Talvirenkaat - yleisketju

Onko kellään kokemusta kitkat vs nastat ID.4:ssä (tai muussa IDssä)? Yksi talvi nyt liukasteltu 2020 lopun kitkoilla, ja tekisi mieli palata muutaman vuoden tauon jälkeen nastoihin. En tiedä onko nuo nykyiset vaan käyttöikänsä lopulla vai saisiko tuosta nastarenkailla paremman talviauton. Jotenkin ajotuntuma kitkoilla on ihan olematon, nastoista sentään kuulisi kun ollaan pidon rajamailla.

Toki tämä on myös ensimmäinen takavetoinen autoni, sekin varmaan selittää vähän miksi liukkaalla ajo tuntui ajoittain epävarmalta. Ja takaveto yhdistettynä aggressiiviseen luistonestoon on varmaan myös yhdistelmä millä jää etuvetoa helpommin jumiin lumessa?

Eli summa summarum: uudet talvirenkaat hakusessa ID.4:ään, tuoko nastoihin siirtyminen lisää pitoa vai saanko vain nastojen ropinan harmikseni?
Enyaqista sama huomio että todella herkästi jää jumiin lumessa. Luistonesto luovuttaa herkästi ja sitten toinen pyörä vain pyörii tyhjää. Hakkapeliitta nastat alla. Muuten ei kritisoitavaa ajettavuudessa, jopa jäisissä risteyksissä yllättävän hyvä kunhan sen ensimmäisen metrin pääsee liikkeelle.
 
Tässä tullut talvirenkaita nyt speksailtua, ehdokkaina tällä hetkellä Continentalin Icecontact 3 XL EVc CS, Goodyearin UltraGrip Arctic 2 XL EVR FP tai Pirelli WINTER ICE ZERO XL, kaikki nastarenkaita. Renkailla tuskin mennään paria talvea kauempaa (ennen kuin auto vaihtuu siis), niin alkoi houkuttelemaan tommoset DOT2021 leimalliset Continentalit. Uusilla hintaa 240e/kpl, mutta noi DOT2021 sais 145e/kpl.

Mites tommonen 3 vuotta varastossa odotellut nastarengas vertautuu "suoraan" tehtaalta tulleeseen? Hirveästi en haluaisi tinkiä turvallisuudesta kuitenkaan. Ottaisitteko mieluummin 145e/kpl 3 vuotta varastossa odotelleet continentalit vai "suoraan tehtaalta" Pirellit 176e/kpl?
 
Viimeksi muokattu:
205/55 R16 koossa pitäisi uudet talvirenkaat hankkia, mutta tässä vähän puntaroin että kokeilisiko kitkoja pitkästä aikaa vai mennäänkö taas nastalinjalle. Tulisi -17 vuoden farkku Astra K:n alle. Suosituksia 600e +-50e hintaluokassa, siis mahdollisesti sisältäen rengastyöt?

e: Linglongin nastarenkaat näyttäis olevan liki-ilmaiset, mutta onko noista yhtään mihinkään? About 300e/sarja + rengastyöt. Hankookia löytyy nastana ja kitkana sopuisaan ~450e/sarja hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Teknikens värld testasi juuri syksyllä
Olettaisin, että lähes kaikilla lehdillä testi on tehty viime keväänä elleivät sitten ole lähteneet testaamaan etelämantereelle, pohjoisnavalle tms huippuvuorille. Ja tulokset julki nyt.

Ellei sitten ole testattu kokonaan hallissa.
 
Jos saivarrella haluaa, varmasti näin.
Nyt tuli kuitenkin uutisena push ilmona.
 
Lieköhän TM:n (tai muiden?) testiin löytänyt Contin uusi VikingContact 8? Ei ole vielä näkynyt tuloksia kyseisestä renkaasta.

Auton mukana tulleet HKPL8 meni vielä viime talven mutta alkaa olla vähän siinä ja siinä kehtaako viskata enää tänä syksynä alle. Kitkoja tekis mieli ja vanhassa autossa olleet CVC7:t oli kyllä hyvät renkaat, että sillä vähän noi kasit kiinnostaisi.
 
205/55 R16 koossa pitäisi uudet talvirenkaat hankkia, mutta tässä vähän puntaroin että kokeilisiko kitkoja pitkästä aikaa vai mennäänkö taas nastalinjalle. Tulisi -17 vuoden farkku Astra K:n alle. Suosituksia 600e +-50e hintaluokassa, siis mahdollisesti sisältäen rengastyöt?

e: Linglongin nastarenkaat näyttäis olevan liki-ilmaiset, mutta onko noista yhtään mihinkään? About 300e/sarja + rengastyöt. Hankookia löytyy nastana ja kitkana sopuisaan ~450e/sarja hintaan.
Hankook on menestynyt ihan hyvin nastarengastesteissä useampana vuonna joten on varmaan hinta/laatusuhteeltaan edelleenkin hyvä valinta vaikkakin rengasmalli on jo vanha. Itselle laitoin toissa kevättalvella Goodyearin UltraGrip Arctic 2 nastarenkaat 215/65/16 koossa(tuolloin kivijalkakaupasta 590e vanteille väännettynä) ja en ole niistä puolentoista ajokauden perusteella huonoa sanottavaa keksinyt.
 
Googlen kuvahausta löytyy jälleen koko Teknikens Världin talvirengastestin tulokset, joten ehkä ne uskaltaa tännekin jakaa. Varmuuden vuoksi vain linkitettynä
ja suora linkki isompaan kuvaan:

CVC8 pohjoismaisten kitkarenkaiden paras, yllä mainittu Pirelli Ice Zero 2 nastojen sekä Continental WinterContact TS 870 keskieuropppalaisten nastattomien piikkipaikalla.
 
Kiva talvirengastesti, kun kuivan ja märän tien jarrutusmatkalla ja ajettavuudella on yhtä suuri painotus kuin pidolla jäällä ja lumella. En tuon testin tulosten perusteella ihan heti renkaita ostaisi.
 
Kiva talvirengastesti, kun kuivan ja märän tien jarrutusmatkalla ja ajettavuudella on yhtä suuri painotus kuin pidolla jäällä ja lumella. En tuon testin tulosten perusteella ihan heti renkaita ostaisi.
Tehty etelän miestä ajatellen? Sulat tiet täällä enemmän on talvella kuin lumiset ja jäiset. 20 vuotta sitten oli ehkä toisin.
 
Kiva talvirengastesti, kun kuivan ja märän tien jarrutusmatkalla ja ajettavuudella on yhtä suuri painotus kuin pidolla jäällä ja lumella. En tuon testin tulosten perusteella ihan heti renkaita ostaisi.

Tämä kyllä hyvin jännä. Ottaen huomioon, että kyse on kumminkin talvirenkaista. Luulisi, että pääpaino juuri lumella ja jäällä.
Pitää odotella TM:n testejä. Niissä taisi nettisivuilla pystyä itse säätämään painoarvoja eri mittausten välillä (?).
 
Lieköhän TM:n (tai muiden?) testiin löytänyt Contin uusi VikingContact 8? Ei ole vielä näkynyt tuloksia kyseisestä renkaasta.

Auton mukana tulleet HKPL8 meni vielä viime talven mutta alkaa olla vähän siinä ja siinä kehtaako viskata enää tänä syksynä alle. Kitkoja tekis mieli ja vanhassa autossa olleet CVC7:t oli kyllä hyvät renkaat, että sillä vähän noi kasit kiinnostaisi.

Uusimmassa moottori lehdessä oli kitkat testissä. Siinä Contin uusi kitka voitti.
 
Ihan tällanen yleisen tason kysymys, uudet talvirenkaat täytyy hommata tässä ennen talvea ja renkaissa rengaspaineanturit niin täytyykö ne myös uusia samalla?
 
On kyllä ylistäviä arvosteluita CVC8:lle. Oiskohan näin että olisi ensimmäinen kitkarengas jolla voisi ajella jopa Oulun korkeudella tai pohjoisempana?
Kyllä siellä Oulun korkeudella ja pohjoisempana moni on ajatellut kitkoilla tähänkin asti ongelmitta.

Kitka vs. nasta vänkäys suuntaan ja toiseen kannattanee jättää sen omaan ketjuun, mutta yleisesti se nastoituksen hyöty on suurimmillaan nimenomaan nollakelillä, ja kapenee mitä kovempaan pakkaseen mennään. Paukkupakkasilla eroa ei enää ole.
Kiva talvirengastesti, kun kuivan ja märän tien jarrutusmatkalla ja ajettavuudella on yhtä suuri painotus kuin pidolla jäällä ja lumella. En tuon testin tulosten perusteella ihan heti renkaita ostaisi.
Siis tuossa Teknikens Världissä? Siellähän on tuplapaino lumella ja jäällä (max. 20 pistettä) vs. kuiva ja märkä tie (max. 10 pistettä).

Kyllä se nyt ihan ymmärrettävää on että kuivalle ja märälle teillekin joku paino annetaan kun ne on Suomessakin se millä suurin osa ajasta ajetaan (vaikkei toki kriittisin keli, mistä johtuen kevyempi paino), saati sitten Etelä-Ruotsissa.

Ja IMO tuo sakkosysteemi erityisen huonoista osa-alueista on myös ihan toimiva, jos rengas on ihan kelvoton yhdellä osa-alueella ei sitä paikkaa se että se on toisella hyvä.

Mutta ei sillä, en nyt sokkona ostaisi mistään testistä vain testivoittajaa katsomatta niitä osa-alueita vähän omaan makuun, varsinkaan ulkomaisesta testistä joka ei ole välttämättä Suomen olosuhteisiin. No, toki jos ostaa perinteiseen malliin TM:n testivoittajat niin ei nyt huonoa rengasta saa, joskaan ei välttämättä omaan käyttöön parastakaan.
 
Ihan tällanen yleisen tason kysymys, uudet talvirenkaat täytyy hommata tässä ennen talvea ja renkaissa rengaspaineanturit niin täytyykö ne myös uusia samalla?
Riippuu ihan niiden anturien iästä. Jos max viisi vuotta niin toiminevat vielä muutaman vuoden, jos lähempänä kymmentä niin suosittelisin vaihtamaan. Tämä tietenkin oletuksella että haluat pitää rengaspainevalvontasysteemin toimintakunnossa. Eikös se ollut niin että TPMS-sensorit on pakolliset vain ensiasennusrenkaissa/vanteissa ja sen jälkeen on ihan käyttäjän valittavissa haluaako niitä edelleen käyttää.
 
Itsellä kesti nyt tarvikeanturit yhdeksän vuotta.
 
Niistä antureista voi itse kanssa vaihtaa ne patterit. Omissa toyota antureissa se patteri on peitetty kuumaliimalla/silikonilla (tai vastaavalla) joten sen joutuu repimään irti ja uuden laittaa kun patterin on vaihtanut.
 
205/55 R16 koossa pitäisi uudet talvirenkaat hankkia, mutta tässä vähän puntaroin että kokeilisiko kitkoja pitkästä aikaa vai mennäänkö taas nastalinjalle. Tulisi -17 vuoden farkku Astra K:n alle. Suosituksia 600e +-50e hintaluokassa, siis mahdollisesti sisältäen rengastyöt?

e: Linglongin nastarenkaat näyttäis olevan liki-ilmaiset, mutta onko noista yhtään mihinkään? About 300e/sarja + rengastyöt. Hankookia löytyy nastana ja kitkana sopuisaan ~450e/sarja hintaan.
Itse ottaisin Goodyear UG3-kitkat jotka saa alle 500e+rengastyöt. Ovat erinomaiset talvirenkaat ainakin yhden talven kokemuksella.
 
Paikallisesta rengasliikkeessä olisi tarjolla tälläisiä nastoina, hinnat siis rengastöineen ja alle laitettuna:
Hakka 9&10 669€/789€
Yokohama ig55/ig65 590€/629€
Nangkang SW9 499€

Ja kitkoja oli:
Hakka R5 759€
Continental CVC8 759€
Michelin Snow 679€
Yokohama IG53 629€

Kovasti tuntuu hinnat nousseen renkaissakin, pari vuotta sitten uusin edelliseen pirssiin talvirenkaat. Yokohamat taitaa olleet pienen ikuisuuden markkinoilla. Hakkalla tai Contilla ei varmaan paljon pielee mene vaikka ovatkin heti heittämällä budjetista läpi? :think:
 
Paikallisesta rengasliikkeessä olisi tarjolla tälläisiä nastoina, hinnat siis rengastöineen ja alle laitettuna:
Hakka 9&10 669€/789€
Yokohama ig55/ig65 590€/629€
Nangkang SW9 499€

Ja kitkoja oli:
Hakka R5 759€
Continental CVC8 759€
Michelin Snow 679€
Yokohama IG53 629€

Kovasti tuntuu hinnat nousseen renkaissakin, pari vuotta sitten uusin edelliseen pirssiin talvirenkaat. Yokohamat taitaa olleet pienen ikuisuuden markkinoilla. Hakkalla tai Contilla ei varmaan paljon pielee mene vaikka ovatkin heti heittämällä budjetista läpi? :think:

Jos kaipaat edullisempaa kuin Nokian/Continental/Michelin, niin ota mukaan Goodyear (premium-renkaiden halpismerkki) ja Hankook (ainoa? hyvä ja halpa? aasialainen).
 
Jos kaipaat edullisempaa kuin Nokian/Continental/Michelin, niin ota mukaan Goodyear (premium-renkaiden halpismerkki) ja Hankook (ainoa? hyvä ja halpa? aasialainen).
Kumpaakaan ei taida olla paikallisella valikoimissa, mutta tietysti ainahan sitä voi itse tilata jostain ja käydä jossain puljussa pyöräyttämässä ne vanteille. Pitääpä kysellä vähän hintoja rengastöille muutamasta paikasta, useammasta lähikorjaamosta löytyy vehkeet. Onko tullut vastaan mistä näitä saa edullisimmin?

Toki vähän enemmän vaivaa, kun joutuu itse kuljetella vanhan rengassarjan lisäksi uudet renkaat ja mahdollisesti itse hoitaa renkaiden vaihdon. Tuohon paikallisen rengasfirman hintoihin sisältyy rengastyöt, alle laitto ja renkaiden pesu, niin muutaman kympin säästön takia ei jaksaisi itse hirveästi puljailla, mutta satkun tai parin vuoksi kyllä viitsiikin nähdä vähän vaivaa.
 
Kumpaakaan ei taida olla paikallisella valikoimissa, mutta tietysti ainahan sitä voi itse tilata jostain ja käydä jossain puljussa pyöräyttämässä ne vanteille. Pitääpä kysellä vähän hintoja rengastöille muutamasta paikasta, useammasta lähikorjaamosta löytyy vehkeet. Onko tullut vastaan mistä näitä saa edullisimmin?

Toki vähän enemmän vaivaa, kun joutuu itse kuljetella vanhan rengassarjan lisäksi uudet renkaat ja mahdollisesti itse hoitaa renkaiden vaihdon. Tuohon paikallisen rengasfirman hintoihin sisältyy rengastyöt, alle laitto ja renkaiden pesu, niin muutaman kympin säästön takia ei jaksaisi itse hirveästi puljailla, mutta satkun tai parin vuoksi kyllä viitsiikin nähdä vähän vaivaa.
Itse ainakin oon katsonut rehvid24.ee valikoiman. Yleensä edullisin vaihtoehto löytynyt sieltä
 
Ota Misut noista.

Katso tuolta jos löytyy asentajaa läheltä, samoin 1001 renkaat.
Contit tai Hakkat ei oo lisäpanostuksen arvoiset?

Renkaatalle ja Rengas-online löysi firmoja vain naapuri kaupungeista, 1001renkaat jäi vielä katsomatta, kun vaati sisään kirjautumisen että pääsi noita selaamaan.
 
Contit tai Hakkat ei oo lisäpanostuksen arvoiset?

Renkaatalle ja Rengas-online löysi firmoja vain naapuri kaupungeista, 1001renkaat jäi vielä katsomatta, kun vaati sisään kirjautumisen että pääsi noita selaamaan.

Kaikki "isojen" merkkien renkaat on vuodesta toiseen erittäin hyviä, joskin pieniä ailahteluja aina välillä testeissä mutta ei mitään katastrofaalista koskaan. Vilkaise Goodyear ja Hankook vielä, että mikä on tarjonta, Goodyear on edullisempi premium, Hankook yleensä erittäin hyvä hinta-laatusuhde myös.

Melkein satasen hintaero on jo sellainen, että itsekin ehkä Micheliniin kallistuisin. X-ice snow on pyörinyt nyt pari vuotta alla talvisin ja tuntui säilyttävän pidon ihan asiallisesti. Vielä ensi talven voisi noilla ja sitten uutta nakkia alle.
 
Reff.ee:ltä lähti tilaukseen Hankookin nastat ison farkun alle. GY:n kitkat olisi olleet aika lailla samanhintaiset ja oma valintani, mutta perheen toinen kuski arvostaa nastoja, joten näin yhdessä päätettiin.

Hankookit toimi hyvin aiemmin Yariksen alla, joskin ainakin pikkuautossa olivat hieman äänekkäät. GY:n edellisestä kitkasukupolvesta on myös kokemusta parin eri auton alla ja nastoja jäi silloin kaipaamaan vain polanteisilla maalaisteillä.
 
TM:n testi ulkona, mukana perusmerkkien lisäksi yllättäen nyt myös Triangle.

Nastat (arvosana)
Nokian HKPL 10, 8.9
Goodyear UGA2, 8.5
Michelin X-ice N4, 8.5
Kumho Wi32, 8.4
Continental IC3, 8.1
Hankook RS2, 7.9
Pirelli IZ2, 7.9
Bridgestone Blizzak S3, 7.8
Falken, 7.7
Triangle, 6.7

Kitkat:
Conti VC8, 8.6
Nokian R5, 8.4
Goodyear UGI3, 8.0
Michelin, 7.6
Hankook, 7.5
Kumho Wi51, 7.5
Falken, 7.4
Radar, 7.2
Triangle, 6.7

Continentalilta nastoissa poikkeava rimanalitus, Kumho jättiyllätys selvästi halvempana.
Kitkoissa Conti totutun vahva, Michelin ehkä vähän pettymys.
Hankookilta ja Kumholta kitkoissa hyvää keskitasoa.

Meniköhän vannetukulla aamukahvit väärän kurkkuun kun Triangle osoittautui vähemmän yllättäen huonoksi :kahvi:

Noilla hinnoilla ei ole kyllä juurikaan syitä ostaa kiinalaista, jos Kumhon saa muutaman kympin kalliimmalla ja suorituskyky aivan eri sfääreissä.
 
Viimeksi muokattu:
TM:n testi ulkona, mukana perusmerkkien lisäksi yllättäen nyt myös Triangle.

Nastat (arvosana)
Nokian HKPL 10, 8.9
Goodyear UGA2, 8.5
Michelin X-ice N4, 8.5
Kumho Wi32, 8.4
Continental IC3, 8.1
Hankook RS2, 7.9
Pirelli IZ2, 7.9
Bridgestone Blizzak S3, 7.8
Falken, 7.7
Triangle, 6.7

Kitkat:
Conti VC8, 8.6
Nokian R5, 8.4
Goodyear UGI3, 8.0
Michelin, 7.6
Hankook, 7.5
Kumho Wi51, 7.5
Falken, 7.4
Radar, 7.2
Triangle, 6.7

Continentalilta nastoissa poikkeava rimanalitus, Kumho jättiyllätys selvästi halvempana.
Kitkoissa Conti totutun vahva, Michelin ehkä vähän pettymys.
Hankookilta ja Kumholta kitkoissa hyvää keskitasoa.

Meniköhän vannetukulla aamukahvit väärän kurkkuun kun Triangle osoittautui vähemmän yllättäen huonoksi :kahvi:

Noilla hinnoilla ei ole kyllä juurikaan syitä ostaa kiinalaista, jos Kumhon saa muutaman kympin kalliimmalla ja suorituskyky aivan eri sfääreissä.
Tämän perusteella GoodYearin kitkat vaikuttaa enemmän ja enemmän varteen otettavalta vaihtoehdolta. Alle 500e toimituksineen, rengastyöt lienee jotain 70-80e luokkaa. Reffiltä näytti saavan Conteja about 580e luokkaan toimitettuna ja tuohon asennus päälle, niin about satasen säästöstä puhutaan. Paikallista rengasfirmaa puoltaa nyt helppous, ei tarvi ku nostaa vanhat renkaat kyytille ja ajaa pihaan ja saa tarpeen tullen vielä korottoman ja kuluttoman 12kk maksuajan. Valintoja valintoja.

Mulla oli muuten nuo Kumhon Wi32:t edellisen pirssin alla ja oli kyllä hyvä pito niin lumella kuin jäällä. Jos jostaki pitää haukkua, niin ne oli ihan törkeen äänekkäät asfaltilla 40-60 km/h nopeuksissa. Lumella ja jäällä oli hiljaiset ja asfaltilla suuremmissa nopeuksissa rengasmelu häipyi muun metelin alle, MK2.5 Focus kun ei ollut mikään hiljaisin auto.


Goodyearillä diiliä. (Talvirenkaista)

Koski muuten vain 17" ja suurempia kokoja.
 
Onko kellään heittää faktoihin perustuvaa tietoa ns. oikein säilytettyjen, käyttämättömien renkaiden säilyvyydestä? Yleinen suositushan on 5 vuotta, mutta sillä viitataan tietääkseni käytäössä olevaan renkaaseen.

145/70R13 kokoa ei saa uutena-uutena mistään, vaan vaihtoehdot on 2016 leimalla olevaa, tai isompi koko, kuten 155/70R13. Ei noissa iso ero ole, mutta 11 hevosvoimalla ei tarvi kyllä yhtään ylimäärästä vierintävastusta :think:
 

 
Voikohan poliisi valittaa jos vaihtaa jo nastat alle? Ei luultavasti tarvi paljoa ajaa lähiaikoina, ja kelit viilenee, niin mietin että jos hoitaisi tämän ajoissa pois.
 
Voikohan poliisi valittaa jos vaihtaa jo nastat alle? Ei luultavasti tarvi paljoa ajaa lähiaikoina, ja kelit viilenee, niin mietin että jos hoitaisi tämän ajoissa pois.
Ainahan voi valittaa, mutta tuskin jos öisin on jo pakkasta (ainakin täälläpäin).
 
No joo, kaipa tuon voisi hoitaa nyt ajoissa pois. Ovat vielä rengashotellissa, niin varmaan vähemmän ruuhkaakin vielä nyt.
Samalla tyylillä ajetaan sitten kevät kuukausi sulamisen jälkeen ropinoilla kun on kätsympää. Ja ilmassa leijuu kuukausikaupalla extra katupölyä.
Vinkki: kitkarenkaat.
 
Samalla tyylillä ajetaan sitten kevät kuukausi sulamisen jälkeen ropinoilla kun on kätsympää. Ja ilmassa leijuu kuukausikaupalla extra katupölyä.
Vinkki: kitkarenkaat.

Taas tämä alkaa :facepalm:


Keväällä valitettiin nastarenkailla ajavista ja 23.4 näytti tältä

PXL_20240423_072018891.jpg


Nastarengas on ihan laillinen rengas Suomessa.
 
Samalla tyylillä ajetaan sitten kevät kuukausi sulamisen jälkeen ropinoilla kun on kätsympää. Ja ilmassa leijuu kuukausikaupalla extra katupölyä.
Vinkki: kitkarenkaat.
Toinen ääripää että talvi yllättää ja sitten on kiire kun tarvisikin autoa. Molemmissa puolensa.
 
Ihan varmana mainostiimi luo jo mainoslausetta ''Täyden 10 rengas'' kun kitkarengas pärjäsi ainoastaan melussa :rofl:

TM on aiemmin todennut niistä, että eivät ole olleet testissä koska Vannetukku ei ole sitoutunut noudattamaan TM:n nimen käyttöön liittyviä ohjeita.
Josko nyt sitten on suostunut laittamaan nimen paperiin.
 
205/55 R16 koossa pitäisi uudet talvirenkaat hankkia, mutta tässä vähän puntaroin että kokeilisiko kitkoja pitkästä aikaa vai mennäänkö taas nastalinjalle. Tulisi -17 vuoden farkku Astra K:n alle. Suosituksia 600e +-50e hintaluokassa, siis mahdollisesti sisältäen rengastyöt?

e: Linglongin nastarenkaat näyttäis olevan liki-ilmaiset, mutta onko noista yhtään mihinkään? About 300e/sarja + rengastyöt. Hankookia löytyy nastana ja kitkana sopuisaan ~450e/sarja hintaan.
GoodYear Ice 3:t ostin viime syksynä, ei mitään pahaa sanottavaa itse renkaista ja väitän, että ne saa 650e asennettuna kivijalasta kysymällä, eli niukasti budjettiin. Michelin vois kans mennä budjettiin.

Continental tai Nokian voi vaatia black friday -kampanjaa, koska ovat pääasiassa vähän hintavampia.

Itse kuitenkin ottaisin Contin CVC8:t, koska uusin malli, pärjännyt testeissä ja CVC7:t omistin itse hyvin kokemuksin. Mutta jos budjetti tiukka, niin sitten GoodYear. Ja jos tosi tiukka, niin Hankook/Kumho.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 112
Viestejä
4 502 280
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom