- Liittynyt
- 19.11.2022
- Viestejä
- 471
Tai siis Tesla osti Wiferionin. Myi firman eteenpäin mutta piti henkilökunnan itsellään.Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai siis Tesla osti Wiferionin. Myi firman eteenpäin mutta piti henkilökunnan itsellään.Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.
Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.
Tesla osti techin Wiferionilta eli hyötysuhde on 93%. Taitaa olla itseasiassa parempi kuin piuhalla - uskomatonta kyllä.
No jos vertaa huonompilaatuisesti valmistettuun piuhalaturiin niin kyllä, mutta jos he korvaisivat lätkän välistä suoralla kuparilla niin olisi varmasti parempi hyötysuhde. Muunnos sähköenergiasta magneettiseksi ja takaisin sisältää AINA häviöitä. Se, että heidän teollisuuskäyttöön kehittämässään (kalliissa) järjestelmässä on (up to) 93% hyötysuhde kertoo vain siitä, että induktiolätkilläkin voi saavuttaa erinomaisen hyötysuhteen kun tekee muut muunnokset (AC-DC) erinomaisilla hyötysuhteilla ja varmistaa että kelat on hyvin kohdistettuina.
Teslan terveiset perseestä on näköjään tärkeä asia heille.
Onko tuosat M2:sta mitään aikatalua, huhua, pilvessä sanottuja lupauksia ?
Miten se mieli nyt näin muuttui? Vielä vuoden alussa paasattiin, että tulee -25. Muistaakseni myös Meksikon tehdas piti olla kohta tulilla tekemään Model 2:sta.En hirveästi pidättäisi hengitystä Tesla 2 suhteen ennen -26. Kaipa noilla on jumppaa juniperin kanssa ja jos vuoden päästä tulossa pidennetyllä akselivälillä 7 paikkainen niin aika ei riitä kuin ensi vuonna julkaisuun ja toimitukset -26. Toki moni odottaa halpaa pirssiä, mutta mitä aikaisemmin oli teknisiä kehityksiä tulossa kakkoseen niin esim. Cybertruckin kehitysvaiheessa on vielä 48v/etherloop mikä pitäisi saada maaliin ja halpakärryyn piti laatia kaikki mikrokytkimet 100% Teslan omia sekä halpuuttaakseen vielä lisää niin se uusi sähkömoottori mistä ollut puhetta. Ja vasta oli juttua 4680 lfp pitää kehittää parin vuoden sisällä, että tuleeko se Tesla 2 vai mitä patteria runkoon lyövät. Katsellaan nyt ekana se julkistus ensi vuonna niin aikataulut selkeytyy.![]()
Tesla plans to launch 2 updated Model Y variants next year, report says
The two updated Model Ys include a 5-seat version codenamed Juniper, which is expected to begin deliveries in the first quarter of next year. The other is a 7-seat version expected to begin deliveries in the fourth quarter of 2025.cnevpost.com
Teslan mukaan yli 90%.
Mehiko meni jäihin, koska trumppi, jos valitaan presidentiksi, laittaa sellaset tullit että sieltä ei kannata tuoda enää mitään jenkkeihin.Miten se mieli nyt näin muuttui? Vielä vuoden alussa paasattiin, että tulee -25. Muistaakseni myös Meksikon tehdas piti olla kohta tulilla tekemään Model 2:sta.
4680 on kyllä floppi kun 2026 tulee uudempaa generaatiota mitä tarkoitus käyttää.
![]()
Tesla To Launch Four New Battery Cells in 2026
Tesla intends to launch 4 new batteries in 2026, focused on Cybercab and future vehicles. The new batteries will use a new anode chemistry to improve charging.www.notateslaapp.com
Hidastui jo ennen tätä koko projekti. Eiköhän koko tehdas peruta tätä menoa. Teslahan ei tehnyt alkuvuoden jälkeen siellä enää mitään kun menekki ei vedä.Mehiko meni jäihin, koska trumppi, jos valitaan presidentiksi, laittaa sellaset tullit että sieltä ei kannata tuoda enää mitään jenkkeihin.
Edellisen Trump-presidenttiyden aikana tehtiin vapaakauppasopimus Meksikon kanssaMehiko meni jäihin, koska trumppi, jos valitaan presidentiksi, laittaa sellaset tullit että sieltä ei kannata tuoda enää mitään jenkkeihin.
Ei mikään vielä ole muuttunut kun julkistustilaisuutta odotellaan. Tuosta 4680 jos pyöräyttävät lfp akullisen karvalakki 2 niin ei mitään jakoa -25, mutta longrange Tesla 2 mahdollista aloittaa vuoden -25 lopulla. Epäilen että ei enää mahdollista ole sekään elleivät pidä julkistustilaisuutta viimeistään maaliskuussa kun peilaa noihin edellisiin julkistustilaisuuksiin niin mennyt minimissään 10kk että jotain tulee ulos, mutta nythän ideana käyttää samoja linjastoja kuin 3/y niin se voisi käydä suhtkot nopeasti ja onnistunee vielä maaliskuun julkaisuna toimittaa marras/joulukuussa.Miten se mieli nyt näin muuttui? Vielä vuoden alussa paasattiin, että tulee -25. Muistaakseni myös Meksikon tehdas piti olla kohta tulilla tekemään Model 2:sta.
4680 on kyllä floppi kun 2026 tulee uudempaa generaatiota mitä tarkoitus käyttää.
![]()
Tesla To Launch Four New Battery Cells in 2026
Tesla intends to launch 4 new batteries in 2026, focused on Cybercab and future vehicles. The new batteries will use a new anode chemistry to improve charging.www.notateslaapp.com
Oletettavasti tuossa puhutaan itse langattoman tehonsiirron eikä koko latauksen hyötysuhteesta.Pitäisi ensin tietää, että mistä mihin tesla kertoo tuon väitetyn 93% hyötysuhteensa. Pelkkä käämi? Koko prosessi?(verkosta akkuun). Ja mikä sen teho on? 1kW? 5kW? 10kW?
Koska fysiikka, niin tuohan toimii AC:lla ja se AC pitää sitten auton oman laturin toimesta muuntaa akulle meneväksi dc:ksi niin on lähes varmaa, että hyötysuhde kokonaisuudessaan verkosta akkuun on langattomana heikompi kuin piuhalla.
Talvirenkaisiin liittyvää. Tähän asti menty yksillä vanteilla (Model 3 Perf 20x9 Uberturbinet), mutta nyt vaihdan 18x8 talveksi. Uusia testivoittaja Continental VikingContact 8 ei saa täksi talveksi mistään noille sopivimmassa koossa 235/45/R18, mutta 225/45 löytyy ja toiminee noissa ihan hyvin. Lähinnä varmaan kanttariosumilta suojaus jää vajaaksi?
Kun kyselin noista rengasliikkeestä, niin kuulemma Tesla voi heittäytyä vaikeaksi noiden kanssa. 225 ei ole tyyppihyväksytty Teslan päädyssä, niin mikäli tulee alustaremppaa niin voivat laittaa renkaan/asiakkaan syyksi. Eli käytännössä varmaan joutuisi vaihtamaan kesäpyörät alle ennen takuuhommia? Valitettavasti takuu loppuu juuri maaliskuun alussa 2026, toisaalta tähän tehtiin juuri äskettäin jo näin 2½ vuotta vanhana kattava alustaremppa nitinöiden takia, niin ei kai tuo nyt 1½ vuodessa voi taas hajota?![]()
Löytykö 255/40 kokoa? Ainakin sopii teslan vakiovanteelle kuin nenä päähän. 225/40 en suosittele, oli sellaiset...
Äkkiseltään on aika levyet talvikiekot autolle joka on sähkikseksi varsin kevyt? Joku voisi kuvitella että tuo ei välttämättä ole hyvä asia esim. lumi/jääpidon osalta.
En näistä juuri ymmärrä mitä se tarkoittaa esim. ajettavuuden tai pidon kannalta.
Pintapaine riippuu käytetystä rengaspaineesta. Lumessa ja etenkin sohjossa kapeampi rengas on sitten parempi koska lumi/loska pääsee helpommin sivuille renkaan ohi.Talvirenkaassa pitää olla tarpeeksi pintapainetta jotta nastat ja lamellit purevat kunnolla jäähän, jos liian leveä nakki niin auton paino levittyy isommalle alueelle jolloin pintapaine jää liian alhaiseksi eikä rengas pure kunnolla. Tästä syystä esim WRC autojen nastarenkaat ovat erittäin ohuet vrt. sora/asfalttinakkeihin.
Tämä siis teoriatasolla, mikä on "liian leveä" on sitten vaikeampi laskea. Ehkä @TommiZeliard osaa paremmin avata?
Miksi vaihtoautokauppa Teslan kanssa kannattaa
Kun teet vaihtoautokaupan Teslan kanssa, prosessi on yksinkertainen ja hinnoittelu läpinäkyvää. Et jää ilman autoa missään tilanteessa. Lisäksi useat osavaltiot tarjoavat ajoneuvon vaihtoon tukia ja insentiivejä myyntiveron hyvityksenä, eli maksat vähemmän myyntiveroa maksaessasi hinnan loppuosan.
Veikkaan, että plugarisi on halvempi ja Teslaa et saa mitenkään edulliseksi.
Teslallahan ei arvonalenemaa ole kuin ilneaarisesti vuosittain.
Sulla on plugarista sulanut 76% uuden listahinnasta vai miten tuota lasket? Vai sitä kun ostit korona-sekoilun ollessa pahimmillaan käytettynä melkein uuden hinnalla?Aina puhutaan, että Teslan antamat tarjoukset vaihtoautoista on huonoja, mutta paremman alustavan arvion minä sieltä sain kuin AutoVexistä. Tosin satasella paremman vain, mutta tosiaan jos sähköautojen arvonalenemaa pidetään huonona, niin aika brutaali tämä 25% vuodessa viitisen vuotta vanhasta plugaristakin on...
Pitää miettiä mitä tuon kanssa nyt tekisi. Periaatteessa voisi vaan haukata paskaa ja dumpata tuon Teslalle niin pääsisi ainakin helpoimmalla.
Huvittaa kyllä tuo Teslan konekäännetty sähköposti jossa puhutaan jostain osavaltioiden veroeduista sun muista.
Jos otit mukaan ostoon, niin vaihtavat kyllä jos näkevät että keli on sellainen.Tänään tuli rekisterinumero, lähellä varmaan ollaan. Onko tietoa miten Tesla vaihtaa noi talvirenkaat alle? Pitääkö soitella erikseen?
Ostin auton käytettynä viime syksynä, kun koronasekoilu oli jo hyvin pitkälti ohi. Auton arvo on siinä ajassa pudonnut n. 25% maksamastani hinnasta. Toki tässä nyt puhutaan "pikkurahoista" (21 800€ -> 16 200€), mutta mieluiten nyt dumppaan tuon kun sillä on vielä sentään jotain arvoa.Sulla on plugarista sulanut 76% uuden listahinnasta vai miten tuota lasket? Vai sitä kun ostit korona-sekoilun ollessa pahimmillaan käytettynä melkein uuden hinnalla?
Eikö tuossa nyt voi ihan hyvin ajaa vielä pari vuotta kun ei ole enää arvoa mikä voisi pudota, niin pääsee nauttimaan niistä edullisistakin kilsoista.
Otin mukaan joo. Mietin vaan kun säät on vähän 50/50 että laittaako nastat alle. Toki ei sit jaksaisi heti käyttää jossain rengasliikkeessä.Jos otit mukaan ostoon, niin vaihtavat kyllä jos näkevät että keli on sellainen.
Yleensä ne ovat menneet Vianor/Euromasterille mistä saa muta en tiedä kuka nykyään on kumppani.
Toki lyhyillä pitoajoilla saa paljonkin arvoa menetettyä per vuosi/kk jos ei jaksa/osaa jobbaroida harrastuksenomaisesti - itsekään en jaksaisi/osaisi.Ostin auton käytettynä viime syksynä, kun koronasekoilu oli jo hyvin pitkälti ohi. Auton arvo on siinä ajassa pudonnut n. 25% maksamastani hinnasta. Toki tässä nyt puhutaan "pikkurahoista" (21 800€ -> 16 200€), mutta mieluiten nyt dumppaan tuon kun sillä on vielä sentään jotain arvoa.
Vastaavia myydään edelleen 19-21 kiloeuron pyynneillä, mutta toki kauppiaat haluaa myös katteensa, enkä tietenkään odota tuollaista summaa saavani. Kyllä tämä silti vähän yllätti miten huonoja tarjoukset on olleet hyväkuntoisesta täysin varustellusta plugarista jolla on vielä akkutakuutakin. Yhdeltä kauppiaalta olisin saanut 18 500€ hyvitystä, mikä olisi vielä ihan ok, mutta se EV6 itsessään taas niin kallis että jäi kaupat tekemättä.
En vain halua ajaa plugarilla enää ja tuo oli koko ajan tarkoitettu vain korkeintaan parin vuoden tilapäisratkaisuksi sähköautomarkkinan tilanteen kehittymistä odotellessa. Se on vaan on paljastunut aika paskaksi tilapäisratkaisuksi, mutta sellaista se elämä on.
Laita varmuudeksi appin kautta viestiä, että laittavat talvinakit alle.Otin mukaan joo. Mietin vaan kun säät on vähän 50/50 että laittaako nastat alle. Toki ei sit jaksaisi heti käyttää jossain rengasliikkeessä.
Toki lyhyillä pitoajoilla saa paljonkin arvoa menetettyä per vuosi/kk jos ei jaksa/osaa jobbaroida harrastuksenomaisesti - itsekään en jaksaisi/osaisi.
Joopa joo taas. Taisi mennä sittenkin taas yksi omaasi. Se myi q3 enemmän mitä kilpailijoiden sähköiset truckit yhteensä. Ollut hiljattain eniten myyty 100k dollarin auto.CTn range extenderin range tippuu ja myöhästyy.![]()
Tesla delays Cybertruck's range extender, reduces its range
Tesla has further delayed production of Cybertruck’s range extender and reduced the range that it will add to the electric...electrek.co
Yksi naula taas tämän CTn arkkuun.
Odotetaan Teslan virallisia lukemia.Joopa joo taas. Taisi mennä sittenkin taas yksi omaasi. Se myi q3 enemmän mitä kilpailijoiden sähköiset truckit yhteensä. Ollut hiljattain eniten myyty 100k dollarin auto.
![]()
Tesla Cybertruck is US' best-selling vehicle above $100k in July 2024: KBB
Estimates from Kelley Blue Book (KBB) suggest that the Tesla Cybertruck was the US’ best-selling vehicle priced above $100,000 in July.www.teslarati.com
Eniten myyty sähköinen truck myös Q2.
Q3 kolmanneksi eniten myyty sähköauto jenkeissä.
![]()
Tesla Cybertruck becomes third best-selling EV in US, overtaking Ford, GM and others
Tesla's Cybertruck has become the third best-selling EV in the US, defying those in industry that never thought it would ever make it onto the road.thedriven.io
Joopa joo taas. Taisi mennä sittenkin taas yksi omaasi. Se myi q3 enemmän mitä kilpailijoiden sähköiset truckit yhteensä. Ollut hiljattain eniten myyty 100k dollarin auto.
![]()
Tesla Cybertruck is US' best-selling vehicle above $100k in July 2024: KBB
Estimates from Kelley Blue Book (KBB) suggest that the Tesla Cybertruck was the US’ best-selling vehicle priced above $100,000 in July.www.teslarati.com
Eniten myyty sähköinen truck myös Q2.
Q3 kolmanneksi eniten myyty sähköauto jenkeissä.
![]()
Tesla Cybertruck becomes third best-selling EV in US, overtaking Ford, GM and others
Tesla's Cybertruck has become the third best-selling EV in the US, defying those in industry that never thought it would ever make it onto the road.thedriven.io
Kelley Blue Book Co., Inc. (KBB) is a vehicle valuation and automotive research company.[3][4][5][6] Based in Irvine, California, the company is owned by the Cox Automotive subsidiary of Cox Enterprises
Vilkaise huviksesi mikä noiden kaikkien linkkaamasi uutisten lukujen lähde on.
Eli ne on kaikki peräisin yhdestä ja samasta lähteestä.
Ja eikös Teslarati nyt ole tunnettu fanisivusto, jonka uutisiin voi lähtökohtaisesti suhtautua varauksella.
CTn range extenderin range tippuu ja myöhästyy.![]()
Tesla delays Cybertruck's range extender, reduces its range
Tesla has further delayed production of Cybertruck’s range extender and reduced the range that it will add to the electric...electrek.co
Yksi naula taas tämän CTn arkkuun.
Tuota "flopannutta" Cybertruckia noilla "flopanneilla" 4680-kennoilla toimitettiin asiakkaille enemmän Q3/24 kuin mitä vaikka Rivian tai Polestar toimittivat kaikkia omia mallejaan samassa ajassa.
Tämä on täysin totta, patoutunut kysyntä purkaantui kolmella ekalla kvarterilla ja nyt waiting list on tyhjä eli CT:n saa parin-kolmen viikon toimitusajalla kuka tahansa, hinnat alkaen 82.000 taalaa.se
Mietin vaan että mikä mahtaa olla "selitys" kun Q4 jälkeen Cybertruck tuotanto ja toimitukset kasvaa jälleen uuteen ennätykseen…
Nimittäin on ihan roadmapilla oleva juttu että kaksi- sekä yksimoottoriset perusmallit tulevat tuotantoon kunhan tuotantoa skaalataan ylöspäin.