Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tesla julkaisi uuden app version missä saa Control Centeriin suoraan napit. Siellä ei ole takaluukulle toimintoja mutta pierulle on.
Teslan terveiset perseestä on näköjään tärkeä asia heille.

Onko tuosat M2:sta mitään aikatalua, huhua, pilvessä sanottuja lupauksia ?
 

Hollannin Tesla-tsunami ravistelee käytettyjen sähköautojen markkinoita​

Kerralla myyntiin vapautuvien kymmenien tuhansien käytettyjen Tesla Model 3 -mallien vyöry saavuttanee pian myös Suomen. Tanskassa autoja ollaan jo valmiita melkeinpä hamstraamaan.

Vuosimalleja 2019-2020 tulee nyt.


Vaikuttaako tämä "Tsunami" myös vuosimalliltaan uudempiiin model 3 mallin autoihin vai onko sen tsunamin vuoro sitten heti ensi vuonna?
 
Paljonkohan menee hukkaan... :hmm:
Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.

1729369516017.png
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.

No jos vertaa huonompilaatuisesti valmistettuun piuhalaturiin niin kyllä, mutta jos he korvaisivat lätkän välistä suoralla kuparilla niin olisi varmasti parempi hyötysuhde. Muunnos sähköenergiasta magneettiseksi ja takaisin sisältää AINA häviöitä. Se, että heidän teollisuuskäyttöön kehittämässään (kalliissa) järjestelmässä on (up to) 93% hyötysuhde kertoo vain siitä, että induktiolätkilläkin voi saavuttaa erinomaisen hyötysuhteen kun tekee muut muunnokset (AC-DC) erinomaisilla hyötysuhteilla ja varmistaa että kelat on hyvin kohdistettuina.
 
Autonvaihtokuume alkaa nousta. Vielä tosin mietin onko vaihdossa järkeä, jos/kun Juniper tulee pian.

Allani on noin 1,5 vuotta vanha ja 25 tkm ajettu Model Y RWD. Hankintahinta 46k ja 3 % korko.

Nyt saisi uuden vastaavan refekoodilla 46k ja 0 % korolla.

Erotus luottokustannuksissa olisi uuden hyväksi noin 4500 euroa. Nykyisestä autosta saisi vaihdossa varmaankin noin 35k, joten vaihto menisi hyvin pienellä välirahalla. Onko vaihtamisessa järkeä?
 
Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.

No jos vertaa huonompilaatuisesti valmistettuun piuhalaturiin niin kyllä, mutta jos he korvaisivat lätkän välistä suoralla kuparilla niin olisi varmasti parempi hyötysuhde. Muunnos sähköenergiasta magneettiseksi ja takaisin sisältää AINA häviöitä. Se, että heidän teollisuuskäyttöön kehittämässään (kalliissa) järjestelmässä on (up to) 93% hyötysuhde kertoo vain siitä, että induktiolätkilläkin voi saavuttaa erinomaisen hyötysuhteen kun tekee muut muunnokset (AC-DC) erinomaisilla hyötysuhteilla ja varmistaa että kelat on hyvin kohdistettuina.

Pitäisi ensin tietää, että mistä mihin tesla kertoo tuon väitetyn 93% hyötysuhteensa. Pelkkä käämi? Koko prosessi?(verkosta akkuun). Ja mikä sen teho on? 1kW? 5kW? 10kW?

Koska fysiikka, niin tuohan toimii AC:lla ja se AC pitää sitten auton oman laturin toimesta muuntaa akulle meneväksi dc:ksi niin on lähes varmaa, että hyötysuhde kokonaisuudessaan verkosta akkuun on langattomana heikompi kuin piuhalla.
 
Teslan terveiset perseestä on näköjään tärkeä asia heille.

Onko tuosat M2:sta mitään aikatalua, huhua, pilvessä sanottuja lupauksia ?
En hirveästi pidättäisi hengitystä Tesla 2 suhteen ennen -26. Kaipa noilla on jumppaa juniperin kanssa ja jos vuoden päästä tulossa pidennetyllä akselivälillä 7 paikkainen niin aika ei riitä kuin ensi vuonna julkaisuun ja toimitukset -26. Toki moni odottaa halpaa pirssiä, mutta mitä aikaisemmin oli teknisiä kehityksiä tulossa kakkoseen niin esim. Cybertruckin kehitysvaiheessa on vielä 48v/etherloop mikä pitäisi saada maaliin ja halpakärryyn piti laatia kaikki mikrokytkimet 100% Teslan omia sekä halpuuttaakseen vielä lisää niin se uusi sähkömoottori mistä ollut puhetta. Ja vasta oli juttua 4680 lfp pitää kehittää parin vuoden sisällä, että tuleeko se Tesla 2 vai mitä patteria runkoon lyövät. Katsellaan nyt ekana se julkistus ensi vuonna niin aikataulut selkeytyy.
 
En hirveästi pidättäisi hengitystä Tesla 2 suhteen ennen -26. Kaipa noilla on jumppaa juniperin kanssa ja jos vuoden päästä tulossa pidennetyllä akselivälillä 7 paikkainen niin aika ei riitä kuin ensi vuonna julkaisuun ja toimitukset -26. Toki moni odottaa halpaa pirssiä, mutta mitä aikaisemmin oli teknisiä kehityksiä tulossa kakkoseen niin esim. Cybertruckin kehitysvaiheessa on vielä 48v/etherloop mikä pitäisi saada maaliin ja halpakärryyn piti laatia kaikki mikrokytkimet 100% Teslan omia sekä halpuuttaakseen vielä lisää niin se uusi sähkömoottori mistä ollut puhetta. Ja vasta oli juttua 4680 lfp pitää kehittää parin vuoden sisällä, että tuleeko se Tesla 2 vai mitä patteria runkoon lyövät. Katsellaan nyt ekana se julkistus ensi vuonna niin aikataulut selkeytyy.
Miten se mieli nyt näin muuttui? Vielä vuoden alussa paasattiin, että tulee -25. Muistaakseni myös Meksikon tehdas piti olla kohta tulilla tekemään Model 2:sta.

4680 on kyllä floppi kun 2026 tulee uudempaa generaatiota mitä tarkoitus käyttää.
 
Miten se mieli nyt näin muuttui? Vielä vuoden alussa paasattiin, että tulee -25. Muistaakseni myös Meksikon tehdas piti olla kohta tulilla tekemään Model 2:sta.

4680 on kyllä floppi kun 2026 tulee uudempaa generaatiota mitä tarkoitus käyttää.
Mehiko meni jäihin, koska trumppi, jos valitaan presidentiksi, laittaa sellaset tullit että sieltä ei kannata tuoda enää mitään jenkkeihin.
 
Mehiko meni jäihin, koska trumppi, jos valitaan presidentiksi, laittaa sellaset tullit että sieltä ei kannata tuoda enää mitään jenkkeihin.
Hidastui jo ennen tätä koko projekti. Eiköhän koko tehdas peruta tätä menoa. Teslahan ei tehnyt alkuvuoden jälkeen siellä enää mitään kun menekki ei vedä.

Outoa että firman CEO toivoo Trumpin voittoa joka iskee tälle isot tullit.
 
D.T on tainnu mainita (kotimaassa) valmistaville 15% verotuksesta eli sen ymmärtää kun näkökulma on America first.
 
Miten se mieli nyt näin muuttui? Vielä vuoden alussa paasattiin, että tulee -25. Muistaakseni myös Meksikon tehdas piti olla kohta tulilla tekemään Model 2:sta.

4680 on kyllä floppi kun 2026 tulee uudempaa generaatiota mitä tarkoitus käyttää.
Ei mikään vielä ole muuttunut kun julkistustilaisuutta odotellaan. Tuosta 4680 jos pyöräyttävät lfp akullisen karvalakki 2 niin ei mitään jakoa -25, mutta longrange Tesla 2 mahdollista aloittaa vuoden -25 lopulla. Epäilen että ei enää mahdollista ole sekään elleivät pidä julkistustilaisuutta viimeistään maaliskuussa kun peilaa noihin edellisiin julkistustilaisuuksiin niin mennyt minimissään 10kk että jotain tulee ulos, mutta nythän ideana käyttää samoja linjastoja kuin 3/y niin se voisi käydä suhtkot nopeasti ja onnistunee vielä maaliskuun julkaisuna toimittaa marras/joulukuussa.
 
Pitäisi ensin tietää, että mistä mihin tesla kertoo tuon väitetyn 93% hyötysuhteensa. Pelkkä käämi? Koko prosessi?(verkosta akkuun). Ja mikä sen teho on? 1kW? 5kW? 10kW?

Koska fysiikka, niin tuohan toimii AC:lla ja se AC pitää sitten auton oman laturin toimesta muuntaa akulle meneväksi dc:ksi niin on lähes varmaa, että hyötysuhde kokonaisuudessaan verkosta akkuun on langattomana heikompi kuin piuhalla.
Oletettavasti tuossa puhutaan itse langattoman tehonsiirron eikä koko latauksen hyötysuhteesta. :think:

Jos nyt miettii vaikkapa sitä tavallista kolmivaihekaapelia type2-liittimineen, niin ei se kovin monen watin teholla lämpene 11 kW kuormallakaan.

Lisäksi kun latauslaitekaan ei "tee" sähkölle mitään, niin siirron hyötysuhde seinästä autossa olevalle latauslaitteelle lienee luokkaa >99,5% (häviöt alle 50 W).
 
Talvirenkaisiin liittyvää. Tähän asti menty yksillä vanteilla (Model 3 Perf 20x9 Uberturbinet), mutta nyt vaihdan 18x8 talveksi. Uusia testivoittaja Continental VikingContact 8 ei saa täksi talveksi mistään noille sopivimmassa koossa 235/45/R18, mutta 225/45 löytyy ja toiminee noissa ihan hyvin. Lähinnä varmaan kanttariosumilta suojaus jää vajaaksi?

Kun kyselin noista rengasliikkeestä, niin kuulemma Tesla voi heittäytyä vaikeaksi noiden kanssa. 225 ei ole tyyppihyväksytty Teslan päädyssä, niin mikäli tulee alustaremppaa niin voivat laittaa renkaan/asiakkaan syyksi. Eli käytännössä varmaan joutuisi vaihtamaan kesäpyörät alle ennen takuuhommia? Valitettavasti takuu loppuu juuri maaliskuun alussa 2026, toisaalta tähän tehtiin juuri äskettäin jo näin 2½ vuotta vanhana kattava alustaremppa nitinöiden takia, niin ei kai tuo nyt 1½ vuodessa voi taas hajota? :cigarbeye:
 
Talvirenkaisiin liittyvää. Tähän asti menty yksillä vanteilla (Model 3 Perf 20x9 Uberturbinet), mutta nyt vaihdan 18x8 talveksi. Uusia testivoittaja Continental VikingContact 8 ei saa täksi talveksi mistään noille sopivimmassa koossa 235/45/R18, mutta 225/45 löytyy ja toiminee noissa ihan hyvin. Lähinnä varmaan kanttariosumilta suojaus jää vajaaksi?

Kun kyselin noista rengasliikkeestä, niin kuulemma Tesla voi heittäytyä vaikeaksi noiden kanssa. 225 ei ole tyyppihyväksytty Teslan päädyssä, niin mikäli tulee alustaremppaa niin voivat laittaa renkaan/asiakkaan syyksi. Eli käytännössä varmaan joutuisi vaihtamaan kesäpyörät alle ennen takuuhommia? Valitettavasti takuu loppuu juuri maaliskuun alussa 2026, toisaalta tähän tehtiin juuri äskettäin jo näin 2½ vuotta vanhana kattava alustaremppa nitinöiden takia, niin ei kai tuo nyt 1½ vuodessa voi taas hajota? :cigarbeye:

Löytykö 255/40 kokoa? Ainakin sopii teslan vakiovanteelle kuin nenä päähän. 225/40 en suosittele, oli sellaiset...
 
Äkkiseltään on aika levyet talvikiekot autolle joka on sähkikseksi varsin kevyt? Joku voisi kuvitella että tuo ei välttämättä ole hyvä asia esim. lumi/jääpidon osalta.

No ei ole ollut valittamista, homman juju oli ton koon kanssa siinä että Nordmanin nastarenkaat sai alle satasella kpl tuossa koossa viime syksynä.
 
Kyseessä tosiaan 8" leveä vanne, jolle suositeltu renkaanleveys on 225-235 ainakin tämän mukaan. Teslan 18" vakiovanne taitaa olla 8.5" leveä, jolloin suositus on 235-245 ja tuo 255 vielä menee mutta on jo suositusten ulkopuolella. 245/45 näyttäisi olevan hyvin saatavilla, mutta onko tuo maksimileveys jo huono idea? En näistä juuri ymmärrä mitä se tarkoittaa esim. ajettavuuden tai pidon kannalta.
 
En näistä juuri ymmärrä mitä se tarkoittaa esim. ajettavuuden tai pidon kannalta.

Talvirenkaassa pitää olla tarpeeksi pintapainetta jotta nastat ja lamellit purevat kunnolla jäähän, jos liian leveä nakki niin auton paino levittyy isommalle alueelle jolloin pintapaine jää liian alhaiseksi eikä rengas pure kunnolla. Tästä syystä esim WRC autojen nastarenkaat ovat erittäin ohuet vrt. sora/asfalttinakkeihin.

Tämä siis teoriatasolla, mikä on "liian leveä" on sitten vaikeampi laskea. Ehkä @TommiZeliard osaa paremmin avata?
 
Jos vertaa vakiokokoon 235/45r18 niin vierintäkehän pituus

245/45 on +1%
225/50 on +2%
255/45 on +3%
225/45 on -1%
245/40 on -2%

Itse laittaisin jommankumman kahdesta ensinmainitusta, todennäköisesti 225/50 tarjoaisi talvella parhaat ominaisuudet.
 
Talvirenkaassa pitää olla tarpeeksi pintapainetta jotta nastat ja lamellit purevat kunnolla jäähän, jos liian leveä nakki niin auton paino levittyy isommalle alueelle jolloin pintapaine jää liian alhaiseksi eikä rengas pure kunnolla. Tästä syystä esim WRC autojen nastarenkaat ovat erittäin ohuet vrt. sora/asfalttinakkeihin.

Tämä siis teoriatasolla, mikä on "liian leveä" on sitten vaikeampi laskea. Ehkä @TommiZeliard osaa paremmin avata?
Pintapaine riippuu käytetystä rengaspaineesta. Lumessa ja etenkin sohjossa kapeampi rengas on sitten parempi koska lumi/loska pääsee helpommin sivuille renkaan ohi.
 
Aina puhutaan, että Teslan antamat tarjoukset vaihtoautoista on huonoja, mutta paremman alustavan arvion minä sieltä sain kuin AutoVexistä. Tosin satasella paremman vain, mutta tosiaan jos sähköautojen arvonalenemaa pidetään huonona, niin aika brutaali tämä 25% vuodessa viitisen vuotta vanhasta plugaristakin on... :dead:

Pitää miettiä mitä tuon kanssa nyt tekisi. Periaatteessa voisi vaan haukata paskaa ja dumpata tuon Teslalle niin pääsisi ainakin helpoimmalla.

Huvittaa kyllä tuo Teslan konekäännetty sähköposti jossa puhutaan jostain osavaltioiden veroeduista sun muista.

Miksi vaihtoautokauppa Teslan kanssa kannattaa

Kun teet vaihtoautokaupan Teslan kanssa, prosessi on yksinkertainen ja hinnoittelu läpinäkyvää. Et jää ilman autoa missään tilanteessa. Lisäksi useat osavaltiot tarjoavat ajoneuvon vaihtoon tukia ja insentiivejä myyntiveron hyvityksenä, eli maksat vähemmän myyntiveroa maksaessasi hinnan loppuosan.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan, että plugarisi on halvempi ja Teslaa et saa mitenkään edulliseksi.
Teslallahan ei arvonalenemaa ole kuin ilneaarisesti vuosittain.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan, että plugarisi on halvempi ja Teslaa et saa mitenkään edulliseksi.
Teslallahan ei arvonalenemaa ole kuin ilneaarisesti vuosittain.

Vuoden toteutuneet kulut (jos arvonalenemaksi jää tuo mainittu) plugarilla on 0.56c/km. Pessimistisilläkään laskuilla en saa Teslasta kalliimpaa per km. :D

Mutjoo, paskat kaupat tuli kyllä tehtyä ja toki tuossa on sitten sellaista kulua joka ei ihan joka vuosi toistu (esim. uudet talvirenkaat), mutta tyyristä hupia silti.

Ja siis auto on vaihtumassa sähköiseksi joka tapauksessa, mutta toki yritän maksimoida tuosta nykyisestä saatavan rahan. Lähinnä kysymys on tosiaan se, että kuinka paljon jaksan nähdä vaivaa siihen, että saisi tonnin tai korkeintaan pari enemmän jostain muualta. Onhan se rahaa toki sekin, mutta selvää on se että parhaassakin tapauksessa arvonalenema tulee olemaan 15% luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Aina puhutaan, että Teslan antamat tarjoukset vaihtoautoista on huonoja, mutta paremman alustavan arvion minä sieltä sain kuin AutoVexistä. Tosin satasella paremman vain, mutta tosiaan jos sähköautojen arvonalenemaa pidetään huonona, niin aika brutaali tämä 25% vuodessa viitisen vuotta vanhasta plugaristakin on... :dead:

Pitää miettiä mitä tuon kanssa nyt tekisi. Periaatteessa voisi vaan haukata paskaa ja dumpata tuon Teslalle niin pääsisi ainakin helpoimmalla.

Huvittaa kyllä tuo Teslan konekäännetty sähköposti jossa puhutaan jostain osavaltioiden veroeduista sun muista.
Sulla on plugarista sulanut 76% uuden listahinnasta vai miten tuota lasket? Vai sitä kun ostit korona-sekoilun ollessa pahimmillaan käytettynä melkein uuden hinnalla?

Eikö tuossa nyt voi ihan hyvin ajaa vielä pari vuotta kun ei ole enää arvoa mikä voisi pudota, niin pääsee nauttimaan niistä edullisistakin kilsoista.
 
Tänään tuli rekisterinumero, lähellä varmaan ollaan. Onko tietoa miten Tesla vaihtaa noi talvirenkaat alle? Pitääkö soitella erikseen?
Jos otit mukaan ostoon, niin vaihtavat kyllä jos näkevät että keli on sellainen.
Yleensä ne ovat menneet Vianor/Euromasterille mistä saa muta en tiedä kuka nykyään on kumppani.
 
Sulla on plugarista sulanut 76% uuden listahinnasta vai miten tuota lasket? Vai sitä kun ostit korona-sekoilun ollessa pahimmillaan käytettynä melkein uuden hinnalla?

Eikö tuossa nyt voi ihan hyvin ajaa vielä pari vuotta kun ei ole enää arvoa mikä voisi pudota, niin pääsee nauttimaan niistä edullisistakin kilsoista.
Ostin auton käytettynä viime syksynä, kun koronasekoilu oli jo hyvin pitkälti ohi. Auton arvo on siinä ajassa pudonnut n. 25% maksamastani hinnasta. Toki tässä nyt puhutaan "pikkurahoista" (21 800€ -> 16 200€), mutta mieluiten nyt dumppaan tuon kun sillä on vielä sentään jotain arvoa.

Vastaavia myydään edelleen 19-21 kiloeuron pyynneillä, mutta toki kauppiaat haluaa myös katteensa, enkä tietenkään odota tuollaista summaa saavani. Kyllä tämä silti vähän yllätti miten huonoja tarjoukset on olleet hyväkuntoisesta täysin varustellusta plugarista jolla on vielä akkutakuutakin. Yhdeltä kauppiaalta olisin saanut 18 500€ hyvitystä, mikä olisi vielä ihan ok, mutta se EV6 itsessään taas niin kallis että jäi kaupat tekemättä.

En vain halua ajaa plugarilla enää ja tuo oli koko ajan tarkoitettu vain korkeintaan parin vuoden tilapäisratkaisuksi sähköautomarkkinan tilanteen kehittymistä odotellessa. Se on vaan on paljastunut aika paskaksi tilapäisratkaisuksi, mutta sellaista se elämä on.
 
Jos otit mukaan ostoon, niin vaihtavat kyllä jos näkevät että keli on sellainen.
Yleensä ne ovat menneet Vianor/Euromasterille mistä saa muta en tiedä kuka nykyään on kumppani.
Otin mukaan joo. Mietin vaan kun säät on vähän 50/50 että laittaako nastat alle. Toki ei sit jaksaisi heti käyttää jossain rengasliikkeessä.
 
Ostin auton käytettynä viime syksynä, kun koronasekoilu oli jo hyvin pitkälti ohi. Auton arvo on siinä ajassa pudonnut n. 25% maksamastani hinnasta. Toki tässä nyt puhutaan "pikkurahoista" (21 800€ -> 16 200€), mutta mieluiten nyt dumppaan tuon kun sillä on vielä sentään jotain arvoa.

Vastaavia myydään edelleen 19-21 kiloeuron pyynneillä, mutta toki kauppiaat haluaa myös katteensa, enkä tietenkään odota tuollaista summaa saavani. Kyllä tämä silti vähän yllätti miten huonoja tarjoukset on olleet hyväkuntoisesta täysin varustellusta plugarista jolla on vielä akkutakuutakin. Yhdeltä kauppiaalta olisin saanut 18 500€ hyvitystä, mikä olisi vielä ihan ok, mutta se EV6 itsessään taas niin kallis että jäi kaupat tekemättä.

En vain halua ajaa plugarilla enää ja tuo oli koko ajan tarkoitettu vain korkeintaan parin vuoden tilapäisratkaisuksi sähköautomarkkinan tilanteen kehittymistä odotellessa. Se on vaan on paljastunut aika paskaksi tilapäisratkaisuksi, mutta sellaista se elämä on.
Toki lyhyillä pitoajoilla saa paljonkin arvoa menetettyä per vuosi/kk jos ei jaksa/osaa jobbaroida harrastuksenomaisesti - itsekään en jaksaisi/osaisi.
 
Toki lyhyillä pitoajoilla saa paljonkin arvoa menetettyä per vuosi/kk jos ei jaksa/osaa jobbaroida harrastuksenomaisesti - itsekään en jaksaisi/osaisi.

Jep, silläpä juuri mietinkin, että maksanko nyt vaan oppirahat 'väliaikaisratkaisuista' ja vaihdan alle auton, jolla sitten körötellään seuraavat kymmenen vuotta arvonalenemasta vähät välittäen, vai yritänkö vielä tiristää tästä harha-askeleesta pari tonnia kotiin päin.
 
CTn range extenderin range tippuu ja myöhästyy.
Yksi naula taas tämän CTn arkkuun.
Joopa joo taas. Taisi mennä sittenkin taas yksi omaasi. Se myi q3 enemmän mitä kilpailijoiden sähköiset truckit yhteensä. Ollut hiljattain eniten myyty 100k dollarin auto.


Eniten myyty sähköinen truck myös Q2.


Q3 kolmanneksi eniten myyty sähköauto jenkeissä.

 
Viimeksi muokattu:
Joopa joo taas. Taisi mennä sittenkin taas yksi omaasi. Se myi q3 enemmän mitä kilpailijoiden sähköiset truckit yhteensä. Ollut hiljattain eniten myyty 100k dollarin auto.


Eniten myyty sähköinen truck myös Q2.


Q3 kolmanneksi eniten myyty sähköauto jenkeissä.

Odotetaan Teslan virallisia lukemia.
 
Joopa joo taas. Taisi mennä sittenkin taas yksi omaasi. Se myi q3 enemmän mitä kilpailijoiden sähköiset truckit yhteensä. Ollut hiljattain eniten myyty 100k dollarin auto.


Eniten myyty sähköinen truck myös Q2.


Q3 kolmanneksi eniten myyty sähköauto jenkeissä.


Vilkaise huviksesi mikä noiden kaikkien linkkaamasi uutisten lukujen lähde on.

Kelley Blue Book Co., Inc. (KBB) is a vehicle valuation and automotive research company.[3][4][5][6] Based in Irvine, California, the company is owned by the Cox Automotive subsidiary of Cox Enterprises

Eli ne on kaikki peräisin yhdestä ja samasta lähteestä.

Ja eikös Teslarati nyt ole tunnettu fanisivusto, jonka uutisiin voi lähtökohtaisesti suhtautua varauksella.
 
Vilkaise huviksesi mikä noiden kaikkien linkkaamasi uutisten lukujen lähde on.



Eli ne on kaikki peräisin yhdestä ja samasta lähteestä.

Ja eikös Teslarati nyt ole tunnettu fanisivusto, jonka uutisiin voi lähtökohtaisesti suhtautua varauksella.

Onko sulla jotain todisteitä sille että tuo lähde ei ole luotettava? Tuossa on kuitenki kolme eri sivustoa jotka noihin KBB juttuihin linkkaa. Ja nopeasti tsekattuna vaikuttaa pitkän linjan autoilulähteeltä tuo KBB.

Mikä on perusteesi sille, että Teslaratiin pitää suhtautua varauksella?
 
Viimeksi muokattu:
Tuota "flopannutta" Cybertruckia noilla "flopanneilla" 4680-kennoilla toimitettiin asiakkaille enemmän Q3/24 kuin mitä vaikka Rivian tai Polestar toimittivat kaikkia omia mallejaan samassa ajassa.
 
Tuota "flopannutta" Cybertruckia noilla "flopanneilla" 4680-kennoilla toimitettiin asiakkaille enemmän Q3/24 kuin mitä vaikka Rivian tai Polestar toimittivat kaikkia omia mallejaan samassa ajassa.

Tämä on täysin totta, patoutunut kysyntä purkaantui kolmella ekalla kvarterilla ja nyt waiting list on tyhjä eli CT:n saa parin-kolmen viikon toimitusajalla kuka tahansa, hinnat alkaen 82.000 taalaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 593
Viestejä
4 459 856
Jäsenet
73 780
Uusin jäsen
Albert89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom