Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
...ei kai toi ole muuta kuin sopivan kokoinen kela.
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattuihan kuin noi pulttien reiät olisi aavistuksen liian pienet. pinnapultit kun levenee juurestansa?
Mittailin niitä työntömitalla ja vertasin vanhaan, on hyvin lähelle saman kokoiset. Lisäksi dremelöin niitä aavistuksen isommaksi ja pinnapulteistakin kiillotin juuret vaan ei se auttanut. Jos saa inspiraatiota niin pitää joku päivä vielä ihmetellä lisää. Nyt saa levyn irti helposti kun on ruosteiset pultit jo kerran avattu ja rasvattu
Mutta todella outo tapaus kun toiselle puolelle levy sujahti ihan normaalisti paikalleen.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Ei siinäkään ollut silmällä havaittavaa eroa vanhaan.Äkkiä tulee mieleen, et miten tuo navan alareuna, siinähän on pieni viiste/pyöristys jos siitä jää kanittamaan. Et eroaako levyjen työstössä sisäpuolella jotenkin ettei vaan aukon ulkopuolinen halkaisija
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Tällä viikolla ei omassa A4 lähtenyt webasto käyntiin aamulla. Iltapäivällä otin sulakkeet pois ja laitoin takaisin niin alkoi pelittämään. En tiedä suuttuuko nuo laitteet kun ei käytä kesällä...A6 C6 ja autossa papereiden mukaan jälkiasennettu Webasto evo 5kw. Kaukosäädin näyttää punaista valoa ja mitään ei tapahdu. En ole ennen webaston kanssa jumpannut, mistähän kannattaa lähteä liikkeelle?
Olen antanut itseni ymmärtää, että kesälläkin olisi hyvä kerran kuussa yksi poltto ajaa läpi.En tiedä suuttuuko nuo laitteet kun ei käytä kesällä...
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.
auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.
Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
No, ei läpene tyhjäkäynillä on nomaalia, katti vaatii lämpöä toimiakseen. Käy ottaa päästölappu jossain pajalla jolla halua saada päästöarvot kohdalleen hetken konetta käyttämällä.Viikko sitten tilasin skruvatilta tarvikekatin. Oli sivuilla teksti että toimitusaika 2-5 päivää. Seurantakoodi tuli mutta siinä lukee että ei ole vielä annettu Postin toimitukseen. HUOH.
auto pitäisi saada leimalle 22. päivä, joten hätäratkaisuna laitoin purkuautosta katin, mutta eipä se tunnu lämpeevän tarpeeksi tyhjäkäynnillä. Sama ongelma oli vanhalla katilla.
Onko kukaan laittanut pakosarjakäärettä pakosarjan ja katin väliin, auttaisko yhtään? Aika rajalla kun tuntuu menevän, tyhjäkäynnillä katti jäähtyy ja kierroksilla lämpee.
Mistä tiiät ettei mene purkukatilla läpi? Yleensä tarvikkeet vaatii isompaa poletusta...
Tuskin kertoo jälkiasennetusta yhtään mitään, ne harvemmin on auton väylässä kiinni.Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms.
Ei se muuta tarvi, jos muuta ei ole rikki. Uusi suojakumi rasvoineen tulee nivelen mukana. Hyvä hetki tosin vaihtaa esim. alapallonivel, mutta ei sitäkään turhaan tarvitse.
SKF noista vaihtoehdoista. Muuta on turhaa vaihdella vain vaihtamisen ilosta.
Meni pakosarjasta lambda-anturin kierre... kun poistin anturia.
Happitunnistimen Lambda kierteenkorjaussarja | Tooloutlet.fi
Korjaussarja happisensorin / Lambda-sensorin kierteille. Sarjassa kalvain, kierretyökalut M18x1.5 ja M20x1.5, kierre-elementit kierteille sekä asetustyökalu. M18x1,5 tapilla voidaan puhdistaa happitunnistimen kierre. M20x1,5 tapilla tehdään tarvittaessa uusi kierre kierre-elementille...www.tooloutlet.fi
miten tommosessa sarjassa tuo holkki toimii? onko siinä joku olake ettei mene liian syvälle? Ettei siis tarraa anturiin kiinni ja lähe pyörimään sisemmäs. Tai ulommas.
Vikakoodin luku ois se paras VCDSllä tms. C6ssahan ei webasto käynnisty mikäli akkujännite on liian alhainen tai polttoainetta on liian vähän tankissa.
Tuskin kertoo jälkiasennetusta yhtään mitään, ne harvemmin on auton väylässä kiinni.
310tkm ajettu A4 B6 1.8t BEX (190hv, 240Nm) on tuntunut jo pidemmän aikaa kovin puhdittomalta. Myös P0420 (Catalyst System Efficiency → Below Threshold → Bank 1) vikakoodi on joko staattisena tai hetkittäisenä ollut oikeastaan vuoden ajan. Kone käy myös kylmänä hieman ravistaen, mutta tasoittuu pian jahka kierrokset laskevat. Myös nappi laudassa kiihdytyksissä tuntee persdynolla selvästi, miten veto ei ole aivan tasaista enää, kun kierrokset ovat päälle 5000. Yhden kerran sain vikakoodin, kun kakkospytty ei sytyttänyt. Kone kävi erittäin epätasaisesti. Käynnistin auton uudestaan ja homma korjautui. En ole sittemmin saanut koodia uudestaan, että voisin vaihtaa esim. puolia päikseen. Haluaisin kuvitella näiden liittyvän toisiinsa.
Vaihdettuja osia:
- Tulpat viime kesänä (ei vaikutusta). Tulpat olivat hieman tummat, eli rikkaalla taidetaan mennä.
- Taaempi lambda viime syksynä (ei vaikutusta).
- MAF muutama vuosi sitten (yskiminen korkeilla kierroksilla loppui, mutta alkoi nyt uudestaan).
Tein vastikään sen kuuluisan 0.8 x hevosvoimat MAF-testin, eli nappi lautaan ja katsoin maksimi ilmamassamäärälukeman, joka oli n. 130g/m3. Pitäisi tuon 0.8 säännön mukaan olla lähemmäs 150g/m3. Muistelen vanhalla MAF:lla tulleen isompia lukemia, mutta auto kävi kyllä paremmin uudella, joka siis aina antanut vähän pienempiä tuloksia.
Sylinterien puristukset olivat kaikki kohdillaan, niissä ei siis ongelmaa.
Ahdot olevinaan ok, 0.6bar näyttää OBDElevenin mukaan ahtavan, tosin pienillä kierroksilla ahdot tulevat jäljessä. En tiedä sitten miten sen pitäisi käyttäytyä.
Onko ehdotuksia mitä tälle kannattaisi alkaa tekemään? Osia en haluaisi enää summassa ostaa.
Edit: Viesti lähti ajoissa.
Miltä lyhyen ja pitkän ajan seoskorjaukset näyttää?Tämä keissi on jäänyt pitkäksi aikaa, mutta nyt iski into tutkia lisää.
Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.
Vika on tosiaan 2. sylinterissä. Testasin vaihtamalla puolat ja tulpat eri sylintereihin ja nollasin vikakoodit. Sain vikakoodin syttymään uudestaan ja edelleenkin 2. sylinterissä. Vika ei siis oletettavasti ole niissä.
Nyt testasin ruiskut laittamalla polttoainepainemittarin kiskoon ja ajoin ruiskutesterillä pulssin jokaiseen ruiskuun. Jokainen ruisku pudotti painetta 3.4bar -> 2.0bar. Ruiskut antavat myös aikalailla saman resistanssin. Äkkiseltään ei siis vaikuttaisi vika olevan niissäkään.
Herää kysymys, että paljonko tuossa pitäisi olla polttoainepaine?
Polttoainepaine myös tippui muutamassa minuutissa itsestään jonnekin 2.5bar tienoille. Onko tämä normaalia? Vuotaako pumppu takaisin tankkiin vai saattaisiko joku ruisku vuotaa sylinteriin?
Kyllästyttää tuijottaa vikavaloa ja pelottaa, että katti menee. Onko ehdotuksia?
Eli kylmällä koneella A4 1.8t täristää ja antaa välillä vikakoodia kakkossylinterin sytytyshäiriöstä. Ongelma poistuu, kun autolla ajaa pari minuuttia.
Paljonko on ajettu? Itselläkin oli C4 1.6 bensa, joka oli vanhempi. Ajettu 300tkm. Auto ei enää käynnistynyt pihasta, mutta vika korjaantuikin melkein itsestään, kun tarkisteli moottoritilan sähköjohtoja. Auto meni sitten myyntiin.Oli kyllä niin paska ostos että! Kyseessä siis yksityiseltä käytettynä ostettu citroen c4 2011 bensakone. Mukavaa ajella mutta alle vuoden sisällä ostosta kytkimen työsylinteri, lambada, nokka-akselin solenoidi ja raidetangon päät menivät vaihtoon. Uutta vikaa odottelen suurella todennäköisyydella
Kannattaa tarkistaa että neste pysyy säiliössä myös syylärin vaihdon jälkeen. Ettei ole jossain vaiheessa päässyt lämpöjä nostamaan ja kansipahvi tykännyt kyttyrää. Ai mistäkö tiedänOstin pari päivää sitten Honda HR-V 2002 , 275 tuhatta ajettu. Ilmastoinnit ja sun muu pelaa. Eikä ole edes rapea niinku hondat yleensä. Toki pari pisettä kuskin takakaarta koristaa mutta muutoin parin tonnin autoksi linjassa.
Paitsi että pikku lammikkoa rupes tekee, no syynä syylärin yläpuolen muovipääty halki noin 5cm matkalta, sellainen ohut murtuma mistä tihkuu kuumana nestettä.
Uusi syyläri autodocista kokonaiset 37 euroa , jahka saapuu niin ruuvata paikalleen.
Ensiapuna sopiva teippi murtuman päällä hidastamassa ja paisarin korkki raollaan jne jobbarin parhaat jotta voipi ajella pikku matkat.
Kannattaa tarkistaa että neste pysyy säiliössä myös syylärin vaihdon jälkeen. Ettei ole jossain vaiheessa päässyt lämpöjä nostamaan ja kansipahvi tykännyt kyttyrää. Ai mistäkö tiedän
Toki kilometrit voi muutenkin aiheuttaa paffin vuotamisen. Oliko tuo diesel vai bensa? Dieselin paffi ei toki noilla kilometreillä pitäisi olla vielä vaihtokunnossa jos muuten kone toimii.
Melko edullinen syyläri! Omaan Nissaniin oli kuitenkin reilun satasen Aeromotorsilta.
OBDeleven näytti seuraavaa Lambda control (mixture adaptation) 032:Miltä lyhyen ja pitkän ajan seoskorjaukset näyttää?
Puristukset mitattiin kylmänä pari vuotta sitten ja olivat kunnossa. En muista tosin arvoja. Jossain sekin lappu tallessa, mutta että missä.Mitkäs mahtaa olla puristuspaineet kylmänä/lämpimänä? Oli tuossa taannoin 1.8 20v (ei tosin turbo) kone jossa ilmeini ongelmaa että venttiilit jäi kantamaan (tai nostajat jumissa) ja puristukset karkas.
Tätä itsekin vähän epäilen. Venttiilejä ja huohotinletkua koko konehuone täynnä. Osa on vaihdettu, mutta varmaan olisi paikallaan perata nuo läpi.Myös hapertuneet huohottimet aiheuttavat kaikkea kivaa tuossa moottorityypissä, kuulostaa kuin kävisi vajaalla jne.