Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on tietysti yksi vaihtoehto, ei tarvitsisi enää murehtia tuosta. Nyt jos sattuu löytämään purkuosan jostain, niin ei sekään montaa vuotta tuoreempi ole.Joku asiansa osaava hitsari tekis kokonaan uuden vaikka rosterista tai alumiinista.
Juu, sama pönttö ja tuo oikean alakulman letkulähtö on murtunut.Taitaa olla tällainen
![]()
Lisää kuvia, tuokin jo myyty. Paisuntasäiliö Volkswagen Lt28 2.4 Pakettiauto (#388618) - Autopurkaamot.com - varaosan tiedot:
Jep. Mutta nämä muovihitsausvinkit ovat mielenkiintoista luettavaa. Etenkin tuo metalliverkon sulatusvinkki kuulosti kokeilemisen arvoiselta, jahka tarve joskus tuleeEn ymmärrä, paisareita löytyy maailmasta satoja erilaisia kuten myös letkuja holkkeja ym. Tuskin tuo nyt mikään museoauto kuitenkaan on.
Löytyy joo. Mutta taitaa olla helpompi tehdä uusi pönttö, kuin alkaa metsästämään suunnilleen sopivaa. Ja suunnilleen sopivaan pitää kuitenkin rakentaa liitäntä syyläriin. Tilaahan tuossa ei ole mihinkään suuntaan enempää kuin, mitä vanha pönttö on.En ymmärrä, paisareita löytyy maailmasta satoja erilaisia kuten myös letkuja holkkeja ym. Tuskin tuo nyt mikään museoauto kuitenkaan on.
Jos kyseessä on joku vanha ältee jonka ainuy arvo on käyttöarvo, niin voikai sen koko paisarin nakata mäkeen ja vetää linjat yhteen "jotenkin"...?Vanhan pöntön liimailut ja muut viritykset eivät kuulosta kovin pitkäikäisiltä ratkaisuilta. Tuo metalliverkkohomma kuulostaa kyllä hyvältä idealta moniin muovinkorjauksiin, pitää pistää mieleen.
Löytyy joo. Mutta taitaa olla helpompi tehdä uusi pönttö, kuin alkaa metsästämään suunnilleen sopivaa. Ja suunnilleen sopivaan pitää kuitenkin rakentaa liitäntä syyläriin. Tilaahan tuossa ei ole mihinkään suuntaan enempää kuin, mitä vanha pönttö on.
Noi alumiiniset täysiä paskoja... ei saa ees ehjänä irti tehostimen pumpulta tuota alumiinista. nimim. kokemusta on. Oli vielä suht uus hihnapyörä mutta ei irronnu ehjänä kun alumiini hirtti kiinni. Jos vaggilainen kyseessä niin toimivamman saa kun hakee romikselta vaikka paskana olevasta pumpusta rautaisen hihnapyörän tilalle. Tuossakin säästetty väärästä paikkaa.
Noi alumiiniset täysiä paskoja... ei saa ees ehjänä irti tehostimen pumpulta tuota alumiinista. nimim. kokemusta on. Oli vielä suht uus hihnapyörä mutta ei irronnu ehjänä kun alumiini hirtti kiinni. Jos vaggilainen kyseessä niin toimivamman saa kun hakee romikselta vaikka paskana olevasta pumpusta rautaisen hihnapyörän tilalle. Tuossakin säästetty väärästä paikkaa.
Naapuri tuli kysymään jelppiä autonsa kanssa, kun hänellä loppui taito. Mut nyt on mazdas jarrut kunnos, tukivarret saa vaihattaa ihan liikkees kun niissäkin roimasti väljää.
Sen auto on kyl huonolla ylläpidolla, mut ehkä nyt pysähtyy, kun ajelee kuitenkin päivittäin. Kuvassa vanhat levyt
![]()
Naapuri tuli kysymään jelppiä autonsa kanssa, kun hänellä loppui taito. Mut nyt on mazdas jarrut kunnos, tukivarret saa vaihattaa ihan liikkees kun niissäkin roimasti väljää.
Sen auto on kyl huonolla ylläpidolla, mut ehkä nyt pysähtyy, kun ajelee kuitenkin päivittäin. Kuvassa vanhat levyt
![]()
Oliko siellä jarrupaloja ollenkaan?Naapuri tuli kysymään jelppiä autonsa kanssa, kun hänellä loppui taito. Mut nyt on mazdas jarrut kunnos, tukivarret saa vaihattaa ihan liikkees kun niissäkin roimasti väljää.
Sen auto on kyl huonolla ylläpidolla, mut ehkä nyt pysähtyy, kun ajelee kuitenkin päivittäin. Kuvassa vanhat levyt
![]()
Oliko Mazdassa leimaa?
Tollasia ei ihan jokapäivä näekkään heh
Oliko tuo ihan ajossa ollut auto vai seisonut pidempään? On "hieman" ruosteiset levyt.
Kyl tuo ainakin jokaviikkoisessa ajossa tuntuu olevan ja taitaa kohtuu useasti käydä n. 200km päässä katsomassa jotain perheenjäsentään. Leimasta ei mitään tietoa, mut palat oli ohutta metallia. Satulatkin oli aika jumissa mut ne sai kyl liikkumaan pienen jumpan jälkeen. Ylemmät tukivarret oli myös aika löysät, puslat kuolleet pois. Mut ei kyl ittel enempää intoa riitä jelppiäOliko siellä jarrupaloja ollenkaan?
ohutta metallia
Mitä mieltä, uskaltaako käytettyjä aluvanteita ostaa? Jos rengas on tasapainoitettu äskettäin, niin silloin saa ainakin jotain takuuta, että vanne olisi suora, mut harvemmin näkyy löytyvän sellaisia.
Ja vika oli?Katin hajoaminen ei ollut syy vaan seuraus viasta.
Tuossa sen jo itse kerroit, sytytyskatkokset, todennäköisesti sulta hajos puola ja 3 pytyllä ajaessa ei tarvi edes kovin pitkään ajaa kun katti ottaa jo kipeetä polttamattomasta bensasta ja kun kymmeniä kilometrejä ajettu niin hajos kokonaan.Ja vika oli?
Eli katti ei hajoa ilman ulkopuolista syytä.
Onhan se hyvä tietää, että autossa on yksi osa, joka ei hajoa normaali käytössä.
Päättelyketju menee niin, että autosta hajosi sytytyksestä jotain: puola, tulppa tms. Tästä nämä näkyi epätasaisena käyntinä ja tehojen puutteena ja tästä aiheutui palamattoman polttoaineen pääsy katille, joka hajosi. Voi katti tietysti muutenkin hajota, mutta tässä on nyt ihan selvä syy-seuraussuhde ja ajallinen yhteneväisyys tapahtumien välillä ilmoitettu.Upeaa puola hajos ja auto tuli kuntoon katin vaihdolla.
Mitähän v....a.
Olisko sun päättelyketjussa jokin vika.
Miksi katti ei voi hajota ilman ulkopuolista syytä.
Onhan tässä voinut myös käydä ihan vaan niinkin, että katin pala on mennyt poikittain putkeen tukkimaan virtausta ja siksi tehot vähenivät ym. Mulla hajos kanssa kolmos golffista alkuperäinen katti ilman mitään syytä. Paljastui katsastuksessa, kun ei mennyt päästöistä läpi ja katin sisässä kilisi. Kenno oli murentunut. Tilalle vaihdettiin Bilteman tarvike katti ja se kesti monta vuotta. Mitään sytytyskatkoksia tai käyntihäiriöitä autossa ei ollut missään vaiheessa.Päättelyketju menee niin, että autosta hajosi sytytyksestä jotain: puola, tulppa tms. Tästä nämä näkyi epätasaisena käyntinä ja tehojen puutteena ja tästä aiheutui palamattoman polttoaineen pääsy katille, joka hajosi. Voi katti tietysti muutenkin hajota, mutta tässä on nyt ihan selvä syy-seuraussuhde ja ajallinen yhteneväisyys tapahtumien välillä ilmoitettu.
Omasta autosti saat korjata mitä haluat - tai jättää korjaamatta.
Ja mitään muuta ei vaihdettu.Päättelyketju menee niin, että autosta hajosi sytytyksestä jotain: puola, tulppa tms. Tästä nämä näkyi epätasaisena käyntinä ja tehojen puutteena ja tästä aiheutui palamattoman polttoaineen pääsy katille, joka hajosi. Voi katti tietysti muutenkin hajota, mutta tässä on nyt ihan selvä syy-seuraussuhde ja ajallinen yhteneväisyys tapahtumien välillä ilmoitettu.
Omasta autosti saat korjata mitä haluat - tai jättää korjaamatta.
" mutta puolalle, älä tee mitään kun ei kerta vika siinä ole."Kun kerran oot noin jumalattoman hyvällä asenteella toisten neuvoja kohtaaa liikkeellä, niin tilaa seuraaava katti valmiiks niin saat sen vaihtaa tien päällä kun seuraaava sulaa, mutta puolalle, älä tee mitään kun ei kerta vika siinä ole.
Äläkä jatkossakaan lopeta ajamista jos on paha vikaa autossa päällä, jatka vaan ajoa niin saat lisää korjattavia.
Totta syyt voivat olla moninaiset. Tämä keissi oli: kerro viasta,kerro millä vika poistui, ota vastaan palaute väärin korjattu.No toki niitä katteja voi mennä vanhuuttaankin, mutta ei siitä varmaan haittaa olisi tarkemmalla silmällä sitä syttypuolta katsella. Jos on katseltu niin asia kunnossa jne.
Totta syyt voivat olla moninaiset. Tämä keissi oli: kerro viasta,kerro millä vika poistui, ota vastaan palaute väärin korjattu.
Jos puola tai sytytyspuoli muuten aiheuttaa epätasaisen käynnin ja tehojen katoamisen, ei tuo ongelma poistu katin
vaihdolla.
Vuoden vanha ilmansuodatin, samoin tulpat. Ajettu max 10 tkm. Voi kyllä olla ettei mittaajakaan nyt osannut hommaansa, kokeilen vielä toista mittaajaa ennen kuin osia lähen vaihtamaan. Heitetään sitten tänne kommenttia millä tuli kuntoon/saatiinko läpi ilman osien vaihtoa..Koskas oot vaihtanut ilmansuodattimen?
e: Mites nuo säännöt menevät. Tuota vanhaa sitikan paskaa ainakin kyllä kierrättävät, että saavat lambdan alle 1:n ja päästöistä läpi. Muutaman kerran huomannut, että "sinnepäin" arvokin on katsurilta mennyt sormien läpi.
Tähän voin yhtyäEi se nyt varsinaisesti hajalla ole mutta ei musta maalariksi ole.
Takaluukussa alkava ruoste, farmariauto ja kohta melkein keskellä luukkua. Hiotaan pois isommalta alueelta että että saadaan joku fiksu alue mille rajata uudet maalaukset, hiontapohjamaalia kerros jos toinenkin ja sitä siloittelee. Näyttää ja tuntuu tasaiselta. Pölyliinalla ja rasvanpoistajalla ennen ja jälkeen pohjamaalin.
Pintamaali ja lopputulos ihan hirveetä paskaa
Tasaisuudesta enää tietoakaan. Tekisi mieli syyttää kilikolipulloja mutta väärää puuta siinä haukuttaisiin. Täytyy vaan hinkata enemmän.
Onneksi väri on sentään lähellä oikeaa lakan kanssa, ei tarvitse uusia pulloja hakea kun seuraavan kerran jaksaa joskus yrittää.
Tää on niin tuttua, pari kertaa yrittän vanhoihin autoihin tehä ja pinnasta tuli aika appelsiinia ja selvät rajat vaikka yritti häivyttää. Löytän läheltä hyvän automaalaamon, joka tekee vastaavia ruostekorjauksia kohtuu hinnalla ja jälkeä ei edes huomaa kuin maalin paksuusmittarilla.Ei se nyt varsinaisesti hajalla ole mutta ei musta maalariksi ole.
Takaluukussa alkava ruoste, farmariauto ja kohta melkein keskellä luukkua. Hiotaan pois isommalta alueelta että että saadaan joku fiksu alue mille rajata uudet maalaukset, hiontapohjamaalia kerros jos toinenkin ja sitä siloittelee. Näyttää ja tuntuu tasaiselta. Pölyliinalla ja rasvanpoistajalla ennen ja jälkeen pohjamaalin.
Pintamaali ja lopputulos ihan hirveetä paskaa
Tasaisuudesta enää tietoakaan. Tekisi mieli syyttää kilikolipulloja mutta väärää puuta siinä haukuttaisiin. Täytyy vaan hinkata enemmän.
Onneksi väri on sentään lähellä oikeaa lakan kanssa, ei tarvitse uusia pulloja hakea kun seuraavan kerran jaksaa joskus yrittää.
mutta ihan semmosta pitäis löytää jossa olis avain. Pysyyhän tuo nykyinenki tuossa ihan hyvin, vaankun se lukitus menny rikki ite korkista että avain pyörii tyhjää.Tokmanni tai melkein mitkä vain tarvikeliikkeet myyvät sellaista yleismallista korkkia joka käy lähestulkoon jokaiseen autoon.
Esim.puuilo 2,90€ Bensatankin varakorkki
Tankkilukot - Biltema.fiMistä saa jonku yleisen bensatankin korkin joka käy fiat puntoon.
Itse antaisin olla tuommoisenaan ilman lukkoa. Jostain samanlaisesta purkuautosta voisi kysäistä korkkia avaimineen, jos sellainen sattuu kohdalle. Osa korkkien lukoista on muuten tosi tunnottomia ja edestakaisin kääntelemällä voi löytää kohdan jossa se onkin lukossa (ts. Kansi pyörii, mutta korkki ei avaudu)mutta ihan semmosta pitäis löytää jossa olis avain. Pysyyhän tuo nykyinenki tuossa ihan hyvin, vaankun se lukitus menny rikki ite korkista että avain pyörii tyhjää.