Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Musk on kyllä omilla edesottamuksillaan aiheuttanut sen, että tämä keskustelu todellakin liittyy ihan suoraan Teslaan. Teslan ostaja on suora rahoituskanava Muskin toiminnalle. Auton hankinta ei ole vain teknologisia yksityiskohtia, vaan myös iso rahansiirto.

Harmi Teslan ja siitä tykkäävien kannalta että toimari on tuollainen hahmo, mutta ei näitä tosiasioita voi paeta vaikka kuinka haluaisi.
Sen osalta mitä Elon puhuu Teslasta. Loput Elon-jutut voi käydä laittamassa sinne politiikan Elon-lankaan.
 
Scenikki ois varmaan hyvä vaihtoehto, mutta millainen lie mobiiliäppi [saako esim. sohvalta lähetettyä osoitteen auton naviin valmiiksi? tai jaettua puhelinavaimen viestillä?] ja onko puhelinavainta? Lisäksi aika laiska tuollaisella 200 hv teholla, mutta pärjää sillä normaaliliikenteessä, sähköautossa se juttu minulle on kuitenkin halpa teho. Siinä pitää myös ottaa kallein varustelutaso, jotta saa sähköisen kuskin penkin, liekkö ratti siltikään sähköinen? Kun tottuu siihen, että kaikki lähtien mitä kuuntelit viimeksi spotifyssä soi autoon mennessä ja on valmiina, niin ei jaksaisi 50k€ autossa enää säädellä ohjainpylväitä saati parittaa jotain apple carplaytä - mut ehkä sekin jo toimii ketterästi.
Et ole tainnut käydä ajamassa, jos tuota haukut laiskaksi. Kalleinkin varustelutaso on halvempi kuin halvin Y samalla rangella. Ja perusjärjestelmä toimii.
 
Scenikki ois varmaan hyvä vaihtoehto, mutta millainen lie mobiiliäppi [saako esim. sohvalta lähetettyä osoitteen auton naviin valmiiksi? tai jaettua puhelinavaimen viestillä?] ja onko puhelinavainta? Lisäksi aika laiska tuollaisella 200 hv teholla, mutta pärjää sillä normaaliliikenteessä, sähköautossa se juttu minulle on kuitenkin halpa teho. Siinä pitää myös ottaa kallein varustelutaso, jotta saa sähköisen kuskin penkin, liekkö ratti siltikään sähköinen? Kun tottuu siihen, että kaikki lähtien mitä kuuntelit viimeksi spotifyssä soi autoon mennessä ja on valmiina, niin ei jaksaisi 50k€ autossa enää säädellä ohjainpylväitä saati parittaa jotain apple carplaytä - mut ehkä sekin jo toimii ketterästi.

Itse en Y:stä juuri tykkää, mutta kolmonen on tyylikäs. Harmikseen mitään kivaa kilpakumppania Teslalle ei oikein ole, kun otetaan vertailuun mukaan teho. Ehkäpä BMW:n neue klasse, mutta veikkaan sen olevan +10-15k€ kalliimpi karvalakkina, ehkäpä sellaisen premiumin sitten maksaa. Rivian R2 tai Lucidin Air olisi mielekkäitä nähdä täälläkin, mutta ei. Surkea on tilanne, jos haluaisi mahdollisimman modernia tekniikkaa softallisesti, tehoa ja ulkonäön. BMW:n i-tuotoksissa ärsyttää, että ne infoteimentit ei päivity auton vanhetessa ja ne on tehty pääosin fossiiliauton pohjalle - toki näkeekö sitä kuin painossa ja ahtaissa sisätiloissa, no ei varmaan.
Äppi on ihan ok, saa lämmityksen ja osoitteet naviin, sekä valoja vilkuteltua ja tööttiä painettua jos joku jostain syystä haluaa. Puhelinavain on tuettuna, mutta ei Suomessa.

Tehot on taas henkilökohtainen mieltymys, hyvin pärjää 130hv Meganellakin, vaikka alkuun epäilin mopoautoksi. Yleensä laitan vaan vakkarin päälle ja annan auton ajaa. Ratti ei ole sähköinen, penkin saa kai ruksittua kulimalleihinkin. En kyllä kaipaa noita kumpaakaan, koska ajan autoani 99,99% ajasta itse. Musiikki lähtee päälle automaattisesti, spotifyn saa ladattua auton omaan androidiin.
Minusta nyt kannattaisi pitää pää kylmänä ja tukea vain länsimaalaista taloutta. Tuki Kiinalle on tuki Venäjälle.
Samaa mieltä. Kiinan Model 3:t kannattaa jättää ostamatta :kahvi:
 
Et ole tainnut käydä ajamassa, jos tuota haukut laiskaksi. Kalleinkin varustelutaso on halvempi kuin halvin Y samalla rangella. Ja perusjärjestelmä toimii.
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.

Onko over-air päivityksiä vai pitääkö raahata merkkiliikkeeseen aina?
 
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.
Tämäkin reilu 7s sataseen on vähän eri kuin sen automaattilaatikollisen bensaturbon sama lukema.. itsellä ainakaan ei tule ikävä sitä pitkää lagia joka noissa polttiksissa on vaikka 0-100 väli menikin vanhalla autolla varmaan puoli sekuntia nopeammin.

Kivempi ahtaa johonkin väleihin kolmion takaa kun tietää että auto liikkuu heti eikä puolen sekunnin viiveellä.
 
Tuo teholukema tai 0-100 aika ei kaikilla sähkiksillä kerro kyllä täyttä totuutta. Monessa nimittäin 0-100 aika on suht rivakka, vaikka tuo 7s, mutta sitten kun mennään motarilla niin menohalut ovatkin paljon miedompia. Kun olin työsuhdeautoa vaihtamassa, esim kaikissa ajamissani vag-konsernin vehkeissä oli sama vaiva. MYLR on taas ihan toista luokkaa vielä tuossa vauhdissa, vaikka tässäkin taitaa olla parhaat tehot käytettävissä n 60kmh vauhdissa, mutta paukkuja on turvallisiin ohituksiin myös motarinopeuksilla.

Tätä ei yleensä mainosteta syyksi miksi nämä vatkaimet myyvät, mutta kyllä minä uskallan tunnustaa että oli isossa osassa auton valinnassa. Oli toki muitakin.

Toki sitä voi jeesustella että missä saa ajaa noin kovaa!!! Menkää jonnekkin pääkaupunkiseudun poistumisteille iltapäivisin katsomaan...
 
Tuo teholukema tai 0-100 aika ei kaikilla sähkiksillä kerro kyllä täyttä totuutta. Monessa nimittäin 0-100 aika on suht rivakka, vaikka tuo 7s, mutta sitten kun mennään motarilla niin menohalut ovatkin paljon miedompia. Kun olin työsuhdeautoa vaihtamassa, esim kaikissa ajamissani vag-konsernin vehkeissä oli sama vaiva. MYLR on taas ihan toista luokkaa vielä tuossa vauhdissa, vaikka tässäkin taitaa olla parhaat tehot käytettävissä n 60kmh vauhdissa, mutta paukkuja on turvallisiin ohituksiin myös motarinopeuksilla.

Tätä ei yleensä mainosteta syyksi miksi nämä vatkaimet myyvät, mutta kyllä minä uskallan tunnustaa että oli isossa osassa auton valinnassa. Oli toki muitakin.

Toki sitä voi jeesustella että missä saa ajaa noin kovaa!!! Menkää jonnekkin pääkaupunkiseudun poistumisteille iltapäivisin katsomaan...
Itse olin tyytyväinen Peugeot e-2008 tehoihin, 136hv. Mutta halusin samalla nelivedon ja isomman akun. Model s 90d fl on kai 420hv, niin onhan se mukavampi. Jos ei kaipaa "yhtään" tehoja, niin saisi valittua chill moden.

Samoin model y lr awd pitäisi olla ihan kiva. Toivottavasti uudessa sellaisessa on myös ajettavuuteen panostettu ja onhan se 5mm matalampikin.

Voihan sitä ajoharjoittelua treenata vaikka moottoriradalla halutessaan. Toki siihen riittää vaikka ne pienemmätkin tehot, mutta hieman enemmän vauhtia saisi ripeämmällä.
 
Jos on 7-8 sekunttia sataseen, niin minulle laiska. Omansa jos tehopoljin säädetty kuin bensavehkeessä, tällainen kuminauha oli Ioniq 6.

Sinällään varmasti hyvä auto. Etuveto on vähä huono, ainaki Polestar 2 ikävästi etuvetona veteli, ei saa vääntöä tiehen…Muuttivat takavedoksi.

Onko over-air päivityksiä vai pitääkö raahata merkkiliikkeeseen aina?
Tuo vetely on selvä miinus etuvetoisissa, muuten ehkä rauhallisempi talvikelissä kuin takaveto.

OTA:t on, mutta tuntuu olevan vähän arpapeliä kenelle niitä tarjotaan ja milloin. Ei mitään volkkarisekoilua sentään kuitenkaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 983
Viestejä
4 620 429
Jäsenet
75 948
Uusin jäsen
tenki62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom