Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haen yleensä valmiiksi uudet ilmausnipat, kun alan pelaamaan vanhojen jarrujen kanssa. Eivät maksa montaa euroa tarvikeliikkeessä.
Muutat tyylin mad maxiin ni hyvä tuo on.Ruostehommia tänään. Kyllä tuossa päivän sai menemään. Lopputulos melkoinen pottupelto mutta onneksi ovi on muutenkin rutussa
Minä en sitten tipan tippaa välitä pintapeltikorjauksista.
Jarrunesteen vaihto paikallaan.Corolla vm2000 235tkm taulussa. Tuli haettua auto viikko sitten. Ei hinnan kirous ja nyt on seisonnassa. Edellinen omistaja rantaruotsalainen omalla murteella, joten siinä ei paljoa kielimuurien takia höpisty, ostinko sian säkissä, ehkä, ehkä en. Anyway.
Mutta asiaan, jarrupoljin menee syvälle, pyörät saa lukkoon kun polkaisee kunnolla vauhdista.
Jarrupoljinta moottorin ollessa sammuksissa kun painelee se ottaa ns tuntumaa=tulee kovaksi, pientä pehmeyttä havaittavissa.
Moottorin ollessa käynnissä, poljinta kun pumppaa ottaa se tuntumaa, mutta polkemisen lopetettua menee se taas syvälle, jotenkin tuntuu että sitä saa poljettu nyt kuin tulpatonta mopoa.
Mitä tehty, tänään on etujarrut auki, eli liukutapit irti ja rasvaus, palat viilaten liikkuviksi. Takana rummut, niitä en avannut. Jarrunestettä ei havaittavissa ulkopuolella=vuotoa.
Mikä marssi järjestys seuraavaksi, ilmaus ?
Teeseitse miehenä teen taivas alla pihassa joten kädet ristiin ettei ilmausnipat poikkea.
Jos ilmaus ei auta, mitäs sitten ? Rautalankaa saa vääntää ja jos muistaa jonkun hyvän youtube videon aiheesta jarrujenilmaus yms voi linkin laittaa, löydän niitä myös itse. Kiitos!
Liiankin monella kansipahvin leviämis kokemuksella osaan sanoa, että se juu meni. Sylkee viimeisillään nesteet pihalle paisarista tai heikoimmasta letkusta.. Rauhallista taajama ajoa voi melko pitkäänkin päästä, mutta jossain kohtaa sylkäsee viimesen kerran ettei enää pysy neste ollenkaan. Toisella tapaa hajotessa vatkaa nesteet sekaisin, mutta taitaa tuo paine jäähdytysjärjestelmässä olla melkeinpä yleisempi.No ei tuosta Hyundain jarrujen toimivuudesta kauaa iloa ollut. Tänään auto sitten alkoi nostamaan lämpöjä ja taisi keittääkin. Syyläri oli vajaa ja paisuntasäiliö lähes täysi? Pukkasi nestettä pihalle paisarista kun avasin syylärin korkin. Kävin marketista hakemassa lähdevettä kun ei oikein muutakaan enää kymmenen aikaan saanut. Pari litraa sitä meni. Lämmöt olivat kotimatkan suht normaalit 80 ja satasen vauhdissa mutta alkoivat heti nousemaan kun vauhti laski. Kivasti roplatti kun pääsin kotiin. Kansipaffi todennäköisesti meni. Auto käy huonosti, kulkee kuitenkin kun kun saa vauhtiin.
Kun lämmöt nousivat niin olit TODELLA kova sade. Olisiko vesi päässyt jäähdyttimen puhaltimen piiriin johonkin (sulake, liitin, yms) ja se ei toiminut? Ei voinut tutkia heti koska kun vika tuli kun vettä tuli kuin saavista.
Tuo nyt ei sinänsä paljon haittaa kun tuo on vara-autona ja muutenkin oli tarkoitus vaihtaa yläpään tiivistesarja. Autolla on ajettu viimeisen viiden vuoden aikana ehkä 5000 km. Auto syö öljyä aika mukavasti, edellinen kansiremppa noin 10 vuotta sitten ei mennyt ihan putkeen kun osa venttiilivarren kumeista hajosi ja piti käyttää vanhoja. Tossa on semmoiset lisäilmaventtiilit(?) johon muistaakseni ei saa kumeja ihan mistä vain.
Hyvä että on tekemistä
Tuli hommattua 2000-lukulainen pösö ja on kyllä sanottava että ei noita ole huollettavaksi ainakaan tehty. Noh selittää kyllä sen miksi useimmat tolta ajalta on niin huonossa jamassa.
Ilmanpuhdistin aika nerokkaaseen paikkaan kyllä laitettu, ikkunan alle, toisin myönnettäköön että suurempi ongelma tuossa oli että se joka viimeksi vaihtanu sen, oli onnistunu koko ilmanputsarin kotelon repimään irti niin piti koko imuputkisto aikalailla jeesusteippailla kasaan.
207:ssa oli samaa ongelmaa, mutta kyllä sen suodattimen sai vaihdettua ja imuputkisto pysyi kasassa nippusiteillä.Ilmanpuhdistin aika nerokkaaseen paikkaan kyllä laitettu, ikkunan alle, toisin myönnettäköön että suurempi ongelma tuossa oli että se joka viimeksi vaihtanu sen, oli onnistunu koko ilmanputsarin kotelon repimään irti niin piti koko imuputkisto aikalailla jeesusteippailla kasaan.
Itse lähtisin kyllä seuraavaksi selvittelemään tuota alipainepuolta. Jos ei nyt ihan letkut vuoda, niin pääseekö sitä imusarjan painetta heiluttelemaan joku muu komponentti, joka vuotaa/toimii väärin. Polttoainepaineen heilunta olisi siis vain sivuoire paineen vaihtelusta ja itse säädin toimii juuri niin, kuin sitä käsketään....On arvailtu että vika olisi pumpussa. MUTTA kun alipaineletkun ottaa irti, vika tuntuu häviävän ja paineet pysyy 0.1 bar sisällä eli ei enää vaihtele.
Itse lähtisin kyllä seuraavaksi selvittelemään tuota alipainepuolta. Jos ei nyt ihan letkut vuoda, niin pääseekö sitä imusarjan painetta heiluttelemaan joku muu komponentti, joka vuotaa/toimii väärin. Polttoainepaineen heilunta olisi siis vain sivuoire paineen vaihtelusta ja itse säädin toimii juuri niin, kuin sitä käsketään.
Huomasin juuri, ettei minulle edes selvinnyt, millä vauhdilla tuo polttoainepaine vaihtelee ja voiko se taajuutensa puolesta edes liittyä tuohon imusarjan paineeseen. Oli vain ensimmäinen mieleen tullut ajatus. Olisi kyllä silti kiva kokeilla toimintaa erillisellä alipaineen lähteellä.Normaalitilanteessa bensapaine vaihtelee 2.3 bar (kaasuläppä kiinni, imusarjassa -0,7 bar) - 3 bar (moottorissa 0 bar) - 3.4bar (moottorissa ahtoja 0.4 bar) väliä, niin ei tuo oikeen selitä sitä miksi se sitten vika päällä vaihtelee ~2 bar - ~2.5 bar - ~3 bar väliä.
Näen läppäriltä ja oon kattonu että imusarjan paine on silti ihan tavallisissa lukemissa kun vika on päällä. Ja myös kun vika ei ole päällä.
Taitaa tää vesipumppu olla syyllinen. Tarkistin jäähdyttimen puhaltimen ja termarikytkimen, molemmat OK. Taisipa ollakin että tarkistin letkut nyt kun muistelen, ylävesiletku oli kuuma ja alavesiletku kylmä eli neste ei kiertänyt.No sekin on sama vaihtaa, maksaa pari-kolme kymppiä. Lisäksi sitä ei ole minun aikana vaihdettu ja auto on ollut mulla yli 10 vuotta.
Jakohihna on tullut vaihdettua pariin otteeseen kun ikä on tullut vastaan.
No eipä siinäkään ollut mitään vikaa. Ihan kuin uusi. Jos termari vielä on kunnossa niin menee tää vähän mystiseksi?Taitaa tää vesipumppu olla syyllinen. Tarkistin jäähdyttimen puhaltimen ja termarikytkimen, molemmat OK. Taisipa ollakin että tarkistin letkut nyt kun muistelen, ylävesiletku oli kuuma ja alavesiletku kylmä eli neste ei kiertänyt.
Voit vetää sen väkisin voimalla kyytiin. Renkaiden alle löytyy sellaisia levyjä missä on pienet pyörät. Olen nähnyt kun joku on vaan tunkilla nostanut ylös ja vetänyt kyytiin.Onko kokemusta saada henkilöautoa trailerille, kun eturenkaat ei pyöri millään vaan ovat lukossa? Akseli on lukittunut, joten voiko renkaiden paikalle laittaa jotkut ”pyörivät kiekot” tai sitten renkaiden alle jotkun rullasysteemit?
Mahtuukohan ne rullalevyt kulkemaan sen trailerin urassa, jossa renkaat kulkee? Onko kellään tietoa?Voit vetää sen väkisin voimalla kyytiin. Renkaiden alle löytyy sellaisia levyjä missä on pienet pyörät. Olen nähnyt kun joku on vaan tunkilla nostanut ylös ja vetänyt kyytiin.
Voiko mennä noin helposti
Onko kokemusta saada henkilöautoa trailerille, kun eturenkaat ei pyöri millään vaan ovat lukossa? Akseli on lukittunut, joten voiko renkaiden paikalle laittaa jotkut ”pyörivät kiekot” tai sitten renkaiden alle jotkun rullasysteemit?
Auto (Mazda 6, 2009) täristää oudosti. Tärinä on pahempaa pienissä vauhdeissa, ja tosiaan tuntuu siltä että tärinän taajuus on suoraan renkaiden pyörimistaajuus, mikä saa epäilemään että vika liittyisi renkaisiin.
Kävin myös läheisellä autokorjaamolla kysymässä, koska ehtisivät autoani katsomaan, sanoivat, että todennäköisesti renkaan runkovaurio, voivat tarkastaa huomenna, mutta heillä ei ole renkaita, eivät voi tehdä siellä mitään.
Ratin kääntäminen ei vaikuta tärinään, mikä vähentää todennäköisyyttä että vika liittyisi niveliin.
Tarkastin, että renkaiden pultit on kunnolla kiinni.
Renkaina on vanhat kitkarenkaat joita en jaksanut vaihtaa kesäksi pois vaan suunnitelma oli ajaa ne loppuun kesän aikana ja ostaa syksyllä samoille vanteille uudet nastalliset talvirenkaat. Ja jos korjaus olisi kokonaan uusi rengas, ei nappaa nyt pariksi kuukaudeksi sitä hankkia kun kuitenkin menossa nuo vaihtoon ja vaihtumassa nastalliset noille vanteille.
Eli pahasti vaikuttaa siltä, että joutuu kuitenkin vaihtamaan kesärenkaat vielä loppukesäksi/syksyksi alle. Ne kesärenkaat vaan on 230km päässä kun muuton takia osa kamoista lähti vanhasta asunnosta mökille mennessä tilapäisesti sukutilan suuntaan (siellä paljon kylmäsäilytystilaa tuollaisille).
Ehkä sitä pitää vielä kärvistellä se 230km sinne missä renkaani ovat (joka tapauksessa menossa sinne mökille kesälomailemaan), ja vaan vaihtaa ne kesärenkaat alle, ja katsoa, korjaantuuko sillä. On sitä jo >1500km tullut ajettua sen jälkeen kun tärinä alkoi, joten ei ehkä ihan heti kuitenkaan kaikki räjähdä vaikka vähän tulee lisää kilometrejä, vaikka hiukan onkin mennyt pahemmaksi tuo tärinä tänä aikana.
Mutta jos renkaiden vaihto ei auta, sitten on ongelma kun on mökillä/sukutilalla keskellä ei mitään ja sitten haluaa ASAP tutkituttaa että mikä se vika on.
Mutta jos jollain on muita ideoita, mistä voi johtua, saa kertoa.
Menihän öljyä riittävä määrä laatikkoon?Tein Honda Jazzin CVT-laatikolle öljynvaihdon, jonka yhteydessä vanhojen vaihteistoöljyjen pesu ja huuhtelu. Tämän jälkeen kuuluu kovaa ääntä aina pienillä kierroksilla kiihdyttäessä hieman aikaa. Vaihteistonöljyille ei tietääkseni (huoltokirjan mukaan) ollut tehty mitään ennen tätä (ajettu 160 000).
Ideoita miten tuon saisi korjattua, vaiko onko se laatikkoremppa edessä?
Menihän öljyä riittävä määrä laatikkoon?
Öljypisteellä teetätetty, niin pitäisi olla kyllä. Täytyy vielä tarkistaa kuitista.
Öljypisteellä teetätetty, niin pitäisi olla kyllä. Täytyy vielä tarkistaa kuitista.
Niin varmaankin automaatti laatikossa.Eikö tyypillisesti vaihtaessa "ikuiset" öljyt se saa kertyneen karstan ja möhnän liikkeelle ja sitten on sihti tukossa tmv. Lopputuloksena laatikko hajoaa heti/pian öljynvaihdon jälkeen. Tai näin ainakin Esson baarin tietotoimistosta kerrotaan.
Eikö se öljy kierrä CVT:ssäkin vaikka öljynpaineella ei mitään ohjaillakaan?Niin varmaankin automaatti laatikossa.
Manuaali askeissa ei yleensä ole mitään öljysihtejä. CVT laatikoista en tiedä yhtään mitään.Eikö se öljy kierrä CVT:ssäkin vaikka öljynpaineella ei mitään ohjaillakaan?