Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Jotain tuota kokoluokkaa ostin Nokian R5:t MX-5:een ihan fiksuun hintaan ihan paikalliselta Vianorilta. Oletan siis luonnollisesti että myös nasta versiota tehdään tuossa koossa myös. Saattoi olla että pudotin 175 leveää koska oli halvempi. 185 ei ole ollut kovin monessa autossa. Voin suositella ainakin jos vain pidolla on väliä. Melusta en osaa sanoa koska vanha avoauto on aina meluisa.Mites sitten toisessa koon ääripäässä 185/65 R14
Vanhat on kyllä misukan nastat mutta vaikuttaa siltä ettei niitä tehdä tuossa koossa enää?
185/65R14 oli 90-luvulla yksi tavallisimmista perheautoluokan renkaista, vaan taitaapa koon kysyntä olla hiipunut. Vaihtoehtoisena kokona voisi toimia 175/70R14. (Läpimitassa alle 1% ero).Jotain tuota kokoluokkaa ostin Nokian R5:t MX-5:een ihan fiksuun hintaan ihan paikalliselta Vianorilta. Oletan siis luonnollisesti että myös nasta versiota tehdään tuossa koossa myös. Saattoi olla että pudotin 175 leveää koska oli halvempi. 185 ei ole ollut kovin monessa autossa.
No juu, voi olla että se ns vakio leveys oli muuttunut jo 195:ksi kun ajelin korttia. Muistan vain kuinka vaikea oli löytää Kuplaan 185 leveitä 15" renkaita sopivalla profiililla.185/65R14 oli 90-luvulla yksi tavallisimmista perheautoluokan renkaista, vaan taitaapa koon kysyntä olla hiipunut. Vaihtoehtoisena kokona voisi toimia 175/70R14. (Läpimitassa alle 1% ero).
Tämä saaga saatiin päätökseen. En suostunut ottamaan mitään näistä kiinankumeista.Vähän jallitettu olo tuli, kun autokauppojen yhteydessä luvattiin ”ei testivoittajat, mutta hyvät talvirenkaat” hintaan mukaan. Kuvittelin, että ei nyt nokialaista tarjota, mutta keskikastia.
Rengasvaihtoehdot tuli ja markettien halvintahan sieltä löytyi. Tarjouduin laittamaan omaa rahaa väliin, jotta saataisiin edes vähän paremmat, mutta ei kuulemma onnistu. Nyt tarvisin siis kommentteja ja mielipiteitä valitsemaan talvirenkaat alla listatuista. Koko 235/35 R19.
EDIT: ja auto on vähän lämpimämpi plugarihatchback.
KitKat:
Mazzini Snow Leopard 2
Triangle SnowLink PL02Rengas Mazzini 235/35 R19 91V XL 3PMSF | Snow Leopard 2 | 1001Renkaat.com
Mazzini-rengas Snow Leopard 2 235/35 R19 91V XL 3PMSF varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Rengas Triangle 235/35 R19 91W XL 3PMSF | PL02 | 1001Renkaat.com
Triangle-rengas PL02 235/35 R19 91W XL 3PMSF varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Nastat:
Sailun Ice Blazer WST3
LingLong Winter Grip 2Sailun Ice Blazer WS T3. Ainoastaan 176,40 €
Talvirenkaat Sailun Ice Blazer WS T3, 235/35 R19 91T XL, nastarengas , Renkaiden kantavuusluku: 91, Nopeusindeksi: T: maks. 190 km/h.www.rengas-online.com
Linglong Green-max Winter Grip 2 225/35R19 88T Talvirenkaat, Nasta - Rengas365
Osta Linglong Green-max Winter Grip 2 225/35R19 88T nastalliset talvirenkaat netistä RENGAS365:ltä. Edulliset hinnat, henkilökohtainen palvelu, & nopeat toimitukset Linglong Green-max Winter Grip 2 225/35R19 88T nastarenkaille. Tilaa jo tänään!www.rengas365.fi
Itselle kitkat olisivat mieluisemmat, kun ei haluta ropistella nastoilla Helsingin talvessa, jos ei lasketa satunnaisia reissuja Lappiin.
En ole ennen ostanut netistä renkaita, vaan aina liikkeestä. Nyt kuitenkin kiinnostaa säästää muutamia satasia. Onko nyt oikea ajankohta ostaa talvirenkaat, vai lokakuussa? Katselin esimerkiksi näitä: Renkaatalle
Onko tällaisia "diilejä" vielä 1-2kk päästä tyypillisesti, vai jopa parempia? Nuo ovat tosiaan valmistettu 2022, josta tuo säästö ilmeisimmin tulee.
Ei pysty noilla ajamaan. 8v ikää ja pinta alle minimin.Odotat Black Fridayhin, jolloin kivijalkaliikkeistä voi saada melkein yhtä edukkaasti kuin netistäkin. Jos siis nykyiset renkaat on sellaiset, että niillä ilkeää talvikauden aloitella.
En ole ennen ostanut netistä renkaita, vaan aina liikkeestä. Nyt kuitenkin kiinnostaa säästää muutamia satasia. Onko nyt oikea ajankohta ostaa talvirenkaat, vai lokakuussa? Katselin esimerkiksi näitä: Renkaatalle
Onko tällaisia "diilejä" vielä 1-2kk päästä tyypillisesti, vai jopa parempia? Nuo ovat tosiaan valmistettu 2022, josta tuo säästö ilmeisimmin tulee.
Täytyypä laittaa tilaukseen sitten.Koittanut välttää hankintoja sesonkina...ja kyllä ne nettikauppojen hinnat on hieman sesonkiin tupanneet nousta. Edellisin kerta lopputalvesta kesäkumien kanssa. Jos kivijalkaan meinaa mennä asentamaan vanteille niin siinä voi tulla eroa kanssa.
Mitä tohon BF:ään tulee, niin aika hiljaista tais olla viime vuonna, tuli meinaan sitäkin jännityksellä seurailtua kun löin Kärkkäiseltä talvikumit tulemaan Singles Daynä -11% tjsp.
Nettikauppojen osalta on syytä katsoa hinnan ohella toimitustapaa. Jos voi olla kotona milloin vain, kun renkaat tulevat, niin silloin ei ole ongelmaa mutta kesällä oli melkoista säätämistä Rengasonlinen ja PostNordin kanssa, kun aikataulut eivät osuneet yksiin. Aikoinaan Camskillilta renkaat tulivat "postiin", joten niiden kanssa nouto kävi jouhevasti. Kannattaa ehkä kysellä saako renkaat toimittaa esim. työpaikalle.En ole ennen ostanut netistä renkaita, vaan aina liikkeestä. Nyt kuitenkin kiinnostaa säästää muutamia satasia. Onko nyt oikea ajankohta ostaa talvirenkaat, vai lokakuussa? Katselin esimerkiksi näitä: Renkaatalle
Etätöissä kotona, joten ei ongelmaa. Yleensä oli firma mikä hyvänsä, ovat soittaneet jos en ole ollut kotona. Asun maalla, joten aina jättävät oven taakse kaikki paketit pyydettäessä.Nettikauppojen osalta on syytä katsoa hinnan ohella toimitustapaa. Jos voi olla kotona milloin vain, kun renkaat tulevat, niin silloin ei ole ongelmaa mutta kesällä oli melkoista säätämistä Rengasonlinen ja PostNordin kanssa, kun aikataulut eivät osuneet yksiin. Aikoinaan Camskillilta renkaat tulivat "postiin", joten niiden kanssa nouto kävi jouhevasti. Kannattaa ehkä kysellä saako renkaat toimittaa esim. työpaikalle.
Mites sitten toisessa koon ääripäässä 185/65 R14
Vanhat on kyllä misukan nastat mutta vaikuttaa siltä ettei niitä tehdä tuossa koossa enää?
185/65R14 oli 90-luvulla yksi tavallisimmista perheautoluokan renkaista, vaan taitaapa koon kysyntä olla hiipunut. Vaihtoehtoisena kokona voisi toimia 175/70R14. (Läpimitassa alle 1% ero).
Mä kuuntelen musiikkia autossa, en mahdollista rengasmelua. hiljaisuutta kuuntelen sitten vaikka metsässä, mökillä tai kuulosuojaimet päässä jos sitä kaipaan.
No se että esimerkin 10v vanhat nastat on paremmat kuin uudet kitkat.Kuten mitkä?
Kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla.Se muusiikkikin kuullostaa huomattavasti paremmalta ilman nastojen vollutusta. Eikä tarvitse sitä Tauskia luukuttaa nupit kaakossa.
No se että esimerkin 10v vanhat nastat on paremmat kuin uudet kitkat.
Onhan noita testattu että nastojen ylivoimainen pito häviää aika nopeasti kun nasta kuluu. Tätä ei Esson baarissa kerrota.
En vaan ymmärrä miten ihmiset (lähinnä kaupunkilaiset ) viitsivät rapistella nastoilla kuukausitolkulla paljaalla asfaltilla (alkutalvi / kevättalvi ) , sen takia että talvessa on muutama päivä jolloin nastoille olisi oikeasti tarvetta.
Kyllä tuo kuulostaa enemmän ongelmalta ratin ja penkin välissä tai jotain vikaa autossa. Hyvin pysyi tiellä, ei mitään renkaisiin liittyvää ongelmaa ja ylämäetkin lähdettiin muun liikenteen mukana 1990 MX-5:llä joka siis on takaveto etumoottori pikkukippo ilman mitään apuja. Alla Nokian R5:t 175 leveinä.Kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla.
Omalla kohdalla en jaksa vääntää asiasta. Kitkat on itellä ollut ainakin sysipaskat ja saatanan turvattomat näin etelässä eikä niitä enää tähän talouteen tule (oli auton mukana).
Nastat laittaa alle niin ei tarvii ajaa kokoaja paskat housussa ja pelkää mustaa jäätä jne. Joku vitun rengasmelu ei kiinnosta paskaakaan jos ajaminen on turvallista ja helpompaa.
Musta jää niin mitään et voi tehdä. Auto vaan valuu ja vaikka kuinka renkaita käännät ja jarrua painat niin suoraan mennään. Varsinkin jos on alamäki. Ei siinä paljon auta vaikka mitä tekis ratin ja penkin välissä.Kyllä tuo kuulostaa enemmän ongelmalta ratin ja penkin välissä tai jotain vikaa autossa. Hyvin pysyi tiellä, ei mitään renkaisiin liittyvää ongelmaa ja ylämäetkin lähdettiin muun liikenteen mukana 1990 MX-5:llä joka siis on takaveto etumoottori pikkukippo ilman mitään apuja. Alla Nokian R5:t 175 leveinä.
Monenä päivänä vuodessa törmäät mustaan jäähän ?Musta jää niin mitään et voi tehdä. Auto vaan valuu ja vaikka kuinka renkaita käännät ja jarrua painat niin suoraan mennään. Varsinkin jos on alamäki. Ei siinä paljon auta vaikka mitä tekis ratin ja penkin välissä.
Kyllä se ainakin omaan valintaan vaikuttaa. Sitä vollutusta kun saa kunnella 5 kk vuodessa joka päivä. Ihan turvallista ja helppoa sitä on kitkoillakin ajella.Joku vitun rengasmelu ei kiinnosta paskaakaan jos ajaminen on turvallista ja helpompaa.
Monenä päivänä vuodessa törmäät mustaan jäähän ?
Toki yksikin kerta riittää, mutta hyvin harvassa on ne päivät jolloin sitä oikeasti on.
Useimmin on sellaisia pääkallokelejä, jolloin tienpinta on oikeasti liukas. Mutta silloin voi ennakoida hieman tai pakko ajella varovaisemmin.
Kyllä se ainakin omaan valintaan vaikuttaa. Sitä vollutusta kun saa kunnella 5 kk vuodessa joka päivä. Ihan turvallista ja helppoa sitä on kitkoillakin ajella.
Kokoajan, lokakuusta huhtikuuhun.Monenä päivänä vuodessa törmäät mustaan jäähän ?
Toki yksikin kerta riittää, mutta hyvin harvassa on ne päivät jolloin sitä oikeasti on.
Useimmin on sellaisia pääkallokelejä, jolloin tienpinta on oikeasti liukas. Mutta silloin voi ennakoida hieman tai pakko ajella varovaisemmin.
Sehän on sitten ihan kiva sulle.Kyllä se ainakin omaan valintaan vaikuttaa. Sitä vollutusta kun saa kunnella 5 kk vuodessa joka päivä. Ihan turvallista ja helppoa sitä on kitkoillakin ajella.
Asut sie sitten hurjassa paikassa.Kokoajan, lokakuusta huhtikuuhun.
Näinhan se on, sitä ei voi kieltää. Ja toivoisin samaa muillekin.Sehän on sitten ihan kiva sulle.
Tästä on vaan niin turha vääntää.Asut sie sitten hurjassa paikassa.
Näinhan se on, sitä ei voi kieltää. Ja toivoisin samaa muillekin.
Enhän minä mitään pakota, kerron vain omista kokemuksistani ihan saman lailla kuin sinäkin.mutta älä pakota agendaasi niille jotka niillä ei halua ajaa.
Suhtauduin niihin avoimesti viimeiset viis vuotta ja palaan nastoihin enkä halua kitkoja enää koskaan.Enhän minä mitään pakota, kerron vain omista kokemuksistani ihan saman lailla kuin sinäkin.
Enkä pointtini on se, että ei kannata aina suhtauta asioihin liian mustavalkoisesti ja lukkiutua johonkin ratkaisuun. Avoimin mielin, vaihtoehtoja kuunnellen ja katsellen.
Mutta asiaan, uudet kitkat pitäisi talveksi hommata. Nokian R5:sia (SUV) ajattelin, ilmeisesti varma valinta tänne suomen teille ?
Etuveto, ei luistonestoa, mustaa jäätä rampeilla ja joskus moottoritielläkin, liukkaiksi kiillotetut risteysalueet jne., joten aika no brainer valita nastat, vaikka kitkoista pitäisin kyllä niiden hiljaisuuden vuoksi.En vaan ymmärrä miten ihmiset (lähinnä kaupunkilaiset ) viitsivät rapistella nastoilla kuukausitolkulla paljaalla asfaltilla (alkutalvi / kevättalvi ) , sen takia että talvessa on muutama päivä jolloin nastoille olisi oikeasti tarvetta.
Noin vanhoissa käytetyissä ei ole mitään järkeä. Hinnassakin puolet liikaa. Käytä rahat tuoreempiin.Käytettynä:
Nokian HKPL R2 kitkarenkaat, 6-7mm pinta, DOT17 =200€/sarja
Continental VikingContact 7 kitkarenkaat, 6mm pinta, DOT19 =240€/sarja
Eli enemmän vähemmän tuntemattomi uusia tai testimenestyjiä käytettyjä. Onko noissa mitään järkeä?
Pitäisi ensiautoon talvirenkaat ostella: 15 tuumaset ja nastoilla / kitkoilla ei väliä.
yhdestö liikkestä tarjottiin uudet:
Sailun IceBlazer WST3 nastarenkaat =316€/sarja tai Powertrack Snowtour kitkarenkaat =196€/sarja
Käytettynä:
Nokian HKPL R2 kitkarenkaat, 6-7mm pinta, DOT17 =200€/sarja
Continental VikingContact 7 kitkarenkaat, 6mm pinta, DOT19 =240€/sarja
Eli enemmän vähemmän tuntemattomi uusia tai testimenestyjiä käytettyjä. Onko noissa mitään järkeä?
Pitäisi ensiautoon talvirenkaat ostella: 15 tuumaset ja nastoilla / kitkoilla ei väliä.
yhdestö liikkestä tarjottiin uudet:
Sailun IceBlazer WST3 nastarenkaat =316€/sarja tai Powertrack Snowtour kitkarenkaat =196€/sarja
Käytettynä:
Nokian HKPL R2 kitkarenkaat, 6-7mm pinta, DOT17 =200€/sarja
Continental VikingContact 7 kitkarenkaat, 6mm pinta, DOT19 =240€/sarja
Eli enemmän vähemmän tuntemattomi uusia tai testimenestyjiä käytettyjä. Onko noissa mitään järkeä?
tuo contin seiska ainakin itsellä on kahden talven jälkeen menettänyt parhaan teränsä ja moni vaihtaakin niillä paikkeilla jo uuteen. Voi olla lain silmissä ok pari kolme talvea, mutta käytänössä jo melko jätettä ajon ja turvallisuuden kannalta. Kovettuneitakin jo molemmat tolla ikää.Pitäisi ensiautoon talvirenkaat ostella: 15 tuumaset ja nastoilla / kitkoilla ei väliä.
yhdestö liikkestä tarjottiin uudet:
Sailun IceBlazer WST3 nastarenkaat =316€/sarja tai Powertrack Snowtour kitkarenkaat =196€/sarja
Käytettynä:
Nokian HKPL R2 kitkarenkaat, 6-7mm pinta, DOT17 =200€/sarja
Continental VikingContact 7 kitkarenkaat, 6mm pinta, DOT19 =240€/sarja
Eli enemmän vähemmän tuntemattomi uusia tai testimenestyjiä käytettyjä. Onko noissa mitään järkeä?
Sailunit oli yhden talven hyvät ja seuraavana hengen vaarallisen liukkaat. Niissä tapahtui todella dramaattinen muutos yhden kesän aikana. Kilometrejä ehti kertyä muutama tuhat talven aikanaPitäisi ensiautoon talvirenkaat ostella: 15 tuumaset ja nastoilla / kitkoilla ei väliä.
yhdestö liikkestä tarjottiin uudet:
Sailun IceBlazer WST3 nastarenkaat =316€/sarja tai Powertrack Snowtour kitkarenkaat =196€/sarja
Käytettynä:
Nokian HKPL R2 kitkarenkaat, 6-7mm pinta, DOT17 =200€/sarja
Continental VikingContact 7 kitkarenkaat, 6mm pinta, DOT19 =240€/sarja
Eli enemmän vähemmän tuntemattomi uusia tai testimenestyjiä käytettyjä. Onko noissa mitään järkeä?
Et kertonut tarkempaa kokoa, mutta yleensä noissa yleisissä 15" kokoisissa merkkirengaskaan ei maksa kuin 400€ paikkeilla.
Esim. Hankook Winter i*Pike RS2 W429 näkyy lähtevän nettikaupoista n. 80€/kpl. Eli töineen alle 400€.
HKPL r2 ehdottomasti ei. Vikingcontact jos olisi halvempi niin ehkä, mutta ei tuohon hintaan koska kyllä noista on se paras pito kadonnut.
Kaksi ekaa voi sitten olla lähes mitä tahansa kuraa mitä kiinan tehdas on silloin onnistunut tekemään.
Yleensä käytetyt tulevat melkein yhtä kalliiksi kuin uudet, koska niistäkin veloitetaan samat vannetyöt kuin uusista renkaista (eli jätkät vääntää ne kumit vanteille ja tasapainottaa) ja toisaalta käytetyn renkaan elinkaari jää lyhyemmäksi (5-vuotiaan käytetyn kitkarenkaan pito on yleensä jo kohtuu huono).
Tarkka koko olisi hyvä (esim. 195/65R15? 185/60R15?) ja olisi hyvä tietää myös, millaista autoa rengastetaan. Mutta jos kyseessä on joku vanha takaveto-Volvo ilman nykyautojen ESC:tä ja kuljettajalla vähemmän kokemusta takana, niin nastat olisi aika varma valinta. Merkkirenkaana, mieluiten.
Rengas Hankook Winter I*Pike RS2 W429 | Autonrengas - 1001Renkaat.com
Osta Hankook -renkaita Winter I*Pike RS2 W429 edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Käytä parhaita tarjouksiamme · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Rengas Pirelli 175/65 R15 84T 3PMSF Kitkarenkaat | ICE Zero Asimmetrico | 1001Renkaat.com
Pirelli-rengas ICE Zero Asimmetrico 175/65 R15 84T 3PMSF Kitkarenkaat varastossa ja edullisesti 1001Renkaat -sivuilta · Ilmainen lähetys · Tilaa helposti ja nopeasti.www.1001renkaat.com
Jos 14" kelpaa niin mulla vois olla reilu vuoden vanhat Nokian R5:t about tossa koossa samanikäisillä vanteilla öööö mikähän MX-5:n pulttijako olikaan fiksuun hintaan nyt kun autolle on tallipaikka talviksi.
Auto 2010 z12 nissan cube Kesärenkaat on 175/65 r15
Mikäli siis helpottaa / avaa yhtään niin mulla ei ole vielä edes vanteita.. (japseista tulee yksillä renkailla ja vanteilla). Eli jos löytyy jotain äkästä compoa niihinkin niin otan suosituksia vastaan. Jos ei muuta niin ostaan varmaan ihan perus paska metallivanteet . Auton mukana tuli lisäksi osto-oikeus yhdelle rengassarjalle oisko ollu vannetukku.fistä (sisäänostohinta)
Käytännössä kaikki vanteet ovat metallia. (Ehkä johonkin erikoiskäyttöön on muovisia tai keraamisia vanteita, mutta en ole koskaan nähnyt.) Toinen asia on sitten, onko ne kevytmetallia (de facto alumiinivanteet) vai terästä (peltivanteet).
Joka tapauksessa joudut miettimään, haluatko ostaa nyt talvirenkaille toiset vanteet vai hankitko talvirenkaat auton mukana tulevien kesärenkaiden vanteille. Monethan haluavat kesärenkaille näyttävämmät vanteet, mikä teikäläisen auton kohdalla tarkoittaisi kai 16-tuumaisia vanteita ja renkaita. Tai niinkin voi tehdä, että käytät kaksia renkaita mutta yksiä vanteita. Miinuksena on se, että tälle tulee jonkin verran hintaa, kun joka syksy ja kevät joutuu teettämään kausivaihdon ja vannetyöt rengasliikkeessä... mutta esim. USA:ssa tämä on aika tyypillinen tapa, jos käyttää all-seasoneiden lisäksi talvirenkaita.
Joo siis toki on tarkoitus hommata jotkut prameemmat vanteet. Lähinnä mietin että jos nyt ostaisi vaikka alkuun hyvät renkaat ja juuri jotkut 60e vanteet. Tuntuu renkaat menevän jo tosiaan 400 euroa. Onko nyt liian aikaista ostaa renkaita? Itsestä tuntuu, että olisi ns hyvä aika?
Contin kitkoista on itsellä hyvää kokemusta kolmen neljän auton kohdalta. R5:t ovat toki paremmat kuin 3:t ja harrasteessa on R5:t eikä valittamista (tosin en voi sanoa melusta mitään koska auto on vm1990 japsi avoauto).Jatkaako viidennen talven Nokian R3 kitkoilla joissa on vielä 6mm pintaa vai ostaako uudet. Viime talvi meni vielä ihan ok minun rauhallisella ajotyylilläni, tykästyin varsinkin hiljaiseen melutasoon.
Jos uudet, niin Goodyear Ultragrip Ice 3:t vai Nokian R5:t? Goodyeareista yleisesti ottaen on vähän huonoja kokemuksia aiemmista autoista, Nokialaiset eivät ole vielä pettäneet. Ice 3 123€/kpl, R5 133€/kpl.
Jatkaako viidennen talven Nokian R3 kitkoilla joissa on vielä 6mm pintaa vai ostaako uudet. Viime talvi meni vielä ihan ok minun rauhallisella ajotyylilläni, tykästyin varsinkin hiljaiseen melutasoon.
Jos uudet, niin Goodyear Ultragrip Ice 3:t vai Nokian R5:t? Goodyeareista yleisesti ottaen on vähän huonoja kokemuksia aiemmista autoista, Nokialaiset eivät ole vielä pettäneet. Ice 3 123€/kpl, R5 133€/kpl.
Täällä 4 talvea vanhat VC7 ja mitattu kuluminen hidastuu huomattavasti siinä 6mm:ssä samoin kun pito jäällä huononee. Viime kaudella 9tkm 6 mm -> 5.5 mm. Ensi talveksi hankin kyllä uudet renkaat kun taloudessa tuore kortti.Pitäisi ensiautoon talvirenkaat ostella: 15 tuumaset ja nastoilla / kitkoilla ei väliä.
yhdestö liikkestä tarjottiin uudet:
Sailun IceBlazer WST3 nastarenkaat =316€/sarja tai Powertrack Snowtour kitkarenkaat =196€/sarja
Käytettynä:
Nokian HKPL R2 kitkarenkaat, 6-7mm pinta, DOT17 =200€/sarja
Continental VikingContact 7 kitkarenkaat, 6mm pinta, DOT19 =240€/sarja
Eli enemmän vähemmän tuntemattomi uusia tai testimenestyjiä käytettyjä. Onko noissa mitään järkeä?