- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 009
OT, mutta ensi kaudella on 18" vrt aiempiin 13" pyöriin.Eipä ne formuloissakaan ole mitään matalaprofiilisia ne renkaat.
OT, mutta ensi kaudella on 18" vrt aiempiin 13" pyöriin.Eipä ne formuloissakaan ole mitään matalaprofiilisia ne renkaat.
Mikä se keskihintaluokan raja sitten on?Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?
Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...
Sava Eskimo Icet tuli tänne ostettua, hintaa tuli jotain 468€? no kumminkin alle 500€ Kauppa oli muistaakseni rengas24.Kokemuksia tai ehdotuksia "keskihintaluokan" kitkarentkaista (205/60/16), kun auton mukana 2016 tulleista alkuperäisistä Conteista on jo paras pito jäänyt matkalle?
Katsellut Savan, Kumhon, Hankookin kitkoja 16'' koossa, kun nekin ovat testeissä kohtuullisesti pärjänneet...
Sava Eskimo ICE kitkarengas sijoittui toiseksi Tekniikan Maailman kitkarengastestissä. Edellä kiilasi vain Continentalin kitkarengas. Savan taakse jäivät mm. Nokian Hakkapeliitta R2 ja Goodyearin nastarengas.
Et varmaan ole ainut, missä ne on???Oonko jotenkin missannut R4:t
Turvallisuuden kannalta tuolla ei ole mitään merkitystä eli voi ihan hyvin rauhassa ajella jos tuommoiset sattuu omistamaan. Valmistaja ei vaan ole hakenut hyväksyntää noille mikä maksaa eli voivat kuluttaa tietä liikaa.Traficom
Jos rengasliike myy Viatti Vettore Inverno -nastarenkaita, pitää tuotteet välittömästi poistaa myynnistä.
Rengasmyyjällä on velvollisuus aloittaa toimet tuotteen poistamiseksi markkinoilta ja kuluttajilta, joille tuotetta on myyty tai luovutettu.
Sava Eskimo Icet tuli tänne ostettua, hintaa tuli jotain 468€? no kumminkin alle 500€ Kauppa oli muistaakseni rengas24.
Tosi hyvät renkaat, noin niikun kitkarenkaiksi. Pitoa löytyy. Suosittelen.
Alkutalvihan mentiin Hankookin 2v vanhoilla nastarenkailla, joten "vertailupintaa" löytyy... Sava Eskimo Ice on Suomen talveen siis erittäin toimiva kitkarengas!
Lainaus googlesta:
Kokemuksia Sava Eskimo Iceista tältä talvelta: Varmasti parhaat talvirenkaat kuivalla/märällä asvaltilla millä olen ikinä ajanut. Eivät tunnu lötköiltä ollenkaan 500 bemun alla ja hiljaiset. Lumipito hyvä, mutta niin on monilla muillakin ei niin kalliilla renkaillakin yleensä. Sitten siihen jääpitoon, karhealla jäällä pitää hyvin, mutta kiillotetulla/sileällä jäällä ovat kyllä todella liukkaat. Toki semmoisilla keleillä ja risteysalueilla ovat nastarenkaatkin liukkaat. Vaikeahan asiaa on vertailla, että miten joku muu merkki sitten toimisi samassa tilanteessa. Eikös joku täällä maininnut samaa Good yearin kitkoistakin, mistä nämä ovat Savat peräisin? Tälle talvelle osunut yksi lipakka Helsinki-Seinäjoki-reissu, jolloin mietin että kyllä niissä nastarenkaissa on puolensa.Suositus kanssa näille Sava Eskimo Icelle. Edellisen sukupolven Good yearin ykkös renkaille. Oli alla jo Good yearin nimellä aikaisemmin, nyt Savana. Oikeasti hyvät kitkat.
Tykänny enemmän 17" rillan ulkonäöstä?Onko talvirenkaan tuumakoolla mitenkä suuri merkitys? Itsellä on talvirenkaat tuuman isommat kuin kesärenkaat ja samalla matalampi profiili. Olen pähkäilly tätä, kun varmaan ensi talveksi pitäisi ostaa uudet talvirenkaat, että onko tässä jokin syvempi syy miksi näin on aiempi omistaja tehnyt? Kesänakit siis 17" ja nastarenkaat 18". Kyseessä etuveto sedan.
Ei tarkemmin esitelty mikä auto kyseessä, epäilen aikaisemmin löytyneen isommat kesäkiekotkin mutta näiden hävinneen kauppojen yhteydessä.Onko talvirenkaan tuumakoolla mitenkä suuri merkitys? Itsellä on talvirenkaat tuuman isommat kuin kesärenkaat ja samalla matalampi profiili. Olen pähkäilly tätä, kun varmaan ensi talveksi pitäisi ostaa uudet talvirenkaat, että onko tässä jokin syvempi syy miksi näin on aiempi omistaja tehnyt? Kesänakit siis 17" ja nastarenkaat 18". Kyseessä etuveto sedan.
Ihan mahdollista, toki mahdollista on sekin on että talvinakit on puuttuneet esim. tuontiautossa ja edellinen omistaja on sitten tykännyt isommista, muttei ole raaskinut vaihtaa kesäkumeja. Mahdotonhan tuota on tietää.Ei tarkemmin esitelty mikä auto kyseessä, epäilen aikaisemmin löytyneen isommat kesäkiekotkin mutta näiden hävinneen kauppojen yhteydessä.
Yksityisillä legendaarinen ”kuvan vanteet eivät kuulu” ja osassa liikkeissäkin paremmat vanteet tuntuu häviävän. Porukat aikoinaan antoi vaihdossa audin s line 18” vanteilla parhaat päivät nähneillä renkailla, heti myyntiin tullessa oli vaihtuneet pienemmät alle.
Noin päin minäkin lähtökohtaisesti laittaisin useastakin muusta syystä, mutta eihän se vanteen halkaisija renkaan leveyttä määritä.Mistä näitä tietää. Itse ajaisin 18" kesällä ja 17" talvella, koska kapeampi rengas pitää talvella paremmin kuin leveämpi.
Kannattaa ihan vanteiden leveyden mukaan valita oikean kokoiset renkaat eikä millään omalla persvakiolla säätää, esim. 17" vannetta löytyy automerkistä ja mallista riippuen aika yleisesti 6-8,5" leveänä ja niille kaikille ei todellakaan kannata laittaa samoja 215/xxR17 renkaita.@Walla yleensä tuumaa kohden lähtee profiilia pois ja tulee leveyttä tilalle. Itsellä ollut useampi eri renkaille rekisteröity auto eikä yhdessäkään ole ollut esim 18" vanteelle merkitty samalla leveydellä kumia kuin 17" saati 16" vanteella.
Ilmeisesti 17 ja 18 kokoluokassa 225 on tyypillisehkö leveys, mutten kyllä itse laittaisi tuota leveyttä 17" talvirillaan. MP : 215 enintään.
Oli kyllä kehä 3:n ainakin superliukas. Rouvan Polosella ei meinannut pysyä kaistalla 60 km/h, vaikka piikit alla. Lähti kulumisurista takapää irti koko ajan.Eilen maanantaina 31.1 oli kitkoilla ajaminen oikeasti haastavaa näissä kehien rampeissa, 30km/h vauhdissa meni täysin nelipyörä luistossa eikä mitään pitoa mihinkään suuntaan, luistonesto vilkutti vielä yli 100km/h vauhdissa kun painoi kaasun pohjaan.
Pöllyävä lumi ja autot kiillottaa sen jääksi siihen tien pintaan, en tiedä oliko muilla samoja kokemuksia?
Itsellä suurin murhe eilen kitkoilla, oli noin 5 - 10 cm paksu auraamaton suolalla harmautettu lumi. Tä mm ä siis keskustassa.Eilen maanantaina 31.1 oli kitkoilla ajaminen oikeasti haastavaa näissä kehien rampeissa, 30km/h vauhdissa meni täysin nelipyörä luistossa eikä mitään pitoa mihinkään suuntaan, luistonesto vilkutti vielä yli 100km/h vauhdissa kun painoi kaasun pohjaan.
Pöllyävä lumi ja autot kiillottaa sen jääksi siihen tien pintaan, en tiedä oliko muilla samoja kokemuksia?
Niin ol liukast kun kävin vantaalt hakemas auton missä oli Hakkapeliitta 8 nastat luistelin koko kehätie matkan Corolla kanssa sai oikeasti ajella.Eilen maanantaina 31.1 oli kitkoilla ajaminen oikeasti haastavaa näissä kehien rampeissa, 30km/h vauhdissa meni täysin nelipyörä luistossa eikä mitään pitoa mihinkään suuntaan, luistonesto vilkutti vielä yli 100km/h vauhdissa kun painoi kaasun pohjaan.
Pöllyävä lumi ja autot kiillottaa sen jääksi siihen tien pintaan, en tiedä oliko muilla samoja kokemuksia?
Hassua, mä olen ollu vanhana nastarengaskuskina todella hämmentynyt ja positiivisesti yllättynyt noiden renkaiden toimivuudesta kamalalla kelillä. Kaikki mahdolliset kelit vesijäästä nouskalumen kautta kuivaan sulaan tiehen on tänä talvena tullut vastaan ja renkaat toimineet hämmentävän hyvin joka tilanteessa, etenkin jääpidosta olen ollut todella yllättynyt. Toki etenkin märällä jäällä saa mennä vähän sukkasillaan, mutta en ole mitään ahdistuksen hetkiä vielä noiden kanssa kokenut edes jäisellä moottoritiellä. Pienelle mutkaiselle, mäkiselle ja umpijäiselle tielly kun yksi päivä joudun ajelemaan niin vähän hermostutti alussa, mutta nopeudet kun piti maltillisena niin sielläkin eteni ihan mukavasti.En tiedä sitten onko nuo Michelin X-ice snow kitkat selvästi contin ja nokian vastaavia paskemmat, mutta tuntuu luistelevan enemmän, en ole kovin tyytyväinen vaikka muilta ominaisuuksiltaan ok
Uudethan nuo minunkin on. Märällä jäällä ja loskassa nuo ovat todella paljon heikomman tuntuiset kuin CVC6 tai R2. Ero on häiritsevän suuri, kun ajattelee, että nuo edeltävät olivat ihan loppuunajettuja. Asfaltilla (kuiva ja märkä) oikein mukavat, mutta varsinkin perinteisellä kitkojen vahvuusalueilla lumisissa oloissa ovat selvä pettymys. Kaikki on toki suhteellista, jotain vanhoja Nokian Rsiä nämä veisivät mennen tullen. Hyvin näillä pärjää, hinta kiva, mutta parempiakin on.Hassua, mä olen ollu vanhana nastarengaskuskina todella hämmentynyt ja positiivisesti yllättynyt noiden renkaiden toimivuudesta kamalalla kelillä. Kaikki mahdolliset kelit vesijäästä nouskalumen kautta kuivaan sulaan tiehen on tänä talvena tullut vastaan ja renkaat toimineet hämmentävän hyvin joka tilanteessa, etenkin jääpidosta olen ollut todella yllättynyt. Toki etenkin märällä jäällä saa mennä vähän sukkasillaan, mutta en ole mitään ahdistuksen hetkiä vielä noiden kanssa kokenut edes jäisellä moottoritiellä. Pienelle mutkaiselle, mäkiselle ja umpijäiselle tielly kun yksi päivä joudun ajelemaan niin vähän hermostutti alussa, mutta nopeudet kun piti maltillisena niin sielläkin eteni ihan mukavasti.
Toki auto varmasti vaikuttaa myös ajonvakautuksen ja muiden ominaisuuksien kautta aika paljonkin siihen miltä rengas tuntuu ajaa, ja mun renkaat on vielä ihan uudet tällä hetkellä kun tänä syksynä vasta lyöty alle. Sitä tässä vähän odotellaankin että miten renkaat toimii vanhempana, alkaako pito kärsimään kuinka paljon kun ikää ja kilometrejä kertyy enemmän...
Varmaan ollut tosiaan ulkonäköön tai kulutukseen liittyviä seikkoja (tai sopivaan hintaan löytynyt 18” talvi- ja 17” kesärenkaat).Onko talvirenkaan tuumakoolla mitenkä suuri merkitys? Itsellä on talvirenkaat tuuman isommat kuin kesärenkaat ja samalla matalampi profiili. Olen pähkäilly tätä, kun varmaan ensi talveksi pitäisi ostaa uudet talvirenkaat, että onko tässä jokin syvempi syy miksi näin on aiempi omistaja tehnyt? Kesänakit siis 17" ja nastarenkaat 18". Kyseessä etuveto sedan.
Eli SUV? Tonniinkin mahtuu satasia kymmenen, mutta ei sen kokoisia CVC ihan parilla sataa taida saada kaupasta... Perus 16" CVC7 taisi olla jo 600e luokkaa.Olen aina ajanut nastoilla, nyt "uuteen" autoon otettiin ekaa kertaa kitkat. Continental Viking Contact tjsp. Olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Tosin autokin on samalla muuttunut tuollaiseksi painavan sorttiseksi semi-nelivedoksi joten parempi etenemiskyky oli odotettavissakin, mutta myös jarru- ja sivuttaispito on ollut aika hyvä. Asun Helsingissä joten jään päällä harvoin tarvitsee ajaa, silti millään kelillä ei ole tullut isoja ahaa-elämyksiä. Pintaa on edelleen kivasti kun talvella ei ole ajeltu montaakaan tuhatta kilsaa. Saa nähdä heikkeneekkö ominaisuudet tulevina vuosina kun rengas kuluu/kovettuu. Toisaalta olen aina ollut sitä mieltä että renkaiden loppuun asti ajaminen on huono tapa säästää kun uudet maksaa kuitenkin vain satasia.
Upeaa säästämistä! Uudesta asti ollut ainakin 2 vuotta vanhat kumit.Naapurin takavetoinen ykkösbemu jäi parkkipaikalla kiinni ja heti perään kadulla. Eivät olleet edes pahoja paikkoja, joten päätin myöhemmin vilkaista paistoleimaa. Kyljessä komeili viikko 14 ja vuosi 2002, Hakkapeliitta 2. Kumi oli kovaa ja lamellien reunat pyöreitä. Pintaa sentään puolisen senttiä ja nastat tallella, mutta ajettavuus saattaa olla aika mielenkiintoinen...