Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Hiilethän siitä noilla oireilla on vaihtokunnossa, mutta kokonaan uusi alle satasella ei kuulosta lainkaan pahalta vaihtoehdolta jos autoa meinaa pitää ja käyttää.

Edelliseen autoon jouduttiin vaihtamaan startti, lopulta päädyttiin vaihtamaan uusi (vanha vaihdossa) ja uuden hinta jäi samaan kuin, mitä käytetystä pyydetään. Oli siellä myös maavikaa.

Mitä tuotekoodilla katoin, aivan eri valmistajan autoon samaa starttia. Maavian korjauksen jälkeen loppui starttiongelmat. Ja ehti reilu 4v olemaan sen jälkeen
 
Kuinka tarkkasilmäisiä katsastajat mahtavat olla vilkkujen tyyppihyväksynnän / valotehon suhteen? Huomasin että oli Civicistä toisen peilin vilkku porsinut ja sylttäili omiaan lukitessa. Vilkuttaessa ei inahtanutkaan.

Tilasin sitten tarvikevilkut molemmille puolille kun videon perusteella oli 5 minuutin homma vaihtaa, kuten olikin. Tuossa sitten vaan asennusjälkeä tutkiessani huomasin että tuo vaihdettu vilkku on tiettyyn suuntaan huomattavasti kirkkaampi kuin alkuperäinen toisella puolella -> Tarkistin kaupan sivuilta tarvikeosan vielä -> Perkele ainoa niistä 5 eri vaihtoehdosta joista ei löydy merkintää "Tyyppihyväksytty: Kyllä".

Mietin tässä että otanko turpiini sen verran että tilaan uuden parin, vai vaihdanko tuon toisenkin alkuperäisen tarvikeosaan niin näyttävät sentään samanlaisilta...
 
Volvo s60 '08 mittaristo lakkas toimimasta ja ruuduissa predator kieltä, kakkosauto taas muuten leima kunnossa mutta ruostetta pyörähelmakoteloissa takana ja helmassa... Eiköhän sitä jommalla kummalla kohta pääse liikkumaan, näköjään 300-400e käytetty mittaristo mutta joutuu kyllä käyttää juotto keikalla jos saisi pidettyä samat kilsat ym. Näissäkin hinta haarukka ollut aika raju kun täälläpäin harva mesta tekee sitä.
 
Kuinka tarkkasilmäisiä katsastajat mahtavat olla vilkkujen tyyppihyväksynnän / valotehon suhteen? Huomasin että oli Civicistä toisen peilin vilkku porsinut ja sylttäili omiaan lukitessa. Vilkuttaessa ei inahtanutkaan.

Tilasin sitten tarvikevilkut molemmille puolille kun videon perusteella oli 5 minuutin homma vaihtaa, kuten olikin. Tuossa sitten vaan asennusjälkeä tutkiessani huomasin että tuo vaihdettu vilkku on tiettyyn suuntaan huomattavasti kirkkaampi kuin alkuperäinen toisella puolella -> Tarkistin kaupan sivuilta tarvikeosan vielä -> Perkele ainoa niistä 5 eri vaihtoehdosta joista ei löydy merkintää "Tyyppihyväksytty: Kyllä".

Mietin tässä että otanko turpiini sen verran että tilaan uuden parin, vai vaihdanko tuon toisenkin alkuperäisen tarvikeosaan niin näyttävät sentään samanlaisilta...
En huolehtisi tuosta, jos kuitenkin toimii kuten pitää ja valon väri on oikea. En silti ota mitään vastuuta, jos tulee korjauskehotus. Jos oikein jännittää, niin vie auto keskellä aurinkoista päivää katsastukseen, jolloin vilkku ei näytä niin kirkkaalta.

Mullakin taitaa tällä hetkellä olla autossa toisella puolella kirkaslasisessa umpiossa "ei tieliikennekäyttöön" myyty kromipintainen polttimo. Vierekkäin vertailtuna polttimo on havaittavasti himmeämpi kuin vakio, eikä tuosta ole mitään katsastuksessa sanottu.
 
Audiin laaja syyshuolto. Jakopää, nesteet, suodattimet ja jarrulevyt + palat. Ei kiinnostas, mutta köyhän on tehtävä itte. :D
DSC_3881.JPG
 
Sama edessä täällä, ja myös pumppariin.

Tbh pitkittäin asennettu pumppari on kyllä yksi miellyttävin mistä jakopäistä mitä autoista löytyy kunhan keula on Audi tyyliin avattavissa.
Ei muuta kuin remontin iloa. :) Tuo on kyllä ihan totta, vaikka moni sitä kauhistelee, kuinka keula pitää purkaa jne.. Näyttäähän se vähän hurjalle, mutta puolentunnin hommalla saa tilaa enemmän, kuin tarpeeksi. Jotenkin tuossa b6 korissa oli vielä simppelimpi aukaista mitä aiemmissa.
 
Ketju on kyllä hyvä keksintö, toki siinä on omat murheensa autosta riippuen, mutta ainakin Mesen V6:sessa pitäisi olla kaksirivinen ketju ja kestää yli 200tkm ajamistakin. Lexus LS:n jakopää oli tonnin pintaan vaihto ja olikohan vaihtoväli joka 4-5v välein, siinä menee paljon rahaa tavallaan turhan takia, jos ja kun ketju vaan pysyy nipussa. Nykyisellä ajamisella mun CLK:n ketjusta pitäisi huolehtia noin vuonna 2028 aikaisintaan :), joten on ainakin yksi asia vähemmän mietittävänä.
 
Päivän hölmö kysymys. Auto valitti jäähdytysnesteen vähyyttä. Laitoin letkusta vettä sen verran, että sillä uskaltaa ajaa ja ajattelin laittaa saman mokoman raakaa jäähdytinnestettä jahka saan sellaista käsiini. Neste oli punaista, joten käykö täytteeksi mikä tahansa punainen neste?
 
Neste oli punaista, joten käykö täytteeksi mikä tahansa punainen neste
Ei. Värit ovat vain väriaineita eivätkä suoraan kerro mitään, kahden eri valmistajan nesteet voivat olla kovasti erilaisia vaikka olisivatkin punaisia. Tai itseasiassa samankin valmistajan. Esimerkiksi volkkarikonsernin nesteiden yhteensopivuudet näyttävät tämän taulukon mukaisilta, samanvärisiäkään ei kaikkia suositella sotkettavaksi keskenään:


Mikä auto mahtaa olla kyseessä?
 
Ei. Värit ovat vain väriaineita eivätkä suoraan kerro mitään, kahden eri valmistajan nesteet voivat olla kovasti erilaisia vaikka olisivatkin punaisia. Tai itseasiassa samankin valmistajan. Esimerkiksi volkkarikonsernin nesteiden yhteensopivuudet näyttävät tämän taulukon mukaisilta, samanvärisiäkään ei kaikkia suositella sotkettavaksi keskenään:


Mikä auto mahtaa olla kyseessä?


Well fuck. Auto on Audi A4 1.8t -03. Pitänee konsultoida manuskaa. Öljynvaihtoväli on kohta täynnä, niin pitänee siinä samassa vaihtaa/vaihdattaa jäähdytinnesteet. Hieman kiinnostaa myös, että minnekä ne nesteet ovat hävinneet, mutta eipä noita ole tullut lisättyä/vaihdettua ainakaan viimeisen 75tkm aikana.
 
Auto on Audi A4 1.8t -03.
Ainakin uudemmissa lukee siinä paisuntasäiliön kupeessa mitä tavaraa siellä on.

Taulukon perusteella tuon ikäisessä olisi todennäköisesti G12+ ja sinne voi täytteeksi kaataa sitä tai mitä tahansa noista uudemmista. Esimerkiksi tätä: VAG G13 Pakkasneste 1,5l (purppura) | Motonet Oy

EDIT: Myös tämän pitäisi sopia ja saatavuus on parempi: BASF® Glysantin® G40® VW-G12++ Pakkasneste 1,0l punaisenpinkki | Motonet Oy
 
Lexus LS:n jakopää oli tonnin pintaan vaihto ja olikohan vaihtoväli joka 4-5v välein, siinä menee paljon rahaa tavallaan turhan takia, jos ja kun ketju vaan pysyy nipussa.
Missäs LS:ssä on tälläinen ketju? Tulee mieleen vain LS 400 ja siinähän on hihna eikä ketju.
 
Enpä minä tämän kanssa alkanut enempää miettimään. Paikallisesta varaosaliikkeestä uusi startti 115€.
1633014894184.png

Alan jo uskomaan että kansiremonttikin onnistui :thumbsup: Enää ei tule kuplia paisuntasäiliöön. Aika pitkään niitä tuli, ilmeisesti oli sitkeästi ilmaa kierrossa.
 
Potilaana Saabas 9-3, B207E kone. Tuli öljyvuodon ja jakopään äänen takia tutkittavaksi. Kampiakselin etupään stefa paskana ja jokapaikka öljyssä puoleen väliin pohjapeltiä asti. Jakoketjun ohjaimen ylempi pultti poikki, joten ketju ihan löysällä. Pinseteillä sain nyppästyä nysän kannen reiästä pois, mutta kierteistä ei ollut jäljellä enää mitään. Korjasin niin, että ohjaimen kiinnityspultin peittona olleeseen tulppaan poralla 11,5mm reikä johon sopivan paksuisesta pultista katkaistu tappi plus holkki joka pitää muovisen ohjainkiskon alkuperäisellä paikallaan.
IMG_20211001_162211.jpg

IMG_20211001_211516.jpg

IMG_20211001_213326.jpg
 
Vanhaan -97 Passattiin pitäs korjata bensamittari. Vaikuttas olevan anturi sökö, mutta uutta anturia ei taida enää saada mistään :(
 
Vanhaan -97 Passattiin pitäs korjata bensamittari. Vaikuttas olevan anturi sökö, mutta uutta anturia ei taida enää saada mistään :(
Onko kyseessä B4 (1993-1997) vai B5 (1996-2005) sukupolven Passat?

Kannattaa tarkistaa ensimmäisenä nykyisen anturin liittimien kunto ja osanumero. Saattaa korjaantua ihan hapettumat putsaamalla. Joitakin tarvikeantureitakin näyttää löytyvän, mutta asia selviää parhaiten osanumerolla etsimällä. Käytettyjä luulisi löytyvän enemmänkin. Itsellänikin muutama B5 sukupolven purkuauto, jos käyetty anturi kiinnostaa.
 
Onko kyseessä B4 (1993-1997) vai B5 (1996-2005) sukupolven Passat?

Kannattaa tarkistaa ensimmäisenä nykyisen anturin liittimien kunto ja osanumero. Saattaa korjaantua ihan hapettumat putsaamalla. Joitakin tarvikeantureitakin näyttää löytyvän, mutta asia selviää parhaiten osanumerolla etsimällä. Käytettyjä luulisi löytyvän enemmänkin. Itsellänikin muutama B5 sukupolven purkuauto, jos käyetty anturi kiinnostaa.
B5 on tuo Passat. Onnistuin löytämään anturin skruvatilta, mutta saas nähdä, mikä sieltä tulee. Ei oo onneks kovin kallis. Jos tuo ei tärppää niin käytetty kyllä kiinnostaa.
 
Auto on Skoda Roomster 2007 1,6 BTS-kone.
OBD -vikakoodina on radion antenniliitäntä vikailmoitus. Radio kuuluu todellakin usein epäselvästi.
Tilasin jo netistä radion irroitustyökalut jotka maksoi noin 10e.
Onko raadilla tietoa mikä olisi todennäköinen vika paikka?
Ajattelin aluksi antenniliitännän puhdistaa kontaktispraylla, jos se on hapettunut.
 
Auto on Skoda Roomster 2007 1,6 BTS-kone.
OBD -vikakoodina on radion antenniliitäntä vikailmoitus. Radio kuuluu todellakin usein epäselvästi.
Tilasin jo netistä radion irroitustyökalut jotka maksoi noin 10e.
Onko raadilla tietoa mikä olisi todennäköinen vika paikka?
Ajattelin aluksi antenniliitännän puhdistaa kontaktispraylla, jos se on hapettunut.
Antennivahvistin. Se sijaitsee luultavasti antennin kohdalla kattoverhoilun alla.
 
Auto on Skoda Roomster 2007 1,6 BTS-kone.
OBD -vikakoodina on radion antenniliitäntä vikailmoitus. Radio kuuluu todellakin usein epäselvästi.
Tilasin jo netistä radion irroitustyökalut jotka maksoi noin 10e.
Onko raadilla tietoa mikä olisi todennäköinen vika paikka?
Ajattelin aluksi antenniliitännän puhdistaa kontaktispraylla, jos se on hapettunut.
Roomsterissa ei sitten ehjänäkään kuuluvuudet ole kovin kummoisia.
 
Joo kiitos, en taida irrottaa radiota turhaan. Uusi antennivahvistin maksaa Ebayssa muutaman kympin ja täytyy harkita jos sellaisen ostaisi.

edit: Vittu, antenni itsessään ei lähde kiertämällä irti vahvistimesta. Tämä ilmoitetaan valmistajan korjausoppaassa, niitä on kahta eri antennimallia. Toisesta lähtee ja toisesta ei. Joutuu koko antenni+vahvistimen sitten uusimaan.
 
Joo kiitos, en taida irrottaa radiota turhaan. Uusi antennivahvistin maksaa Ebayssa muutaman kympin ja täytyy harkita jos sellaisen ostaisi.

edit: Vittu, antenni itsessään ei lähde kiertämällä irti vahvistimesta. Tämä ilmoitetaan valmistajan korjausoppaassa, niitä on kahta eri antennimallia. Toisesta lähtee ja toisesta ei. Joutuu koko antenni+vahvistimen sitten uusimaan.

Soitin irti ja jälkiasenteinen antenni hanskiksen taakse. Itse tekisin siten.
 
Soitin irti ja jälkiasenteinen antenni hanskiksen taakse. Itse tekisin siten.

Mä tekisin niin että jostain vaikka purkuautosta OEM-antennit ja vahvistimet. Ostaa käytettynä tai purkaa ite. Tietty paras ois jos saa vielä kuunnella radiolähetyksiä ennen ostoa.

Koska on huonoja kokemuksia tarvike antenneista ja vahvistimista (ei auta yhtään tai hyvin vähän, tai sitten hinta on aika kova).

Viimisenpään ajopeliin otin kokonaisuutena antennin, antennijohdon ja sen sähkönsyöttöpalikan Golf mk4:sta. Siinä on siis aktiiviantenni ja syöttö tulee radiolta. Osien irroituksessa ei mene 15 min kauempaa kun vaan repäsee kattopahvin irti :D
 
@TeknoR

Tuleeko Kamoka satuloiden mukana uudet liukutapit ja kumit ja ruuvit?

ei tullut ainakaan itel.

edit: tai siis liukutappia eikä ruuveja ei tullut, itellä ate/teves, missä kumit kiinteästi kiinni satulassa, ne oli kyllä paikoilleen valmiiks asennettu.

Sulla varmaan lucas -mallin satulat, voi olla että ei tule tappeja+kumeja, tai muutakaan irto-osaa satulan lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: drs
ei tullut ainakaan itel.

edit: tai siis liukutappia eikä ruuveja ei tullut, itellä ate/teves, missä kumit kiinteästi kiinni satulassa, ne oli kyllä paikoilleen valmiiks asennettu.

Sulla varmaan lucas -mallin satulat, voi olla että ei tule tappeja+kumeja, tai muutakaan irto-osaa satulan lisäksi.
Joo pitää aamulla lähtee Motonettiin hakee. Satulat pitäs tulla huomenna.
Kun kokeilin noita liukutappeja äsken niin oli kyllä löysät. Heilu ihan kunnolla.
 
Saabbaan remppa jatkuu, kone nipussa ja kehrää kuin betonimyll...eiku kissa piti sanoo. Juuh, seuraavaksi pakoputki havaittu vuotavaksi jousto-osan kohdalta. Olis voinu vaihtaa koko etuputken, mutta sehän on liian helppoo, sen sijasta motonetistä yleismallinen hitsattava jousto ja väliholkki. Säilytin vielä alkuperäisen putken alussa olevan lämpösuojankin.

IMG_20211004_120911[1].jpg

IMG_20211005_150340[1].jpg

IMG_20211005_202247[1].jpg

IMG_20211005_211907[1].jpg
 
Saabbaan remppa jatkuu, kone nipussa ja kehrää kuin betonimyll...eiku kissa piti sanoo. Juuh, seuraavaksi pakoputki havaittu vuotavaksi jousto-osan kohdalta. Olis voinu vaihtaa koko etuputken, mutta sehän on liian helppoo, sen sijasta motonetistä yleismallinen hitsattava jousto ja väliholkki. Säilytin vielä alkuperäisen putken alussa olevan lämpösuojankin.

Kivan näköinen tuo saabinkin jakopää :love:
 
Kaverilla Ford mondeo 2001, joku bensakone. Ei lähtenyt käyntiin ja menin seuraavan päivänä katsomaan. Akun lepojännite 12.4V, startatessa se oli joko 10.5 tai 11.5V. Voiko muka sytytysjärjestelmässä olla joku niin kulunut/rikki ettei käynnisty vaikka antaa kipinää ja jännitteet kohtuulliset? Apuvirralla pärähti heti käytiin. Latausjännite 13.8V tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
 
Olen törmännyt kahden eri yksimukisen laitteen kanssa siihen, että ei käynnistynyt ilman apuvirtaa, vaikka pyöritti mukavasti. Apuvirralla lähti käymään. Toinen laite tuli kuntoon uudella puolalla ja toinen uudella CDI-rasialla. Tällä perusteella voisin varauksella veikata, että jokin sähköä käyttävä komponentti on valmis. Ei toimi kunnolla, kun jännitetaso ei ole ihan huippu. Vaikka Mondeonkin mukien määrä on puutteellinen, on niitä sen verran enemmän kuin yksi, että luulisi heikollakin kipinällä jonkin niistä saavan henkeä käynnistyksessä, jotta muutkin pääsisivät mukaan rytmiin. Mielummin siis kirjoittaisin arpalappuun bensapuolen komponentteja tai itse ECUn. Mahdollisista vikakoodeista voisi jotain arpoa tai arvoista käynnistyksen aikana, mutta se vaatii jo enemmän ymmärrystä kuin pelkkää arpomista ja käsien heiluttelua.
 
Kaverilla Ford mondeo 2001, joku bensakone. Ei lähtenyt käyntiin ja menin seuraavan päivänä katsomaan. Akun lepojännite 12.4V, startatessa se oli joko 10.5 tai 11.5V. Voiko muka sytytysjärjestelmässä olla joku niin kulunut/rikki ettei käynnisty vaikka antaa kipinää ja jännitteet kohtuulliset? Apuvirralla pärähti heti käytiin. Latausjännite 13.8V tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.

On noi jännitteet minusta hieman alhaiset, viimeksi kun focuksen jännitteitä mittailin nii startatessa ei pudonnut alle 11.7V ja latauskin oli päälle 14V. Varsinkin jos apuvirralla lähtee käyntiin niin akku ei jaksa työntää enää amppeereita vaikka jännitettä olisikin kohtuulisesti.
 
Kaverilla Ford mondeo 2001, joku bensakone. Ei lähtenyt käyntiin ja menin seuraavan päivänä katsomaan. Akun lepojännite 12.4V, startatessa se oli joko 10.5 tai 11.5V. Voiko muka sytytysjärjestelmässä olla joku niin kulunut/rikki ettei käynnisty vaikka antaa kipinää ja jännitteet kohtuulliset? Apuvirralla pärähti heti käytiin. Latausjännite 13.8V tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Jotkut koneet on tarkkoja jännitteestä. Säädettävässä moottorinohjauksessa (megasquirt) oli esimerkiksi aikoinaan riski, että jos starttaat huonolla akulla ja jännite dippaa 11.5v tai alle niin koodi sekoaa ja joudut ajamaan sen alusta asti uusiksi sinne, eli osaa ne jotkut laitteistot olla tarkkoja :D

Edit: Kannattaa ihan ekana tarkistaa akun napojen tilanne, onko hapettumaa tai kenkä löysällä. Ja maapiuhasta myös se toinen pää, eli onko maadotuspiste rungossa puhdas sekä kaapeli ehjä&tiukasti kiinni. Huono kontakti saa voltit putoamaan vaikka akku oiskin kunnossa, ja sitten ladatessa lämpenee ihan turhaan.
 
Jees, noi maadoitukset ja kontaktit mietittiinkin jo seuraavaksi tarkistukseksi. Voihan se jännite olla laitteen päässä alhaisempi kuin akun navoista mitattuna.

Onko heittää lottoa kuinka vaikeassa paikassa tuossa on laturi ja/tai korjausopasta laturille?

Just omasta jenkistä korjasin laturin, kahdella ruuvilla irti ja korjaus/diagnosointiopas löytyy helposti kun useempi vuosikymmen käytetty samaa laturia kymmenissä autonalleissa. Lienee mondeossa työläämpi.
 
Kaverilla Ford mondeo 2001, joku bensakone. Ei lähtenyt käyntiin ja menin seuraavan päivänä katsomaan. Akun lepojännite 12.4V, startatessa se oli joko 10.5 tai 11.5V. Voiko muka sytytysjärjestelmässä olla joku niin kulunut/rikki ettei käynnisty vaikka antaa kipinää ja jännitteet kohtuulliset? Apuvirralla pärähti heti käytiin. Latausjännite 13.8V tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.

Huono liitos/hapettunut johto tms., niin tippuu jännite juuri sen verran ettei vajaalla akulla käynnisty. Mittaisin paljonko jännitehäviötä on. Vanhoissa autoissa tuppaa usein olemaan jännitehäviötä. Kun mittaa akun navoista ei näe jännitehäviötä niin luulee kaiken olevan sen suhteen kunnossa.
 
Jos akku on ehjä, niin vaikka jännite startatessa tippuu 10 volttiin, startti pyörii mukisematta. Sökö akku ei anna tarpeeksi virtaa -> ei käynnisty.

10 volttia on vielä suht normaali jännite kun startti pyörii, toki parempi ois olla enemmän, mutta tuota luokkaa se aika usein on.
 
Uus akku ja kovaa ajoa.

Jos apuvirralla starttaa (olettaen että apuvirtaa annetaan akun napoihin) niin mikäpä muu tuossa voisi olla. Jos annat akun plussanapaan ja runkoon, niin voithan kokeilla vetää alkuperäisestä akusta vaikka lenkkiavaimella runkoon niin poissuljetaan maadoitusvika.
 
Uus akku ja kovaa ajoa.

Jos apuvirralla starttaa (olettaen että apuvirtaa annetaan akun napoihin) niin mikäpä muu tuossa voisi olla. Jos annat akun plussanapaan ja runkoon, niin voithan kokeilla vetää alkuperäisestä akusta vaikka lenkkiavaimella runkoon niin poissuljetaan maadoitusvika.

Monissa boostereissa on korkeampi jännite esim. 14v, joten pieni jännitehäviö ei samalla tavalla haittaa. Riippuu toki miten ja millä sitä apuvirtaa tuossa annettiin.
 
Onko farkku xsaran takajarruputken vaihto hankala homma? Joku korjaamo ei halunnut tehdä sitä...
 
Äh, airbaggien kuljetusväline volvo V70 -07 on rikkonut toisen takapään Nivomat iskarinsa. Nämähän maksavat kamalasti! Pitää varmaan jaksottaa vaihdot useammalle kuukaudelle että luottotiedot säilyvät. Köyhälle kaikki on niin vaikeaa :poop:
 
Ei nyt korjata autoa, mutta että voi sylettää Autoverkkokaupan asiakaspalvelun toiminta määräaikaishuollon jälkeen. Vaimolleni ei annettu maksetusta määräaikaishuollosta kuittia, kassalla oli joku harjoittelija. Vaimo tivasi tätä useasti, mutta joutui luovuttamaan huoltoneuvojan todella heikon palveluasenteen sekä vaimoni kiireen vuoksi.

Auto haettiin maanantaina aamusta ennen töiden alkamista. Maanantai iltapäivästä puhelinyhteys Autoverkkokaupan asiakaspalveluun ja kuittipyyntö sähköpostiin. Ei kuulu maanantaina, tiistaina eikä keskiviikkona. Torstaina eli eilen uusi yhteys ja uusi pyyntö sähköpostiin. Ei kuulu torstaina eikä tähän hetkeen menneessä ole viestiä tullut.

Nyt äskettäin lähti sitten vihainen sähköposti suoraan huoltopäällikölle.
 
Onko farkku xsaran takajarruputken vaihto hankala homma? Joku korjaamo ei halunnut tehdä sitä...

Periaatteessa ei ole, mutta käytännössä voi olla haastava. Mulla 1998 406:ssa vuoti putket ja meinasi jäädä auto nosturille kun paineensäätimen kierteet tuli nippojen mukana. Kyseessä siis alumiininen käikäle ja ne reagoi kuparin kanssa ajan kanssa upeasti. Isompi reikä säätimeen, isommat nipat ja kovaa ajoa.

Edit: en siis muista millainen rakenne xsarassa on.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 430
Viestejä
4 507 492
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom