Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Huono liitos/hapettunut johto tms., niin tippuu jännite juuri sen verran ettei vajaalla akulla käynnisty. Mittaisin paljonko jännitehäviötä on. Vanhoissa autoissa tuppaa usein olemaan jännitehäviötä. Kun mittaa akun navoista ei näe jännitehäviötä niin luulee kaiken olevan sen suhteen kunnossa.
Tässä miten testata jännite häviöt:


Tuolla kanavalla on muutenkin loistavia videoita miten diagnisoida autosähkö vikoja.
 
Tässä miten testata jännite häviöt:


Tuolla kanavalla on muutenkin loistavia videoita miten diagnisoida & korjata vikoja.


Korjasin, tuolla kanavalla on todella paljon videoita miten diagnosoida vähän nyt kaikkia mahdollisia vikoja autossa ja miten ne korjataan. Varmaan youtuben paras kanava aiheesta.
 
Äh, airbaggien kuljetusväline volvo V70 -07 on rikkonut toisen takapään Nivomat iskarinsa. Nämähän maksavat kamalasti! Pitää varmaan jaksottaa vaihdot useammalle kuukaudelle että luottotiedot säilyvät. Köyhälle kaikki on niin vaikeaa :poop:
No ei kai ne nyt kovin montaa sataa maksa?
 
Voisko noista rahoituspuolen asioista keskustella vaikka räbän puolella tai jossain muussa offtopic ketjussa, kiitos,
 
On kyllä Toyotankin laatu tippunut! 160tkm ajettuun Aurikseen joutui vaihtamaan takapyörän laakerin.

Hiljattain oli sama homma 130tkm ajetussa Yariksessa. Olihan se aikamoinen pettymys, kun tuli ilmi ihan viime metreillä ennen auton myyntiä katsastuksessa.
 
Sellainen havainto tai ainakin tunne, että kaikkien autojen laatu on pudonnut. Jokin optimi perus perheautojen laadussa taidettiin saavuttaa joskus 2000-2009 väliin, automerkistä ja mallista riippuen.

Tuon ikäiset autot eivät ruostuneet (pl. Mazda ja Mersu), tekniikka oli perusvarmaa ja tunnettua ilman suurempia virityksiä suurimmassa osassa perusautoja.

Tämän aikakauden jälkeen tekniikka on muuttunut monimutkaisemmaksi, kaikki saastelaitteet moottoriin liittyen ja arat sähköherkut ovat lisääntyneet. Minimaalinen ruostesuojaus tehtaalla, koska ympäristömyrkyt. Kulutus on väännetty väkisin niin minimiin, että lämpöä ei riitä talvella. Pikkuturbo moottorit eivät kestä mitään, jakoketjuja pomppii joka toisella valmistajalla, vähintään. Minimaalisten sisäisten kitkahäviöiden johdosta männänrenkaat jumittaa ja öljyä palaa, öljyn lisäys joka kerta kun tankkaa.

Koska perusmallin perhetojon hinta ei ole kuitenkaan noussut samassa suhteessa kun varustelu tavaraa on lisätty, niin veikkaan että säästökohteita on löydetty vaikka tuolta laakeri osastolta.
 
Hiljattain oli sama homma 130tkm ajetussa Yariksessa. Olihan se aikamoinen pettymys, kun tuli ilmi ihan viime metreillä ennen auton myyntiä katsastuksessa.
Nuo taitaa mennä sattuman piikkiin,jokaisella automerkillä sattuu huonoja sekaan.Ratkaisevaa on se kuinka paljon niitä sattuu.Ja tietenkin silläkin on merkitystä paljonko laakeri ja vaihto maksaa,jos on halpa ja helppo vaihtaa niin ei niin paljoa harmita.Meni vaimon entisessä Kiassakin etulaakeri vaihtoon (takuuseen)jossain 60-70 tkm kohdalla,mutta omaan (180 tkm)ei ole vielä tarvinnut vaihtaa ,enkä ole kuullut että noita muutenkaan olisi mennyt.Nykyisellä Skodalla vaimo on ajanut yli 300 tkm samoilla laakereilla.
 
Hiljattain oli sama homma 130tkm ajetussa Yariksessa. Olihan se aikamoinen pettymys, kun tuli ilmi ihan viime metreillä ennen auton myyntiä katsastuksessa.

Toisinpäin sama homma. Ostin auton jota koeajoin ainoastaan liikkeen pihassa. Kotimatkalla sitten kovemmassa vauhdissa aivan järkyttävä jollotus. Myyjäliike maksoi asiallisesti laakerin vaihdon, vaikka pelkkä osa maksoi reilun 400€.
 
Mönkijäremontista kyse, mutta ketjussa pyörii minua kokeneempia. Mitä voisi laittaa tiivistepaperiin, jotta ei tarttuisi tiivistyspintoihin ja hajoaisi avatessa? Kyseinen tiiviste pitää lähinnä vettä ja likaa ulkona variaattorin kotelosta. Entä onko kokemusta öljyvuodon paikkausaineista? Moottori hikoilee öljyä ainakin vetoakseleiden juurista, venttiilikopan alta, kannen alta ja lohkojen välistä, eli koko moottori pitäisi viedä romikselle, jos haluaisi kaikista hikoiluista eroon. Laitteelle on kuitenkin käyttöä, eli voisi kokeilla jotain käärmeainetta, jos siitä ei ole haittaa. Laitteessa on märkä kytkin ja vaihteisto ja moottori ovat samaa öljytilaa.

Sellainen havainto tai ainakin tunne, että kaikkien autojen laatu on pudonnut. Jokin optimi perus perheautojen laadussa taidettiin saavuttaa joskus 2000-2009 väliin, automerkistä ja mallista riippuen.
...
Tämän aikakauden jälkeen tekniikka on muuttunut monimutkaisemmaksi, kaikki saastelaitteet moottoriin liittyen ja arat sähköherkut ovat lisääntyneet. Minimaalinen ruostesuojaus tehtaalla, koska ympäristömyrkyt. Kulutus on väännetty väkisin niin minimiin, että lämpöä ei riitä talvella. Pikkuturbo moottorit eivät kestä mitään, jakoketjuja pomppii joka toisella valmistajalla, vähintään. Minimaalisten sisäisten kitkahäviöiden johdosta männänrenkaat jumittaa ja öljyä palaa, öljyn lisäys joka kerta kun tankkaa.

Koska perusmallin perhetojon hinta ei ole kuitenkaan noussut samassa suhteessa kun varustelu tavaraa on lisätty, niin veikkaan että säästökohteita on löydetty vaikka tuolta laakeri osastolta.
Arvioin aika pitkälti samalla tavalla. Meidän taloudessa olevien ja olleiden autojen perusteella olen huomannut, että tuon 2000-2009 välin autoissa ei ole edes EGR:ää, jos on VVT. Nyt onkin siitä mukava tilanne, että kummassakaan autossamme ei ole EGR:ää. Se on niitä ensimmäisiä päästöihin perustuvia susilaitteita. Vaikka ei vikaantuisi, sotkee ja jopa tuhoaa imupuolen seetejä myöden. Totaalisen susi konsepti on, kun EGR:än toimintaan yhdistetään suorasuihkutus, jolloin imupuolella ei liiku mitään pesevää.
 
Öljyt tuli vaihdettua ja edellisessä autossa oli tottunut siihen että kun tilasi uuden propun niin mukana tuli tiiviste. Pöjänä en tietty tarkastanut ja uusi proppu tuli ilman tiivistettä joten käytin sitten vanhaa. Varmaan arvaatte mikä on lopputulos. Sen verran hitaasti kuitenkin näytti kostuvan että ehkä tuolla muutaman tonnin vois ajella ja vaihtaa sitten uusiks vähän lyhennetyllä välillä. :facepalm:
 
Tänään sain vihdoin vaihdettua Nissaniin taakse jarrukilven. Siitä tuli huomautus jo maaliskuussa katsastuksessa :whistling: Samalla tuli jarruihin laitettua vähän eloa kun on vinkunut koko ajan kun tuo minulla on ollut. Levy, palat ja satulan tiivisteet sekä sylinteri. Toinen puoli sitten myöhemmin, ei kymmenen aikaan enää nähnyt. Näppärä viisi tuntia tuohonkin meni. Mihin se aika oikein aina menee?!?
Suuremmin ei mikään vastustanut eli sinänsä ihan mukava remppa.
Tätä pulttia piti hetken ihmetellä että onko se pultti vai mikä :D
1633812899370.png

Lähti se sitten irti kun hitsasin siihen mutterin. Tilalle laitoin tavallisen M8 pultin.
Muutenkin näytti siltä ettei tätä hetkeen ole avattu.
1633813037573.png

Protip, jos teet syksyllä pihalla remonttia, haravoi lehdet ensin! Oli hieman haastavaa tuolta löytää kun tippui yksi käsijarrun osa tuonne maahan ja huomasin vasta myöhemmin.
 
Öljyt tuli vaihdettua ja edellisessä autossa oli tottunut siihen että kun tilasi uuden propun niin mukana tuli tiiviste. Pöjänä en tietty tarkastanut ja uusi proppu tuli ilman tiivistettä joten käytin sitten vanhaa. Varmaan arvaatte mikä on lopputulos. Sen verran hitaasti kuitenkin näytti kostuvan että ehkä tuolla muutaman tonnin vois ajella ja vaihtaa sitten uusiks vähän lyhennetyllä välillä. :facepalm:
Ööh, miksi proppu pitäisi vaihtaa? Tiiviste se yleensä vaihdetaan ja sitäkään minä en muista ostaa kuin äärimmäisen harvoin. Kyllä se yleensä muutaman kiristyskerran kestää. Ainakin tavallinen lattatiiviste.
 
Tänään sain vihdoin vaihdettua Nissaniin taakse jarrukilven. Siitä tuli huomautus jo maaliskuussa katsastuksessa :whistling: Samalla tuli jarruihin laitettua vähän eloa kun on vinkunut koko ajan kun tuo minulla on ollut. Levy, palat ja satulan tiivisteet sekä sylinteri. Toinen puoli sitten myöhemmin, ei kymmenen aikaan enää nähnyt. Näppärä viisi tuntia tuohonkin meni. Mihin se aika oikein aina menee?!?
Suuremmin ei mikään vastustanut eli sinänsä ihan mukava remppa.
Tätä pulttia piti hetken ihmetellä että onko se pultti vai mikä :D
1633812899370.png

Lähti se sitten irti kun hitsasin siihen mutterin. Tilalle laitoin tavallisen M8 pultin.
Muutenkin näytti siltä ettei tätä hetkeen ole avattu.
1633813037573.png

Protip, jos teet syksyllä pihalla remonttia, haravoi lehdet ensin! Oli hieman haastavaa tuolta löytää kun tippui yksi käsijarrun osa tuonne maahan ja huomasin vasta myöhemmin.

Kyllä niihin remppoihin vaan kummasti menee aikaa kun tekee kunnolla ja ilman nosturia. Tuollaisten pulttien kohdalla itse olen yleensä enimmät ruosteet vaan pyyhkäissyt pois ja sitten kokeilemaan milli & tuumakokojan vuorotellen mikä istuu. Suunnilleen sopiva sitten vasaralla hakaten paikalleen ja auki. Toki hitsaaminen on vaihtoehto jos hitsauskone löytyy korjauspaikalta.

Ööh, miksi proppu pitäisi vaihtaa? Tiiviste se yleensä vaihdetaan ja sitäkään minä en muista ostaa kuin äärimmäisen harvoin. Kyllä se yleensä muutaman kiristyskerran kestää. Ainakin tavallinen lattatiiviste.
Kyllä se tiiviste on osa proppua joissakin autoissa, älä kysy mikä neronleimaus tuo on ollut suunniteljalta.
 
Kyllä se tiiviste on osa proppua joissakin autoissa, älä kysy mikä neronleimaus tuo on ollut suunniteljalta.
Minkälainen rakenne se tämmöinen on? Eikö siihen voi laittaa vaan irtotiivisteen? Itse olen vaan hehkuttanut vanhan kuparitiivisteen. Uusinut sen aina "joskus" kun sattuu tippumaan öljykippoon eikä jaksa kaivella esiin.
 
Minkälainen rakenne se tämmöinen on? Eikö siihen voi laittaa vaan irtotiivisteen? Itse olen vaan hehkuttanut vanhan kuparitiivisteen. Uusinut sen aina "joskus" kun sattuu tippumaan öljykippoon eikä jaksa kaivella esiin.
Tällainen onkohan tuo nyt SEMS pultti nimeltään oli vanhassa Audissa. Eli tiiviste ei irtoa pultista. Hinta oli tietty kuparitiivisteeseen verrattuna kymmenkertainen mutta silti vain noin 1 € eli tuli aina vaihdettua.

READXT-10X-Oil-Drain-Sump-Plug-Screw-Bolt-For-Passat-B6-B7-Bora-Golf-6-mk6.jpg_Q90.jpg
 
Tällainen onkohan tuo nyt SEMS pultti nimeltään oli vanhassa Audissa. Eli tiiviste ei irtoa pultista. Hinta oli tietty kuparitiivisteeseen verrattuna kymmenkertainen mutta silti vain noin 1 € eli tuli aina vaihdettua.

READXT-10X-Oil-Drain-Sump-Plug-Screw-Bolt-For-Passat-B6-B7-Bora-Golf-6-mk6.jpg_Q90.jpg
Olis vaan hyvä tuossa olis joku mangeetti, että sais samalla sillä vähän metallihiluja pois öljypohjasta.
 
Onhan noissa autojen huollettavuuksissa eroja. Tuli tuosta jarruremontista mieleen, että kun vaihdettiin kaverin Kia:n takajarrulevyjä ja paloja, niin tukivarsi piti irrottaa, että pääsi käsiksi satulan pultteihin. Melkoisen typerää suunnittelua.
 
Onhan noissa autojen huollettavuuksissa eroja. Tuli tuosta jarruremontista mieleen, että kun vaihdettiin kaverin Kia:n takajarrulevyjä ja paloja, niin tukivarsi piti irrottaa, että pääsi käsiksi satulan pultteihin. Melkoisen typerää suunnittelua.
Siis irrottaa kokonaan vai ottaa pultti pois toisesta päästä?
 
Siis irrottaa kokonaan vai ottaa pultti pois toisesta päästä?
Joutuu irrottamaan pultin ja tukivarren että pääsee käsiksi satulankannattimen pulttiin.Itse satulan saa irti ilmankin joten ei tuon pultin irroitus ole iso vaiva kun takalevyjä ei kuitenkaan tarvitse uusia kuin kerran kaksi auton elinaikana.
Minusta on paljon hölmömpi suunittelumoka tuo vag öljypropun kiinteä tiiviste esim, vaimon Roomsteriin uusi tulppa maksaa marmorilla 4-5 € ja motonetissa 2€ kun taas pelkkä kuparitiiviste maksaa kymmeniä senttejä.
 
Joutuu irrottamaan pultin ja tukivarren että pääsee käsiksi satulankannattimen pulttiin.Itse satulan saa irti ilmankin joten ei tuon pultin irroitus ole iso vaiva kun takalevyjä ei kuitenkaan tarvitse uusia kuin kerran kaksi auton elinaikana.
Minusta on paljon hölmömpi suunittelumoka tuo vag öljypropun kiinteä tiiviste esim, vaimon Roomsteriin uusi tulppa maksaa marmorilla 4-5 € ja motonetissa 2€ kun taas pelkkä kuparitiiviste maksaa kymmeniä senttejä.

Tuohon volkkarin proppuun voi vaihtaa myös pelkän tiivisteen, jos se on muutamasta eurosta kiinni.
 
Tuohon volkkarin proppuun voi vaihtaa myös pelkän tiivisteen, jos se on muutamasta eurosta kiinni.
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?
 
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?

Katkaisemalla se vanha ja laittamalla sopivan kokoisen tiivisteen tilalle. Yksikään ei ole vuotanut tippaakaan.
 
En oo tainnut koskaan vaihtaa noita propun tiivisteitä jos ovat olleet metallisia..
 
Itsellä ollut tapana ostaa uusi tiiviste samalla kun ostaa öljyt/suodattimen. Kupariset tiivisteet littaantuu, joten en tiedä pitääkö ne useamman kerran käytettynä. Alumiiniset näyttäisivät pitävän muotonsa aika hyvin.
 
On nuo itsellä pitäneet sen n. viitisenkymmentä öljyn vaihtoa mitä on itse varmaan tullut tehtyä.

Toki tulee se aina tarkistettua ja jos yhtään tihkasis niin sitten vaihtaa. Toki ei siitä varmasti haittaa ole jos vaan muistaa ne tiivisteet ostaakkin
 
Itsellä ollut tapana ostaa uusi tiiviste samalla kun ostaa öljyt/suodattimen. Kupariset tiivisteet littaantuu, joten en tiedä pitääkö ne useamman kerran käytettynä. Alumiiniset näyttäisivät pitävän muotonsa aika hyvin.

Pitää jos sen lämmittää toholla ensin punahehkuun, antaa jäähtyä, putsaa hiilet ja pistää takaisin.

aina on pitänyt...
 
Ite oon omaan romuun vaihtanut joka kerta kuparitiivisteen. Audi kyseessä siis.
 
Pitää jos sen lämmittää toholla ensin punahehkuun, antaa jäähtyä, putsaa hiilet ja pistää takaisin.

aina on pitänyt...

Jos kyseessä on pitoauto, niin tilaa jonkun varaosatilauksen yhteydessä sen 10kpl suoraan hyllyyn (tai vaikka enemmän jos tulee useamman kerran vuoteen vaihdettua öljyt), niin voi aina heittää uuden tiivisteen. Usein ulkomailta tilattuna maksavat jotain ~10snt/kpl, joten ei paljon säästä tuolla hehkuttamisella ym.
 
Ole hyvä ja kerro miten se tapahtuu kun vanha ei irtoa kuin katkaisemalla,mitenkä saat uuden tilalle kun kierteen halkaisia on useamman millin isompi kuin prikan sisämitta ?
Ei haittaa, vaikka uuden prikan sisämitta on sama, kuin kierteen halkaisija. Hyvin on pitäny öljyt.
 
Termostaatin vaihto operaatio vähän eskaloitui kun molemmat kopan pultit katkes imusarjaan. Onneksi on koneen päällä niin pääs poraamaan.

On tuo poraus ja kierteiden kanssakin vääntäminen vaan melkosta turaamista, varsinkin kun joutuu poraamaan koko paskan m8--->m10... onneksi on materiaalivaraa sen verran. Kai...
 
Biltemasta saa edullisia kierteen korjaussarjoja koko kohtaisesti. vastaavia, kuin helicoil.
 
No vielä piti jatkaa tänään tuota Nissanin jarruremonttia. Sattuneesta syystä kun kello oli eilen rempan loputtua jo 9 illalla niin ei tullut lähdettyä koeajolle. Tänään sitten lähdin ajamaan niin kauhea kahina takaa! Eipä mitään, toisella autolla liikenteeseen. Nyt sitten katsoin että mikä siellä kahisee. Jarrukilven hitsaussaumat hankasivat jarrulevyyn! Ei ollut kuin parista millistä kiinni. Rälläkällä saumat tasaiseksi (naapurit varmasti kiittivät) niin ei kahise enää.
Tarinan opetus: Kun vaihdat jarrukilven halkaisemalla ja hitsaamalla, SIISTI SAUMAT! Ainakin sisäpuolelta :D
 
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt korjata autoa, mutta että voi sylettää Autoverkkokaupan asiakaspalvelun toiminta määräaikaishuollon jälkeen. Vaimolleni ei annettu maksetusta määräaikaishuollosta kuittia, kassalla oli joku harjoittelija. Vaimo tivasi tätä useasti, mutta joutui luovuttamaan huoltoneuvojan todella heikon palveluasenteen sekä vaimoni kiireen vuoksi.

Auto haettiin maanantaina aamusta ennen töiden alkamista. Maanantai iltapäivästä puhelinyhteys Autoverkkokaupan asiakaspalveluun ja kuittipyyntö sähköpostiin. Ei kuulu maanantaina, tiistaina eikä keskiviikkona. Torstaina eli eilen uusi yhteys ja uusi pyyntö sähköpostiin. Ei kuulu torstaina eikä tähän hetkeen menneessä ole viestiä tullut.

Nyt äskettäin lähti sitten vihainen sähköposti suoraan huoltopäällikölle.
Sen verran päivitystä tähän, että huoltopäällikkö hoiti lopulta homman mallikkaasti ja asiallisesti maaliin.
 
Volvo s60 '08 mittaristo lakkas toimimasta ja ruuduissa predator kieltä, kakkosauto taas muuten leima kunnossa mutta ruostetta pyörähelmakoteloissa takana ja helmassa... Eiköhän sitä jommalla kummalla kohta pääse liikkumaan, näköjään 300-400e käytetty mittaristo mutta joutuu kyllä käyttää juotto keikalla jos saisi pidettyä samat kilsat ym. Näissäkin hinta haarukka ollut aika raju kun täälläpäin harva mesta tekee sitä.
Oletko nähnyt tätä ilmoitusta? Autoelektroniikka ja automittariston korjaus, Kuopio
 
Tuli hommattua tuo lidlin 14€ öljypumppu, testiautona 2005 vuoden astra H, kone kuumaksi, letkut kiinni pumppuun ja imuputki öljytikun reiästä sisään, n. 10min tais mennä kun kun öljyt oli imastu, manuaalissa sanottiin että imee minuutissa 2dl, mutta tää on varmaan mitattu kylmillä öljyillä, sen verran ripeesti oli melkein 4l öljyä imastu koneesta, tämän jälkeen proppu auki ja ei pisaraakaan öljyä valunu ulos, mitä nyt on lukenut niin on aika paljon autosta riippuvainen kuinka hyvin öljyt saa näillä pumpuilla imettyä, astrassa ainakin toimii niin hyvin ettei proppua tartte jatkossa avata. Eilen tuli myös käytettyä pumppua ohjaustehostimen öljyjen imemiseen audista, renkaat äärilaitaan ja säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle, renkaat toiseen äärilaitaan ja taas öljyt ulos ja uutta tilalle jne. litran purkki tuli vaihdettua öljyjä ja kyllä kirkastu, vanhat öljyt oli tumman ruskeat, vähän kyllä jäi vielä vaaleen rusehtava väri et vaatis vielä toisenki purkin laittamista että olis täydellinen. Voin kyllä suositella tota lidlin pumppua, 14€ ja 3 vuoden takuu päälle niin onhan tässä hinta/laatu kohdallaan.

Hommaa vuotava korkeapaineletku ohjaustehostimessa niin vaihtuu ihan itsekseen ne öljyt kokonaan uusiin :cigarbeye:
 
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.
 
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.

varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?

itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.
 
varmaan helpompi löytää koko virranjakaja?

itelläkin yhestä vanhasta autosta meni toi hall-anturi. no uus anturi erikseen halvimmillaan n. 80€, kun koko virranjakajan sai 40€:llä ja nopeammalla toimituksella.

Aika tiukassa on kokonaiset virranjakajatkaan ( denso 33100-57B1 ) . Tai siten hinta on jotain aivan älytöntä ( 250eur tms.). Plan B voisi olla anturin tekeminen uudelleen, ei kai toi ole muuta kuin sopivan kokoinen kela.
 
Löytyisiköhän jostain euroopan sisältä kuvan osa?
lx755.jpg

1993 Suzuki Vitaran ( G16B ) virranjakajan sisältä on poksahtanut hall- anturi joka toimii kampiakselin asentotunnistimena. Pirullinen osa löydettäväksi. Osanumeroita on ainakin 3314060B50 , 96061550 , LX755 ja Duralast/Wells DR168, ei vaan löydy mistään.

Tämäkin nyt on osaan nähden hinnaltaan niin kova, etten välttämättä suosittelisi tarttumaan, mutta saat ainakin uuden osanumeron hakujasi varten. (33140-60B50-000)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 417
Viestejä
4 507 107
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom