- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 892
Potilaana olisi emännän Volvo v50 vm.2011 2.0 vapari bensa. Ostettiin liikkeestä elokuun lopulla ja kävi silloin heidän piikkiin 100tkm huollossa jossa vaihdettiin öljyt, suodatin, tulpat ja ilmanputsari.
Noin 3 viikkoa sitten 103tkm mittarissa päätin tarkistaa öljyt niin tikku aivan kuiva eikä valo ollut edes syttynyt mittaristossa.
Lisättiin 1l öljyä ja matka jatkui.
Eilen tarkistin uudestaan ja taas tikku kuivana eikä ole edes 1000km ajettu joten lisäsin taas 1l öljyä. Tuli tutkittua asiaa ja moni syyttää PCV venttiiliä joten otin öljyn täyttökorkin irti auton käydessä ja työntää jumalattomasti painetta täyttöaukon kautta. Ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä käydessä.
Onko kenelläkään ollut samantapaisia ongelmia tuon 2l motin kanssa jota ilmeisesti volvo, ford ja mazda käytti?
Ja eikös tämän pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin kun ostosta on n. 3kk.
Duratec ja öljyrenkaat jumissa huonon huollon ja väärän öljyn takia. Hyvä moottori muuten mutta tyhmät ihmiset ei huollata oikein...
Voit koittaa moottorin huuhtelulla elvyttää niitä, mutta jos öljynkulutus on tuota luokkaa niin en usko että tokenee enää...
ja ennen kuin joku tulee vinkumaan että kaikki tekee tuota niin ei tee, omalla oli asettu 300tkm kun lähti kiertoon ja se ei syönnyt yhtään öljyä.