- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 268
Sanokaas mistä tää johtuu
Ongelma: polttoainepaine tippuu ~n. 0.4-0.6 bar alemmas välillä.
autossa on boschin polttoainesäädin kiskon päädyssä
Eli aika yleinen systeemi, tankilta päin työnnetään bensaa, ja tämä sitten laskee sen verran takaisin paluulinjaapitkin että bensakiskossa pysyy oikea paine.
Säätimestä on letku imusarjaan, eli se säätyy imusarjan paineen mukaan ts ali/ylipaineen mukaan, niinkuin kuuluukin. kaasuläppä kiinni=paine tippuu ja ahtopaineilla = paine nousee. "peruspaine" pysyy kohdallaan 3 barissa silloin kun vika ei ole päällä.
Kokeiltuu vaihtaa säädin pari kertaa, vika ei häviä.
Kun vika ilmenee (täysin satunnaisesti. ehkä useammin kun auto on ajettu lämpimäksi tai ajettu pitkä matka, voi olla myös täysin satunnaistakin). niin paine tippuu koko säätöalueella selvästi alemmas ja välillä myös vaihtelee hieman.
Mittari on paikkansa pitävä, eli vika ei ole mittarissa koska myös auto menee selvästi laihalla kun vika on päällä.
on tullu veikkauksia tankin huohotuksesta. No ainakaan tankkiin ei muodostu liikaa painetta, se on testattu. Polttoainepumppu on lähes uusi.
Polttoainelinjat (myös uusi suodatin) on uusittu. Tulopuoli 8mm ja paluupuolta en nyt äkkiseltään muista, ehkä 6-7mm. Kaikki liitokset ja mutkat tehty uusiksi ja mahdollisimman "jouhevasti" ettei virtaus kärsi.
Lisätietona bensakisko pitää tämmöistä ääntä kun pumppu on käynnissä. En tiedä liittyykö vikaan mutta sama ääni kuului myös toisella bensakiskolla + suuttimilla , mutta samanmallisella säätimellä.
On arvailtu että vika olisi pumpussa. MUTTA kun alipaineletkun ottaa irti, vika tuntuu häviävän ja paineet pysyy 0.1 bar sisällä eli ei enää vaihtele.
Ongelma: polttoainepaine tippuu ~n. 0.4-0.6 bar alemmas välillä.
autossa on boschin polttoainesäädin kiskon päädyssä
Eli aika yleinen systeemi, tankilta päin työnnetään bensaa, ja tämä sitten laskee sen verran takaisin paluulinjaapitkin että bensakiskossa pysyy oikea paine.
Säätimestä on letku imusarjaan, eli se säätyy imusarjan paineen mukaan ts ali/ylipaineen mukaan, niinkuin kuuluukin. kaasuläppä kiinni=paine tippuu ja ahtopaineilla = paine nousee. "peruspaine" pysyy kohdallaan 3 barissa silloin kun vika ei ole päällä.
Kokeiltuu vaihtaa säädin pari kertaa, vika ei häviä.
Kun vika ilmenee (täysin satunnaisesti. ehkä useammin kun auto on ajettu lämpimäksi tai ajettu pitkä matka, voi olla myös täysin satunnaistakin). niin paine tippuu koko säätöalueella selvästi alemmas ja välillä myös vaihtelee hieman.
Mittari on paikkansa pitävä, eli vika ei ole mittarissa koska myös auto menee selvästi laihalla kun vika on päällä.
on tullu veikkauksia tankin huohotuksesta. No ainakaan tankkiin ei muodostu liikaa painetta, se on testattu. Polttoainepumppu on lähes uusi.
Polttoainelinjat (myös uusi suodatin) on uusittu. Tulopuoli 8mm ja paluupuolta en nyt äkkiseltään muista, ehkä 6-7mm. Kaikki liitokset ja mutkat tehty uusiksi ja mahdollisimman "jouhevasti" ettei virtaus kärsi.
Lisätietona bensakisko pitää tämmöistä ääntä kun pumppu on käynnissä. En tiedä liittyykö vikaan mutta sama ääni kuului myös toisella bensakiskolla + suuttimilla , mutta samanmallisella säätimellä.
On arvailtu että vika olisi pumpussa. MUTTA kun alipaineletkun ottaa irti, vika tuntuu häviävän ja paineet pysyy 0.1 bar sisällä eli ei enää vaihtele.