- Liittynyt
- 03.01.2018
- Viestejä
- 584
Liuskat vesivaneria pyörien alle ja fairia liukasteeksi, liukuu todella helposti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voiko mennä noin helposti![]()
Onko kokemusta saada henkilöautoa trailerille, kun eturenkaat ei pyöri millään vaan ovat lukossa? Akseli on lukittunut, joten voiko renkaiden paikalle laittaa jotkut ”pyörivät kiekot” tai sitten renkaiden alle jotkun rullasysteemit?
Auto (Mazda 6, 2009) täristää oudosti. Tärinä on pahempaa pienissä vauhdeissa, ja tosiaan tuntuu siltä että tärinän taajuus on suoraan renkaiden pyörimistaajuus, mikä saa epäilemään että vika liittyisi renkaisiin.
Kävin myös läheisellä autokorjaamolla kysymässä, koska ehtisivät autoani katsomaan, sanoivat, että todennäköisesti renkaan runkovaurio, voivat tarkastaa huomenna, mutta heillä ei ole renkaita, eivät voi tehdä siellä mitään.
Ratin kääntäminen ei vaikuta tärinään, mikä vähentää todennäköisyyttä että vika liittyisi niveliin.
Tarkastin, että renkaiden pultit on kunnolla kiinni.
Renkaina on vanhat kitkarenkaat joita en jaksanut vaihtaa kesäksi pois vaan suunnitelma oli ajaa ne loppuun kesän aikana ja ostaa syksyllä samoille vanteille uudet nastalliset talvirenkaat. Ja jos korjaus olisi kokonaan uusi rengas, ei nappaa nyt pariksi kuukaudeksi sitä hankkia kun kuitenkin menossa nuo vaihtoon ja vaihtumassa nastalliset noille vanteille.
Eli pahasti vaikuttaa siltä, että joutuu kuitenkin vaihtamaan kesärenkaat vielä loppukesäksi/syksyksi alle. Ne kesärenkaat vaan on 230km päässä kun muuton takia osa kamoista lähti vanhasta asunnosta mökille mennessä tilapäisesti sukutilan suuntaan (siellä paljon kylmäsäilytystilaa tuollaisille).
Ehkä sitä pitää vielä kärvistellä se 230km sinne missä renkaani ovat (joka tapauksessa menossa sinne mökille kesälomailemaan), ja vaan vaihtaa ne kesärenkaat alle, ja katsoa, korjaantuuko sillä. On sitä jo >1500km tullut ajettua sen jälkeen kun tärinä alkoi, joten ei ehkä ihan heti kuitenkaan kaikki räjähdä vaikka vähän tulee lisää kilometrejä, vaikka hiukan onkin mennyt pahemmaksi tuo tärinä tänä aikana.
Mutta jos renkaiden vaihto ei auta, sitten on ongelma kun on mökillä/sukutilalla keskellä ei mitään ja sitten haluaa ASAP tutkituttaa että mikä se vika on.
Mutta jos jollain on muita ideoita, mistä voi johtua, saa kertoa.
Menihän öljyä riittävä määrä laatikkoon?Tein Honda Jazzin CVT-laatikolle öljynvaihdon, jonka yhteydessä vanhojen vaihteistoöljyjen pesu ja huuhtelu. Tämän jälkeen kuuluu kovaa ääntä aina pienillä kierroksilla kiihdyttäessä hieman aikaa. Vaihteistonöljyille ei tietääkseni (huoltokirjan mukaan) ollut tehty mitään ennen tätä (ajettu 160 000).
Ideoita miten tuon saisi korjattua, vaiko onko se laatikkoremppa edessä?
Menihän öljyä riittävä määrä laatikkoon?
Öljypisteellä teetätetty, niin pitäisi olla kyllä. Täytyy vielä tarkistaa kuitista.
Öljypisteellä teetätetty, niin pitäisi olla kyllä. Täytyy vielä tarkistaa kuitista.
Niin varmaankin automaatti laatikossa.Eikö tyypillisesti vaihtaessa "ikuiset" öljyt se saa kertyneen karstan ja möhnän liikkeelle ja sitten on sihti tukossa tmv. Lopputuloksena laatikko hajoaa heti/pian öljynvaihdon jälkeen. Tai näin ainakin Esson baarin tietotoimistosta kerrotaan.
Eikö se öljy kierrä CVT:ssäkin vaikka öljynpaineella ei mitään ohjaillakaan?Niin varmaankin automaatti laatikossa.
Manuaali askeissa ei yleensä ole mitään öljysihtejä. CVT laatikoista en tiedä yhtään mitään.Eikö se öljy kierrä CVT:ssäkin vaikka öljynpaineella ei mitään ohjaillakaan?
Katsoppa myös Aeromotors, veikkasin että olisiko sama kuin tämä?Juuh, eli tänään taas kävin vilkuilemassa audia. Nyt viikon seisonnan jälkeen kun mittailin kaikkien sylinterien sylinteripaineet, niin 5. ja 6. sylintereistä tuli jäähdytysnestettä. Eli kansihommiks meni ja taisi selvitä syy miks 5. sylinteriltä tulee misfireä
Ei ihan järkyttävän kallis tuo täydellinen tiivistesarja yläpäähän
Katsoppa myös Aeromotors, veikkasin että olisiko sama kuin tämä?
VICTOR REINZ Tiivistesarja, sylinterikansi 02-36385-01
VICTOR REINZ Tiivistesarja, sylinterikansi 02-36385-01aeromotors.fi
Lähtökohtaisesti se syntynyt karsta pitäisi tulla vaihdossa ulos. Sihdit ja suodattimet tulee toki uusia/puhdistaa, mutta laatikkohan on käytönnössä entinen jo, jos sitä ei voisi huoltaa.Eikö tyypillisesti vaihtaessa "ikuiset" öljyt se saa kertyneen karstan ja möhnän liikkeelle ja sitten on sihti tukossa tmv. Lopputuloksena laatikko hajoaa heti/pian öljynvaihdon jälkeen. Tai näin ainakin Esson baarin tietotoimistosta kerrotaan.
Vähän tuli purettua tänään, mut homma kaatu kinostuksen lopahtamiseen ja siihen, ettei sattunu olee käsillä sopivaa kaukaloa johon laskea jäähdytinnesteet. Mut ensviikolla sitten taas jatketaan.
Kannattaako tuota nyt edes enempää purkaa kun kuvistakin näkee jo että lohko on halki?
Vitsi vaanUpeaa suorittamista. Mitenkäs tuommosessa moottorissa menee sytkä eli mikä on järjestys?
Kalinan jakoremppa meinaa olla vähe työläs, poikittaiskone niin toki melkosen ahdasta. Lisäksi tuo näyttäs olevan joku palapeli, kun ylä ja alakerran merkit ei kohtaa edes vähää alusta, tosin alakerran merkki ei kohtaa kyllä ykk kanssakaan. Sitten kampuran hihnapyörä oli hitsannu siihen malliin kiinni että kolmas teeseitse lattarauta ulosvetäjä kesti, tartti kolme 6mm paksua hitsata yhteen ettei taitu vaan. Sitten seuraavaksi iloksi tojotan viisas insinööri oli päättänyt laittaa vesipumpulle yhden "uppokanta" pultin joka ehkä on joskus ollu joku ristipää tai läheltä. Mitään käytännön sovellutustahan tolla ei ole, joten oletan että joku ingenjör on sen siihen vittuillakseen halunnut. Vaikea sanoa mikä kanta siinä on alunperin ollut, kun edellinen tekijä toki oli ilmeisesti kääntänyt sen täysin paskaksi ja jättänyt vesipumpun sitten vaihtamatta. Lähti sekin kun purki ympäriltä about kaiken että mahtui hitsimään mutterin siihen kiinni. Muutkin pultit on laitettu lukitteella kiinni, tosi kiva seuraavan avata tuolla vitun pienessä raossa Seuraavaksi tuo on niin viisaasti suunniteltu myöskin että moniurahihnan rullan kiinnike on samassa pultissa vesipumpum kanssa ja sehän tarkoittaa että ottaa laturin ja ilmastoinnin kompuran pois.
Hondassa on kyllä ihan mittatikku mistä se öljymäärä tarkistetaan ja samaa kautta hoidetaan myös täyttö. Laatikossa on sitten proppu mistä öljyt saa ulos.En nyt satavarma ole, että muistanko oikein, mutta tossa Hondan CVT:ssä öljynvaihto on aika simppeli. Kaksi proppua, alemmasta vanhat pois ja sitten ylemmästä täytetään niin pitkään kunnes alkaa siitä ylemmästä propusta valumaan yli.
Ei mitään havaintoa, että jääkö tyhjentäessä laatikkoon vielä öljyä. Että jos nyt kun huuhdeltu, että sieltä on tullut myös ne mahdollisesti sinne jäävät öljyt pois. Sitten täytetty "oikea" määrä, mutta on kuitenkin vajaa.
Nopeahan tuo olisi tarkastaa, avaa ylemmän propun ja kattoo, että meinaako sieltä valua tavaraa vai ei.
Nooo, tuo oman audin jakopää on sellasen homman takana, et pitää ottaa motti pois autostaEt helppohan tuo vielä on sulla
![]()
Mutta onko Jazzissa/Fitissä: YoutubeHondassa on kyllä ihan mittatikku mistä se öljymäärä tarkistetaan ja samaa kautta hoidetaan myös täyttö. Laatikossa on sitten proppu mistä öljyt saa ulos.
On ainakin 2008 mallisessa.Mutta onko Jazzissa/Fitissä: Youtube
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.