Päästöistä tuli hylky CO%:n takia ja ne olivat seuraavat kokonaisuudessaan (raja-arvot suluissa):
CO%: 0,25 (0,2)
CO2: 14,30
HC ppm: 13 (100)
O2: 0,00
Lambda: 0,990 (0,97-1,03)
2020 päästöistä ei ole tietoa (ed. omistajan aikainen), mutta 2019 olleet seuraaavat:
CO%: 0,02
CO2: 14,80
HC ppm: 7
O2: 0,11
Lambda: 1,003
Olisikohan vinkkiä mitä kannattaisi tehdä ja/tai kertooko nuo luvut jo jotain tottuneempaan silmään? Josko olisi jotain helppoa/halpaa niin voisi kokeilla ja käyttäää 20 €:n jälkitarkastusarpajaisissa ennen kuin kiikuttaa pajalle. (Muutama tuhat km tulee tuohon masiinaan vuodessa, eli niin kallita kilometrejä jo nytkin ettei kiinnostaisi montaa euroa tähän panostaa.)
En näiden päälle juurikaan ymmärrä, mutta josko oikein googlettelin niin ei nyt viittaisi katalysaattoriin kun ei ole jännöshappea(?), tulpat voisivat olla syyllinen (viimeinen vaihtoaika ei tiedossa), lambda-anturi vaihdettu 2014 (CO% ollut 0,2 heti vaihdon jälkeen, kun lambda 1,000).
Ilmansuodattimen jo vaihdon, josko ilmanotto ahdistaa, ja aavistuksen rikkaan puolella tuo lamban perusteella käy. Auttaisko tällaisessa tapauksessa RE85:n tankkasus 95E:n kanssa 50:50 vai miten tuo vaikuttaa? Lämpimänä yritin katsastuksessa käydä ja ajelin kierroksilla sinne, muta ehtihän se vartin luokkaa ulkona seistä ennen katsastuksen aloitusta.