- Liittynyt
- 28.02.2020
- Viestejä
- 282
Ok, tämä selvä. Ei ole vain itsellä samanlaisia kokemuksia.Ihan jokaisessa, ei ne tehtaan jäljiltä terävät kulmat terävinä pysy kuin hetken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, tämä selvä. Ei ole vain itsellä samanlaisia kokemuksia.Ihan jokaisessa, ei ne tehtaan jäljiltä terävät kulmat terävinä pysy kuin hetken.
Jännä juttu.Aika nopeasti se paras terä nastoista katoaa. 1 tkm jälkeen jo ihan eri.
Testeissä hyvä ja huonon renkaan ero maksimikaarrenopeudessa on noin 20 km/h.Itse olen tässä vuosien varrella tullut siihen tulokseen, että pitoa tarvitaan lähinnä etenemiskyvyn lisäämiseen, eli ns. nollanopeudessa siitä pidosta on jotain hyötyä. Maantiellä kun mennään 80-100 km/h, niin ne erot renkaiden osalta ovat jo sillä tasolla, että jos jollain kiinankumilla ollaan menossa metsään, niin melkeinpä sillä uudella Nokian nastallakin, eli toisin sanoen riskiraja on tosi lähellä millä renkaalla hyvänsä noissa nopeuksissa.
Mitä jännää tässä nyt muka oli? Uudet nastat tiputtaa alussa pitoaan vähän, kuuleehan se uusista jo äänestä kun rapisevat enemmänJännä juttu.
Meillä kakkosautossa 7 vuotta vanhat Nokian nastat (ajettu ehkä n.8tkm/talvi) ja pito on edelleen ihan suhteellisen hyvä.
Aivan, oikeassa olet.Mitä jännää tässä nyt muka oli? Uudet nastat tiputtaa alussa pitoaan vähän, kuuleehan se uusista jo äänestä kun rapisevat enemmän
sisäänajon aikana. Varsinainen kuluminen on sitten ihan eri asia. Kommentoin tätä vain tuon takia, kun hehkutettiin pitoa kahden päivän jälkeen.
Melko eriävä mielipide on kyllä itsellä tähän.Itse olen tässä vuosien varrella tullut siihen tulokseen, että pitoa tarvitaan lähinnä etenemiskyvyn lisäämiseen, eli ns. nollanopeudessa siitä pidosta on jotain hyötyä. Maantiellä kun mennään 80-100 km/h, niin ne erot renkaiden osalta ovat jo sillä tasolla, että jos jollain kiinankumilla ollaan menossa metsään, niin melkeinpä sillä uudella Nokian nastallakin, eli toisin sanoen riskiraja on tosi lähellä millä renkaalla hyvänsä noissa nopeuksissa.
No ei nyt ihan osunut autot... Kenestä lie puhut. Nokialaisen suurin heikkkous on ylimitoitettu jääpito muihin pintoihin nähden.Aivan, oikeassa olet.
Rapina ei kuitenkaan oman kokemukseni mukaan kerro mitään todellisesta pidosta, korkeintaan voi ilmaista sen menettämisen rajaa, ja merkkikumeissa se raja on selkeä. Pitoa ei käsittääkseni missään testeissä mitata rapinan perusteella?
Et muistaakseni kuitenkaan Nokian tuotteilla "pysty" ajamaan, koska Tesla ja Ford ovat liian herkkiä löysälle renkaan rungolle? (joka on muuten yksi tärkeimmistä TALVI renkaan ominaisuuksista).
Milloin sitä sitten voi hehkuttaa? Aiemmatkin renkaat autossa oli aluksi uusia.Mitä jännää tässä nyt muka oli? Uudet nastat tiputtaa alussa pitoaan vähän, kuuleehan se uusista jo äänestä kun rapisevat enemmän
sisäänajon aikana. Varsinainen kuluminen on sitten ihan eri asia. Kommentoin tätä vain tuon takia, kun hehkutettiin pitoa kahden päivän jälkeen.
En minä mistään jyrkästä erosta puhunut. Sen verran sitä uusissa kuitenkin on, että asiaan kiinnittää huomiota. Ihan bränikkänä ne tuntuu joskus jopa turhan ärhäköiltä tarraamaan kiinni. Siitä se lisämelukin tulee.Milloin sitä sitten voi hehkuttaa? Aiemmatkin renkaat autossa oli aluksi uusia.
Sitäpaitsi en ole havainnut mitään pidon jyrkkää huonontumista millään renkailla "kun nastojen suurin terävyys katoaa".
Omassa autossa ei ole turhan ärhäkkä tarttumaan mikään kun ei ole lukkoperää. Tarkoitus ei ollut tänä vuotena ostaa uusia - ennen kuin jäin ylämäkeen sutimaan valoissa, ja missasin kahdet vihreät.En minä mistään jyrkästä erosta puhunut. Sen verran sitä uusissa kuitenkin on, että asiaan kiinnittää huomiota. Ihan bränikkänä ne tuntuu joskus jopa turhan ärhäköiltä tarraamaan kiinni. Siitä se lisämelukin tulee.
GY on saamarin paljon parempi rengas kuin tuo x-ice. Siis liukkaalla, muuten ei ole pahaa sanottavaa misukasta. Toki noi oli eri autoissa minulla, mutta perstuntumalta sai olla kokonaisvaltaisesti varovainen x-icen kanssa (aiempiin Nokia/Conti/GY kitkoihin nähden). Ei gy:tkään ihan parhaat ole, mutta preferoin hankinnassa vahvasti paljaan asfaltin tuntumaa. Jos taas meinaat neljö talvea ajaa, niin en ehkä lähtis murehtimaan 20€ eroa hinnassa. Molemmilla toki varmasti pärjäät.
Onko kukaan nastoittanut henkilöauton renkaitaan itse?
Ei, en ole suditellut nastoja irti. Samoin tieliikennelaillisuus voi olla kyseenalainen. Mutta tuli vastaan tuollainen DIY-kitti ruuvattavilla nastoilla ja pohdin, voisiko sellaiset periaatteessa ruuvata renkaisiin.
GT Grip ruuvattava nasta 12mm 100kpl
Nasta 12x4mm. Soveltuu kenkiin, renkaisiin, jne. Helppo asentaa, paketti sisältää asennustyökalun nastojen asentamiseen ja irrottamiseen.www.puuilo.fi
En keksi mitään syytä miksi kukaan nastoittaisi tavallisia henkilöauton renkaita. Maastorenkaita jonkun verran, kun hyviä ja karkeita talvirenkaita on todella vähän markkinoilla, ja siinäkin tapauksessa "tavalliset" nastat on halvempia teetettynä kuin ruuattavat. NASTOITUSOnko kukaan nastoittanut henkilöauton renkaitaan itse?
Ei, en ole suditellut nastoja irti. Samoin tieliikennelaillisuus voi olla kyseenalainen. Mutta tuli vastaan tuollainen DIY-kitti ruuvattavilla nastoilla ja pohdin, voisiko sellaiset periaatteessa ruuvata renkaisiin.
GT Grip ruuvattava nasta 12mm 100kpl
Nasta 12x4mm. Soveltuu kenkiin, renkaisiin, jne. Helppo asentaa, paketti sisältää asennustyökalun nastojen asentamiseen ja irrottamiseen.www.puuilo.fi