- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 4 822
Koko luokka on aika tarkalleen sama kuin Suomessa.Mites Kiina? Tulee jotenki mieleen että Kiinassa olisi pikkuautot kans suosittuja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koko luokka on aika tarkalleen sama kuin Suomessa.Mites Kiina? Tulee jotenki mieleen että Kiinassa olisi pikkuautot kans suosittuja.
Sanoi muistaakseni Q3n tilaisuudessa että ei pikkuautoa vaan kaikki panokset Robotaxi/FSD.
Product Plans for new vehicles, including more affordable models, remain on track for start of production in the first half of 2025. These vehicles will utilize aspects of the next generation platform as well as aspects of our current platforms and will be able to be produced on the same manufacturing lines as our current vehicle line-up.
This approach will result in achieving less cost reduction than previously expected but enables us to prudently grow our vehicle volumes in a more capex efficient manner during uncertain times. This should help us fully utilize our current expected maximum capacity of close to three million vehicles, enabling more than 50% growth over 2023 production before investing in new manufacturing lines.
Our purpose-built Robotaxi product will continue to pursue a revolutionary “unboxed” manufacturing strategy.
Lähdekriittisyyttä ja luetunymärtämistä tarvii. Tarkka elon lainaus alla. Pitää ymmärtää mitä regular tarkoittaa keskustelun kontekstissa. Kontekstissa tuleva halvempi malli ei ole elonin mielestä "regular" ja konteksti cybertaxi+itseajavuus. Elonin pään sisällä halvemman mallin haluttavuus ja logiikka liittynee itseajavuuteen. Itseajavuus on syy ostaa teslan pikkukinneri versus joku muu pikkukinneri.Myöhemmin sanoi että ei tule.
![]()
Elon Musk Confirms There’s No $25,000 Tesla Model 2 On The Way
In April, the volatile billionaire claimed Reuters was "lying" after it reported that the so-called Model 2 program was canceled, but now he appears to have validated ...www.forbes.com
![]()
USD 25000 ‘Tesla Model 2’ or ‘Model Q’ project canceled, or is it?
The USD 25,000 Tesla car might not be coming, with the newly announced Tesla Cybercab set to become the entry point in the brand's line-up.topelectricsuv.com
Keskustelun aloitus mihin tuo regular viittaa lähtee tästäSo, anyway, basically, I think having a regular 25K model is pointless. It would be silly. Like it would be completely at odds with what we believe.
So, I think we've made very clear that we're -- the future is autonomous. I mean, it's going to be -- I've actually said this many years ago, but that in my strong belief and I believe that is panning out to be true, very obvious retrospect is that the future is autonomous electric vehicles. And nonautonomous gasoline vehicles here will be like riding a horse and using a foot bone. It's not that there are no horses.
Minä veikkaan että tulee model3:sta muokattu hieman halvempi karvalakkimalli(materiaalit, akun koko, auton koko) tuotantoon missä on myös yksittäisiä kikkoja valmistuspuolella siihen, että hinta tulee alaspäin. Ei tule 25k$ autoa, ehkä 30k$ kärry. Inflaatiokin kyllä laukannut ajan kanssa sen lisäksi, että valmistusprosessin ambitioita skaalattu alaspäin.Katsotaan mitä tulee. En usko että tulee mitään muuta kuin paperijulkaisu.
Tuota oli jo Meksikossa saatavilla.Minä veikkaan että tulee model3:sta muokattu hieman halvempi karvalakkimalli(materiaalit, akun koko, auton koko) tuotantoon missä on myös yksittäisiä kikkoja valmistuspuolella siihen, että hinta tulee alaspäin. Ei tule 25k$ autoa, ehkä 30k$ kärry. Inflaatiokin kyllä laukannut ajan kanssa sen lisäksi, että valmistusprosessin ambitioita skaalattu alaspäin.
Aika surkea tuo uusi näkymä. Mutta ei tossa regeniä ole toi vihreä osuus, vaan toi valkoinen viiva keskellä on vissiin "nimellinen kulutus", eli joku tyyliin joku epa-kulutuksen keskiarvo. Hölmö lukeva siihenkin poimittu siis verrokiksi, mihin tuota kulutuskäyrää verrataan.Ei sitten riittänyt että poistettiin nuo tarkemmat lukemat mutta samalla paskotaan koko näkymäen nyt ihan tiedä tuosta regenistä kun motarilla ajaa vakkari päällä....
Täällä on ainakin tuntunut smoothimmalta ajo nelivedolla, ei räksytä luistonesto niin paljoa kuin viime talvena ja on nelikkona enemmän, mutkissa saa pidettyä enemmän vauhtia vaikka luistaisikin. MYLR täällä. Naapurilla sama auto ja oli samaa mieltä että tämä talvi ollut parempi.Onko muut huomannut että tämä viimeisin päivitys muutti luistoneston toimintaa? Itsellä model Y, 2023 RWD. Aiemmin luistonesto jarrutteli todella terävästi joka oli välillä tosi ärsyttävää. Nykyisin on paljon pehempi jarrutus eikä sellaista nykimistä. En tiedä onko se sitten nimenomaan tuo "Cold Weather Improvements" vaikka ei siinä ole mitään mainintaa tälläisestä.
Uudet (3) lasit on kyllä paskaa, luetun mukaan kannattaa vaatia vanhanmallinen "tarvike" lasi. Siinä on vastuslangat jotka toimii.Tuulilasisaaga jatkuu.
Tesla ”Osiin on kehityksen myötä tullut kehitystä jolloin mahdollisesti pieniä muutoksia näihin on voinut tulla”. Korjausta ei siis ole elleivät kehitä parempia vastuksia etukameralle tai muuta tätä erilaiseksi.
Illalla lähdin ajoon ja lämmitin 30 minuuttia, että auto oli sulanut. Siitä motarille ja pakkasta -7C. Ei mennyt kauaa kun etukamera oli huurussa ja kaikki herkut pois. Mukaan lukien törmäysvaroitin, kaistalta poistumisvaroitus jne.
Teslan neuvo oli pistää jatkuva hönkä tuulilasille eli auto maksimi lämmitykselle. Ihanaa ajella hiki valuen mutta huuru poistui joskus 50min jäkeen, että alkoivat toiminnot taas toimimaan.
Kun saat välillä ACC/Autopilotin päälle niin kun tulee näkyvyys ongelmia, niin ekana hidastaa 5-10kmh ja sen huomaa. Jonka jälkeen äänimerkki ja ilmoitus että ei käytössä. Regen iskee taas hitaammin tässä mukaan. Jos kaasulla koittaa avittaa tätä hidastumista mikä tulee kun kamera ei näe, niin meno on nykivää ja soutaa huopaa menoa.
Tarvikkeena saa lasia mutta ei Teslalta saa kuin näitä uusia. Luulisi että aito ja alkuperäinen lasi toimisi kuten pitää.
Ymmärtääkseni tarvikelasia saa keneltä vain kun pyytää.Mikä liike näitä tarvikelaseja myy ja asentaa? Itsellä tupannut menemään edellisissä autoissa lasi per talvi, niin voisin jo valmiiksi katsoa vaihtopaikan. Harmillinen homma kyllä toi sun tapaus. Itsellä taitaa olla vielä tehdaslasi 22vm loppupuolelta, kun ei tuollaista ominaisuutta ole vielä tullut eteen
Kuulemma Carglassilta sais vanhan mallisilla vastuslangoilla olevaa lasia. Oman lasin voi helposti tarkistaa kummilla langoilla se on.Mikä liike näitä tarvikelaseja myy ja asentaa? Itsellä tupannut menemään edellisissä autoissa lasi per talvi, niin voisin jo valmiiksi katsoa vaihtopaikan. Harmillinen homma kyllä toi sun tapaus. Itsellä taitaa olla vielä tehdaslasi 22vm loppupuolelta, kun ei tuollaista ominaisuutta ole vielä tullut eteen
Onko jossain käyrää? Possu vetää yli 300kw aina 62% asti.Cybertruck latailee SC V4 325 kW 400v ja Euroopassa imassut yli 400kw ilmeisesti 800v. Vastaavasti Porsche taycan latailee 320kw kun lanseeraus vaiheessa 270kw. No katsellaan mitä ensi vuonna nuo luvatut 500kw näyttää CTssä ja mitä 3/y latailee uusilla akuilla, ehkä kansanmallitkin imaisee sitten noin 400kw niillä ennustetuilla 95kwh akuilla?![]()
Tesla Cybertrucks get faster charging ahead of V4 cabinet rollout
Ahead of the rollout of V4-compatible power cabinets, Tesla has highlighted that faster charging speeds for the Cybertruck are now available at certain charging stations with V4 Supercharging posts. On Friday, Tesla’s Charging account on X highlighted that the Cybertruck can now charge at speeds...www.teslarati.com
Nyt kun menin haukkumaan tuota tuollaista lasia niin piti käydä kattomassa omaa Berliinin Y:n lasia. Se on tuollainen kai "uudempi" ja on tullut tehtaalta tuolla kesällä -23. Ei ole kertaakaan ollut huurtumisongelmaa. Auto asuu kyllä lämpimässä tallissa. Onkohan kaikissa Model Y sitten tämä?I
Kyllähä tuo uus lasi näyttää ihan täysin surkealta noitten lankojen osalta. Käsittämätöntä.
Sinulla on tallissa. Jätä se ulos.Nyt kun menin haukkumaan tuota tuollaista lasia niin piti käydä kattomassa omaa Berliinin Y:n lasia. Se on tuollainen kai "uudempi" ja on tullut tehtaalta tuolla kesällä -23. Ei ole kertaakaan ollut huurtumisongelmaa. Auto asuu kyllä lämpimässä tallissa. Onkohan kaikissa Model Y sitten tämä?
![]()
Jep mut onhan se työpäivät ulkona ja sitten reissuissa ulkona koko ajan.Sinulla on tallissa. Jätä se ulos.
Sama lasi täälläkin -23 Y:ssä. Ei ole koskaan ollu ongelmia kameran kanssa.Sinulla on tallissa. Jätä se ulos.
Täytyypä tarkistaa oma lasi, 23 Y myös, eikä ole ollut huurussa, mutta en ole katsonut noita vastuslankojakaan että mikä malli lasista on.Sama lasi täälläkin -23 Y:ssä. Ei ole koskaan ollu ongelmia kameran kanssa.
eikös näistä ollu jokunen tiivistämisvideo tubessa, kun jengillä palanu hermot niin pultanneet irti ja laittaneet isolla vaivalla vesitiiviiks niin loppuu huurteet. Vastaavia löytyy takavalojen tiivistykseen kun ne tyyppivikaset muovivalut päästää kosteuden sisään, mutta voi sit ite tiivistää ulkoa päin.Sinulla on tallissa. Jätä se ulos.
Jaa a. Nyt puhutaan siitä etukameroista. Ei valojen akvaarioista.eikös näistä ollu jokunen tiivistämisvideo tubessa, kun jengillä palanu hermot niin pultanneet irti ja laittaneet isolla vaivalla vesitiiviiks niin loppuu huurteet. Vastaavia löytyy takavalojen tiivistykseen kun ne tyyppivikaset muovivalut päästää kosteuden sisään, mutta voi sit ite tiivistää ulkoa päin.
Ei oo osunut kohdalle käppyröitä vielä. Tuo Porschen latausnopeuden 50kw päivitysupgradatus 5v aikana kohtuu säälittävä ja johtuu käytännössä faceliftin isommasta akusta. Mutta joo hyvä että saavat flättinä valokaaret aikaiseksi ja akut näyttää vaggineella ilmeisesti menevän nopeammin vaihtokuntoon pikaladattaessa. Paras latausnopeus omasta mielestäni on 6 sek kun töpsöli kiinni yön ylitse ja jos ensi vuonna kyettäisiin jo siihen langattomaan lataustelakkaan tesloissa niin se on sitten instantOnko jossain käyrää? Possu vetää yli 300kw aina 62% asti.
Tämä nyt on ihan höpöhöpöä. Uudempi malli ottaa sen optimin jo 21 asteessa (eli paljon aiemmin kuin aiempi eikä tarvitse lämmittää niin paljon) ja lataa täydellä.teholla todella paljon kauemmin. Käytännössä siis lataa maksimia 62-65% asti ja 200kWh/h vielä sinne 75% asti.Ei oo osunut kohdalle käppyröitä vielä. Tuo Porschen latausnopeuden 50kw päivitysupgradatus 5v aikana kohtuu säälittävä ja johtuu käytännössä faceliftin isommasta akusta.
akut näyttää vaggineella ilmeisesti menevän nopeammin vaihtokuntoon pikaladattaessa.
Äpistä voi ajastaa latauksen.Pystyykö Model 3:sta säätämään siten että käyttää tolppavirtaa vain ennen ajastettua lämmitystä? Nimimerkillä taloyhtiössä on tolppa ilman kelloa eli jos laitan piuhan illalla kiinni niin silloin lataa koko ajan.
Toki voisi ostaa ajastetun töpselin väliin.
Ruudulta tai appista ajastus lataukselle.Pystyykö Model 3:sta säätämään siten että käyttää tolppavirtaa vain ennen ajastettua lämmitystä? Nimimerkillä taloyhtiössä on tolppa ilman kelloa eli jos laitan piuhan illalla kiinni niin silloin lataa koko ajan.
Toki voisi ostaa ajastetun töpselin väliin.
Kokkolan Autohuollon mies oli aikakin videollaan tuosta puhui.Onko tällle jotain lähdettä vai meneekö esson baari -sarjaan?
Kokkolan Autohuollon mies oli aikakin videollaan tuosta puhui.
Pystyt vaikka Helsingissä ollessasi laittamaan Sallan ABC laturin naviin niin, että eka zoomailet auton kartan Sallan päälle ja sitten täppäät lataus valikosta/salamasta laturit esille kartalle. Näin on ollut kyllä aina. Vain Teslan superit näytetään ns. aina.En nyt taas ole ihan varma, mutta onko jotain muuttunut tuossa latausasemille navigoinnissa. Tänään kun pääkaupunkiseudulta lähdin ajamaan kohti Tamperetta, niin en pystynyt navigoimaan millekään latausasemalle Riihimäki - Hämeenlinna -alueelle, ainoastaan pääkaupunkiseudulla lähialueen latausasemille tai kauempana oleville Teslan asemille (esim. Akaa). Vasta kun oli lähellä Hämeenlinnaa, pystyi valitsemaan kohteeksi Tiiriön Ionityn.
Ryhmistä bongattu postaus.Kuten tiedossa on, Tesla on päättänyt olla noudattamatta kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja, joiden mukaan heidän tulisi hyvittää virhevastuun perusteella pian takuun jälkeen hajonneista lämpöpumpuista. Koska kuluttajariitalautakunnan ratkaisut eivät ole juridisesti sitovia, ainoa keino edistää asiaa on viedä asia käräjäoikeuden käsiteltäväksi.
Kyselin aikaisemmin kiinnostuneita lähtemään yhdessä ajamaan kannetta Teslaa vastaan. Ajatus oli, että odotellaan muutama kuluttajariitalautakunnan ratkaisu ja lähdetään niiden turvin eteenpäin. Odottavan aika on kuitenkin osoittautunut pitkäksi, toistaiseksi en ole ainakaan tietoinen kuin kahdesta ratkaisusta. Niissä molemmissa on suositeltu maksettavaksi hyvitystä. Asiassa on nyt tehty ratkaisu, että tätä lähdetään nyt viemään eteenpäin. Vaikka ratkaisuja ei ole kuin kaksi, vastaavia tapauksia on pilvin pimein. Nämä kaksi ratkaisua ja sen päälle tarvittaessa hankittava asiantuntijalausunto ovat minun näkemykseni mukaan riittävä osoitus siitä, että kysymyksessä on ennenaikainen rikkoutuminen ja siten virhe.
Itsetarkoitus ei ole päästä oikeuteen, joten luonnollisesti prosessi alkaa neuvotteluilla Teslan kanssa. Jos ne eivät johda tulokseen, asia kuitenkin tullaan viemään käräjäoikeuteen. Jos olet kiinnostunut lähtemään porukkaan mukaan, voit olla yhteydessä minuun sähköpostilla mikko.heinonkoski@heinonkoski.fi tai puhelimitse 045 262 3515 niin annan mielelläni lisätietoja. Vastailen toki tässä ketjussakin esiin nouseviin kysymyksiin.
Mahdollisesta toimeksiannosta ja asian ajamisesta vastaa yritykseni Asianajotoimisto Heinonkoski Oy ja allekirjoittanut toimii asiasta vastaavana asianajajana.
Jokaisella varmaan omat mielipiteensä mikä hyvä lataus, mutta Suomessa taitaa olla optimia ladata muutama kuukausi. Toki keväällä/syksyllä akku lämpeää ajossa ja aika vähän haittaa latausta. Itse arvostan että auto on talvellakin mukavan nopea latautumaan ja CT taitaa optimilämmöissä tällä matalammalla latauksella latautua 40% 10min ja pakkasella vartissa ja ensi vuonna hieman nopeampaa oli se max peak pakkasella sitten 400/500kw niin ei varmaan tipu minuuttia enempää lataukset. Ehkä tuo taycanin flat curve sopisi paremmin alle 60kwh akustoihin kun pitää piripintaan saada akku, jotta matka jatkuu. Longrangessa 99% matkoista riittänee lataus alle 40% pakkasella jos liikutaan yhtenä päivänä alle 600km mitä itse ainakin pääpiirteettäin teen. Siihen pohjautuen se 650 wltp Tesla y neliveto minimi ratkaisu seuraavaksi autoksi.Tämä nyt on ihan höpöhöpöä. Uudempi malli ottaa sen optimin jo 21 asteessa (eli paljon aiemmin kuin aiempi eikä tarvitse lämmittää niin paljon) ja lataa täydellä.teholla todella paljon kauemmin. Käytännössä siis lataa maksimia 62-65% asti ja 200kWh/h vielä sinne 75% asti.
Eli 11 minuuttia lataa yhtämittaisesti yli 300 kW/h/h teholla ja 12 minuutissa saa 65 kWh akkuun virtaa.
Se on kyllä totta, että Teslan latausnopeus perustuu pitkälle siihen että tullaan alhaisilla ykkös prosenteilla laturille koska teho tippuu aika välittömästi alaspäin kun akun varaustaso hivenen nousee.
Paitsi 400V laturilla.En ymmärrä yhtään mitä sanot, mutta fakta vaan on että Taycan lataa kaikissa oloissa (ja käyttötavoissa) nopeiten.
Löytyykö tästä jotain hyvää vertailua? Olen luullut, että Taycanilla on myös 400v laturilla erinomainen latauskäyrä, luokkaa top 3.Paitsi 400V laturilla.
Tosin Teslatkin lataavat aika keskinkertaisesti standareilla 400V latureilla kun nopeimmatkin pömpelit rajoittuvat 500A:han.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.