Onhan noissa autojen huollettavuuksissa eroja. Tuli tuosta jarruremontista mieleen, että kun vaihdettiin kaverin Kia:n takajarrulevyjä ja paloja, niin tukivarsi piti irrottaa, että pääsi käsiksi satulan pultteihin. Melkoisen typerää suunnittelua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis irrottaa kokonaan vai ottaa pultti pois toisesta päästä?Onhan noissa autojen huollettavuuksissa eroja. Tuli tuosta jarruremontista mieleen, että kun vaihdettiin kaverin Kia:n takajarrulevyjä ja paloja, niin tukivarsi piti irrottaa, että pääsi käsiksi satulan pultteihin. Melkoisen typerää suunnittelua.
Joutuu irrottamaan pultin ja tukivarren että pääsee käsiksi satulankannattimen pulttiin.Itse satulan saa irti ilmankin joten ei tuon pultin irroitus ole iso vaiva kun takalevyjä ei kuitenkaan tarvitse uusia kuin kerran kaksi auton elinaikana.Siis irrottaa kokonaan vai ottaa pultti pois toisesta päästä?
Joutuu irrottamaan pultin ja tukivarren että pääsee käsiksi satulankannattimen pulttiin.Itse satulan saa irti ilmankin joten ei tuon pultin irroitus ole iso vaiva kun takalevyjä ei kuitenkaan tarvitse uusia kuin kerran kaksi auton elinaikana.
Minusta on paljon hölmömpi suunittelumoka tuo vag öljypropun kiinteä tiiviste esim, vaimon Roomsteriin uusi tulppa maksaa marmorilla 4-5 € ja motonetissa 2€ kun taas pelkkä kuparitiiviste maksaa kymmeniä senttejä.
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?Tuohon volkkarin proppuun voi vaihtaa myös pelkän tiivisteen, jos se on muutamasta eurosta kiinni.
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?
Itsellä ollut tapana ostaa uusi tiiviste samalla kun ostaa öljyt/suodattimen. Kupariset tiivisteet littaantuu, joten en tiedä pitääkö ne useamman kerran käytettynä. Alumiiniset näyttäisivät pitävän muotonsa aika hyvin.
Pitää jos sen lämmittää toholla ensin punahehkuun, antaa jäähtyä, putsaa hiilet ja pistää takaisin.
aina on pitänyt...
Ei haittaa, vaikka uuden prikan sisämitta on sama, kuin kierteen halkaisija. Hyvin on pitäny öljyt.Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?
Löytyykö mistään tuumasia helicoil sarjoja?Biltemasta saa edullisia kierteen korjaussarjoja koko kohtaisesti. vastaavia, kuin helicoil.
Biltemasta saa edullisia kierteen korjaussarjoja koko kohtaisesti. vastaavia, kuin helicoil.
Sen verran päivitystä tähän, että huoltopäällikkö hoiti lopulta homman mallikkaasti ja asiallisesti maaliin.Ei nyt korjata autoa, mutta että voi sylettää Autoverkkokaupan asiakaspalvelun toiminta määräaikaishuollon jälkeen. Vaimolleni ei annettu maksetusta määräaikaishuollosta kuittia, kassalla oli joku harjoittelija. Vaimo tivasi tätä useasti, mutta joutui luovuttamaan huoltoneuvojan todella heikon palveluasenteen sekä vaimoni kiireen vuoksi.
Auto haettiin maanantaina aamusta ennen töiden alkamista. Maanantai iltapäivästä puhelinyhteys Autoverkkokaupan asiakaspalveluun ja kuittipyyntö sähköpostiin. Ei kuulu maanantaina, tiistaina eikä keskiviikkona. Torstaina eli eilen uusi yhteys ja uusi pyyntö sähköpostiin. Ei kuulu torstaina eikä tähän hetkeen menneessä ole viestiä tullut.
Nyt äskettäin lähti sitten vihainen sähköposti suoraan huoltopäällikölle.
Oletko nähnyt tätä ilmoitusta? Autoelektroniikka ja automittariston korjaus, KuopioVolvo s60 '08 mittaristo lakkas toimimasta ja ruuduissa predator kieltä, kakkosauto taas muuten leima kunnossa mutta ruostetta pyörähelmakoteloissa takana ja helmassa... Eiköhän sitä jommalla kummalla kohta pääse liikkumaan, näköjään 300-400e käytetty mittaristo mutta joutuu kyllä käyttää juotto keikalla jos saisi pidettyä samat kilsat ym. Näissäkin hinta haarukka ollut aika raju kun täälläpäin harva mesta tekee sitä.
Oletko nähnyt tätä ilmoitusta? Autoelektroniikka ja automittariston korjaus, Kuopio
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
![]()
1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?
itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
![]()
1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
...ei kai toi ole muuta kuin sopivan kokoinen kela.
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia![]()
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattuihan kuin noi pulttien reiät olisi aavistuksen liian pienet. pinnapultit kun levenee juurestansa?
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Ei siinäkään ollut silmällä havaittavaa eroa vanhaan.Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija