Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Eikö löydy ihan suomesta jostain purkuautosta tjms, ostoilmoitusta vain tai selaamaan nettivaraosaa. On noita senverran paljon kuitenkin pihanperille ruostevammaisena jäänyt että luulisi löytyvän.
 
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia :D
 
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia :D

Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
 
Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.
 
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.

Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
 
Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.
 
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.

Sitten on kyllä ihmeellistä, jos toiselle puolelle meni samanlainen levy aiemmin ilman ongelmia. Jos ei levyssä olut valuvirhettä, niin ettei autoon olisi joskus vaihdettu jompaa kumpaa napaa? Selittäisi miksi toiselle puolelle levy meni ja toiselle nyt ei. Vääriä osia on itselle kyllä tullut, muttei koskaan tuollaista, että toiselle puolelle menisi levy ja toiselle ei.
 
Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
 
Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:
 
ihan kuin noi pulttien reiät olisi aavistuksen liian pienet. pinnapultit kun levenee juurestansa?
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu :D
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.
 
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu :D
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.


Olikos rummun sisähalkaisijassa suurta eroa? Pakko sanoa että todella outo tapaus.
 
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:

Joku näppärä vaihtanu väärän napa osan siihen joskus..
 
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?

Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
 
Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
Ei siinäkään ollut silmällä havaittavaa eroa vanhaan.
 
Noniin, löytyi eka käyttökohde tuolle Kärkkäisen kympin tunkkille. Sisälokasuojaa piti kiinnittää vähän paremmin niin tunkilla sai painettua kunnolla kiinni että saa pulteille reiät porattu oikeaan kohtaan.
 

Liitteet

  • IMG_20211015_141145_758.jpg
    IMG_20211015_141145_758.jpg
    480,5 KB · Luettu: 186
Itsehän olen tässä alkanut motin puuttuessa koska pyöreäksi menevät torxin kannat, niin josko myis tuon romun sellaisenaan ja tilalle ehkä sitten joku Q7 4.2 bensana ja quattrona... :sangry:
 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?

Itse lähtisin ihan kettuilematta Googlesta ;)

 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?

Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms. C6ssahan ei webasto käynnisty mikäli akkujännite on liian alhainen tai polttoainetta on liian vähän tankissa.
 
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Tällä viikolla ei omassa A4 lähtenyt webasto käyntiin aamulla. Iltapäivällä otin sulakkeet pois ja laitoin takaisin niin alkoi pelittämään. En tiedä suuttuuko nuo laitteet kun ei käytä kesällä...
 
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
 
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...
 
Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.

auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.

Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? :D Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
No, ei läpene tyhjäkäynillä on nomaalia, katti vaatii lämpöä toimiakseen. Käy ottaa päästölappu jossain pajalla jolla halua saada päästöarvot kohdalleen hetken konetta käyttämällä.
Joskus vuosia sitten ostin Saab:iin tarvikekatin, moottoria joutu pitkään pitämään kierroksilla ennenkuin alkoi katti toimimaan.
 
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...

IR-lämpömittarilla mittailin, ja mulla oma päästömittari, tosin hieman viallinen mutta näyttää kyllä HC:t kohtalaisella tarkkuudella.

nuo HC:t lähtee tyhjäkäynnillä siis nousuun, ja katalysaattori on alle 200c takaosasta, missä on lambdan paikka..

ajamalla tai kierrättämällä konetta saa lämpeemään kyllä, ja HC laskee, mutta tyhjäkäynnillä siis "hiipii" ylöspäin.
 
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
 
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
Ei se muuta tarvi, jos muuta ei ole rikki. Uusi suojakumi rasvoineen tulee nivelen mukana. Hyvä hetki tosin vaihtaa esim. alapallonivel, mutta ei sitäkään turhaan tarvitse.
Trodolla on se hakusuodatin omilla sivuillaan. Voit valita laatutason rastittamalla halpis/keskitaso/premium. Pitää melko hyvin paikkaansa. Yleisenä ohjeena: Älä ota sitä halvinta.
 
Ulompi vetari yaris versossa raksuttaa, joten jos/kun sen vaihtaa mitä muuta kannattaa vaihdattaa, laakeri ? Tarkoitus siis ulkoistaa huolto.

Varaosa vaihtoehdot vetarille Trodolla kuvassa näkyvät, mikähän näistä olisi se kultainen keskitie ?
Screenshot_20211017-223413.jpg
SKF noista vaihtoehdoista. Muuta on turhaa vaihdella vain vaihtamisen ilosta.

edit. semi hidas.
 
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.


miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.
 
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.


miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.

Ainakin noissa pienemmissä sarjoissa se "insertti" liikkuu vain asennustyökalulla pyörittäen sisäänpäin, se on ikäänkuin pitkää jousimaista lankaa kierteenä. Asennuksen lopuksi vielä lyödään tuurnalla tms se asennustyökalua varten oleva väkänen irti korjauskierteestä.
 
Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms. C6ssahan ei webasto käynnisty mikäli akkujännite on liian alhainen tai polttoainetta on liian vähän tankissa.
Tuskin kertoo jälkiasennetusta yhtään mitään, ne harvemmin on auton väylässä kiinni.

Kokeilin nyt VCDS:llä mutta ei kumpikaan Aux heater kohta ainakaan aukene. MMI kautta kuitenkin löytyy automatic aux heater valinta että kai se jotenkin on "koodattu" sisään. Pitää jatkaa perinteisempää vianhakua seuraavaksi.
 
310tkm ajettu A4 B6 1.8t BEX (190hv, 240Nm) on tuntunut jo pidemmän aikaa kovin puhdittomalta. Myös P0420 (Catalyst System Efficiency → Below Threshold → Bank 1) vikakoodi on joko staattisena tai hetkittäisenä ollut oikeastaan vuoden ajan. Kone käy myös kylmänä hieman ravistaen, mutta tasoittuu pian jahka kierrokset laskevat. Myös nappi laudassa kiihdytyksissä tuntee persdynolla selvästi, miten veto ei ole aivan tasaista enää, kun kierrokset ovat päälle 5000. Yhden kerran sain vikakoodin, kun kakkospytty ei sytyttänyt. Kone kävi erittäin epätasaisesti. Käynnistin auton uudestaan ja homma korjautui. En ole sittemmin saanut koodia uudestaan, että voisin vaihtaa esim. puolia päikseen. Haluaisin kuvitella näiden liittyvän toisiinsa.

Vaihdettuja osia:
  • Tulpat viime kesänä (ei vaikutusta). Tulpat olivat hieman tummat, eli rikkaalla taidetaan mennä.
  • Taaempi lambda viime syksynä (ei vaikutusta).
  • MAF muutama vuosi sitten (yskiminen korkeilla kierroksilla loppui, mutta alkoi nyt uudestaan).

Tein vastikään sen kuuluisan 0.8 x hevosvoimat MAF-testin, eli nappi lautaan ja katsoin maksimi ilmamassamäärälukeman, joka oli n. 130g/m3. Pitäisi tuon 0.8 säännön mukaan olla lähemmäs 150g/m3. Muistelen vanhalla MAF:lla tulleen isompia lukemia, mutta auto kävi kyllä paremmin uudella, joka siis aina antanut vähän pienempiä tuloksia.

Sylinterien puristukset olivat kaikki kohdillaan, niissä ei siis ongelmaa.

Ahdot olevinaan ok, 0.6bar näyttää OBDElevenin mukaan ahtavan, tosin pienillä kierroksilla ahdot tulevat jäljessä. En tiedä sitten miten sen pitäisi käyttäytyä.

Onko ehdotuksia mitä tälle kannattaisi alkaa tekemään? Osia en haluaisi enää summassa ostaa.

Edit: Viesti lähti ajoissa.

Tämä keissi on jäänyt pitkäksi aikaa, mutta nyt iski into tutkia lisää.

Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.

Vika on tosiaan 2. sylinterissä. Testasin vaihtamalla puolat ja tulpat eri sylintereihin ja nollasin vikakoodit. Sain vikakoodin syttymään uudestaan ja edelleenkin 2. sylinterissä. Vika ei siis oletettavasti ole niissä.

Nyt testasin ruiskut laittamalla polttoainepainemittarin kiskoon ja ajoin ruiskutesterillä pulssin jokaiseen ruiskuun. Jokainen ruisku pudotti painetta 3.4bar -> 2.0bar. Ruiskut antavat myös aikalailla saman resistanssin. Äkkiseltään ei siis vaikuttaisi vika olevan niissäkään.

Herää kysymys, että paljonko tuossa pitäisi olla polttoainepaine?

Polttoainepaine myös tippui muutamassa minuutissa itsestään jonnekin 2.5bar tienoille. Onko tämä normaalia? Vuotaako pumppu takaisin tankkiin vai saattaisiko joku ruisku vuotaa sylinteriin?

Kyllästyttää tuijottaa vikavaloa ja pelottaa, että katti menee. Onko ehdotuksia?
 
Tämä keissi on jäänyt pitkäksi aikaa, mutta nyt iski into tutkia lisää.

Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.

Vika on tosiaan 2. sylinterissä. Testasin vaihtamalla puolat ja tulpat eri sylintereihin ja nollasin vikakoodit. Sain vikakoodin syttymään uudestaan ja edelleenkin 2. sylinterissä. Vika ei siis oletettavasti ole niissä.

Nyt testasin ruiskut laittamalla polttoainepainemittarin kiskoon ja ajoin ruiskutesterillä pulssin jokaiseen ruiskuun. Jokainen ruisku pudotti painetta 3.4bar -> 2.0bar. Ruiskut antavat myös aikalailla saman resistanssin. Äkkiseltään ei siis vaikuttaisi vika olevan niissäkään.

Herää kysymys, että paljonko tuossa pitäisi olla polttoainepaine?

Polttoainepaine myös tippui muutamassa minuutissa itsestään jonnekin 2.5bar tienoille. Onko tämä normaalia? Vuotaako pumppu takaisin tankkiin vai saattaisiko joku ruisku vuotaa sylinteriin?

Kyllästyttää tuijottaa vikavaloa ja pelottaa, että katti menee. Onko ehdotuksia?
Miltä lyhyen ja pitkän ajan seoskorjaukset näyttää?
 
Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.

Mitkäs mahtaa olla puristuspaineet kylmänä/lämpimänä? Oli tuossa taannoin 1.8 20v (ei tosin turbo) kone jossa ilmeini ongelmaa että venttiilit jäi kantamaan (tai nostajat jumissa) ja puristukset karkas.
 
Myös hapertuneet huohottimet aiheuttavat kaikkea kivaa tuossa moottorityypissä, kuulostaa kuin kävisi vajaalla jne.
 
Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
 
Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
Paljonko on ajettu? Itselläkin oli C4 1.6 bensa, joka oli vanhempi. Ajettu 300tkm. Auto ei enää käynnistynyt pihasta, mutta vika korjaantuikin melkein itsestään, kun tarkisteli moottoritilan sähköjohtoja. Auto meni sitten myyntiin.

Nyt on ollut sitten Ford Mondeo 2.0 EcoBoost A6, 2011, 299tkm. Tammikuussa viimeistään katsastus. Vasta sitten tietää, että joutuuko jotain korjata.

En tiedä oliko Mondeokaan mikään järkevä ostos (esim vaihteisto). Halppis Citroen Xsara 1.4 bensa oli ihan hyvä, mutta halusin vähän paremman ja vähän kalliimman (5400€) auton.
 
Ostin pari päivää sitten Honda HR-V 2002 , 275 tuhatta ajettu. Ilmastoinnit ja sun muu pelaa. Eikä ole edes rapea niinku hondat yleensä. Toki pari pisettä kuskin takakaarta koristaa mutta muutoin parin tonnin autoksi linjassa.

Paitsi että pikku lammikkoa rupes tekee, no syynä syylärin yläpuolen muovipääty halki noin 5cm matkalta, sellainen ohut murtuma mistä tihkuu kuumana nestettä. :D

Uusi syyläri autodocista kokonaiset 37 euroa , jahka saapuu niin ruuvata paikalleen.

Ensiapuna sopiva teippi murtuman päällä hidastamassa ja paisarin korkki raollaan jne jobbarin parhaat jotta voipi ajella pikku matkat.
 
Ostin pari päivää sitten Honda HR-V 2002 , 275 tuhatta ajettu. Ilmastoinnit ja sun muu pelaa. Eikä ole edes rapea niinku hondat yleensä. Toki pari pisettä kuskin takakaarta koristaa mutta muutoin parin tonnin autoksi linjassa.

Paitsi että pikku lammikkoa rupes tekee, no syynä syylärin yläpuolen muovipääty halki noin 5cm matkalta, sellainen ohut murtuma mistä tihkuu kuumana nestettä. :D

Uusi syyläri autodocista kokonaiset 37 euroa , jahka saapuu niin ruuvata paikalleen.

Ensiapuna sopiva teippi murtuman päällä hidastamassa ja paisarin korkki raollaan jne jobbarin parhaat jotta voipi ajella pikku matkat.
Kannattaa tarkistaa että neste pysyy säiliössä myös syylärin vaihdon jälkeen. Ettei ole jossain vaiheessa päässyt lämpöjä nostamaan ja kansipahvi tykännyt kyttyrää. Ai mistäkö tiedän :smoke:
Toki kilometrit voi muutenkin aiheuttaa paffin vuotamisen. Oliko tuo diesel vai bensa? Dieselin paffi ei toki noilla kilometreillä pitäisi olla vielä vaihtokunnossa jos muuten kone toimii.
Melko edullinen syyläri! Omaan Nissaniin oli kuitenkin reilun satasen Aeromotorsilta.
 
Kannattaa tarkistaa että neste pysyy säiliössä myös syylärin vaihdon jälkeen. Ettei ole jossain vaiheessa päässyt lämpöjä nostamaan ja kansipahvi tykännyt kyttyrää. Ai mistäkö tiedän :smoke:
Toki kilometrit voi muutenkin aiheuttaa paffin vuotamisen. Oliko tuo diesel vai bensa? Dieselin paffi ei toki noilla kilometreillä pitäisi olla vielä vaihtokunnossa jos muuten kone toimii.
Melko edullinen syyläri! Omaan Nissaniin oli kuitenkin reilun satasen Aeromotorsilta.

Hyvin tuo pelas ainakin liikkeestä kotia reilu 400km

Bensa tää on, ei kerää painetta eikä pakokaasun seassa haise jähy neste. Ei myöskään puurot ja vellit ole viel sekas..

Kokemusta on kansi vikaisista autoista ihan kohtuudella , katsotaan miten käy :P
 
Miltä lyhyen ja pitkän ajan seoskorjaukset näyttää?
OBDeleven näytti seuraavaa Lambda control (mixture adaptation) 032:
Adaptation (idle) bank 1 sensor 1
-0.2 %
Adaptation (partial) bank 1 sensor 1
0.8 %

Onko tuo oikea arvo?

Mitkäs mahtaa olla puristuspaineet kylmänä/lämpimänä? Oli tuossa taannoin 1.8 20v (ei tosin turbo) kone jossa ilmeini ongelmaa että venttiilit jäi kantamaan (tai nostajat jumissa) ja puristukset karkas.
Puristukset mitattiin kylmänä pari vuotta sitten ja olivat kunnossa. En muista tosin arvoja. Jossain sekin lappu tallessa, mutta että missä.

Myös hapertuneet huohottimet aiheuttavat kaikkea kivaa tuossa moottorityypissä, kuulostaa kuin kävisi vajaalla jne.
Tätä itsekin vähän epäilen. Venttiilejä ja huohotinletkua koko konehuone täynnä. Osa on vaihdettu, mutta varmaan olisi paikallaan perata nuo läpi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 097
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom