Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Silläpä tulin. Mutta miks maksaa 25e.
Elonin visiohan on, että kun ostat teslan niin voit laittaa sen ajamaan robotaksina sillon kun et käytä itse autoa. Tesla repii välistä 30% tms. taksimatkojen hinnoista. Jos tuo toimis niin mullistais auto ja taksimarkkinat. En pidättele henkeä tän suhteen, mutta silti hyvä olla isot visiot ja sentti kerrallaan kohti maalia.

Teslan robotaxi mitä tekevät niin tulee olemaan ihmiset etänä ratkomassa ne tilanteet mitä auto ei itse osaa. Tämä ratkaisu ei mahda skaalaantua, mutta aika pakollinen jos meinaa saada palvelua pystyyn aikaisemmin eikä myöhemmin.
 


UNECE:lta tulee nuo määräykset rampauttaa tuon ASS:in meillä tuohon 6metriin. Myös Yhdysvallat on UNECE:n jäsen, mutta heitä tämä ei koske?



signal-2024-12-08-16-33-32-788.jpg


Voi liittyä tai olla liittymättä, mutta ehkä se luokitellaan RCP:ksi(remote controlled parking) jolloin tuo sääntö pätee. Ja jenkeissä se ei heidän mielestään olekaan RCP:tä?
 
Jotta voi maksaa 50k€?
Eihän tuo kauaa kestäisi maksaa itseään takaisin jos 25e suuntaansa töihin. Päälle muut ajot. Auto voisi vaikka viedä aamulla meikäläisen töihin ja ajelisi kotiin odottamaan että vaimo lähtee viemään lapsia päiväkotiin. Anoppiakin pitää kaupassa käyttää kerran viikossa niin lähettäisi pirssin anopille ja pirssi veisi anopin kauppaan ja takaisin.

Kyllähän tuolle käyttökohteita löytyisi. Ei tarvisi huushollissa kahta autoa enää ja säästyisi omaakin aikaa.
 
Ei näyttäisi siltä, että pumput olisi korjautuneet. Facebookissa tapauksia vanhemmista ja uusista malleista. Sama vcfronr_a447 iskee ja auto pajalle. Näyttäisi jäävään tämä ongelma ainakin toistaiseksi voimaan.

Villi huhu, että HW4 tietokoneita poksahtelee oikosulkuihin. Näitä on mennyt muutamia Suomessakin uusista autoista eli voi olla ihan validi huhu. Tesla is having major issue with its self-driving computer inside new cars

CT Foundation osalta tätä tehtiin ilmeisesti liikaa kun myynti ei vedä ja nyt ”konvertoidaan” näitä normi malleiksi repimällä merkit irti.
Kyselinkin täällä neuvoja marraskuussa, kun parin päivän ikäisestä autosta pimeni kamerat, gps, jne.. Tietokone AP4 oikosulussa, kuten artikkelissa kerrotaan. Vaihtavat uuden viikon päästä.
 
Pumppuvikoja alkaa ryhmissä ilmenemään (jälleen) ja huhuja, että tammikuulla lähtis päivitetyn Yyn tuotanto liikkeelle.

🧂
 
Pumppuvikoja alkaa ryhmissä ilmenemään (jälleen) ja huhuja, että tammikuulla lähtis päivitetyn Yyn tuotanto liikkeelle.

🧂
Tuossa y faceliftissä voi olla teknisiä parannuksia tuohon ongelmaan, mutta tokihan sitä toivoisi että noihin wanhoihin malleihinkin tulisi pidempi aikaisempi ratkaisu kun aika monessa autossa nuo puhaltimet kestää yli 200tkm. Harva tosin ajelee samalla pirssillä 10v/200tkm että jos takuuaikana hajoilee ja joutuu kerran korjauttamaan itse niin ei onneksi tule siinä 5-10v käytön aikana isoja kuluja.

Toivottavasti tuo facelift tulee etunenässä Suomeen jo helmi/maaliskuussa kun ei napostele tätä wanhaa paskaa pyöritellä enää jaloissa.
 
Onko tämä pumppuongelma joku Tesla kohtainen vika vai onko sama ongelma muillakin valmistajilla ? Korostuuko tämä vain sen takia että kolmoset ja yyt ovat niin yleisiä ?
 
Onko tämä pumppuongelma joku Tesla kohtainen vika vai onko sama ongelma muillakin valmistajilla ? Korostuuko tämä vain sen takia että kolmoset ja yyt ovat niin yleisiä ?
Luultavasti Teslan tyyppivika, heillä on kuitenkin omanlaisensa toteutus Supermanifoldeineen.

Toki yleisyys varmasti vaikuttaa myös, ei ole kovin kauaa ollut muilta valmistajilta merkittävää määrää lämpöpumppuja liikenteessä.
 
Luultavasti Teslan tyyppivika, heillä on kuitenkin omanlaisensa toteutus Supermanifoldeineen.

Toki yleisyys varmasti vaikuttaa myös, ei ole kovin kauaa ollut muilta valmistajilta merkittävää määrää lämpöpumppuja liikenteessä.

Kauhean tieteellistä tilastoa ei ole tarjota, mutta kaverilla on e-Golffista mennyt lämpöpumppu huoltoon 2 kertaa 2v aikana (joista jälkimmäinen meni onneksi ekan rempan takuuseen, melkein kerkes tulee 2v täyteen).
 
Onko tämä pumppuongelma joku Tesla kohtainen vika vai onko sama ongelma muillakin valmistajilla ? Korostuuko tämä vain sen takia että kolmoset ja yyt ovat niin yleisiä ?
Joidenkin tietojen mukaan noin 1/20:stä se olisi hajonnut. Itse en tunne kyllä ketään, jolle niin olisi käynyt. Kyllä noita tuntuu menevän muillakin merkeillä, mutta Teslan kohdalla puhetta on jo senkin takia enemmän, kun niitä on liikenteessä huomattavasti enemmän kuin muiden merkkien sähköautoja. On ehkä mahdollista, että tuoreimmat päivitykset olisivat voineet vaikuttaa kierrosmääriin ja sen myötä hajoamisherkkyyteen, mutta varjopuolena saattaa olla se, että auto lämpenee hitaammin. Itse en ole kuitenkaan nähnyt suurta eroa, ja omassa pumppu on säilynyt ehjänä. Itse pyrin pitämään ilmastointia aina manuaalilla pienemmän kulutuksen johdosta, millä voi olla vaikutusta huhujen mukaan myös pumpun kestävyyteen, mutta mitään varmuutta asiasta ei tietenkään ole.
 
Tuossa y faceliftissä voi olla teknisiä parannuksia tuohon ongelmaan, mutta tokihan sitä toivoisi että noihin wanhoihin malleihinkin tulisi pidempi aikaisempi ratkaisu kun aika monessa autossa nuo puhaltimet kestää yli 200tkm. Harva tosin ajelee samalla pirssillä 10v/200tkm että jos takuuaikana hajoilee ja joutuu kerran korjauttamaan itse niin ei onneksi tule siinä 5-10v käytön aikana isoja kuluja.

Toivottavasti tuo facelift tulee etunenässä Suomeen jo helmi/maaliskuussa kun ei napostele tätä wanhaa paskaa pyöritellä enää jaloissa.
Toivoa saa mutta Highland ei tuonut ainakaan teknisiä parannuksia ja niistäkin on mennyt.
 
Toivoa saa mutta Highland ei tuonut ainakaan teknisiä parannuksia ja niistäkin on mennyt.
Ei meillä ole tarkkaa tietoa siitä miten paljon noita menee missäkin mallissa. Vaihtelua voi hyvinkin olla, ja tuskin siitä koskaan rikkoutumaton tulee eikä muillakaan valmistajilla ole.
 
Ei meillä ole tarkkaa tietoa siitä miten paljon noita menee missäkin mallissa. Vaihtelua voi hyvinkin olla, ja tuskin siitä koskaan rikkoutumaton tulee eikä muillakaan valmistajilla ole.
Teslalla on tarkkaa tietoa mutta eivät tule varmaan koskaan tätä jakamaan, niin tieto perustuu näihin tube/facebook kyselyihin.
Mutta suuri riski on kuitenkin, että Teslasta menee se pumppu kabut ja tällä kertaa hintaa on karvan alle 4k.
 

Ei tuo taittuva 15" tabletti 2.5k resolla niin kiinnostava uudistus ole, mutta 4th gen voimansiirto voisi potentiaalisesti nostaa rangea aerodynamiikan ja akun lisäksi merkittävästi. Kuukausi pitkä aika odotella...
 

Ei tuo taittuva 15" tabletti 2.5k resolla niin kiinnostava uudistus ole, mutta 4th gen voimansiirto voisi potentiaalisesti nostaa rangea aerodynamiikan ja akun lisäksi merkittävästi. Kuukausi pitkä aika odotella...

Tuossa lukee, että ollut jo käytössä jo vuodesta 2023.
 
Etuosan light bar....minun mielestä huono trendi. Ketä voi syyttää tämän keksimisestä ?
Alkaa autot olemaan aikamoisia joulukuusia.

Seuraavaksi kai yhdistävät etu ja takaosan baarit sivubaareilla. Sitä odotellessa. Siinä vaiheessa itse lähden baariin vetään kunnon....
 
Viimeksi muokattu:
Pistäisin defaulttina nämä Mersun/kiinalaisten asiakkaiden piikkiin. Jos kiinalaiset jostain tykkäävät niin sitä sitten tungetaan. Mersun mainitsen siksi, että Teslalla on pitkä historia osien suhteen sieltä niin todennäköisesti kontakteja löytyy myös toisella tavalla (ja näitä on näkynyt mersuissa tässä lähistölläkin joten näitä on polttiksissakin aika monessa, volkkareistakin osasta löytyy).

Ja siis toki Teslalla on Cybertrukissa jo light bar, olisiko robotaksissakin ollut. Samoja osiahan siellä pyritään käyttämään kaikissa autoissa jos vain mahdollista.
 
Missä ton ajovalot muuten on ? onko ne tossa alempana olevat erilliset tummat alueet ?

Mikä uutuus on grille less design , eikös tämä ole ollut aina Teslan tavaramerkki ?
Entäpä ei-SUVimainen muotoilu, eikös tämä ole ollut aikojen alausta näin ?


Silti ihan hyvän näköinen noin edestä...baarista huolimatta.
 
Etubar on soveltaen tietyssä mielessä ollut jo ID, jenkeissähän ne oli alusta asti valaistuja, meillä vasta nykyään(?) sallittu nuo valaistut keulalogot.

Ajovalot on ilmeisesti tuos alempana mustassa osassa missä kuvassa vesileima. Eli talvea ajatellen paskaa luvassa.
 
Ei tuo kuvan auto ole Model Y. Se on joku AI luoma kuva. Todennäköisesti ajovalot samalla idealla kuten CTssa eli se kerää kaiken paskan.
 
Jatkaen offtopikkia niin ensimmäinen kerta kun kuulen että Aasiassa olisi rokotettu siitä että autossa on liikaa vilkkuvia valoja
 
Jatkaen offtopikkia niin ensimmäinen kerta kun kuulen että Aasiassa olisi rokotettu siitä että autossa on liikaa vilkkuvia valoja

Sama villitys jenkkilässä ja sit ihmetteleevät kun maalipinta mennyt pilalle kauttaaltaan autosta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 091
Viestejä
4 543 624
Jäsenet
74 931
Uusin jäsen
Kassadinmain

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom