Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Minulla on Teslan kuitti jossa tehty tuo työ ja sen lisäksi renkaiden irrotus ja takaisin laitto. 234€ sis alv.
On tämä ihme puulaaki. Tuosta veloitetaan erikseen, ja sitten rangeri kurvailee pitkin maakuntaa tekemässä pikkuhuoltoja omistajien kotona ilmaiseksi.

Olen vaan tottunut siihen että jos kiinteä hinta jonkin huoltamiseksi on kerrottu, niin se on sitä. Erikseen on sitten ns. määrittelemättämät huoltotyöt jossa on erikseen osat/tarvikkeet ja sitten työveloitus tuntiperusteisesti.

Jarruhuollossa ei lähtökohtaisesti irroiteta renkaita. Siinä tarkistetaan levyt, palat ja nesteet, sekä yleisvaikutelma. Ei juuri muuta.
Onkohan tämä taas sitä tekijöihin peseytynyt samaa laiskuutta kun jos jarrunesteiden vaihto tarkoittaa vain säiliön nesteiden vaihtoa. Itse olettaisin ainakin 200€ saavani sen että joka satulasta kengät pois, männät ulos, tarkistaa ettei männissä ole ruoste pisteitä, sumautus öljyä mäntiin, Männät sisään, ilmaus nippa auki ja polkimen verran nestettä ulos satulasta.

Ehkä tarkistuksessa. Nyt kyse tästä huollosta.
Saa olla aika taikuri jos tekee tuon voitelun ja säätämisen ilman irroitusta.

Mitä säädettävää teslan jarruissa on? Jarrupalojen/levyjen vaihto, jarrunesteen vaihto, jarrujen herkistely on erikseen yleensä huolto-ohjelmissa. Jarruhuollossa (nimenä) tehdään vain tarkistus.

Onhan nuo hinnat jokatapauksessa aika koomiset. Suuntauksen tarkastus 181€ eikä sisällä kun tarkastuksen. Muualla normaali hinta suuntaukselle on 100€. (Tai ainakin viime kesänä teetin suuntauksen hintaan 99€)

Mutta oma veikkaukseni on, että Tesla ei näitä todellakaan halua oikeasti tehdä näitä huoltoja vaan nämä nyt vaan pakosta tarjotaan. Huoltopaikkoja vain muutama ja varmasti kädet täynnä takuu töitäkin ja bisnes lienee myydä uusia autoja eikä tehdä huoltoja.

Mitä säädettävää teslan jarruissa on? Jarrupalojen/levyjen vaihto, jarrunesteen vaihto, jarrujen herkistely on erikseen yleensä huolto-ohjelmissa. Jarruhuollossa (nimenä) tehdään vain tarkistus.
Tästä se lähti. Vilkaise tuota kuvaa niin tarkastus kaikkineen 120€ ja sitten on erikseen tuo huolto jossa tehdään nämä voitelua ja muut. Hinta tälle 181€. Itselläni kuitti jossa tuo huolto + renkaiden irrotus/takaisin laitto 234€.

Tästä se lähti. Vilkaise tuota kuvaa niin tarkastus kaikkineen 120€ ja sitten on erikseen tuo huolto jossa tehdään nämä voitelua ja muut. Hinta tälle 181€. Itselläni kuitti jossa tuo huolto + renkaiden irrotus/takaisin laitto 234€.
Onkohan tuo mahdollisesti se, että renkaan on vaihdettu edestä taakse, mitä Tesla käskee tekemään aika-ajoin? Mutta siitä olen samaa mieltä että tuossa on tuplalaskutus tapahtunut, koska renkaat on joka tapauksessa pakko irroittaa jarruhuollossa. Reklamoitko silloin tuota asiaa?

Toki luulen että jos viet auton jarruhuoltoon mihin tahansa korjaamoon, ja pyydät samalla vaihtamaan kesärenkaat alle, niin heiltä tulee sama veloitus renkaiden vaihdosta vaikka renkaat on jo joutunut irroittamaan jokatapauksessa. Sitten ei tule jos laskuttavat tuntiperusteisesti.

Minulla on Teslan kuitti jossa tehty tuo työ ja sen lisäksi renkaiden irrotus ja takaisin laitto. 234€ sis alv.
Käytit auton tuossa Teslan Kuntotarkastuksessa ja otit siihen tuon jarrusatuloiden puhdistuksen ja voitelun? Vai olet joskus käyttänyt ja silloin hinta on ollut eri kuin nyt?

Statistiikka

Viestiketjuista
266 975
Jäsenet
75 968
Uusin jäsen
Skruf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom