- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 257
Hakusessa nastarenkaat peruskoossa 205/55/R16 hintaluokassa 500 eur asennettuina. Ovatko nuo Hankoot i*Pike RS2 parasta mitä tarjolla PK-seudulla tuolla rahalla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rengas-Sopilla on jotain Black Friday -tarjouksia, esim. Hakkapeliitta 9 olisi 509 e. Itselläni ei ole kokemuksia näistä renkaista.Hakusessa nastarenkaat peruskoossa 205/55/R16 hintaluokassa 500 eur asennettuina. Ovatko nuo Hankoot i*Pike RS2 parasta mitä tarjolla PK-seudulla tuolla rahalla?
Halpa renkaat, uudet ja käytetyt renkaat - Rattad24 renkaat myytävänä saa tilattua Suutarilaan ja tekevät ilmeisesti +70€ rengastyöt. Renkaanvaihto | 1A RenkaatHakusessa nastarenkaat peruskoossa 205/55/R16 hintaluokassa 500 eur asennettuina. Ovatko nuo Hankoot i*Pike RS2 parasta mitä tarjolla PK-seudulla tuolla rahalla?
Kärkkäisellä on goodyear ultra grip 600 bf alennuksessa mutta tosta renkaasta on vaikea löytää testejä. Muutamalta sivulta löysin käyttäjien kommentteja että aika meluisa rengas eikä pitokaan han paras..
Jos tilaa renkaat netistä niin missä ne saa laitettua alle? Onko esim oulussa joku paikka mikä laittaa alle noita ja painottaa kunnolla?
Tulikin peruttua tämä kauppa kun Rengas-Soppi laittoi BF-tarjoukset kehiin ja autoon tuleekin nyt alle Hakkapeliitta 10:t 469e asennettuna.Vianorilla oli ihan asiallinen tarjous 185/65R15 Nordman North 8:sta (Hakkapeliitta 8) 399e asennettuna alle niin päätin tarttua. Saa kakkosauton alta 2015 ja 2016 vuosilta olevat BF Goodrichin nastat heivattua pois.
On tosin sanottava että rengasvalmistajat muuttelevat renkaidensa ominaisuuksia, tai ainakin Hankook RS2 on pudonnut mitalitaisteluista uusimmissa rengastesteissä.
Jos onkin keksitty valmistusprosessiin muutos, joka vähentää tuotantokustannuksia X prosenttia, mutta myös suorituskykyä Y prosenttia. Tai valmistusprosessissa käytettiin venäläistä raaka-ainetta X, joka on jouduttu vaihtamaan chileläiseen, joka on erilainen ominaisuuksiltaan.Leikitään Hankookkia? Mä voisin olla joku iso pomo. Sä voisit olla tuotekehityksestä vastaava. Sä tarvisit rahaa tuotekehitysprosessiin. Teillä on siellä tuotekehityksessä ihan no brainer idea, eli ei tehdäkkään siitä renkaasta parempaa, vaan huonompi! Miten argumentoisit tämän minulle, jotta rahahanat aukeasivat? Muutkin saavat leikkiä, joku kirjoitteli vastaavasta tovi sitten.
@BreinweibJos onkin keksitty valmistusprosessiin muutos, joka vähentää tuotantokustannuksia X prosenttia, mutta myös suorituskykyä Y prosenttia. Tai valmistusprosessissa käytettiin venäläistä raaka-ainetta X, joka on jouduttu vaihtamaan chileläiseen, joka on erilainen ominaisuuksiltaan.
Jos onkin keksitty valmistusprosessiin muutos, joka vähentää tuotantokustannuksia X prosenttia, mutta myös suorituskykyä Y prosenttia. Tai valmistusprosessissa käytettiin venäläistä raaka-ainetta X, joka on jouduttu vaihtamaan chileläiseen, joka on erilainen ominaisuuksiltaan.
Tämä koko ei sovi Goodyear Ultra Grip 600 215/55R17 talvirengas | Karkkainen.com verkkokauppa ? Mulla oli aikoinaan sarja linglong greenmax wintergrip ja ihan kelvolliset renkaat ne ainakin omassa käytössäni oli ja ihan hyvin voisin toisetkin ottaa.No eipä tullu sopivia tarjouksia nastarenkaista.
Vähän kahden vaiheilla kummatko tilaa, Kontiot vai Linglongit?
17" koossa ja arvelin että max 500 ois budjetti renkaille +työt.
Tämä koko ei sovi Goodyear Ultra Grip 600 215/55R17 talvirengas | Karkkainen.com verkkokauppa ? Mulla oli aikoinaan sarja linglong greenmax wintergrip ja ihan kelvolliset renkaat ne ainakin omassa käytössäni oli ja ihan hyvin voisin toisetkin ottaa.
Kahdessa autossa ollut, ei moittimista. Mukavan hiljaiset ovat. Muista kitkoista ei ole itsellä kokemuksia joten en varsinaisesti osaa sanoa onko nuo hyvät vai huonotMillaisia kokemuksia Hankookin i*Cept IZ2 W616 -kitkoista täällä? Kaikenlaiset tarinat kiinnostaa, ja erityisesti jos kellään on vertailukokemusta muihin kitkoihin verrattuna. Täksi talveksi ei vielä tarvetta uusille talvinakeille, mutta ensi syksyä ajatellen kyselen.
Millaisia kokemuksia Hankookin i*Cept IZ2 W616 -kitkoista täällä? Kaikenlaiset tarinat kiinnostaa, ja erityisesti jos kellään on vertailukokemusta muihin kitkoihin verrattuna. Täksi talveksi ei vielä tarvetta uusille talvinakeille, mutta ensi syksyä ajatellen kyselen.
Käytännössä tuolla painetaan massaa muotteihin minimipalkalla ja raaka-aineet ostetaan sieltä mistä niitä saa edullisimmin. Tuolla prosessissa tullee helposti eräkohtaisia vaihteluita ja lisäksi näihin vaikuttaa testausolosuhteissa pinta, lämpötilat, ajoneuvon paino jne yms. Eikä nuo testitkään mitään standardoituja ole. Renkaan päätymisessä linjalta auton alle voi myös tulla jotain mikä vaikuttaa ominaisuuksiin, ehkä varastoinnin lämpötila tai kesto tms.On tosin sanottava että rengasvalmistajat muuttelevat renkaidensa ominaisuuksia, tai ainakin Hankook RS2 on pudonnut mitalitaisteluista uusimmissa rengastesteissä.
Joo, tänään oli hyvä päivä ajaa vaihtoon, kun pitoeron etenkin noissa ympyröissä huomasi erittäin hyvin.Itselle tulee nuo pari postausta sit mainitut hankookin kitkat 2015 paistettujen michelinien tilalle. Voisin veikata että liikenneympyrästäkin pääsee jopa läpi ilman vapaaliukua.
Se mikä tässä harmitti, oli suolapatjan paksuus. Aiheutti turhaa luistelua. Ennen kahdeksaa teiden auraus oli todella heikossa hapessa, mutta jo 8.30 jälkeen alkoi olla sekin hoidettu. Pisteet tästä jälkisiivouksesta pääväylillä.jo ihan kunnolla liukasta keliä Pääkaupunkiseudulla,
Tänään oli kyllä monenlaista keliä, kun ensin oli ihan pakkasta ja lumipöllyä, sitten alettiin suolata ja keli vielä lauhtui nollaan. Tohon loskapaskaan ei tosiaan auta oikein muu kuin urasyvyys ja omilla neljän millin kumeilla sen todellakin huomasi.Se mikä tässä harmitti, oli suolapatjan paksuus. Aiheutti turhaa luistelua. Ennen kahdeksaa teiden auraus oli todella heikossa hapessa, mutta jo 8.30 jälkeen alkoi olla sekin hoidettu. Pisteet tästä jälkisiivouksesta pääväylillä.
CVC7:t ittellä alla. Ja neljäs talvi lähti käyntiin, ajattelin tammikuussa vaihdella uudet. Näissä jotain 5-6 mm pintaa vielä.
Vanteen leveys tuohon vaikuttaa, mutta aika maltillinen muutos kyseessä. Jos silmämääräisesti vaikuttaa, että 5 mm / puoli rengas voi tulla enemmän vanteen yli niin voi laittaa.Talvirenkaat pitäisi uusia kauppakassiin. Nykyisien speksien nastarenkaita (165/70 R14) ei oikein löydy, mutta rekisteriotteen perusteella myös 175/65 käy. Voin siis varmaankin ihan laitattaa tuon toisen koon kumit samoille peltivanteille?
Niinkuin tuossa mainittiinkin niin vanteen leveys on yksi tekijä mutta varmasti noin olematon muutos on samalle vanteelle. Muita valmistajan speksaamia rengas/vannekokoja voi etsiä täältä: List of all car brands with wheel fitment data for each brand and a knowledge base.Talvirenkaat pitäisi uusia kauppakassiin. Nykyisien speksien nastarenkaita (165/70 R14) ei oikein löydy, mutta rekisteriotteen perusteella myös 175/65 käy. Voin siis varmaankin ihan laitattaa tuon toisen koon kumit samoille peltivanteille?
205/55R16 nastat hakusessa perheen kakkosautoon. Nyt siinä on alla edellisen omistajan ostamat Cordiantin nastat muistaakseni -19 paistoa, mutta ne eivät pidä yhtään mitään, vaikka pintaa on melkein täydet ja kaikki nastat ovat tallessa. Rengastestejä luin läpi ja Nokialaiset tai Michelinit olisivat turvallinen valinta, mutta hintaa on melkein 600€. Hankookit saisi 450€:lla vanteille, mutta aiemmat kokemukset niistä ovat ristiriitaisia.
Hyi saatana mikä keli oli ajaa kitkoilla tänään Turku-Helsinki motarilla. Aivan peilijäässä koko matka, ja viisi autoa näkyi matkalla tieltä suistuneena. Pitänee mennä junalla seuraavan kerran kun on tällainen keli tai hommata nastat sähköautoon.
Uudet Contit ja autona model y. Kyllä varmasti olisi nastoillakin ollut helvetin liukas keli, mutta jotenkin uskon, että toi peilijäinen motari olisi nastoille edes hiukan paremmin sopinut.Mitkä kitkat alla, oma perstuntuma on kyllä kitkalla liukas --> nastalla liukas. Ennemmin tuolla sähköllä ajaa liukkaalla mitä kakkosautolla nastalla.
Hyi saatana mikä keli oli ajaa kitkoilla tänään Turku-Helsinki motarilla. Aivan peilijäässä koko matka, ja viisi autoa näkyi matkalla tieltä suistuneena. Pitänee mennä junalla seuraavan kerran kun on tällainen keli tai hommata nastat sähköautoon.
Jaksoin pyytää tarjouksen paikallisesta liikkeestä, Contin IC3:t 580€ (näiden kestävyydestä on montaa mielipidettä), Hankook RS2:t 500€, Misukan XI4:t 675€, Nordman 9:t 600€ ja HKPL10:t 730€. Kallista on. Muualta tilaamalla samat Hankookit saisi 436€:lla vanteilla laitettuna.
Tuntuu että tässä on omanlaisensa vahvistusvinouma, jonka mukaan jos kitkoilla on liukasta on kitkat liukkaat ja jos nastoilla on liukasta on keli liukas.Tuota tässä näkyy se perusvirhe, minkä useat ajaessaan tekevät. Talvella ei ajeta kelin mukaan. Toi tamppautunut ohut lumi täyttää kaikki asfaltin raot ja muodostaa jäätä vastaavan luistinradan.
Kysymys kuuluu: onko tällöin oikea ajonopeus 100 km/h, 80 km/h vai 60 km/h. No totuus on jossain siellä välillä.
Harva vaan älyää pudottaa nopeutta kelin vaatimalle tasolle, kun hyvin voi ajaa satastakin. Niinhän ne menee bob-sleigh lajissakin samalla pinnalla yli satasta. Se vaan että ratakelkkailussa on vain yksi suorittaja kerrallaan rännissä.
Itse olen kipannut juoksuvauhdista auton ojaan tuossa kelissä. Ei pitäny misukan nastat lainkaan.
Ei Hakkapeliitta 9 vaan Nordman North 9.
Nordman North 9 | Nastarenkaat| Vianor
Nordman North 9 on nastarengas henkilöautoihin. Tutustu ja osta!vianor.fi
Ja nuo saa esim. renkaatvaihtoon.comista n. 450€ sarja.
3 talvea ajetut ei kerro mitään, se on kiinni kilometreistä, ajotavasta ja missä ajaa.VikingContactit tuntuu kovin liukkaalta, toki niillä nyt oli jo 3 talvea ajettu, mutta kuitenkin.
35 tkm nurkissa omat ajot samoilla kumeilla ja neljäs ajokausi käynnissä. Revittele niitä vähän, löytyy taas pitoa. Esim nelipyöräluisua käyttöön ja oikaset kaasulla. Löytyy ne pidon oikeat rajat.nykyiset VikingContactit tuntuu kovin liukkaalta, toki niillä nyt oli jo 3 talvea ajettu
Ostin GoodYear UltraGrip Ice 3:t ja tänään oli jo ihan kunnolla liukasta keliä Pääkaupunkiseudulla, niin hyviltä tuntuivat.
Millaisia kokemuksia Hankookin i*Cept IZ2 W616 -kitkoista täällä? Kaikenlaiset tarinat kiinnostaa, ja erityisesti jos kellään on vertailukokemusta muihin kitkoihin verrattuna. Täksi talveksi ei vielä tarvetta uusille talvinakeille, mutta ensi syksyä ajatellen kyselen.
Vaatii vähän ajoa jotta muottivahat tms. lähtee. Jonkun 1500km ajellut vaativissa keleissä pitkin etelää viikon aikana ja joudun syömään sanat ko. renkaan hintakuplasta. Kaks samanlaista autoa, toisessa Pirellin nykymallin nastat joilla ajettu 2 vai 3 sydäntalvea eli 6-9kk ja kyllä uusi GY hakkaa. Äkkiä lähtee nastoista paras pito asfaltilla ajaessa vaikka niitä säästelisi kolmannella rengassarjalla. Vaimolta tuli eilen viesti että (Pireilleillä) tosi liukasta, ja mä saan Pastersteiniltä virallisen viestin että niillä kitkoilla pysyy tiellä myös rajoitusta kovemmassa vauhdissa.
Yleistäisin, että talvirenkaissa muutenkin häviää se paras pito parissa vuodessa on se sitten kitka tai nasta.
Nojoo, vähän huono sanavalinta. Pointti siinä, että se toimintaperiaate, minkä takia noi meillekin on ostettu, lakkaa olemasta hämmästyttävän nopeasti. Haetaanko nykyisissä nastapyörissä liikaa sulan kelin (testi)omaisuuksia liian kovalla seoksella, eihän noita erkkikään aja minneen viiden millin korville? Erot järven jäällä (aka testi) kitkoihin on tasoittuneet, pitäisikö nastarenkaiden seoksen olla lähempänä pohjolakitkoja?
VikingContacteilla ajettu noin 10tkm yhteensä kolmessa vuodessa. Nämä toki ovat olleet ekat kitkat itsellä, enkä tiedä miten pitoa oli uutena tai miten ajettu kun tulivat auton mukana. Liekö seos kovettunut jo 3 vuoden aikana vai säikäyttääkö tuo jo uutena 50% pidempi jarrutusmatka nastoihin tottuneen kuskin - tunnustellaan fiiliksiä parin tunnin päästä kun tulee taas nastat tilalle, vaikka tietenkin uusi rengas aina vääristää tuntumaa kun vertaa käytettyyn.3 talvea ajetut ei kerro mitään, se on kiinni kilometreistä, ajotavasta ja missä ajaa.
Onko muut huomanneet mitään erikoista, jos on leveämpi talvirengas käytössä. 225-45-r17 on Mersun alla, Trianglen IceLinkit. Esim. urainen tie, niin hyvin menee kun rengas pysyy urassa, mutta kun menee lumelle, niin sitten onkin toinen tarina. Herkästi katoaa pito ja auto alkaa puskemaan, kun rengas nousee lumipatjan päälle. En ole samaa aikaisemmin kokenut, esim. Lexuksessa oli 215-65-16 ja Pösössä 205-55-16 ilman sen suurempia ongelmia.
Onkohan tämä Trianglen vai renkaan ominaisuus/vika?
Onko muut huomanneet mitään erikoista, jos on leveämpi talvirengas käytössä. 225-45-r17 on Mersun alla, Trianglen IceLinkit. Esim. urainen tie, niin hyvin menee kun rengas pysyy urassa, mutta kun menee lumelle, niin sitten onkin toinen tarina. Herkästi katoaa pito ja auto alkaa puskemaan, kun rengas nousee lumipatjan päälle. En ole samaa aikaisemmin kokenut, esim. Lexuksessa oli 215-65-16 ja Pösössä 205-55-16 ilman sen suurempia ongelmia.
Onkohan tämä Trianglen vai renkaan ominaisuus/vika?
Onhan se selkeä asia, että jos auton paino pysyy vakiona, niin renkaan leveyden kasvaessa pintapaine pienenee ja renkaan kyky leikata lumen, loskan, veden ym. läpi kovaan tienpintaan heikkenee. Minkäpainoisia lie sitten olleet nuo aiemmat kärryt vs. nykyinen MB, tarinasi ei kerro.
Eiköhän se selitys kuitenkin löydy Trianglen halvasta suunnittelusta/valmistuksesta, renkaan kuluneisuudesta (urasyvyys) tai renkaan ikääntymisestä. Mahdollisesti kaikista kolmesta.
Renkaan pintapaine tiehen ei riipu renkaan leveydestä, vaan renkaan ilmanpaineesta (ja auton painosta). Muuten oikein.Onhan se selkeä asia, että jos auton paino pysyy vakiona, niin renkaan leveyden kasvaessa pintapaine pienenee ja renkaan kyky leikata lumen, loskan, veden ym. läpi kovaan tienpintaan heikkenee. Minkäpainoisia lie sitten olleet nuo aiemmat kärryt vs. nykyinen MB, tarinasi ei kerro.
Eiköhän se selitys kuitenkin löydy Trianglen halvasta suunnittelusta/valmistuksesta, renkaan kuluneisuudesta (urasyvyys) tai renkaan ikääntymisestä. Mahdollisesti kaikista kolmesta.