaa niin voi tosiaan olla bussien automatisointi kaukana.
Kun marras-toukokuu odoteltiin ensin Juniperia, sitten muita kuin AWD-malleja ja sitten parempia värivaihtoehtoja niin eiköhän tästä eteenpäin odoteta isompiakkuista, kuusipaikkasta ja sitten vielä halvempaa Y:a.
On muuten kohta mennyt kuukausi FSD-toimitetusta Model-Y:sta ja aika hiljaista ollut tämän jälkeen - onkohan edes toimitettu nyt toista autoa FSD-moodissa tehtaalta.
.... Omasta mielestäni lievää etua onkin 800v, mutta niin pieniä, että mieluummin riittävä range kuin yrittää väenvängällä mainostaa liian hienoja specsejä eduista. Ottaisin any day 95kwh akun 400 voltilla kuin 85kwh 1200 voltilla.
800v sähköt tuskin valittu mainostamis mielessä, vaan ihan teknisistä syistä, markkinointi osasta taasen mainostaa mielellään isompia lukuja.
Mersussa on toki valintoja joilla energiakulutusta pienennetty ja yksittäinen asiakas valitsisi toisin vaikka energiakulutus hitusen kasvaisi.
Mersu kuitenin yrittänyt myös korkamman aidan yli, vähentää energiakulutusta ilman kompromissejä.
Mutta valistunut kuluttaja joka miettii Model 3 vaihtamista, niin tuskin kaatuu siihen muutamaan kilometriin standarti kantamassa, jos se tavoite on pysähtymättä lappiin, niin sitten Mersun sähkölinja ennakkotiedoilla näyttää vahvalta vs uusi Tesla.
Hintaerot ovat isohkot, mutta eipä sitä mersunlogoa ole dacian hinnalla ikinä saanutkaan.
Nyt menee muistinvaraisesti, LR Model 3 verrattuna oliko 70€ eroa autoedun verotusarvossa, iso raha jollekkin, mutta ne jokta sen kolmosen valinneet LR takia kolmisenvuotta sitten, niin mersu iskee juuri siihen ryhmään, sori toisto, eivät joudu tekee samoja komromissejä kuin aikoinaan.
Osa rakastu Teslaan ja ovat vieläkin rakastuneita, niin tuskin edes katselee muita, miettivät vain miten perustelevat sitä itselleen ja läheisille, tai työnantajelle.
Tai sitten 6 paikkainen on se halpuutettu. Hinta sama, mutta enemmän paikkoja. Ei Teslalla ole kuin huonoja vaihtoehtoja tässä, kun autot ovat niin riisuttuja jo valmiiksi.
Tai sitten 6 paikkainen on se halpuutettu. Hinta sama, mutta enemmän paikkoja. Ei Teslalla ole kuin huonoja vaihtoehtoja tässä, kun autot ovat niin riisuttuja jo valmiiksi.
Halpuutettu Model Y tuo vahvasti mieleen että yritetään pitää osan Y malliston hintaa koholla ja tuodaan se lähinnä softalla halpuutettu, ja joku halppisväri, tai siis erottuvaväri, värittömät sitten kalliimpia.
Pienempi täppäri ei yllättäisi.