Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
Sähkövastuksellisessa näemmä häviää Matrix-valotkin.
Miten lie menee yli 80tkm ajetut pumpulliset ilman perustakuuta kaupaksi. Itse an ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
Miten se ei noudata sitä? Onko kulri antanut Teslalle langettavan päätöksen?En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
Ei noudattanut kulrin antamaa päätöstä ja meni mustalle listalle.Miten se ei noudata sitä? Onko kulri antanut Teslalle langettavan päätöksen?
KKV on muutenkin ihan lapamato kun asioita pitäisi tehdä. Selkeissä asioissa vaan vitkastella kun voisi suoraan haastaa oikeuteen.Noh, onneksi Teslan hinta on säästöt huomioiden muutaman tonnin halvempi aina, niin johan sillä erotuksella sitten lämpöpumppuja, superpulloja™, supermonistoja™ ja muita super™asioita korjauttaa.
Jännä muuten että kuluttajaviranomaiset ei ole puuttuneet edelleenkään tuohon harhaanjohtavaan hinnoitteluesimerkkiin, kun samalla logiikalla voitaisiin alkaa myymään vaikka telkkareitakin "säästöt huomioiden".
Tällä kaverilla mennyt 4 kertaa pumppu.En itsekään. Tesla ei tule yhtään vastaan ja ei noudata kuluttajansuojalakia. Ihan järjetöntä olisi uusia monen tonnin lämpöpumppuja uudestaan ja uudestaan omaan laskuun.
Kaupan purkaminen on yleensä viimeinen virheen hyvityskeino. Jotta kaupan purku voi tulla kyseeseen virheen on oltava vähäistä suurempi. Esimerkiksi saman vian toistuvat ja tuloksettomat korjausyritykset voivat johtaa purkuoikeuteen.
Ei kai tuonne järjestelmään mene mitään sisään mistään, joten tuskin ainakaan tien materiaali vaikuttaa? Lämpötila/ilmankosteus varmaan ne ympäristö olosuhteet mitkä vaikuttaa jos vaikuttaa? Mutta luulisin, että ainakin ruotsissa mennään aika samoissa kun suomessa ja tuskin Kanadassakaan juuri eroa näissä?Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
Tossa joitain epäilyjä mikä voisi aiheuttaa:Onko tuohon teslan lämpöpumppu "katastrofiin" löytynyt mitään yhteistä nimittäjää? Hajoileeko ne vain suomessa vai liittyykö kova pakkanen siihen eli Norjassa/ruotsissa/Kanadassa luulisi olevan myös melkoinen vuori Teslan lämpöpumppuja rikki vai onko teiden materiaali semmoista suomessa että hajoittaa? Vähän niin kuin se juttu miten tietty maantien materiaali katkoi jakopään hihnat autoista.
Tossa joitain epäilyjä mikä voisi aiheuttaa:
Eli jotkin muoviosat ilmeisesti ei kestä pakkasta...
Veikkaisin että käyttö vaikuttaa tähän jonkin verran. Onhan se luontevaa että jos joka aamu vetää lumisen auton pakkasesta sulaksi niin se kuormittaa mitä tahansa vehettä enemmän ku lämpimästä tallista lähteminen. Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.Ei silti käy kauheasti järkeen, että osassa autoissa lahoaa useita kertoja ja toisissa ei hajoa ollenkaan.
Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.
Eiköhän heittoarviona 90% autoista ole ulkosalla eikä muilla merkeillä näitä porsineita ilppejä ole lähellekkään samassa suhteessa kuin Teslalla.
Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.Veikkaisin että käyttö vaikuttaa tähän jonkin verran. Onhan se luontevaa että jos joka aamu vetää lumisen auton pakkasesta sulaksi niin se kuormittaa mitä tahansa vehettä enemmän ku lämpimästä tallista lähteminen. Tämä viidennellä pumpulla ajelija ainakin videoiden perusteella pitää autoja ulkona taivasalla. Ei sillä etteikö sen pitäisi tuommaista kestää.
Varmaan kaikille lämmitysjärjestelmille voi laskea jonkun "x starttia -20" minkä ne elinikänsä aikana kestää. Joillakin niitä tulee enemmän, joillakin vähemmän. Mutta ei sen kuukaudessa-parissa pitäisi silti mennä, joku muu on siinä autossa vialla.
Silti jotain merkitystä lämpötiloilla on pakko olla, koska noita rikkoutumisia raportoidaan lähinnä vain maista kuten Suomi, Norja, Kanada ja jenkeissäkin pohjoisimmista osavaltioista.Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.
Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
Mä en henk. koht tiedä ketään jolla olisi mennyt, mutta mielestäni fabon ryhmissä ei ainakaan mitenkään korostunut pohjoinen suomi näissä. Sellainen mulla pisti silmään, että niillä joilla mennyt, niin on sitten voinut mennä peräkkäin montakin. Tuo kuulostaisi siltä, että on korjattu seurausta eikä itse ongelmaa ja että joissain yksilöissä sinne järjestelmään pääsee jotain paskaa, jota ei olla saatu pois osien vaihdollakaan.Jos olisi kyse mitoitusongelmasta, noita hajoaisi pohjois-suomessa käytännössä kaikilta toistuvasti ja etelä-suomessa ei juuri keltään.
Ongelma on aivan varmasti joku toinen, tuossa selityksessä ei ole mitään tolkkua.
Lämpöpumppu kait joutuu aika paljon kovemmalle rasitukselle lämmitys kuin jäähdytys käytössä.Silti jotain merkitystä lämpötiloilla on pakko olla, koska noita rikkoutumisia raportoidaan lähinnä vain maista kuten Suomi, Norja, Kanada ja jenkeissäkin pohjoisimmista osavaltioista.
Haisee siltä että Teslan huolto ei osaa korjata juurisyytä - jos ILP:n hajoamisen syynä on kierron kontaminaatio, pitää kierto putsata samalla kun vaihdetaan pumppu.Se että samasta autosta porsii monta kertaa putkeen haiskahtaisi mielestäni kontaminaatiolta systeemissä.
Jos ongelma olisi likaa järjestelmessä, luulisi silloin pumppujen hajoavan myös kesällä. Nyt niitä porsii vain talvella lämmityskautena.Haisee siltä että Teslan huolto ei osaa korjata juurisyytä - jos ILP:n hajoamisen syynä on kierron kontaminaatio, pitää kierto putsata samalla kun vaihdetaan pumppu.
Onhan noita otantoja ollut vuosien varrella, että pari prossaa olisi hajonnut lämpimissä maissa ja pohjolan olosuhteissa sitten 12-14% väliin eli varmaan iso merkitys jos asuu Suomessa.Lämpöpumppu kait joutuu aika paljon kovemmalle rasitukselle lämmitys kuin jäähdytys käytössä.
Eiköhän noissa teslan lämpöpumpuissa ole ollut enemmän kuin vain yksi syy rikkoutumiselle. Eka oli softa ja anturi vikaa. Sitten MIG MY:issä oli oma ongelmansa kun hajosivat muutama kilsa luovutuksesta, huonolaatusta osaa osatoimittajalta?
Kolmas syy lienee ihan se että kylmäainetta on joko jo tehtaalla laitettu liian vähän tai järjestelmässä on vuoto. Vähäinen kylmäaine sitten särkee kompressorin.
Tesloja taitaa olla yhteensä jo noin 25 000, ja huoltopisteitä löytyy vain muutama, niin ei se mikään ihme ole, jos jonkun Vetokujan parkkipaikka ei oikein riitä uusille ja huollettaville autoille.Tuosta "sumastakin" vaikea ottaa selvää, kun samalla myös huoltokapasiteetti on kasvanut. Talvi/kevät 2022 tais olla se pahin aika, kun autot seisoivat kuukausikaupalla huollon pihassa. Rikkinäisiä autoja (käytännössä vain model 3) oli varmasti prosentuaalisesti paljon suhteessa paljonko autoja oli ajossa, mutta sumaa osittain pahensi riittämätön huoltokapasiteetti ja varaosien saatavuus
Uusien autojen myynti on kesällä siirtynyt Petikkoon.Tesloja taitaa olla yhteensä jo noin 25 000, ja huoltopisteitä löytyy vain muutama, niin ei se mikään ihme ole, jos jonkun Vetokujan parkkipaikka ei oikein riitä uusille ja huollettaville autoille.
En tiedä mitä yrität sanoa. Se on sanomattakin selvää, että lämpöpumppuja on mennyt kohtuullisen paljon. Lisäksi kun kyseessä on käytännössä ajon estävä vika (toisin kuin jäätyvä latausliittimen lukitus), niin näistä myös napistaan aika paljon herkemmin.Semmoista juttua mietin, kun keksin katsoa rekisteröintistatsit kun ne saa nopeasti kaivettua Trafin sivuilta.
Tuosta kun katsoi kaikki MEBbiläiset niin saldo 15580 kappaletta ja M-Y & M-3 yhteensä 12616 kappaletta.
Montako tapausta tai uutisiin päässyttä tapausta on VW-konsernin MEB-lämmitys/ilp yms osalta? Veikkaan nolla vs. kauanko jo Teslan osalta on ollut juttua octovalvesta. Noita kun jo omasta piiristäkin paukkui yhdellä jo ennen viime talvea (1/4 autoista).
Ja vastaavasti montako foorumihuutelua/sanomista on kuulunut Teslan jäätyilevistä latausliittimien lukituksista vs. MEBbiläiset ja siinäkin varsinkin Audit (joita ei ole kuin 16,6% kaikista MEBeistä). Veikkaan, että taas tuossa Audin hankkijat ovat kovempia kitisemään julkisesti kun voisi kuvitella, että saisivat premiumimpaa. Mutta toisaalta näissäkään ei päästä uutisiin kun ovat hoituneet kohtalaisen ongelmitta takuuseen tai pienillä kuluilla vs. octovalve.
Teslan brändiuskollisuus edelleen paras: US automotive brand loyalty rates show positive shift
The industry's brand loyalty rate through June stands at 52.5%, reflecting a 1.9 percentage-point improvement over the same period in 2023, marking the first year-over-year increase since 2020.
Among individual brands, Tesla continues its run as the leader in brand loyalty with a rate of 67.8% for the first half of 2024. While all Tesla models retain more than 60% of their previous owners, the Model 3 remains the leader in the brand's lineup with a loyalty rate of 72.1%.
"Tesla has historically been a brand with strong loyal ties among their consumer base, despite a limited product portfolio," said Palomarez. "Changes in BEV prioritization among other OEMs, along with Tesla's directive to cut pricing when needed, has kept households from defecting."
Erikoista kyllä, asiakastyytyväisyydellä mitattuna Teslalla ei mene yhtä ruusuisesti. J.D. Powerin viimeaikaisessa tutkimuksessa aiemmin korkea tyytyväisyys on laskenut jo hieman keskiarvon alle samalla, kun tyytyväisyys muiden valmistajien autoja kohtaan on noussut.
En tiedä mitä yrität sanoa. Se on sanomattakin selvää, että lämpöpumppuja on mennyt kohtuullisen paljon. Lisäksi kun kyseessä on käytännössä ajon estävä vika (toisin kuin jäätyvä latausliittimen lukitus), niin näistä myös napistaan aika paljon herkemmin.
Tuosta on hankala tehdä mitään analyysia, kun ei tiedä niitä lukemia eikä prosenttimuutoksia. Hyvän uutisen saa, kun on pudonnut 0,1% keskiarvon alle, jos vaikka Ferrarin omistajien tyytyväisyys on kärjessä noussut, jonka kanssa Tesla ei kilpaile.Iltalehden jutusta, varmaan tuon lähdetutkimuksenkin saa jostain kaivettua, mutta:
Tällä automerkillä on tyytyväisimmät asiakkaat – Suurin osa ei enää muun merkkistä autoa halua
Tesla porskuttaa brändiuskollisuudella mitattuna selvänä ykkösenä, kertoo konsulttiyhtiön tutkimus.www.iltalehti.fi
Jokainen voi sitten tehdä omat analyysinsä syistä miksi tyytyväisyys laskee vaikka merkkiuskollisuus nousee.
Se on sanomattakin selvää, että lämpöpumppuja on mennyt kohtuullisen paljon. Lisäksi kun kyseessä on käytännössä ajon estävä vika (toisin kuin jäätyvä latausliittimen lukitus), niin näistä myös napistaan aika paljon herkemmin.
Nyt kun on ollut jo noita pimeitä iltoja, niin en ole kertaakaan joutunut kärsimään Teslan häikäisevistä valoista vaikka aiemmin se oli ihan "jokapäiväinen" ilmiö. Olisko ne vihdoin matrix-päivityksellä saaneet paskansa kuntoon Kehä 3:lla valitettavasti näin taas yhden rattivilkullisen yrittävän liittymään vasen-eiku-oikea kombolla. Meni samantien liittymään, niin ei tarvitse epäilevien tuomaiden alkaa vänkäämään menikö vilkku vääriin vai ei.
Joo, kritiikkiä satelee ja hyvä niin. Onhan se edelleen erittäin ripeä auto verrattuna melkein mihin tahansa kilpailijaan hinta huomioiden. Ja parannusta vanhaan perffiin on muilla osa-alueilla. Mutta kyllä itseänikin risoo että täällä saadaan merkittävästi laiskempi auto kuin jenkeissä, samaan tyyliin kuin esimerkiksi Samsung usein julkaisee omalla huonommalla piirillä olevia puhelimia osalle maailmaa (mukaanlukien EU).Tuo eurooppaan tullut M3 performance ei nyt vissiin oikein suorita. Vähemmän tehoja kuin jenkkien mallissa ja akun varaus vaikuttaa selkeästi suorituskykyyn.
Onko näiden teslojen moottoreiden vääntöjä kerrottu jossain ? Nettisivuila ei taida olla mainintaa niistä.
On. Mutta se johtuu moottorin tyypistä, ei valmistajasta.Jos lähtis traktoreiden kanssan viivalle plaidilla......
No ei vaan, ei oo plaidia mutta puhdas uteliaisuus on, että onko sähkömoottoreiden välillä eroja tässä ?
Ihmettelin itsekin nyt viikolla että omassakin m3-19 autossa on pysynyt valot paikallaan vaikka vuosi pari sitten sai jatkuvasti säätää alaspäin. Varmasti jotain korjattu softassa.Nyt kun on ollut jo noita pimeitä iltoja, niin en ole kertaakaan joutunut kärsimään Teslan häikäisevistä valoista vaikka aiemmin se oli ihan "jokapäiväinen" ilmiö. Olisko ne vihdoin matrix-päivityksellä saaneet paskansa kuntoon Kehä 3:lla valitettavasti näin taas yhden rattivilkullisen yrittävän liittymään vasen-eiku-oikea kombolla. Meni samantien liittymään, niin ei tarvitse epäilevien tuomaiden alkaa vänkäämään menikö vilkku vääriin vai ei.
Mä en taas vielä nyt ekojen pimeiden kelienkään jälkeen keksi miksi noista matrixeista jaksettiin vauhkota. Aika nollalisäarvon päivitys ja yksi helvetin kallis osa lisää.Ihmettelin itsekin nyt viikolla että omassakin m3-19 autossa on pysynyt valot paikallaan vaikka vuosi pari sitten sai jatkuvasti säätää alaspäin. Varmasti jotain korjattu softassa.
Ei tule sitä pimeää hetkeä kun auto tulee vastaan ja valoautomatiikka on laittanut pitkät pois liian aikaisin tai ei ole vielä kerennyt laittaa pitkiä takaisin. Näkee kaarteeseen pidemmälle. Paljon turvallisempaa siis. Miten tuota ei voi ymmärtää?Mä en taas vielä nyt ekojen pimeiden kelienkään jälkeen keksi miksi noista matrixeista jaksettiin vauhkota. Aika nollalisäarvon päivitys ja yksi helvetin kallis osa lisää.
En huomaa eroa. Mulla ei ollut ongelmia valojen kanssa ennen noita, joten päivitys ei tuonut mitään sellaista jonka noteeraisin parannuksena. Ylipäänsä tässä reippaan 1,5v aikana auto saanut yhden päivityksen, josta oli jotakin iloa, ja se oli off-nappi pyyhkimiin. Muuten nämä on olleet aika jonninjoutavia silmäkarkkipäivityksiä tai jotain ui:n tuunailuita. Puhelimen appi on tainnut kehittyä enemmän.Ei tule sitä pimeää hetkeä kun auto tulee vastaan ja valoautomatiikka on laittanut pitkät pois liian aikaisin tai ei ole vielä kerennyt laittaa pitkiä takaisin. Näkee kaarteeseen pidemmälle. Paljon turvallisempaa siis. Miten tuota ei voi ymmärtää?
Ennen matriisivaloja automaatti pitkät menivät vasta kauan sen jälkeen päälle kun ohittava auto oli jo mennyt. Tuo oli aika huono homma minusta. Nyt kun on matriisit niin mitään tällaista ongelmaa ei ole kun pitkät eivät mene edes pois.En huomaa eroa. Mulla ei ollut ongelmia valojen kanssa ennen noita, joten päivitys ei tuonut mitään sellaista jonka noteeraisin parannuksena. Ylipäänsä tässä reippaan 1,5v aikana auto saanut yhden päivityksen, josta oli jotakin iloa, ja se oli off-nappi pyyhkimiin. Muuten nämä on olleet aika jonninjoutavia silmäkarkkipäivityksiä tai jotain ui:n tuunailuita. Puhelimen appi on tainnut kehittyä enemmän.