Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kysymys; onko MiC autojen osalta ollut mitään ruoste-ongelmia eli mikä lienee kiinan Tessujen ruostesuojauksen taso? Alumiiniahan on paljon käytetty mutta kyllähän sieltä auton alta terästäkin löytyy, onko esim. 2019 malleissa kukaan saanut vielä ruoste-ongelmia näkymään?
Eikait noissa ole eroa valmistusmaan välillä. Itellä 2019 kolmonen johon laitettu läpät ja helmappf 12t km jälkeen eikä ruostetta ole missään. 85k nyt ajettu.
 
Voi toki olla, että olen laskenut vähän hassusti, saapi korjata.

Pääoman vaihtoehtoiskustannus on myös laskettu vähän hölmösti ja varsin optimistisesti. Sanoisin myös, että sen voisi jättää kokonaan laskuista tuon oman kanssa, kun huomioidaan että todellisten/maksettavien kk-kustannusten ero on 898€ - 538€ = 360€/kk jonka voisi ihan yhtä lailla sijoittaa ja saada about vastaavan tuoton kuin mitä pääoman vaihtoehtoiskustannuksissa menettää.

Lisäksi tosiaan pitää muistaa arvonalenemasta, että se realisoituu ainoastaan jos sen auton ikinä myy. Tavoitteena oli ainakin koko akkutakuun ajan seuraavalla sähkiksellä ajella, oli se sitten mikä tahansa.

Huomioon näissä kannattaa ottaa myös oman talouden rahavirta. Väittäisin, että aika monelle on hyvinkin merkittävää meneekö autoiluun 898€/kk vai 538€/kk oli sitten "lopputulema" mitä tahansa.

Toinen huomio vielä, esim. itsekin voisin hyvin hommata käytettynä auton, mutta koska en halua sitoa 30-40k€ käteistä autoon vaan otan rahoituksella niin käytännössä noissa käytetyissä olevat surkeat rahoitusehdot tuovat ne kokonaishinnaltaan hyvin lähelle uutta vastaavaa tai jopa yli.. Näitä taitaa ostaa pääasiassa vaihtarin vaihdossa luovuttavat.

Itse näillä näkymin päädyn kolmoseen, mutta arvon vielä kulimallin ja uuden LR:n väliltä. Auton tarve ei niin akuutti niin ei ole hoppu. Tiedä vaikka tuurilla tulisi vielä joku superkamppis kaikkien 2 viikon aikajanalla tulleiden etuisuuksien lisäksi :D
 
Itse näillä näkymin päädyn kolmoseen, mutta arvon vielä kulimallin ja uuden LR:n väliltä. Auton tarve ei niin akuutti niin ei ole hoppu. Tiedä vaikka tuurilla tulisi vielä joku superkamppis kaikkien 2 viikon aikajanalla tulleiden etuisuuksien lisäksi :D
Voihan tuo olla, että q4 lopussa tulee hyvät kampanjat kun tesla halunnee maksimoida 2024 vuoden aikana myytyjen autojen määrän.
 
Huomioon näissä kannattaa ottaa myös oman talouden rahavirta. Väittäisin, että aika monelle on hyvinkin merkittävää meneekö autoiluun 898€/kk vai 538€/kk oli sitten "lopputulema" mitä tahansa.

Toinen huomio vielä, esim. itsekin voisin hyvin hommata käytettynä auton, mutta koska en halua sitoa 30-40k€ käteistä autoon vaan otan rahoituksella niin käytännössä noissa käytetyissä olevat surkeat rahoitusehdot tuovat ne kokonaishinnaltaan hyvin lähelle uutta vastaavaa tai jopa yli.. Näitä taitaa ostaa pääasiassa vaihtarin vaihdossa luovuttavat.

Itse näillä näkymin päädyn kolmoseen, mutta arvon vielä kulimallin ja uuden LR:n väliltä. Auton tarve ei niin akuutti niin ei ole hoppu. Tiedä vaikka tuurilla tulisi vielä joku superkamppis kaikkien 2 viikon aikajanalla tulleiden etuisuuksien lisäksi :D

Hyvin pitkälti samoja mietteitä. Periaatteessa kaiken tämän jahkauksen jälkeenkään en vielä ole täysin päättänyt kolmosen ja Y:n välillä. Tuo nollakorko on oikeasti ihan kohtuullisen merkittävä ja sen takia (minun spekseilläni) kolmonen tulisi pari-kolme tonnia kalliimmaksi, vaikka onkin nimellisesti hinnaltaan halvempi. Tosin jos kolmoseen tulisi myös nollakorko, niin lähtisi kyllä heti sellainen alle, vaikka Y periaattessa olisikin vähän parempi "perheauto".

--

Asiasta kukkaruukkuun: onko tosiaan niin, että nykyään Teslojen mukana ei tule enää edes hidaslaturia, vaan sellainen pitää hommata erikseen?
 
Voihan tuo olla, että q4 lopussa tulee hyvät kampanjat kun tesla halunnee maksimoida 2024 vuoden aikana myytyjen autojen määrän.


Katselin just, että Jenkeissä Q3:lla Teslalla oli hallussaan kolme kärkisijaa, sekä Model Y ja 3 myivät molemmat itsekseen enemmän kuin listan ei-Teslat yhteensä ja jopa "flopannut" CyberTruck myi enemmän kuin yksikään muiden merkkien yksittäinen automalli. Toisaalta tuota kun katsoo niin model Y myi melkein 50% paremmin kuin model 3, minkä seurauksena saattavat haluta buustata kolmosen myyntejä jollain tavalla vielä lisää.

Kyllä ainakin itellä tuli viellä reilu kuukausi sitten Y:n mukana?

Niin ilmaiseksi, vai olitko kliksutellut sen tuolta listalta?

1729165916073.png
 
Katselin just, että Jenkeissä Q3:lla Teslalla oli hallussaan kolme kärkisijaa, sekä Model Y ja 3 myivät molemmat itsekseen enemmän kuin listan ei-Teslat yhteensä ja jopa "flopannut" CyberTruck myi enemmän kuin yksikään muiden merkkien yksittäinen automalli. Toisaalta tuota kun katsoo niin model Y myi melkein 50% paremmin kuin model 3, minkä seurauksena saattavat haluta buustata kolmosen myyntejä jollain tavalla vielä lisää.
Tesla on tainnut kuitenkin tehdä enemmän autoja kuin myydä. Jos tesla haluaa kaunistella 2024 myyntiluvut niin varastossa olisi kärryjä mitä voisi myydä agressiivisemmin. Toinen motivaattori varastojen tyhjentämiseen voi olla keväällä julkaistava halvempi automalli. Osa ostajista voi alkaa pohtimaan halvemman ja kolmosen väliltä ja hetken ajaksi kolmosen myynti jää kyntämään. Ennen vuodenloppualea tesla halunnee nähdä lähteekö laskevat korkotasot orgaanisesti parantamaan automyyntiä vai tarvitaanko insentiivejä teslan taholta.
 
Ennen vuodenloppualea tesla halunnee nähdä lähteekö laskevat korkotasot orgaanisesti parantamaan automyyntiä vai tarvitaanko lisää insentiivejä teslan taholta
Lisäsin tuonne yhden sanan.

Tesla kuten kaikki valmistajat kompensoi enemmän tai vähemmän autojen hankintaa jälleenmyyjille, rahoittajille jne. Kyse on vain siitä, että miten paljon sitä pitää tehdä että kauppa käy.
 
Tosin jos kolmoseen tulisi myös nollakorko, niin lähtisi kyllä heti sellainen alle, vaikka Y periaattessa olisikin vähän parempi "perheauto".
Ainakin omien kokemuksien perusteella pahin ostokrapula tulee jos ostaa sen mikä järkevämpi kuin se minkä haluaisi ostaa.

Siinä sitten ajellaan sillä järkevällä ja joka kerta kun vastaan tulee se minkä olisi oikeasti halunnut niin ottaa päähän.
 
Kysymys; onko MiC autojen osalta ollut mitään ruoste-ongelmia eli mikä lienee kiinan Tessujen ruostesuojauksen taso? Alumiiniahan on paljon käytetty mutta kyllähän sieltä auton alta terästäkin löytyy, onko esim. 2019 malleissa kukaan saanut vielä ruoste-ongelmia näkymään?
Näkyyhän noissa ruostetta olevan jo parivuotiaissakin. Melkein veisin suojaukseen, jos meinaa pidempään pitää.



Muistan nähneeni videon, jossa Y:n helmoja puhalleltiin paineilmalla ja maalit vain lensi ruosteen päältä.
 
Katselin just, että Jenkeissä Q3:lla Teslalla oli hallussaan kolme kärkisijaa, sekä Model Y ja 3 myivät molemmat itsekseen enemmän kuin listan ei-Teslat yhteensä ja jopa "flopannut" CyberTruck myi enemmän kuin yksikään muiden merkkien yksittäinen automalli. Toisaalta tuota kun katsoo niin model Y myi melkein 50% paremmin kuin model 3, minkä seurauksena saattavat haluta buustata kolmosen myyntejä jollain tavalla vielä lisää.



Niin ilmaiseksi, vai olitko kliksutellut sen tuolta listalta?

1729165916073.png

Juu ilmaiseksi, ei mitään lisäyksiä.
Etukontissa oli tuo, koukku ja type2 piuha
 
Riippuu miten auto on lähtenyt tai tehty. Osaan tulee ja osaan ei. Mutta sääntö on että ei tule. Teslalta voi varmistaa tuleeko vai ei.
 
Tesla on tainnut kuitenkin tehdä enemmän autoja kuin myydä. Jos tesla haluaa kaunistella 2024 myyntiluvut niin varastossa olisi kärryjä mitä voisi myydä agressiivisemmin. Toinen motivaattori varastojen tyhjentämiseen voi olla keväällä julkaistava halvempi automalli. Osa ostajista voi alkaa pohtimaan halvemman ja kolmosen väliltä ja hetken ajaksi kolmosen myynti jää kyntämään. Ennen vuodenloppualea tesla halunnee nähdä lähteekö laskevat korkotasot orgaanisesti parantamaan automyyntiä vai tarvitaanko insentiivejä teslan taholta.
Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?
 
Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?
Huhut kertovat että ”Model 2” pohjautuu nykyiseen alustaan eikö next geniin. Mikä tarkoittaa juuri 3/Y.
 
Ainakin omien kokemuksien perusteella pahin ostokrapula tulee jos ostaa sen mikä järkevämpi kuin se minkä haluaisi ostaa.

Siinä sitten ajellaan sillä järkevällä ja joka kerta kun vastaan tulee se minkä olisi oikeasti halunnut niin ottaa päähän.

Jos olisi selvä että järki vs. tunteet -valinta niin se olisi helppo, mutta on vähän sekoitus molempia. Y:ssä vetoaa tietyt asiat ja Kolmosessa toiset, enkä osaa päättää mitä sitten loppuviimein painottaisi.

Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?

Eikös tätä ole Meksikossa alettu Meksikossa testailemaan sen riisuttun kolmosen kanssa?
 
Teknisesti ottaen Tesla ei ole tainnut materiaaleissaan luvata uutta automallia vaan halvemman auton? Vielä kun puhuvat, että samoilla linjoilla nykyisten kanssa, niin miksei se voisi olla ultrariisuttu model 3?
Eikös tätä ole Meksikossa alettu Meksikossa testailemaan sen riisuttun kolmosen kanssa?

Mutta se Meksikon autohan ei ole paljoakaan halvempi, vain n. 4000 USD versus jenkkimalli. Ja ostovoima/valtiontuki on Meksikossa heikompi, joten tuote täytynee muutenkin hinnoitella enemmän alakanttiin.


Mutta on tuo edelleen aika luksusta... Itse ajattelisin, että ultrariisutussa autossa ei saisi olla lasikattoa eikä sähköistuimia ja alla voisi olla peltivanteet. Poppikoneista voisi myös karsia ja laittaa pienemmän keskinäytön.
 
Nyt on taas suosittelukoodit tuleet Teslalle. Koodilinkin kautta tilaavat saavat 1000€ alennuksen Teslasta ja suosittelija 500€ crediittejä.

Eli nyt kun korkokin 0% ja paljon tilaajia liikkeellä niin kannattaa ehdottomasti napata vielä 1000€ lisäalennus. Tähän ei koodia varmaan saa laittaa, mutta minulta saa yv:llä koodin.

Onkos se vielä niin, että pitää jo olla itellä Tesla, että saa suosittelukoodin?
 
Minä sain aikanaan suosittelukoodin jaettua, kun auto oli tilattu, mutta ei vielä toimitettu. Riitti, että tilaus oli sisällä järjestelmässä.
 
Tyänantajan kautta saatu liisari loppuu maaliskuussa ja seuraavaksi pitää ostaa oma auto kun ei enää liisareita työnantaja sponssaa. Tesla Model 3 on nyt kaksi ja puoli vuotta ollut alla ja noin 50k km:ää tullut posotettua. Tuo Model Y ja nollakorko hieman houkuttaa, ja vielä kun 2.5kEUR saisi 7 paikkaisena (kun niitä paikkoja toisinaan tarvitsisi).

Vastapainona on tämä vanha Model 3 jonka voisi joko ostaa itselleen ALD:ltä tai sitten ottaa sen yksityisliisarisopparilla. Eivät vain anna minkäänlaista hinta-arviota ennen kuin vasta 3 kk ennen sopparin päättymistä.

Onko kellään kokemusta tuollaisesta liisarin itselle lunastamisesta tai sen yksityisliisaamisesta? Lähinnä hinnat kiinnostaa niin voisi miettiä olisiko tän jo alla olevan pelin ottaminen järkevämpää kuin hommata Y (jossa toki peräkoukku ja mahdollisuus 7-paikkaiseen).

Ja vielä lisäkysymyksenä että onko kokemusta miten paljon suksiboksi vaikuttaa Teslan sähkön kulutukseen? Kun alkaa noita suksia olemaan ja kolme+ kertaa tulee vedettyä vuodessa Lappiin niin olisi mukavampi kun sukset ei olisi sisällä autossa.
 
Ja vielä lisäkysymyksenä että onko kokemusta miten paljon suksiboksi vaikuttaa Teslan sähkön kulutukseen? Kun alkaa noita suksia olemaan ja kolme+ kertaa tulee vedettyä vuodessa Lappiin niin olisi mukavampi kun sukset ei olisi sisällä autossa.

Muistan jotain testejä nähneeni jossa perinteinen katolle asennettava boxi lisää kulutusta 10-20% ajonopeudesta ja boxin mallista riippuen.

Noihin vetokoukkuun asennettaviin boxeihin ei taida pitkät sukset mahtua mutta jos lisätilalle on tarve, niin joissakin autoissa niiden väitetään jopa laskevan kulutusta kun ilma pyörteilee vähemmän auton perässä.
 
Olikohan heinäkuussa tai sen jälkeen tilatuista autoissa, että tuota hidaslaturia ei enää tule mukana. Sain kinuttua omaan Highlandiin kun kerroin tilanneeni jo kesäkuussa. Mutta ei siis ollut kontissa ja myyjä sanoi, että ei enää tule mukana.
Elokuussa auton ostin ja siinä mukana ostin myös sen hidaslaturin, eka laturi tuli hollannista kuriirin kyytis ja autoa noutaessa oli toinen samanlainen hidaslaturi frunkis. Kai se on ihan kuun asennosta kiinni että onko sitä laturia kaupanpäällisenä vai ei.

Toinen laturi on kotona ja toinen kulkee mukana.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä sitä arvuuttelemaan. Kysytte siltä Teslan myyjältä. Nykyään ei tule mutta auto voi olla vanhempaa erää jossa se vielä on mukana.
 
Ja vielä lisäkysymyksenä että onko kokemusta miten paljon suksiboksi vaikuttaa Teslan sähkön kulutukseen? Kun alkaa noita suksia olemaan ja kolme+ kertaa tulee vedettyä vuodessa Lappiin niin olisi mukavampi kun sukset ei olisi sisällä autossa.

Kattotelineiden ja boksin ilmanvastus ei varmaan isosti muutu vaikka auton muoto yms olisi mikä. Keskimäärin kulutuksen kasvu itsellä 3-4kWh/100km. Varsinkin motarinopeuksissa kun muutenkin sähkiksen kulutus pomppaa hyvin niin boksin kanssa kertaantuu. Pari viikkoa sitten tuli ajeltua sama 835km reitti ilman boksia ja nyt perään boksilla niin kulutus pomppasi noin 5kWh/100km lataussähköstä laskettuna. Jälkimmäisessä kyllä välillä satoi ja märkä tie, mutta kun vielä kesärajoitukset niin keskinopeus reilu 100kmh.
 
Sehän kannattaa tuo hidaslaturi setti ottaa vanhasta Teslasta talteen jos on jo ennestään Tesla. Mitäpä sitä seuraavalle antamaan.
 
Vähän kyllä silleen hassu tilanne, että Tesla-ostohousut on aika vahvasti jalassa, mutta Tesla on tällä jatkuvalla diilin parantamisella on luonut kannustimen sille, että kannattaisi jäädä odottelemaan josko tuosta Y:stä nyt saisi vielä paremman diilin kun lähestytään vuoden loppua...

Toki korko ei enää voi enää alemmaksi mennä ja suosittelusta tuskin enempää saa alea, mutta varastoaleja tai vaikka juuri noita latauskilsoja saattaa tulla vielä pataa makeuttamaan. Ilmeisesti aiemmin suorat hinnanalennukset on sisällytetty jos hinta laskee tilauksen ja toimituksen välissä, mutta noista muista ei sitten oikein tiedä.
 
Tämä, vaikka kyllä se kukka sieltä läpi puskee lopulta.



Totta kai se tulee läpi, mutta harvoin vielä 5v kohdalla näkee mitään erikoista päälle päin.

Kuten videostakin näkee, niin tähän talouteen ei Teslaa tule ihan tuostakaan syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kyllä silleen hassu tilanne, että Tesla-ostohousut on aika vahvasti jalassa, mutta Tesla on tällä jatkuvalla diilin parantamisella on luonut kannustimen sille, että kannattaisi jäädä odottelemaan josko tuosta Y:stä nyt saisi vielä paremman diilin kun lähestytään vuoden loppua...

Toki korko ei enää voi enää alemmaksi mennä ja suosittelusta tuskin enempää saa alea, mutta varastoaleja tai vaikka juuri noita latauskilsoja saattaa tulla vielä pataa makeuttamaan. Ilmeisesti aiemmin suorat hinnanalennukset on sisällytetty jos hinta laskee tilauksen ja toimituksen välissä, mutta noista muista ei sitten oikein tiedä.

Itsellä viime vuonna ainakin sain 10k latauksia, vaikka tuo kampanja alkoi vasta kun oli jo auton luovutuskin sovittu parin päivän päähän. Ja lisäksi peruin ensin tilaamani varastoauton, kun tuli loppuihin varastossa olleisiin autoihin 2-3k ale ja tilasin uuden.

Eli jos nyt tilaat, niin jos ennen toimitusta tulee uusia aleja ja etuja, joita et saisi niin peruu vain tilauksen ja tekee uuden. Ainakin ennen tuon 250e varausmaksun on saanut takaisin, vaikka Teslan sivuilla lukee, että sitä ei palauteta. Ja oli vielä Teslan myyjän ohjeistus, kun olin koeajolla käynyt, että kannattaa tilata heti kun tulee varastoauto, jonka haluaa koska sen voi perua ja tilata uuden, jos tulee halvemmalla tai eri varusteilla oleva.
 
Tuo videon uppajaa kommentoi tuossa videon kommenteissa että kaikki autot ruostuvat Quebecissa. Kommentoi myös, että vuonna 2022 on ollut joku erä jossa on ollut Teslalla (eli jenkkitehtaalla) huonosti tehty noita osia ilmeisesti.
 
Onkohan miten normaalia, että akusta yksinkertaisesti häviää prosentteja?
1. Auto laturissa 65% rajalla, joka valmistuu 1.30 yöllä (ulkolämpötila +8'C). Kello 12.30 avaan takakontin ja auto käykin lepotilassa herättyään lataamaan. Varaus näytti 60% ja ulkolämpötila +12'C.
2. Auto parkissa sentry päällä 1.5h, jonka aikana sentry kulutti 6.5%! Tämä nimenomaan kirjattu sentryn kulutukseksi.
3. Monina päivinä työpaikan parkissa "auton valmiustila" vie 2-4% virtaa 8h aikana.

Mainittakoon vielä, että auto 2020 LR. Aiempi takaveto LFP:lla ei kuluttanut kertaakaan akkua kummemmin parkissa. Kylmällä lumihiutaleen kera oli taas aivan eri juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Aika hurjalta näyttää. Tuohon päälle vielä suomen suolat.
Japanilaisten pohjia 3 v. jälkeen katsoneena ei tuo nyt vielä kauhea katastrofi ollut. Toki menee siinä vaiheessa visuaalisesti ikäväksi, kun lähtee kurkkaamaan muovien alta. Hitsaamalla korjaaminen voi olla mielenkiintoinen operaatio sähköauton kanssa, ihan näin mitään ymmärtämättömänä en lähtisi kovin lähelle akkua kuumuutta viemään.
 
Onkohan miten normaalia, että akusta yksinkertaisesti häviää prosentteja?
1. Auto laturissa 65% rajalla, joka valmistuu 1.30 yöllä (ulkolämpötila +8'C). Kello 12.30 avaan takakontin ja auto käykin lepotilassa herättyään lataamaan. Varaus näytti 60% ja ulkolämpötila +12'C.
2. Auto parkissa sentry päällä 1.5h, jonka aikana sentry kulutti 6.5%! Tämä nimenomaan kirjattu sentryn kulutukseksi.
3. Monina päivinä työpaikan parkissa "auton valmiustila" vie 2-4% virtaa 8h aikana.

Mainittakoon vielä, että auto 2020 LR. Aiempi takaveto LFP:lla ei kuluttanut kertaakaan akkua kummemmin parkissa. Kylmällä lumihiutaleen kera oli taas aivan eri juttu.
Juu, kyllä se voi välillä seilata useiden eri seikkojen vaikutuksesta eikä tuollaisista muutaman prosentin heitoista kannata paljoa murehtia. Yleiset syyt oikeasti tapahtuvalle turhalle kulutukselle voi olla esim. 3 osapuolen sovellukset (jotka herättelevät autoa) tai sitten joku bitti poikittain mikä korjautuu käynnistämällä auton järjestelmät uusiksi (yleinen kikka on vaihtaa vannekokoa).

BMS tekee kuitenkin aina nimenomaan arvion akun lataustilasta ja tämän arvion tarkkuus pohjautuu lukuisiin seikkoihin. Siksi niitä muutaman prosentin heittoja suuntaan tai toiseen voi helposti tulla jos antaa auton seistä latauksen jälkeen tovin. Hyvin harvoin itsellänikään (2020LR) kapasiteetti jämähtää tismalleen siihen latausrajaan jos on yöllä ladannut auton. Joskus menee 3% yli, joskus 4% alle.
 
Pitääpä huvikseen laittaa Teslalle suoraan tradein-kysely, vaikka ne kuulemma aika huonoja onkin olleet. Ei se kuitenkaan oikein huonompikaan voi olla kuin tarjoukset mitä AutoVexistä sain. :D
 
Ei ne suomen suolat kanadan suolaa haitallisempaa ole. Suomessahan suolataan varsin maltillisesti verrattuna moniin talvimaihin.
Jep. Kanadassa ei ole sellaista talvirengaskulttuuria kuin Suomessa, joten siellä suolaa lutrataan ihan eri malliin kuin täällä. Suomessa käytetään n. 100 000 tonnia vuodessa, kun taas Kanadassa n. 5 000 000 tonnia. Kanada on toki isompi maa, mutta asutus on keskittynyt niille lämpimille alueille, joilla pääasiassa suolataan.
 
Tyänantajan kautta saatu liisari loppuu maaliskuussa ja seuraavaksi pitää ostaa oma auto kun ei enää liisareita työnantaja sponssaa. Tesla Model 3 on nyt kaksi ja puoli vuotta ollut alla ja noin 50k km:ää tullut posotettua. Tuo Model Y ja nollakorko hieman houkuttaa, ja vielä kun 2.5kEUR saisi 7 paikkaisena (kun niitä paikkoja toisinaan tarvitsisi).

Miika ylhäisen sähköauto uutisia -videossa oli joku twitterissä kuvannut tuota seitsemän paikan modely:tä Kalifornian Tesla kaupassa ja jos olet aina halunnut seitsemän paikkaa mutta ei ole niille oikeaa käyttöä niin auto on varmasti ihan passeli. Jalkatilaa kun on keskipenkit äärimmäisesti eteen siirrettynä ehkä 10cm ja vakio asennossa varmaan 5cm.

Jos niitä penkkejä oikeasti tarvitsee niin EV9 on sitten se ratkaisu.
 
Ja kun tarvitset tavaratilankin niille seitsemälle niin mX. 🤭
 
Aika pieneltä tosiaan näyttää ne taaimmaiset paikat. Menee ehkä satunnaisesti, mutta jos oikeasti tarvitsee seitsemälle aina paikat niin Model X varmasti parempi. Toki hintakin on sitten jo ihan toista.
 
Onko tää joku läppä?
Tesla julkaisi uuden app version missä saa Control Centeriin suoraan napit. Siellä ei ole takaluukulle toimintoja mutta pierulle on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 109
Viestejä
4 502 222
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom