Sain kokeiltua tuota automaattista peilien taittoa sijainnin mukaan ja toimi itselläni todella hyvin, eli taittaa peilit kun tulen parkkihalliin ja avaa ne kun ajan sieltä ulos.En tiedä miten tuo peilien taitto toimii, mutta normaalisti ne aukeavat sitten kun ovenkin avaa. Mietin vaan että jos aukeaa tuon paikka kohtaisen taitonkin jälkeen kun ovet avataan niin eikö tuossa ole riski että peili sitten auetessaan osuu seinään, jos siis on niin ahdasta?
Vai onko niin että jos peilit on näytöltä painanut kiinni niin ne eivät aukea kuin näytöktä painaen eikä siis itsekseen kun seuraavan kerran lähtee ajamaan?
Vaikka pysäköitynä ne avautuisi välillä, se ei ole ongelma sillä ahdasta on lähinnä ruudun etu-osassa vain jossa pilari syömässä tilaa siinä etunurkassa ruutua.
Joo pakittaessa siinä näkyy se päänäkymä keskellä joka piirtää sitä ajolinjaa, ja sitten siinä on myös kaksi pienempää ruutua joista näkyy sivut joita kuvataan about peilien kohdalta eli se "korvaa" hyvin ne tarvittaessa.Näyttääkö ne kamerat kuvaa muualta kuin suoraa takaa? Tulee aika vähän sitä ruutua kateltua, niin en ole ikinä ajatellut asiaa. Mietin juuri sitä, että jos kovin ahdas rako, niin haluaisin ainakin itse juuri silloin katsella peilistä, että auto tulee siihen ruutuun niin että molemmilta puolin pääsee vielä uloskin. Jos peili ei mahdu väliin, niin ollaan liian lähellä.
@BongisKhan Heh, itsehän heti ensimmäisenä about koitin saada fonttia pienemmäksi kun autoon astelin ensimmäistä kertaa ja kävin asetuksia läpi mutta huomasin sen defaulttina olevan jo pienimmällä. Ajon aikana jos jostain syystä joutuu jotain kaivamaan näytöltä ilman että tulee lihasmuistista, voi se olla helposti vaarallista jo muille eikä niin kannata tehdäkään. Itselläni ei moista ongelmaa ole ollut, kun ei juurikaan ole tarvetta mitään kummoisempaa säätää ajaessa. Musiikit soi kun astun autoon ja siihen liittyvät nappulat näkyvät näytöllä automaattisesti silloin mutta voin vastaavat toiminnot tehdä ratin kautta. Ainut asia jota välillä olen säätänyt ajaessa on penkinviilennys, mutta sekin taitaa mennä kahdella painalluksella eikä juurikaan häiritse keskittymistäni ajamiseen, tai jos olisi tilanne jossa häiritsisi niin tekisin sen luonnollisesti myöhemmin.
Tuo UX/UI tuntuu välillä jakavan mielipiteitä, mutta itse olen kyllä aika tyytyväinen tuohon. Sitten taas mitä muiden autojen vastaavia käyttöliittymiä kokeillut, niin minusta ne kaikki muut taas olivat aivan järkyttäviä. En tiedä minkä 50v Irmelin he ovat löytäneet suunnittelemaan UX:ää ja muutenkin visuaalista puolta. Usein herännyt ajatus että parempaa UI:ta saa jopa jostain Fiverristä.. Mutta jooh, nämä on toki jossain määrin aina makuasioita ja kyllä mä ymmärrän että joillekin tekstit voi olla väärän kokoisia eikä kaikki ole kaikkien makuun. Ja etenkin jos jollain sitten on tarvetta enempi säätää ruudun kautta jotain ajaessa, niin ei siinä välttämättä hyvä heilu. Eli en sinänsä tarkoita vastaan vängätä, ymmärrän kyllä and feel ya.
e: Tai voisin mä tähän jotain kritisoitavaa laittaa siihen softaan liittyen; Tesla voisi sallia 3rd party kehittäjille avoimet ovet tehdä sovelluksia jne.