Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Joidenkin tietojen mukaan noin 1/20:stä se olisi hajonnut. Itse en tunne kyllä ketään, jolle niin olisi käynyt. Kyllä noita tuntuu menevän muillakin merkeillä, mutta Teslan kohdalla puhetta on jo senkin takia enemmän, kun niitä on liikenteessä huomattavasti enemmän kuin muiden merkkien sähköautoja. On ehkä mahdollista, että tuoreimmat päivitykset olisivat voineet vaikuttaa kierrosmääriin ja sen myötä hajoamisherkkyyteen, mutta varjopuolena saattaa olla se, että auto lämpenee hitaammin. Itse en ole kuitenkaan nähnyt suurta eroa, ja omassa pumppu on säilynyt ehjänä. Itse pyrin pitämään ilmastointia aina manuaalilla pienemmän kulutuksen johdosta, millä voi olla vaikutusta huhujen mukaan myös pumpun kestävyyteen, mutta mitään varmuutta asiasta ei tietenkään ole.
Itsellä Y:ssä pumppu toimii toistaiseksi, mutta aivan kuin kompura jne eivät kävisi niin kovilla tehoilla nyt talvella kuin aiemmin - ihan vaan äänestä päätellen. Aika säyseä ääni nykyään - ja aivan kuin olisi pakkasella kestänyt kauemmin auto lämmetä ennen lähtöä. Voi toki olla, että luulen vaan.
 
Mutta FSD:n kanssa vouhkaamiseen riittää aikaa ja rahaa. Ja HW:tä on jatkuvasti parannettava että tuo saataisin toimimaan. Kansanautolle tuo on täysin turha ominaisuus jos tähtäimessä on se edukas auto. . Mutta tuo on nyt Teslalle sellainen fiksaatio että juna ei enään pysähdy vaikka veisi kaikki rahat ja resurssit. Veikkaan että lasernahkavalopenkit toisivat enemmän uusia asiakkaita kuin tuo hiton FSD.
Kehitys kehittyy. Eikö vakkarikin ole turha osalle vielä esim työjannu ja emäntäkään ei niitä käytä koskaan ja aika luonnollinen kehityspolku adaptiivisen vakionopeudensäätimen jälkeen on kaistalla pysymiset niin miksi sitä ei jalostaisi edelleen? Ei tuo anturipolitiikka kovin kallista ole teslalla ja nuo kaiken näköiset 4d radarit ja lidarit on ottaneet edistystä niin tuskinpa 2030 luvulla enää monesta autosta ne puuttuvat? Ja saa Tesla myytyä eap/fsd pakettia jo nyt niin sekä yritys että kuluttaja hyötyvät.
 
Kehitys kehittyy. Eikö vakkarikin ole turha osalle vielä esim työjannu ja emäntäkään ei niitä käytä koskaan ja aika luonnollinen kehityspolku adaptiivisen vakionopeudensäätimen jälkeen on kaistalla pysymiset niin miksi sitä ei jalostaisi edelleen? Ei tuo anturipolitiikka kovin kallista ole teslalla ja nuo kaiken näköiset 4d radarit ja lidarit on ottaneet edistystä niin tuskinpa 2030 luvulla enää monesta autosta ne puuttuvat? Ja saa Tesla myytyä eap/fsd pakettia jo nyt niin sekä yritys että kuluttaja hyötyvät.
Eihän tähän mennessä taida fsd paketin myynnistä olla hyötynyt kukaan muu ku tesla. Jenkeissä taitaa olla se joukkokanne meneillään kuluttajien totaalisesta harhaanjohtamisesta.
 
Eihän tähän mennessä taida fsd paketin myynnistä olla hyötynyt kukaan muu ku tesla. Jenkeissä taitaa olla se joukkokanne meneillään kuluttajien totaalisesta harhaanjohtamisesta.
Jos kuluttaja kokee hyötyvänsä niin eikös kuluttaja ole aina oikeassa? Itse ainakin hommaan minimissään eap juniperiin kun hyödyn siitä enemmän kuin perus autopilotista. Onhan tuommoinen 6m summoaminen aika ponneton toistaiseksi, mutta mukavuustekijä mm. tallista pois ottoon.
 
Eli kuinka paljon vähemmän Tesla maksaa akuistaan kuin esim. Rellu tai Hyny?
Yleensä markkinoilla isommat erät saa edullisemmin. Onko se 10 dollaria tai vaikka dollari per kWh merkittävä? Toinen seikka saako esim 140 Wh/kg vai 150 wh/kg energiatiheydeltään samaan hintaan. Sitten nuo sylinterimäiset akut ovat hyvin toimineet kylmässä kun lämmön hallinta tuntuu toimivan paremmin kuin tiiliskivissä pussimaisissa akuissa. Kokonaisuus kai se eniten ratkaisee ja teslalla kohtuu balansoidut akut jos miettii esim Hyundai insterin polymeeri akkuja niin mieluummin ostaisin sen namiboxin jo lfp akun takia. Saa nuo perinteiset merkitkin halvalla ei siinä, mutta menekki voi olla aika hidasta jos myydään sitä polymeeriakkua 5v aikana 300k kpl erä ja sopimus pitkä kun teslalla menee parissa kuukaudessa sama ja puolen vuoden päästä akku jo päivittynyt?
 
Eihän tähän mennessä taida fsd paketin myynnistä olla hyötynyt kukaan muu ku tesla. Jenkeissä taitaa olla se joukkokanne meneillään kuluttajien totaalisesta harhaanjohtamisesta.
Tais päätyä se jo roskakoriin
1734821272101.png
 
Yleensä markkinoilla isommat erät saa edullisemmin.

Joo mutta Tesla ei osta kaikkia akkujaan samasta paikasta, akkuja tulee Panalta, LG:ltä ja CATLilta ainakin eli kaikkia volyymietuja Tesla ei saa.

Onko se 10 dollaria tai vaikka dollari per kWh merkittävä?

No 10 taalaa on merkittävä etu ainakin mutta emmehän me tiedä näistä kun akutkin on erilaisia.

t jos miettii esim Hyundai insterin polymeeri akkuja niin mieluummin ostaisin sen namiboxin jo lfp akun takia.

Namiboxi?
Saa nuo perinteiset merkitkin halvalla ei siinä, mutta menekki voi olla aika hidasta jos myydään sitä polymeeriakkua 5v aikana 300k kpl erä ja sopimus pitkä kun teslalla menee parissa kuukaudessa sama ja puolen vuoden päästä akku jo päivittynyt?

Onko tällä kuluttajalle oikeasti merkitystä? Akkujen kehitys on alkanut tasaantua ja yleensä pitkissä soppareissa on hintaindeksit raaka-aineiden yms hintaliikkeiden mukaan.
 
Joo mutta Tesla ei osta kaikkia akkujaan samasta paikasta, akkuja tulee Panalta, LG:ltä ja CATLilta ainakin eli kaikkia volyymietuja Tesla ei saa.
Kilpailuttamalla saa yleensä paremmat volyymiedut kuin kilpailuttamatta.

Teslan tapauksessa hajauttamisessa kyse on varmaankin enemmän riskienhallinnasta ja saatavuudesta kuin absoluuttisesta hinnasta mutta lukkiutuminen yhteen toimittajaan ei yleensä takaa parhaita hintojakaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 384
Viestejä
4 554 884
Jäsenet
74 961
Uusin jäsen
miirismoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom