Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

ihan kuin noi pulttien reiät olisi aavistuksen liian pienet. pinnapultit kun levenee juurestansa?
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu :D
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.
 
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu :D
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.


Olikos rummun sisähalkaisijassa suurta eroa? Pakko sanoa että todella outo tapaus.
 
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:

Joku näppärä vaihtanu väärän napa osan siihen joskus..
 
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?

Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
 
Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
Ei siinäkään ollut silmällä havaittavaa eroa vanhaan.
 
Noniin, löytyi eka käyttökohde tuolle Kärkkäisen kympin tunkkille. Sisälokasuojaa piti kiinnittää vähän paremmin niin tunkilla sai painettua kunnolla kiinni että saa pulteille reiät porattu oikeaan kohtaan.
 

Liitteet

  • IMG_20211015_141145_758.jpg
    IMG_20211015_141145_758.jpg
    480,5 KB · Luettu: 188
Itsehän olen tässä alkanut motin puuttuessa koska pyöreäksi menevät torxin kannat, niin josko myis tuon romun sellaisenaan ja tilalle ehkä sitten joku Q7 4.2 bensana ja quattrona... :sangry:
 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?

Itse lähtisin ihan kettuilematta Googlesta ;)

 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?

Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms. C6ssahan ei webasto käynnisty mikäli akkujännite on liian alhainen tai polttoainetta on liian vähän tankissa.
 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Tällä viikolla ei omassa A4 lähtenyt webasto käyntiin aamulla. Iltapäivällä otin sulakkeet pois ja laitoin takaisin niin alkoi pelittämään. En tiedä suuttuuko nuo laitteet kun ei käytä kesällä...
 
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
 
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...
 
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
No, ei läpene tyhjäkäynillä on nomaalia, katti vaatii lämpöä toimiakseen. Käy ottaa päästölappu jossain pajalla jolla halua saada päästöarvot kohdalleen hetken konetta käyttämällä.
Joskus vuosia sitten ostin Saab:iin tarvikekatin, moottoria joutu pitkään pitämään kierroksilla ennenkuin alkoi katti toimimaan.
 
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...

IR-lämpömittarilla mittailin, ja mulla oma päästömittari, tosin hieman viallinen mutta näyttää kyllä HC:t kohtalaisella tarkkuudella.

nuo HC:t lähtee tyhjäkäynnillä siis nousuun, ja katalysaattori on alle 200c takaosasta, missä on lambdan paikka..

ajamalla tai kierrättämällä konetta saa lämpeemään kyllä, ja HC laskee, mutta tyhjäkäynnillä siis "hiipii" ylöspäin.
 
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
 
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
Ei se muuta tarvi, jos muuta ei ole rikki. Uusi suojakumi rasvoineen tulee nivelen mukana. Hyvä hetki tosin vaihtaa esim. alapallonivel, mutta ei sitäkään turhaan tarvitse.
Trodolla on se hakusuodatin omilla sivuillaan. Voit valita laatutason rastittamalla halpis/keskitaso/premium. Pitää melko hyvin paikkaansa. Yleisenä ohjeena: Älä ota sitä halvinta.
 
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
SKF noista vaihtoehdoista. Muuta on turhaa vaihdella vain vaihtamisen ilosta.

edit. semi hidas.
 
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.


miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.
 
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.


miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.

Ainakin noissa pienemmissä sarjoissa se "insertti" liikkuu vain asennustyökalulla pyörittäen sisäänpäin, se on ikäänkuin pitkää jousimaista lankaa kierteenä. Asennuksen lopuksi vielä lyödään tuurnalla tms se asennustyökalua varten oleva väkänen irti korjauskierteestä.
 
Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms. C6ssahan ei webasto käynnisty mikäli akkujännite on liian alhainen tai polttoainetta on liian vähän tankissa.
Tuskin kertoo jälkiasennetusta yhtään mitään, ne harvemmin on auton väylässä kiinni.

Kokeilin nyt VCDS:llä mutta ei kumpikaan Aux heater kohta ainakaan aukene. MMI kautta kuitenkin löytyy automatic aux heater valinta että kai se jotenkin on "koodattu" sisään. Pitää jatkaa perinteisempää vianhakua seuraavaksi.
 
310tkm ajettu A4 B6 1.8t BEX (190hv, 240Nm) on tuntunut jo pidemmän aikaa kovin puhdittomalta. Myös P0420 (Catalyst System Efficiency → Below Threshold → Bank 1) vikakoodi on joko staattisena tai hetkittäisenä ollut oikeastaan vuoden ajan. Kone käy myös kylmänä hieman ravistaen, mutta tasoittuu pian jahka kierrokset laskevat. Myös nappi laudassa kiihdytyksissä tuntee persdynolla selvästi, miten veto ei ole aivan tasaista enää, kun kierrokset ovat päälle 5000. Yhden kerran sain vikakoodin, kun kakkospytty ei sytyttänyt. Kone kävi erittäin epätasaisesti. Käynnistin auton uudestaan ja homma korjautui. En ole sittemmin saanut koodia uudestaan, että voisin vaihtaa esim. puolia päikseen. Haluaisin kuvitella näiden liittyvän toisiinsa.

Vaihdettuja osia:
  • Tulpat viime kesänä (ei vaikutusta). Tulpat olivat hieman tummat, eli rikkaalla taidetaan mennä.
  • Taaempi lambda viime syksynä (ei vaikutusta).
  • MAF muutama vuosi sitten (yskiminen korkeilla kierroksilla loppui, mutta alkoi nyt uudestaan).

Tein vastikään sen kuuluisan 0.8 x hevosvoimat MAF-testin, eli nappi lautaan ja katsoin maksimi ilmamassamäärälukeman, joka oli n. 130g/m3. Pitäisi tuon 0.8 säännön mukaan olla lähemmäs 150g/m3. Muistelen vanhalla MAF:lla tulleen isompia lukemia, mutta auto kävi kyllä paremmin uudella, joka siis aina antanut vähän pienempiä tuloksia.

Sylinterien puristukset olivat kaikki kohdillaan, niissä ei siis ongelmaa.

Ahdot olevinaan ok, 0.6bar näyttää OBDElevenin mukaan ahtavan, tosin pienillä kierroksilla ahdot tulevat jäljessä. En tiedä sitten miten sen pitäisi käyttäytyä.

Onko ehdotuksia mitä tälle kannattaisi alkaa tekemään? Osia en haluaisi enää summassa ostaa.

Edit: Viesti lähti ajoissa.

Tämä keissi on jäänyt pitkäksi aikaa, mutta nyt iski into tutkia lisää.

Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.

Vika on tosiaan 2. sylinterissä. Testasin vaihtamalla puolat ja tulpat eri sylintereihin ja nollasin vikakoodit. Sain vikakoodin syttymään uudestaan ja edelleenkin 2. sylinterissä. Vika ei siis oletettavasti ole niissä.

Nyt testasin ruiskut laittamalla polttoainepainemittarin kiskoon ja ajoin ruiskutesterillä pulssin jokaiseen ruiskuun. Jokainen ruisku pudotti painetta 3.4bar -> 2.0bar. Ruiskut antavat myös aikalailla saman resistanssin. Äkkiseltään ei siis vaikuttaisi vika olevan niissäkään.

Herää kysymys, että paljonko tuossa pitäisi olla polttoainepaine?

Polttoainepaine myös tippui muutamassa minuutissa itsestään jonnekin 2.5bar tienoille. Onko tämä normaalia? Vuotaako pumppu takaisin tankkiin vai saattaisiko joku ruisku vuotaa sylinteriin?

Kyllästyttää tuijottaa vikavaloa ja pelottaa, että katti menee. Onko ehdotuksia?
 
Tämä keissi on jäänyt pitkäksi aikaa, mutta nyt iski into tutkia lisää.

Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.

Vika on tosiaan 2. sylinterissä. Testasin vaihtamalla puolat ja tulpat eri sylintereihin ja nollasin vikakoodit. Sain vikakoodin syttymään uudestaan ja edelleenkin 2. sylinterissä. Vika ei siis oletettavasti ole niissä.

Nyt testasin ruiskut laittamalla polttoainepainemittarin kiskoon ja ajoin ruiskutesterillä pulssin jokaiseen ruiskuun. Jokainen ruisku pudotti painetta 3.4bar -> 2.0bar. Ruiskut antavat myös aikalailla saman resistanssin. Äkkiseltään ei siis vaikuttaisi vika olevan niissäkään.

Herää kysymys, että paljonko tuossa pitäisi olla polttoainepaine?

Polttoainepaine myös tippui muutamassa minuutissa itsestään jonnekin 2.5bar tienoille. Onko tämä normaalia? Vuotaako pumppu takaisin tankkiin vai saattaisiko joku ruisku vuotaa sylinteriin?

Kyllästyttää tuijottaa vikavaloa ja pelottaa, että katti menee. Onko ehdotuksia?
Miltä lyhyen ja pitkän ajan seoskorjaukset näyttää?
 
Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.

Mitkäs mahtaa olla puristuspaineet kylmänä/lämpimänä? Oli tuossa taannoin 1.8 20v (ei tosin turbo) kone jossa ilmeini ongelmaa että venttiilit jäi kantamaan (tai nostajat jumissa) ja puristukset karkas.
 
Myös hapertuneet huohottimet aiheuttavat kaikkea kivaa tuossa moottorityypissä, kuulostaa kuin kävisi vajaalla jne.
 
Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
 
Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
Paljonko on ajettu? Itselläkin oli C4 1.6 bensa, joka oli vanhempi. Ajettu 300tkm. Auto ei enää käynnistynyt pihasta, mutta vika korjaantuikin melkein itsestään, kun tarkisteli moottoritilan sähköjohtoja. Auto meni sitten myyntiin.

Nyt on ollut sitten Ford Mondeo 2.0 EcoBoost A6, 2011, 299tkm. Tammikuussa viimeistään katsastus. Vasta sitten tietää, että joutuuko jotain korjata.

En tiedä oliko Mondeokaan mikään järkevä ostos (esim vaihteisto). Halppis Citroen Xsara 1.4 bensa oli ihan hyvä, mutta halusin vähän paremman ja vähän kalliimman (5400€) auton.
 
Ostin pari päivää sitten Honda HR-V 2002 , 275 tuhatta ajettu. Ilmastoinnit ja sun muu pelaa. Eikä ole edes rapea niinku hondat yleensä. Toki pari pisettä kuskin takakaarta koristaa mutta muutoin parin tonnin autoksi linjassa.

Paitsi että pikku lammikkoa rupes tekee, no syynä syylärin yläpuolen muovipääty halki noin 5cm matkalta, sellainen ohut murtuma mistä tihkuu kuumana nestettä. :D

Uusi syyläri autodocista kokonaiset 37 euroa , jahka saapuu niin ruuvata paikalleen.

Ensiapuna sopiva teippi murtuman päällä hidastamassa ja paisarin korkki raollaan jne jobbarin parhaat jotta voipi ajella pikku matkat.
 
Ostin pari päivää sitten Honda HR-V 2002 , 275 tuhatta ajettu. Ilmastoinnit ja sun muu pelaa. Eikä ole edes rapea niinku hondat yleensä. Toki pari pisettä kuskin takakaarta koristaa mutta muutoin parin tonnin autoksi linjassa.

Paitsi että pikku lammikkoa rupes tekee, no syynä syylärin yläpuolen muovipääty halki noin 5cm matkalta, sellainen ohut murtuma mistä tihkuu kuumana nestettä. :D

Uusi syyläri autodocista kokonaiset 37 euroa , jahka saapuu niin ruuvata paikalleen.

Ensiapuna sopiva teippi murtuman päällä hidastamassa ja paisarin korkki raollaan jne jobbarin parhaat jotta voipi ajella pikku matkat.
Kannattaa tarkistaa että neste pysyy säiliössä myös syylärin vaihdon jälkeen. Ettei ole jossain vaiheessa päässyt lämpöjä nostamaan ja kansipahvi tykännyt kyttyrää. Ai mistäkö tiedän :smoke:
Toki kilometrit voi muutenkin aiheuttaa paffin vuotamisen. Oliko tuo diesel vai bensa? Dieselin paffi ei toki noilla kilometreillä pitäisi olla vielä vaihtokunnossa jos muuten kone toimii.
Melko edullinen syyläri! Omaan Nissaniin oli kuitenkin reilun satasen Aeromotorsilta.
 
Kannattaa tarkistaa että neste pysyy säiliössä myös syylärin vaihdon jälkeen. Ettei ole jossain vaiheessa päässyt lämpöjä nostamaan ja kansipahvi tykännyt kyttyrää. Ai mistäkö tiedän :smoke:
Toki kilometrit voi muutenkin aiheuttaa paffin vuotamisen. Oliko tuo diesel vai bensa? Dieselin paffi ei toki noilla kilometreillä pitäisi olla vielä vaihtokunnossa jos muuten kone toimii.
Melko edullinen syyläri! Omaan Nissaniin oli kuitenkin reilun satasen Aeromotorsilta.

Hyvin tuo pelas ainakin liikkeestä kotia reilu 400km

Bensa tää on, ei kerää painetta eikä pakokaasun seassa haise jähy neste. Ei myöskään puurot ja vellit ole viel sekas..

Kokemusta on kansi vikaisista autoista ihan kohtuudella , katsotaan miten käy :P
 
Miltä lyhyen ja pitkän ajan seoskorjaukset näyttää?
OBDeleven näytti seuraavaa Lambda control (mixture adaptation) 032:
Adaptation (idle) bank 1 sensor 1
-0.2 %
Adaptation (partial) bank 1 sensor 1
0.8 %

Onko tuo oikea arvo?

Mitkäs mahtaa olla puristuspaineet kylmänä/lämpimänä? Oli tuossa taannoin 1.8 20v (ei tosin turbo) kone jossa ilmeini ongelmaa että venttiilit jäi kantamaan (tai nostajat jumissa) ja puristukset karkas.
Puristukset mitattiin kylmänä pari vuotta sitten ja olivat kunnossa. En muista tosin arvoja. Jossain sekin lappu tallessa, mutta että missä.

Myös hapertuneet huohottimet aiheuttavat kaikkea kivaa tuossa moottorityypissä, kuulostaa kuin kävisi vajaalla jne.
Tätä itsekin vähän epäilen. Venttiilejä ja huohotinletkua koko konehuone täynnä. Osa on vaihdettu, mutta varmaan olisi paikallaan perata nuo läpi.
 
Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
Kuten yllä todettiin, tuo kuuluu asiaan. Kytkimen työsylinterin antautuminen ei kuulosta tutulta, mutta ei silti yllätä. Lambadat menevät kaiken merkkisistä autoista. Raidetangon päät kestävät joissakin autoissa 400tkm:ä, mutta ovat silti kulutusosia. Solenoidin meno on huonoa tuuria, jos öljyt on vaihdettu 15tkm:n välein tai useammin. Muuten sekin kuuluu asiaan.
 
Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
Oliko jo paljonkin ajettu patonki? Ne muutamat xsarat ja c4:t joihin jotain remppaa joutun tekee nii tuntuu et kytkin alkaa oireilla 180tkm kohdilla tai sit se on vaan et tuttavat tykkää makuuttaa jalkaa kytkimellä. Mut onneks nuo on yleensä kohtuu edullisia korjata, mikäli kyseistä varaosaa vielä valmistetaan.
 
Jep, itsehän suhtaudun käytetyillä vehkeillä autoiluun siten, että ~tonnin kuluerä vuodessa on ihan perussettiä.
Eikö tämä johdu lähinnä autovalinnasta :confused: Itse olen käyttänyt ehkä sen tonnin 23 vuotta vanhan skodan huoltoihin tässä kuuden vuoden aikana, joten ei sitä rahaa pakko ole käyttää noin paljon.
 
Eikö tämä johdu lähinnä autovalinnasta :confused: Itse olen käyttänyt ehkä sen tonnin 23 vuotta vanhan skodan huoltoihin tässä kuuden vuoden aikana, joten ei sitä rahaa pakko ole käyttää noin paljon.

Onko sulla mun vanha Favorit ehkä, hyvä auto oli sen hetken mitä omistin. Itsellä ei mennyt centtiäkään tuohon laitokseen, ei tarvinnut korjata ja myydessä sain enemmän kun maksoin. :)
 
Onko sulla mun vanha Favorit ehkä, hyvä auto oli sen hetken mitä omistin. Itsellä ei mennyt centtiäkään tuohon laitokseen, ei tarvinnut korjata ja myydessä sain enemmän kun maksoin. :)
Favorit ja hyvä eivät kuulu samaan lauseeseen. Aivan karmea ajettava ja sähköt aina sekaisin. Enolla oli yksi ja muuta kuin ongelmia ei sen kanssa ollut.
 
Onko sulla mun vanha Favorit ehkä, hyvä auto oli sen hetken mitä omistin. Itsellä ei mennyt centtiäkään tuohon laitokseen, ei tarvinnut korjata ja myydessä sain enemmän kun maksoin. :)
Kyl tää on ihan diesel felicia.
 
Kyl tää on ihan diesel felicia.

Mulla meni mallit sekaisin, Feliciahan se oli mullakin. Ihan kohtuullinen ajettava vs. Punto mikä on hirveä.
Jos nyt jotain huonoa niin öljyä vähän vuoti, ei ohjaustehostinta ja laiska.
 
Ajan töissä välillä Puntoa ja Fabiaa, Fabia on kyllä vähän parempi, mutta ei Puntokaan huollettuna ajo-ominaisuuksiltaan huono ole, vaikka laadultaan ja varustelultaan onkin.

Moottorihan vertasi tänä vuonna n. 15 vuotta vanhaa Golfia uuteen Golfiin, ja vanhempi oli parempi eikä uusi kymmenien tuhansien eurojen auto oikein loistanut vanhaan muutaman tonnin autoon verrattuna missään muussa kuin turhissa ja vähemmän turhissa turvallisuusominaisuuksissa.

Tulipas törkeä OT.
 
Millä tavalla se oli parempi?

Uusi Golf oli kevythybridi bensa. Vanha oli diiseli.
Uudempi oli nopeampi ja taloudellisempi.
Uuden Golffin kosketusnäyttö paneeleista ei tykäytty, vanhempi oli selkeämpi

 
Millä tavalla se oli parempi?
Vääntävämpi moottori, parempi äänenvoimakkuuden, lämmityksen yms. hallinta, matkustusmukavampi alusta sitä korostuneemmin mitä epätasaisempi tien pinta, suuntavakaampi, mutkatiellä tunnokkaampi, väistökokeissa suorituskykyisempi.
 
Ok. En silti osta 15 vee vanhaa dieseliä. Tai golfia. :cool:
 
Wanhan rouvan (C5 2002) takapallon tiiviste oli sanonut työsopimuksen irti ja nyt se on vaihdettu, vanha pallo oli ok. Osaako joku sanoa pitääkö tuossa jotain paineistuksia tehdä, kun palloa ei vaihdettu? Uudet litkut sisään ja kovaa käyttöä? Hayesin manuska on hieman epätarkka tässä kohtaa. Jos se pitää paineistaa uusiksi, niin onko se siitä takapallon päässä olevasta venttiilin näköisesti pistettävä ilmaa sisään?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 535
Viestejä
4 660 056
Jäsenet
76 453
Uusin jäsen
Roope23

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom