Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Hiljattain oli sama homma 130tkm ajetussa Yariksessa. Olihan se aikamoinen pettymys, kun tuli ilmi ihan viime metreillä ennen auton myyntiä katsastuksessa.

Toisinpäin sama homma. Ostin auton jota koeajoin ainoastaan liikkeen pihassa. Kotimatkalla sitten kovemmassa vauhdissa aivan järkyttävä jollotus. Myyjäliike maksoi asiallisesti laakerin vaihdon, vaikka pelkkä osa maksoi reilun 400€.
 
Mönkijäremontista kyse, mutta ketjussa pyörii minua kokeneempia. Mitä voisi laittaa tiivistepaperiin, jotta ei tarttuisi tiivistyspintoihin ja hajoaisi avatessa? Kyseinen tiiviste pitää lähinnä vettä ja likaa ulkona variaattorin kotelosta. Entä onko kokemusta öljyvuodon paikkausaineista? Moottori hikoilee öljyä ainakin vetoakseleiden juurista, venttiilikopan alta, kannen alta ja lohkojen välistä, eli koko moottori pitäisi viedä romikselle, jos haluaisi kaikista hikoiluista eroon. Laitteelle on kuitenkin käyttöä, eli voisi kokeilla jotain käärmeainetta, jos siitä ei ole haittaa. Laitteessa on märkä kytkin ja vaihteisto ja moottori ovat samaa öljytilaa.

Sellainen havainto tai ainakin tunne, että kaikkien autojen laatu on pudonnut. Jokin optimi perus perheautojen laadussa taidettiin saavuttaa joskus 2000-2009 väliin, automerkistä ja mallista riippuen.
...
Tämän aikakauden jälkeen tekniikka on muuttunut monimutkaisemmaksi, kaikki saastelaitteet moottoriin liittyen ja arat sähköherkut ovat lisääntyneet. Minimaalinen ruostesuojaus tehtaalla, koska ympäristömyrkyt. Kulutus on väännetty väkisin niin minimiin, että lämpöä ei riitä talvella. Pikkuturbo moottorit eivät kestä mitään, jakoketjuja pomppii joka toisella valmistajalla, vähintään. Minimaalisten sisäisten kitkahäviöiden johdosta männänrenkaat jumittaa ja öljyä palaa, öljyn lisäys joka kerta kun tankkaa.

Koska perusmallin perhetojon hinta ei ole kuitenkaan noussut samassa suhteessa kun varustelu tavaraa on lisätty, niin veikkaan että säästökohteita on löydetty vaikka tuolta laakeri osastolta.
Arvioin aika pitkälti samalla tavalla. Meidän taloudessa olevien ja olleiden autojen perusteella olen huomannut, että tuon 2000-2009 välin autoissa ei ole edes EGR:ää, jos on VVT. Nyt onkin siitä mukava tilanne, että kummassakaan autossamme ei ole EGR:ää. Se on niitä ensimmäisiä päästöihin perustuvia susilaitteita. Vaikka ei vikaantuisi, sotkee ja jopa tuhoaa imupuolen seetejä myöden. Totaalisen susi konsepti on, kun EGR:än toimintaan yhdistetään suorasuihkutus, jolloin imupuolella ei liiku mitään pesevää.
 
Öljyt tuli vaihdettua ja edellisessä autossa oli tottunut siihen että kun tilasi uuden propun niin mukana tuli tiiviste. Pöjänä en tietty tarkastanut ja uusi proppu tuli ilman tiivistettä joten käytin sitten vanhaa. Varmaan arvaatte mikä on lopputulos. Sen verran hitaasti kuitenkin näytti kostuvan että ehkä tuolla muutaman tonnin vois ajella ja vaihtaa sitten uusiks vähän lyhennetyllä välillä. :facepalm:
 
Tänään sain vihdoin vaihdettua Nissaniin taakse jarrukilven. Siitä tuli huomautus jo maaliskuussa katsastuksessa :whistling: Samalla tuli jarruihin laitettua vähän eloa kun on vinkunut koko ajan kun tuo minulla on ollut. Levy, palat ja satulan tiivisteet sekä sylinteri. Toinen puoli sitten myöhemmin, ei kymmenen aikaan enää nähnyt. Näppärä viisi tuntia tuohonkin meni. Mihin se aika oikein aina menee?!?
Suuremmin ei mikään vastustanut eli sinänsä ihan mukava remppa.
Tätä pulttia piti hetken ihmetellä että onko se pultti vai mikä :D
1633812899370.png

Lähti se sitten irti kun hitsasin siihen mutterin. Tilalle laitoin tavallisen M8 pultin.
Muutenkin näytti siltä ettei tätä hetkeen ole avattu.
1633813037573.png

Protip, jos teet syksyllä pihalla remonttia, haravoi lehdet ensin! Oli hieman haastavaa tuolta löytää kun tippui yksi käsijarrun osa tuonne maahan ja huomasin vasta myöhemmin.
 
Öljyt tuli vaihdettua ja edellisessä autossa oli tottunut siihen että kun tilasi uuden propun niin mukana tuli tiiviste. Pöjänä en tietty tarkastanut ja uusi proppu tuli ilman tiivistettä joten käytin sitten vanhaa. Varmaan arvaatte mikä on lopputulos. Sen verran hitaasti kuitenkin näytti kostuvan että ehkä tuolla muutaman tonnin vois ajella ja vaihtaa sitten uusiks vähän lyhennetyllä välillä. :facepalm:
Ööh, miksi proppu pitäisi vaihtaa? Tiiviste se yleensä vaihdetaan ja sitäkään minä en muista ostaa kuin äärimmäisen harvoin. Kyllä se yleensä muutaman kiristyskerran kestää. Ainakin tavallinen lattatiiviste.
 
Tänään sain vihdoin vaihdettua Nissaniin taakse jarrukilven. Siitä tuli huomautus jo maaliskuussa katsastuksessa :whistling: Samalla tuli jarruihin laitettua vähän eloa kun on vinkunut koko ajan kun tuo minulla on ollut. Levy, palat ja satulan tiivisteet sekä sylinteri. Toinen puoli sitten myöhemmin, ei kymmenen aikaan enää nähnyt. Näppärä viisi tuntia tuohonkin meni. Mihin se aika oikein aina menee?!?
Suuremmin ei mikään vastustanut eli sinänsä ihan mukava remppa.
Tätä pulttia piti hetken ihmetellä että onko se pultti vai mikä :D
1633812899370.png

Lähti se sitten irti kun hitsasin siihen mutterin. Tilalle laitoin tavallisen M8 pultin.
Muutenkin näytti siltä ettei tätä hetkeen ole avattu.
1633813037573.png

Protip, jos teet syksyllä pihalla remonttia, haravoi lehdet ensin! Oli hieman haastavaa tuolta löytää kun tippui yksi käsijarrun osa tuonne maahan ja huomasin vasta myöhemmin.

Kyllä niihin remppoihin vaan kummasti menee aikaa kun tekee kunnolla ja ilman nosturia. Tuollaisten pulttien kohdalla itse olen yleensä enimmät ruosteet vaan pyyhkäissyt pois ja sitten kokeilemaan milli & tuumakokojan vuorotellen mikä istuu. Suunnilleen sopiva sitten vasaralla hakaten paikalleen ja auki. Toki hitsaaminen on vaihtoehto jos hitsauskone löytyy korjauspaikalta.

Ööh, miksi proppu pitäisi vaihtaa? Tiiviste se yleensä vaihdetaan ja sitäkään minä en muista ostaa kuin äärimmäisen harvoin. Kyllä se yleensä muutaman kiristyskerran kestää. Ainakin tavallinen lattatiiviste.
Kyllä se tiiviste on osa proppua joissakin autoissa, älä kysy mikä neronleimaus tuo on ollut suunniteljalta.
 
Kyllä se tiiviste on osa proppua joissakin autoissa, älä kysy mikä neronleimaus tuo on ollut suunniteljalta.
Minkälainen rakenne se tämmöinen on? Eikö siihen voi laittaa vaan irtotiivisteen? Itse olen vaan hehkuttanut vanhan kuparitiivisteen. Uusinut sen aina "joskus" kun sattuu tippumaan öljykippoon eikä jaksa kaivella esiin.
 
Minkälainen rakenne se tämmöinen on? Eikö siihen voi laittaa vaan irtotiivisteen? Itse olen vaan hehkuttanut vanhan kuparitiivisteen. Uusinut sen aina "joskus" kun sattuu tippumaan öljykippoon eikä jaksa kaivella esiin.
Tällainen onkohan tuo nyt SEMS pultti nimeltään oli vanhassa Audissa. Eli tiiviste ei irtoa pultista. Hinta oli tietty kuparitiivisteeseen verrattuna kymmenkertainen mutta silti vain noin 1 € eli tuli aina vaihdettua.

READXT-10X-Oil-Drain-Sump-Plug-Screw-Bolt-For-Passat-B6-B7-Bora-Golf-6-mk6.jpg_Q90.jpg
 
Tällainen onkohan tuo nyt SEMS pultti nimeltään oli vanhassa Audissa. Eli tiiviste ei irtoa pultista. Hinta oli tietty kuparitiivisteeseen verrattuna kymmenkertainen mutta silti vain noin 1 € eli tuli aina vaihdettua.

READXT-10X-Oil-Drain-Sump-Plug-Screw-Bolt-For-Passat-B6-B7-Bora-Golf-6-mk6.jpg_Q90.jpg
Olis vaan hyvä tuossa olis joku mangeetti, että sais samalla sillä vähän metallihiluja pois öljypohjasta.
 
Onhan noissa autojen huollettavuuksissa eroja. Tuli tuosta jarruremontista mieleen, että kun vaihdettiin kaverin Kia:n takajarrulevyjä ja paloja, niin tukivarsi piti irrottaa, että pääsi käsiksi satulan pultteihin. Melkoisen typerää suunnittelua.
 
Onhan noissa autojen huollettavuuksissa eroja. Tuli tuosta jarruremontista mieleen, että kun vaihdettiin kaverin Kia:n takajarrulevyjä ja paloja, niin tukivarsi piti irrottaa, että pääsi käsiksi satulan pultteihin. Melkoisen typerää suunnittelua.
Siis irrottaa kokonaan vai ottaa pultti pois toisesta päästä?
 
Siis irrottaa kokonaan vai ottaa pultti pois toisesta päästä?
Joutuu irrottamaan pultin ja tukivarren että pääsee käsiksi satulankannattimen pulttiin.Itse satulan saa irti ilmankin joten ei tuon pultin irroitus ole iso vaiva kun takalevyjä ei kuitenkaan tarvitse uusia kuin kerran kaksi auton elinaikana.
Minusta on paljon hölmömpi suunittelumoka tuo vag öljypropun kiinteä tiiviste esim, vaimon Roomsteriin uusi tulppa maksaa marmorilla 4-5 € ja motonetissa 2€ kun taas pelkkä kuparitiiviste maksaa kymmeniä senttejä.
 
Joutuu irrottamaan pultin ja tukivarren että pääsee käsiksi satulankannattimen pulttiin.Itse satulan saa irti ilmankin joten ei tuon pultin irroitus ole iso vaiva kun takalevyjä ei kuitenkaan tarvitse uusia kuin kerran kaksi auton elinaikana.
Minusta on paljon hölmömpi suunittelumoka tuo vag öljypropun kiinteä tiiviste esim, vaimon Roomsteriin uusi tulppa maksaa marmorilla 4-5 € ja motonetissa 2€ kun taas pelkkä kuparitiiviste maksaa kymmeniä senttejä.

Tuohon volkkarin proppuun voi vaihtaa myös pelkän tiivisteen, jos se on muutamasta eurosta kiinni.
 
Tuohon volkkarin proppuun voi vaihtaa myös pelkän tiivisteen, jos se on muutamasta eurosta kiinni.
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?
 
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?

Katkaisemalla se vanha ja laittamalla sopivan kokoisen tiivisteen tilalle. Yksikään ei ole vuotanut tippaakaan.
 
En oo tainnut koskaan vaihtaa noita propun tiivisteitä jos ovat olleet metallisia..
 
Itsellä ollut tapana ostaa uusi tiiviste samalla kun ostaa öljyt/suodattimen. Kupariset tiivisteet littaantuu, joten en tiedä pitääkö ne useamman kerran käytettynä. Alumiiniset näyttäisivät pitävän muotonsa aika hyvin.
 
On nuo itsellä pitäneet sen n. viitisenkymmentä öljyn vaihtoa mitä on itse varmaan tullut tehtyä.

Toki tulee se aina tarkistettua ja jos yhtään tihkasis niin sitten vaihtaa. Toki ei siitä varmasti haittaa ole jos vaan muistaa ne tiivisteet ostaakkin
 
Itsellä ollut tapana ostaa uusi tiiviste samalla kun ostaa öljyt/suodattimen. Kupariset tiivisteet littaantuu, joten en tiedä pitääkö ne useamman kerran käytettynä. Alumiiniset näyttäisivät pitävän muotonsa aika hyvin.

Pitää jos sen lämmittää toholla ensin punahehkuun, antaa jäähtyä, putsaa hiilet ja pistää takaisin.

aina on pitänyt...
 
Ite oon omaan romuun vaihtanut joka kerta kuparitiivisteen. Audi kyseessä siis.
 
Pitää jos sen lämmittää toholla ensin punahehkuun, antaa jäähtyä, putsaa hiilet ja pistää takaisin.

aina on pitänyt...

Jos kyseessä on pitoauto, niin tilaa jonkun varaosatilauksen yhteydessä sen 10kpl suoraan hyllyyn (tai vaikka enemmän jos tulee useamman kerran vuoteen vaihdettua öljyt), niin voi aina heittää uuden tiivisteen. Usein ulkomailta tilattuna maksavat jotain ~10snt/kpl, joten ei paljon säästä tuolla hehkuttamisella ym.
 
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?
Ei haittaa, vaikka uuden prikan sisämitta on sama, kuin kierteen halkaisija. Hyvin on pitäny öljyt.
 
Termostaatin vaihto operaatio vähän eskaloitui kun molemmat kopan pultit katkes imusarjaan. Onneksi on koneen päällä niin pääs poraamaan.

On tuo poraus ja kierteiden kanssakin vääntäminen vaan melkosta turaamista, varsinkin kun joutuu poraamaan koko paskan m8--->m10... onneksi on materiaalivaraa sen verran. Kai...
 
Biltemasta saa edullisia kierteen korjaussarjoja koko kohtaisesti. vastaavia, kuin helicoil.
 
No vielä piti jatkaa tänään tuota Nissanin jarruremonttia. Sattuneesta syystä kun kello oli eilen rempan loputtua jo 9 illalla niin ei tullut lähdettyä koeajolle. Tänään sitten lähdin ajamaan niin kauhea kahina takaa! Eipä mitään, toisella autolla liikenteeseen. Nyt sitten katsoin että mikä siellä kahisee. Jarrukilven hitsaussaumat hankasivat jarrulevyyn! Ei ollut kuin parista millistä kiinni. Rälläkällä saumat tasaiseksi (naapurit varmasti kiittivät) niin ei kahise enää.
Tarinan opetus: Kun vaihdat jarrukilven halkaisemalla ja hitsaamalla, SIISTI SAUMAT! Ainakin sisäpuolelta :D
 
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt korjata autoa, mutta että voi sylettää Autoverkkokaupan asiakaspalvelun toiminta määräaikaishuollon jälkeen. Vaimolleni ei annettu maksetusta määräaikaishuollosta kuittia, kassalla oli joku harjoittelija. Vaimo tivasi tätä useasti, mutta joutui luovuttamaan huoltoneuvojan todella heikon palveluasenteen sekä vaimoni kiireen vuoksi.

Auto haettiin maanantaina aamusta ennen töiden alkamista. Maanantai iltapäivästä puhelinyhteys Autoverkkokaupan asiakaspalveluun ja kuittipyyntö sähköpostiin. Ei kuulu maanantaina, tiistaina eikä keskiviikkona. Torstaina eli eilen uusi yhteys ja uusi pyyntö sähköpostiin. Ei kuulu torstaina eikä tähän hetkeen menneessä ole viestiä tullut.

Nyt äskettäin lähti sitten vihainen sähköposti suoraan huoltopäällikölle.
Sen verran päivitystä tähän, että huoltopäällikkö hoiti lopulta homman mallikkaasti ja asiallisesti maaliin.
 
Volvo s60 '08 mittaristo lakkas toimimasta ja ruuduissa predator kieltä, kakkosauto taas muuten leima kunnossa mutta ruostetta pyörähelmakoteloissa takana ja helmassa... Eiköhän sitä jommalla kummalla kohta pääse liikkumaan, näköjään 300-400e käytetty mittaristo mutta joutuu kyllä käyttää juotto keikalla jos saisi pidettyä samat kilsat ym. Näissäkin hinta haarukka ollut aika raju kun täälläpäin harva mesta tekee sitä.
Oletko nähnyt tätä ilmoitusta? Autoelektroniikka ja automittariston korjaus, Kuopio
 
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.

Hommaa vuotava korkeapaineletku ohjaustehostimessa niin vaihtuu ihan itsekseen ne öljyt kokonaan uusiin :cigarbeye:
 
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
 
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.

varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?

itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.
 
varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?

itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.

Aika tiukassa on kokonaiset virranjakajatkaan ( denso 33100-57B1 ) . Tai siten hinta on jotain aivan älytöntä ( 250eur tms.). Plan B voisi olla anturin tekeminen uudelleen, ei kai toi ole muuta kuin sopivan kokoinen kela.
 
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.

Tämäkin nyt on osaan nähden hinnaltaan niin kova, etten välttämättä suosittelisi tarttumaan, mutta saat ainakin uuden osanumeron hakujasi varten. (33140-60B50-000)
 
Eikö löydy ihan suomesta jostain purkuautosta tjms, ostoilmoitusta vain tai selaamaan nettivaraosaa. On noita senverran paljon kuitenkin pihanperille ruostevammaisena jäänyt että luulisi löytyvän.
 
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia :D
 
Tulipa omituinen ongelma vastaan kun vaihdoin nyt toiselle puolelle jarrulevyä. Uusi levy ei mennyt paikalleen! Ainakin viisi milliä jäi irti navasta ja mitään en löytänyt miksi ei mennyt paikalleen. Kokeilin ilman käsijarrukenkiäkin ja levyä toisin päin niin ei vaan mene. Isonsin jo levystä aavistuksen keskireikää ja pultin reikiä vaan ei nekään auttaneet. Onneksi vanha levy oli suunnilleen kunnossa niin laitoin sen paikalleen. On siinä uudet käsijarrukengät, jarrupalat ja satula huollettu. Huolto olikin jo kovasti tarpeen, satulan sisältä oli ruostevelliä.
Satulan pidikkeen pultitkin oli niin ihanan ruosteessa että piti toholla lämmittää ja siltikään toinen ei auennut +700 nm pulttipyssyllä. Jatkovarrella kuitenkin aukesi.
Taas tunnin hommaan meni neljä tuntia :D

Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
 
Vaihdoitko toiselle puolelle jo aiemmin vai miksi vaihtaa vain toiselle puolelle levy? Oliko joku ihan tuntematon merkin levy? Jos nyt veikata pitäisi niin ei ollut ko. autoon tarkoitettu levy kun ei sopinut. Juuri jumissa olevien pulttien takia itse hankin Hazetin 1700Nm mopon. Yleensä kaikki aukeaa tuolla henkilöautosta.
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.
 
Joo, vasemmalle puolelle vaihdoin aiemmin eikä siinä ollut mitään erikoista. Oikeat levyt ovat ja Zimmermann valmistaja eli laatukamaa. Pitää joskus ottaa uudestaan auki ja ihmetellä lisää, ei työpäivän jälkeen enempää ehtinyt kun piti saada auto nippuun.

Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
 
Puhdistithan ruosteet navasta neekerintukalla tms? Voi joskus olla niin paljon ruostetta ettei saa uutta levyä paikalleen ennen puhdistusta.
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.
 
Juu toki, ensin teräsharjalla porakoneella ja dremel kloonilla vielä kirkkaalle pinnalle kun se ei auttanut. Sitten jyrsin vielä levyn keskiötä hitusen isommaksi mutta ei sekään auttanut.
Ei noin ole aiemmin käynyt että ihan reilusti jää kantamaan.

Sitten on kyllä ihmeellistä, jos toiselle puolelle meni samanlainen levy aiemmin ilman ongelmia. Jos ei levyssä olut valuvirhettä, niin ettei autoon olisi joskus vaihdettu jompaa kumpaa napaa? Selittäisi miksi toiselle puolelle levy meni ja toiselle nyt ei. Vääriä osia on itselle kyllä tullut, muttei koskaan tuollaista, että toiselle puolelle menisi levy ja toiselle ei.
 
Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
 
Levyssä on kyllä kaikki autoon koskevat pinnat koneistettu, eli ei sen jälkeen valuvirheet tunnu. Ennen kuin enemmän arpoo, pitäisi tietää, mistä levy kantaa.
Sitä minä yritinkin etsiä varmaan puoli tuntia mutta kun pimeä alkoi tulemaan niin laitoin auton nippuun. Kun levyä mallasin väärin päin niin ei silloinkaan mennyt napaa vasten niin ei kai siinä voi olla mikään muu kuin keskireikä liian pieni, soikea tai ei ole keskellä tai sitten renkaan pulttien reiät liian pienet. Melko epätodennäköistä sekin on?!?
Tässä vielä huono video missä ongelma näkyy:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 529
Viestejä
4 659 959
Jäsenet
76 452
Uusin jäsen
Poraaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom