Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vetomassoja, mitä se tarkoittaa tässä? Eikös ne ole samoja autoja mutta joissain vain palkki takana jossa koukku?Kyllä sen varmaan saa asennuttaa paikalleen tai laittaa itse. Mutta vetomassoja ei ole, niin ei saa laittaa kärryä perään. Eihän sekään toki käyttöä estä
Ne tehtaalta tulevat on kanssa laittomia?Saa siihen oikeankin, vetomassa ei trafin papereihin sillä sen kummemmin kuitenkaan ilmaannu kuin itse hitsatussakaan. Laitonta siis vetää yhtään mitään oli se kenen hyvänsä asentama koukku.
Okei. Eli varmaan jotain muutakin eroa koukullisella ja koukuttomalla Teslalla vai onko kyseessä vaan byrokratia?Vetomassa eli mitä lukee rekisteriotteessa. Jos se on 0kg Trafin tietokannassa eli ei ole tyypitetty vetämiseen niin mitään et sillä saa vetää.
Ei niissä mitään eroa ole. Tesla vain tällä tavoin on estänyt jälkiasenteisten koukkujen markkinan, koska jälkiasenteiseen koukkuun ei saa kytkeä mitään kärryä.Okei. Eli varmaan jotain muutakin eroa koukullisella ja koukuttomalla Teslalla vai onko kyseessä vaan byrokratia?
Ei langaton lataus yleisty, ennen kuin se on standardoitu (jos silloinkaan). Ihan sama mitä johonkin Tesla S:ään tulee, niin se on kuitenkin täysin marginaalituote globaalissa sähköautomarkkinassa.
Ja kuinka moni oisi valmis maksamaan edes ton 1.5ke ekstraa langattomasta latauksesta (+ kotilaite)?Onhan tuohon standardi olemassa. Ei varmaan väliä CT/s/x nuo langattomat lataukset, mutta koko Tesla fleetiin kun tuo yhdistetään niin halpuutus alkaa. Ainakin vuosia seuranneena eri yritykset ovat puhuneet muutamista tunneista jopa 5k hinnaltaan nuo vehkeet kärryyn. Luulenpa että Teslan agenda tehdä tuo homma 2-3ke ja tulevaisuudessa hinta tippuu. Alkuvaiheen lyhyet 8cm etäisyydet 85% hyötysuhteilla on peitottu ja nyt puhutaan jopa 94% hyötysuhteista ja 25cm etäisyyksistä. Varmaan alkuvaiheessa siksi tarjotaan noihin niche malleihin kun hinta kallis ja kun massatuotanto käynnistyy miljoonille hinta y/3 enää 1.5keUPDATE: SAE J2954 Standard is now complete
With the latest update on alignment methodology, which WiTricity incorporates in its system, SAE J2954 Standard is now complete. Let's charge wirelessly!witricity.com
No helpoin tapa ratkoa tätä on tehdä latausmatosta esim. neliömetrin kokoinen ja laittaa kelat siirtymään maton sisällä. Jos ajat auton vähä killiin niin latausmaton sisällä askelmoottorit surraavat hetken ja siirtävät induktiosilmukat oikeaan paikkaan.Langaton lataus on muuten todella herkkä sijainnilla. Tai siis auton pitää olla just eikä melkein oikeassa kohdassa laturin päällä. Mitenköhän tätä on lähdetty ratkomaan?
Jengi maksaa 1.5ke noista type2-latureistakin, joten en nyt näe tuota mitenkään erityisen pahana. Kaikki eivät ole persaukisia ja suhteessa auton hintaan tuo on aika pieni kustannus - varsinkin jos kyse on standardista jonka voi olettaa olevant tuettu myös tulevissa autoissa.Ja kuinka moni oisi valmis maksamaan edes ton 1.5ke ekstraa langattomasta latauksesta (+ kotilaite)?
En jaksa uskoa, että moni.
Miksi se normi kotilatauslaite tarvitsee lisäksi hommata, jos on langatonlatauslaite jo hommattuna? Ja nykyään näistä langallisistakin latureista moni maksaa toista tonnia vaikka parilla sadallakin saisi laturin. Veikkaan, että jos 1.5ke maksaa langaton lataus, niin tulee noin halpana olemaan suosittu, jos vain on paikka mihin tuon järkevästi saa.Ja kuinka moni oisi valmis maksamaan edes ton 1.5ke ekstraa langattomasta latauksesta (+ kotilaite)?
En jaksa uskoa, että moni.
Eikö se olisi helpompi laittaa lämmitys manuaalisesti päälle siinä vaiheessa kun lähtee kävelemään autoa kohti. Sisätilat ehtii lämmetä sopivasti mutta akkua ei turhaan lämmitellä. Oletuksena siis että työmatka ei ole mikään erityisen pitkä.Mites muiden Teslat lämmittelee, jos ajastaa vaikka lähdön työpaikan pihalta (ilman että on latauksessa). Huomasin että alkaa lämmittämään akkua jo pari tuntia ennen, ja prosessiin kuluu 9-10% akkua. Vähän tarpeetonta esilämmittämistä 15km matkaa varten. Kyseessä -21 LFP.
Ei kyllä haluja miten tuo on viime talvella toiminut, kun ei tainnut olla ajastus päällä.
Eikö se olisi helpompi laittaa lämmitys manuaalisesti päälle siinä vaiheessa kun lähtee kävelemään autoa kohti. Sisätilat ehtii lämmetä sopivasti mutta akkua ei turhaan lämmitellä. Oletuksena siis että työmatka ei ole mikään erityisen pitkä.
lämmitän pätkäajoon aina camp modella niin akkua ei turhaan lämmitetäMites muiden Teslat lämmittelee, jos ajastaa vaikka lähdön työpaikan pihalta (ilman että on latauksessa). Huomasin että alkaa lämmittämään akkua jo pari tuntia ennen, ja prosessiin kuluu 9-10% akkua. Vähän tarpeetonta esilämmittämistä 15km matkaa varten. Kyseessä -21 LFP.
Ei kyllä haluja miten tuo on viime talvella toiminut, kun ei tainnut olla ajastus päällä.
Ennemmin aika monella on jo se langallinen laite ja toi langaton tulee sen korvaajaksi. Eli kaksi kertaa saisit laitteen hankkia.Miksi se normi kotilatauslaite tarvitsee lisäksi hommata, jos on langatonlatauslaite jo hommattuna? Ja nykyään näistä langallisistakin latureista moni maksaa toista tonnia vaikka parilla sadallakin saisi laturin. Veikkaan, että jos 1.5ke maksaa langaton lataus, niin tulee noin halpana olemaan suosittu, jos vain on paikka mihin tuon järkevästi saa.
Ei onnistu ajastetusti pelkkä kabiinin lämmitys, lähinnä tuosta ajastuksesta voi olla iloa pidemmälle matkalle lähtiessä ja silloinkin todennäköisesti lähinnä piuhan päästä lähtiessä. Pätkäajoon tuhlaa akkua turhaan, parempi vain täpätä ilmastointi päälle kun on lähtemässä (tai vissiin camp mode voi olla vielä energiatehokkaampi).Mites muiden Teslat lämmittelee, jos ajastaa vaikka lähdön työpaikan pihalta (ilman että on latauksessa). Huomasin että alkaa lämmittämään akkua jo pari tuntia ennen, ja prosessiin kuluu 9-10% akkua. Vähän tarpeetonta esilämmittämistä 15km matkaa varten. Kyseessä -21 LFP.
Ei kyllä haluja miten tuo on viime talvella toiminut, kun ei tainnut olla ajastus päällä.
Olettaisin että etenkin omakotitaloasukeille joku 2-suuntainen laturi voi olla perustellumpi. Voi hyvinkin maksaa merkittävän osan omistusajan kuluista etenkin talvella.Miksi se normi kotilatauslaite tarvitsee lisäksi hommata, jos on langatonlatauslaite jo hommattuna? Ja nykyään näistä langallisistakin latureista moni maksaa toista tonnia vaikka parilla sadallakin saisi laturin. Veikkaan, että jos 1.5ke maksaa langaton lataus, niin tulee noin halpana olemaan suosittu, jos vain on paikka mihin tuon järkevästi saa.