- Liittynyt
- 13.01.2017
- Viestejä
- 2 137
Ketäs osaa jelpata kun olen kirjautunut omalla accountilla Parts Catalog ja yritän tilata osia niin tulee virheilmoitus
"This catalog does not allow sales"
"This catalog does not allow sales"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen mitä Kokkolan Autohuollon videoita katsonut, niin kyllä vanhenevalle akulle varmaan olisi ihan järkevää tehdä tuo varsinkin jos autoa aikoo pitää hieman pidempään. Valtaosa akuista kuitenkin hajoaa kosteusvaurioihin ja niitä tuolla pyritään ja pystytään ehkäisemään. Jos tuolla välttää muutaman tonnin moduulirempan, niin kyllä se halvemmaksi tulee. Kyllähän tuo tonni kuulostaa kalliilta, mutta ilmeisesti tuo on kuitenkin noin päivän työ ja jotain kuivailuakin saatetaan tarvittaessa tehdä ajamalla lämmintä ilmaa akun läpi tms.Onko porukka tehnyt S tai X akun kuivatushuoltoa? Eli ennakoivaa huoltoa.
1. Akkuauto 1090€.
2. Kokkolan Autohuolto, arvio 800-1000€.
En ole ihan 100 varma, että tehdäänkö molemmissa akun tiiveystestaus?
Sitäkään en tiedä, että onko omassa ässässä vaihdettu sulake jo (8-2016). Sulake tulee siis lisähinnasta, jos se sattuu olemaan alkuperäinen.
Voi olla myös aika turha huolto, mutta ei nyt kovin suuri summa taida olla. 90D akku. Mielellään siis itse suosisin sitä Teslan "suosittelemaa" huoltotapaa. Eli mitään lisävarusteita ei tulisi. Toki lisäkorjaukset, jos sattuisi olemaan jotain tarvetta sille.
Ei niitä sieltä katalogista tilata, vaan laittamalla tiketti sovelluksen kautta.Ketäs osaa jelpata kun olen kirjautunut omalla accountilla Parts Catalog ja yritän tilata osia niin tulee virheilmoitus
"This catalog does not allow sales"
Ei taida vielä olla euroopassa käytössä. Osat tilattava tekemällä tiketti.Ketäs osaa jelpata kun olen kirjautunut omalla accountilla Parts Catalog ja yritän tilata osia niin tulee virheilmoitus
"This catalog does not allow sales"
Osaako joku kertoa, pystyykö 7 paikkaisen Model Y:n kolmannelle riville eli takapenkille laittamaan lastenistuimen selkä menosuuntaan ja löytyneekö jostain videoa tai kuvaa moisesta suoritteesta? Onko siellä isofixejä tms. keinoa kiinnittää jotenkin?
Tavoite: keskirivin takapenkille 2x lastenistuinta, keskipenkki alhaalla koko ajan tai melko säännöllisesti, ja takapenkillä eli kolmannella rivillä ois sitten yks lastensistuin selkä menosuuntaan, jonne sijoittaminen käytännössä takakontin kautta. Ksittääkseni ei voi käyttää "tavanomaista kulkureittiä" kolmannelle riville, jos lastenistuimet keskirivillä..
Onko jollain jo 7-paikkainen Y ajossa, tai arviota että onnistuuko sinne taakse sijoittaa istuinta selkä menosuuntaan, vai onko selkänoja liian nopeasti vastassa ts. ei mahdu?
Ei toki loppuelämää noin, mutta jos X vuotta...... On vaan niin paljon halvempi tuo Y rangeensa nähden, kuin joku ID Buzz tms..
Mulle on tullut sähköpostiin ainakin: "Hei x,Ei tule mitään tekstaria tai mailia. Voi tuolta tietysti screenshotin ottaa, muttei siinä oikein näy mitään järkevää. Taidan laittaa tiketin kautta viestin asiasta, että tiketti on tehty kilsat on nyt xx xxx km. Ja siitä sitten vielä screenshotti. Kun nyt helposti menee tuo 80 000 km yli jos eivät kohta reagoi.
Vähän tutkiskelinkin juuri tuota. Olin sinne jo liittynyt, kun mulla on ollut 2 vuotta sitten myös Model 3 Performance. Nyt FL S 90D.Liitys Faces tuonne Tesla Owners Finlandiin, sieltä saattaa löytyä enemmän vastauksia tuohon. Uskoisin, että kummatkin perustajatkin on ryhmässä, Kokkolan sekä Akkuauton.
Akkuautosta soitettiin eilen tänne päin. Siellä ja myös Kokkolan autohuollossa tehdään akun tiiveystesti.Sen mitä Kokkolan Autohuollon videoita katsonut, niin kyllä vanhenevalle akulle varmaan olisi ihan järkevää tehdä tuo varsinkin jos autoa aikoo pitää hieman pidempään. Valtaosa akuista kuitenkin hajoaa kosteusvaurioihin ja niitä tuolla pyritään ja pystytään ehkäisemään. Jos tuolla välttää muutaman tonnin moduulirempan, niin kyllä se halvemmaksi tulee. Kyllähän tuo tonni kuulostaa kalliilta, mutta ilmeisesti tuo on kuitenkin noin päivän työ ja jotain kuivailuakin saatetaan tarvittaessa tehdä ajamalla lämmintä ilmaa akun läpi tms.
Juu, varmasti parempi tehdä kuivemmassa sisäilmassa, vaikkei tuo sisäilma nyt erityisen kosteaa Suomessa usein kesälläkään ole. Olisi mielenkiintoista tietää millaisen viritelmän ovat tuohon kuivaukseen kehittäneet ja mitataanko siellä poistoilman kosteutta tms. jolla voidaan todeta kosteuden tosiasiallisesti poistuneen.Ilmeisesti ainakin Akkuauton mukaan olisi hyvä tehdä kuivatushuolto talvella? Kuivempi ilma ja kun akkua vähän lämmitetään, niin kosteus voi poistua akun sisältä?
Sen mitä Jannen juttuja katsonut, niin hän puhuu harvinaisen järkeviä asioita. Tais olla koulutukseltaan dippainssi ja ehkä osin sen seurauksena ei ole montaa kertaa lipsautellut mitään tyypillisiä autokorjaamojen hölmöjä kommentteja. Myös nuo esittelemänsä ratkaisut eri ongelmiin ovat lähtökohtaisesti ihan fiksun kuuloisia.Kokkolan autohuolto sitten taas enemmän näkyvillä Youtubessa
Akkuauton Janne kertoi puhelimessa eilen, että yhteen toiseen samanlaiseen 90D akkuun oli tuo "pikahuolto" tehty juuri oikeaan aikaan. Oli ilmeisesti jotain akun mittauksissa havaittavaa eristysvastusvikaa? Mutta kun ne huohotintulpat oli päiväksi otettu pois ja akkuun kai puhallettu lämmintä ilmaa, niin tuo vika oli kokonaan poistunut. Eli viimehetken korjaus juuri tuohon akkuyksilöön.Juu, varmasti parempi tehdä kuivemmassa sisäilmassa, vaikkei tuo sisäilma nyt erityisen kosteaa Suomessa usein kesälläkään ole. Olisi mielenkiintoista tietää millaisen viritelmän ovat tuohon kuivaukseen kehittäneet ja mitataanko siellä poistoilman kosteutta tms. jolla voidaan todeta kosteuden tosiasiallisesti poistuneen.
Sen mitä Jannen juttuja katsonut, niin hän puhuu harvinaisen järkeviä asioita. Tais olla koulutukseltaan dippainssi ja ehkä osin sen seurauksena ei ole montaa kertaa lipsautellut mitään tyypillisiä autokorjaamojen hölmöjä kommentteja. Myös nuo esittelemänsä ratkaisut eri ongelmiin ovat lähtökohtaisesti ihan fiksun kuuloisia.
En ole Akkuauton juttuja juuri katsellut.
S 90D ainakin näkyy jotain 120tkm keskikulutus, että ei ole päivityksessä nollaantunut ainakaan nuo pitkän ajan kulutukset.Onko muilla käynyt niin, että ohjelmistopäivitysten asennus hävittää kaiken aiemman datan uudesta Kulutus-näytöstä?
Toki tulee, mutta minulla tiketti ei ole edennyt ollenkaan, en ole saanut varata mitään aikaa, joten mailiakaan ei tule.Mulle on tullut sähköpostiin ainakin: "Hei x,
Mobile Service -huoltoaikasi vahvistettu ajankohta on ...."
Sovelluksesta näkee päivän milloin takuu on päättynyt ja vanhat tiketit niin en usko että on ongelmaa.Toki tulee, mutta minulla tiketti ei ole edennyt ollenkaan, en ole saanut varata mitään aikaa, joten mailiakaan ei tule.
Akkuauton Janne kertoi puhelimessa eilen, että yhteen toiseen samanlaiseen 90D akkuun oli tuo "pikahuolto" tehty juuri oikeaan aikaan. Oli ilmeisesti jotain akun mittauksissa havaittavaa eristysvastusvikaa? Mutta kun ne huohotintulpat oli päiväksi otettu pois ja akkuun kai puhallettu lämmintä ilmaa, niin tuo vika oli kokonaan poistunut. Eli viimehetken korjaus juuri tuohon akkuyksilöön.
Olikohan ainakin Kokkolan autohuollossa joku adapteri, että akun sisälle saa puhallettua lämmintä ilmaa. Ja kai tuo noin päivän kuivatus kuivaa akun jo riittävän hyväksi.
Voi olla täysin turha huolto, mutta ei tuo nyt onneksi kovin suuri rahallinen menetys sitten ole.
Akkuauton Janne piti 90 akkua oikein hyvänä. Verrattuna vaikka 85 alkupään akkuihin.
Vähän epäselvästi kirjoitin. Kyllä lasketaan akku alas. Muuten ei saa edes akun pohjan ilmaventtiileitä näkyviin. Eli se Akkuauton 1090€ huolto oli tehty juuri oikeaan aikaan akun kannalta. Ei siis tarvinnut akkukoteloa "repiä" auki, eli kuivaus riitti sille akulle.Siis tarkoitatko ettei akkua laskettaisi ollenkaan alas?
Kyllähän se myyntii laskee kuin lehmän häntä. Fanit ja erikoisuutta hakevat ovat jo autonsa ostaneet ja edessä on karu todellisuus. Hype on ohi. Kuka hitto oikeasti haluaa tuon savustuslaatikon pihallensa kököttämään? Jää marginaalituotteeksi keikkumaan, mutta eiköhän tämä ole ollutkin sellainen markkinointiprojekti. Kerätään huomiota ja sitten vähin äänin laitetaan pillit pusiin. Tehtävä suoritettu ja tavoitteet saavutettu.Mielenkiintoista nähdä miten Cybertruckin myynnit kehittyy tämän vuoden aikana. Tällä hetkellä varausjonot on tyhjennetty noin 40000 kpl myynneillä, vaikka ennakkovarauksia oli ainakin miljoona. Työntekijöitä siirretty Model Y valmistuksen puolelle kun Cybertruckin valmistusta pitänyt hidastaa kun kertyvät varastoon kysynnän puutteen vuoksi.
Tässä tais käydä niin, että Cybertruckin julkaisun aikaan ei ollut mitään sähköisiä pick upeja tarjolla. Kilpailuasetelmakin muuttui todella voimakkaasti, ja Fordilta sekä Rivianilta tuli varmasti kansaa paremmin kosiskelevat pelit markkinoille. Käytännössä siis Tesla yritti ehtiä ensimmäisten joukossa markkinoille sähköisellä pickupilla, mutta kilpailijat tuli oikealta ja vasemmalta ohi. Vaikea toki sanoa miten tilanne olisi eronnut, jos Tesla olisi ehtinyt tuohon "late 2021" aikatauluun Rivianin rinnalle.Tesla varmasti osaisi tehdä oikeasti hyvännäköisen ja hyvän maasturin halutessaan. Ihmettelen kun tälläistä eivät jo tee, ovathan kuitenkin pick uppien luvatussa maassa. Kenties kyyperrukki saa jossain vaiheessa ihan tavalliset pellit ympärilleen ja se on sitten siinä.
Äkkiseltään sinnepäin, Rivian näyttäis olevan reilua satkua nelikkona, alkaen malli olis 70+.
Eikö se quadina esitelty ja tuli tuotantoon, R1 menee nyt toista sukupolvea jo Munron videon perusteella?
Ehkä kannattaa odottaa se vuosi vielä ennenkuin alkaa vinoilemaan vuoden 2025 myynneistä?Eihän tämä nyt voi pitää paikkaansa. Rampup vasta menossa ja tänä vuonna se 200 000 autoa ulos ja myynti nousee.
Varmaan olisi ostajia jos myisivät sillä 39900 dollarin hinnalla millä alunperin kehuivat myyvänsä. Nykyisillä hinnoilla ei. Varmaan iso osa noista miljoonasta ennakkovaraajasta kuvitteli varaavansa sen tuohon hintaan.Mielenkiintoista nähdä miten Cybertruckin myynnit kehittyy tämän vuoden aikana. Tällä hetkellä varausjonot on tyhjennetty noin 40000 kpl myynneillä, vaikka ennakkovarauksia oli ainakin miljoona. Työntekijöitä siirretty Model Y valmistuksen puolelle kun Cybertruckin valmistusta pitänyt hidastaa kun kertyvät varastoon kysynnän puutteen vuoksi.
![]()
Tesla throttles down Cybertruck production, shift workers to Model Y
Tesla is throttling down Cybertruck production as it shifts workers to Model Y production because inventory of the electric pickup...electrek.co
Tuo on minustakin se syy. Hinta ei ollut yhtään uskottava. Suomeenkin sai tehtyä tilauksen, jos halusi, mutta ei sitä (onneksi) tänne saada.Varmaan olisi ostajia jos myisivät sillä 39900 dollarin hinnalla millä alunperin kehuivat myyvänsä. Nykyisillä hinnoilla ei. Varmaan iso osa noista miljoonasta ennakkovaraajasta kuvitteli varaavansa sen tuohon hintaan.
Tässä tais käydä niin, että Cybertruckin julkaisun aikaan ei ollut mitään sähköisiä pick upeja tarjolla. Kilpailuasetelmakin muuttui todella voimakkaasti, ja Fordilta sekä Rivianilta tuli varmasti kansaa paremmin kosiskelevat pelit markkinoille. Käytännössä siis Tesla yritti ehtiä ensimmäisten joukossa markkinoille sähköisellä pickupilla, mutta kilpailijat tuli oikealta ja vasemmalta ohi. Vaikea toki sanoa miten tilanne olisi eronnut, jos Tesla olisi ehtinyt tuohon "late 2021" aikatauluun Rivianin rinnalle.
Rivian R1T: Esitelty 5/2018 -> tuotantoon 9/2021
Cybertruck: esitelty 11/2019 -> Tuotantoon vasta 11/2023 (alkuperäisen aikomuksen ollessa "late 2021"
Ford f150 lightning: Esitelty 5/2021 -> tuotantoon 4/2022
Kokeile ohjelmoida se avauksen korkeus uudestaan. Meidän vm22 Y sulki rajusti kun sain auton, mutta kun määritin sen korkeuden hieman maksimia alemmaksi autotallin korkeuden vuoksi rupesi sulkeutumaan nätisti.Itsellä ruvennut 23 vuosimallin model 3:n takaluukku sulkeutumaan melko voimakkaasti. Sähkölukko ei enää vedä lopuksi kiinni, kuten uutena, vaan luukku paukahtaa voimakkaasti kiinni.
Olisikohan pumppu rikki...
Tulisikohan CT tänä vuonna tuo langaton lataus ja ensi vuonna sitten s/x? Ei näytä kovin kalliilta riippuen toki latausnopeudesta, mutta jos Tesla tuo alle 50kw latausksella niin hinta alle 5ke. Videolla sivuttiin hevon tuovan markkinoille -27/-28 eli tarjonta kasvaa ja hinnat tippuu ajan myötä.
Jotenkin tulee flashbackkeja bemarin jo 7 vuotta sitten esittelemästä jututsta grafiikoineen.
En kyllä tiedä toiko bmw millään markkinoilla kuluttajille asti tuota latausta.
Muistan kyllä nähneeni testejä, jossa langattomasti saatu parempi hyötysuhde kuin piuhalla.Taitaa lataushäviöt olla vähän turhan suuria. Ihan fysiikan lait sen tekee. Hyötysuhde parhaimmillaan max 90% luokkaa..
Toihan nyt ei edes maalaisjärjellä ole mahdollista. Toki labrassa langaton lataus saattaa päästä melko hyvään hyötysuhteeseen, mutta reaalimaailmassa sitten ei. Muutenhan noita käytettäisiin kaikkialla (puhelimet, tabletit, läppärit, jne.) eipä juuri ole näkynyt ja esim. Kännykän latauksessa lämpö on ainakin jonkinasteinen ongelma.Muistan kyllä nähneeni testejä, jossa langattomasti saatu parempi hyötysuhde kuin piuhalla.
Ottaisin vaikka kuinka olisi huono hyötysuhde kotiin tuollaisen jos sillä pääsisi piuhan kanssa pelleilystä.Taitaa lataushäviöt olla vähän turhan suuria. Ihan fysiikan lait sen tekee. Hyötysuhde parhaimmillaan max 90% luokkaa..
Toinen este lienee hinta. Muutama touhutonni lienee vähintään ekstraa vs. Johtolataus.Ottaisin vaikka kuinka olisi huono hyötysuhde kotiin tuollaisen jos sillä pääsisi piuhan kanssa pelleilystä.
Hyötysuhde seinästä akkuun? Vai langattomuuuden hyötysuhde? Eli hukkuuko tossa langattomuudessa 7-13%? Ja sitten auton päässä lisää?Tais olla tosi hyvä hyötysuhde, muistaakseni Tesla vastasi Marquissin twiittiin jotain et ehkä joku 87-93 pros.
Todellakin tervetullut olisi tuollainen uudistus sekä kotilataukseen, että muualle --> mutta ensin varmaan kotiin ja latausasemille.
That said, the Polestar’s trip meter indicated it had traveled 330 miles–a figure confirmed on Google Maps–while the Tesla reported an extra 10 miles. In other words, the Model 3’s driver would think they covered more miles on a full charge than they actually did.
Björnillä se oli testi tuosta. Toki ei tieteellisen tarkka, mutta mielenkiintoinen tulos silti.Toihan nyt ei edes maalaisjärjellä ole mahdollista. Toki labrassa langaton lataus saattaa päästä melko hyvään hyötysuhteeseen, mutta reaalimaailmassa sitten ei. Muutenhan noita käytettäisiin kaikkialla (puhelimet, tabletit, läppärit, jne.) eipä juuri ole näkynyt ja esim. Kännykän latauksessa lämpö on ainakin jonkinasteinen ongelma.
Ottaisin vaikka kuinka olisi huono hyötysuhde kotiin tuollaisen jos sillä pääsisi piuhan kanssa pelleilystä.
Mistä noit 7 paikkaisia model Y:tä saa? Itse en ole löytänyt mistään. Nettiautossakin vain S:ää ja X:ää 7 paikkaisena. Myös Teslan sivuiltakaan en löydä.Itselläni on tuo 7-paikkainen ja en usko että sinne millään selkämenosuuntaan olevaa istuinta kolmannelle riville mahtuu. Siinä vaiheessa on toinenkin rivi työnnetty jo niin eteen että kuskilla on polvet leuassa.