Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

Mieleen tulee pari juttua. Ilmaa helketisti jäähdytysjärjestelmässä tai pukkaa pakokaasua jäähdytysjärjestelmään. Nämä toki äärimmäisiä, mut tsekkaa nyt ihmeessä ekaks jäähdytysvesi ettei ole öljyä joukossa.
 
Kai sulla iskumeisseli on?

Juu.

Hierot sitä pultinkantaa vähän ennen irroitusta paineilmavasaralla, niin lähtee helpommin auki.

Paineilmavasara ei kuulu varustukseen :(

Torxit antautui weran kärjillä alta aikayksikön ilman mitään havaittavaa vauriota, täytyykin pitää mielessä merkki jos tarvii jotain laadukkaampaa työkalua.

Enemmän sai nyt hikoilla jarrukenkien kehikon pultteja aukoessa mutta parin kilon moskan ja lenkkiavaimen avustuksella tuli lopulta tyydyttävä kirahdus kun ensimmäinen milli aukeaa. Nyt on levyt ja palat joka kulmassa uusittu. Oikein mukavaa puuhastelua kun miettii paljonko säästää itse tehden.
 
Paineilmavasara ei kuulu varustukseen :(

Torxit antautui weran kärjillä alta aikayksikön ilman mitään havaittavaa vauriota, täytyykin pitää mielessä merkki jos tarvii jotain laadukkaampaa työkalua.

Enemmän sai nyt hikoilla jarrukenkien kehikon pultteja aukoessa mutta parin kilon moskan ja lenkkiavaimen avustuksella tuli lopulta tyydyttävä kirahdus kun ensimmäinen milli aukeaa. Nyt on levyt ja palat joka kulmassa uusittu. Oikein mukavaa puuhastelua kun miettii paljonko säästää itse tehden.

Paineilmavasaran puuttuessa voi vasarallakin hieroa. Paineilmavasara on vaan se laiskan miehen valinta. Wera kärjet on hyviä. Esim. Saksan ebay:stä saa Suomen hintoja edullisemmin.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

Kai tuota on turha itse arvailla kun on vielä takuu voimassa ellei halua sitä ihan vain huvin vuoksi ja ajan kuluksi tehdä? Tuo malli tahtoo olla niin tylsän vähävikainen konsernisisariinsa verrattuna että ymmärrän kyllä.
 
Kai tuota on turha itse arvailla kun on vielä takuu voimassa ellei halua sitä ihan vain huvin vuoksi ja ajan kuluksi tehdä? Tuo malli tahtoo olla niin tylsän vähävikainen konsernisisariinsa verrattuna että ymmärrän kyllä.

Jep. Eiköhän takuisiin mene jos nyt jotain sattuu löytymään. Ihmettelin vain.
 
Nähtäväst joku hiiri tms elukka on päässy nakertaa sytytysjohtoja, 2/4 purentajälkiä ja kumi rikki. Voinu olla kyl jo kauankin, ei oo tullu niitä turhaan tutkailtua. Marmorilta 100e sarja, et kaipa sellain pitää sit tilata kun noissa tarvikesarjoissa on kuulemma jotain eroa ettei pysy puolassa kunnolla kiinne. Tai sit ottais riskin ja tilais euroopasta.

Mut ainakin pelkkä tulppien vaihto perustulppiin poisti kylmällä koneella olevan nykimisen jos pintakaasulla eteni pihalla.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

Tavallaan tuo kuulostaa hieman pre-ignitionilta eli polttoaineseos syttyy väärällä hetkellä eli nakuttaa. Onko "korina" vähän kuin kuulia rullaisi lattialla?

Edellisellä autolla mondeo 1.6 ecoboostilla eli pikkuturbolla tuota tapahtui ja moottoririkko siitä silloin tuli, laakeri ja mäntä meni samasta kohdasta. Sai herkästi ilmaantumaan kun kiihdytti matalilla kierroksilla, mut jos heitti pykälää alaspäin et kiihdyttäessä kierrokset oli +3k niin sitä ei ilmaantunut. "Uudella" eli vaihtomoottorilla (35tkm ajettu kolarikone ja läpikäyty) oli vastaavaa n.12tkm ajon jälkeen, mutta heti vaihdatin öljyt niin sitä ei ilmaantunut seuraavan n.10tkm aikana. Sen jälkeen vaihdatinkin öljyt ~5kk välein kun tuo 10tkm tuli täyteen. Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.
 
Tavallaan tuo kuulostaa hieman pre-ignitionilta eli polttoaineseos syttyy väärällä hetkellä eli nakuttaa. Onko "korina" vähän kuin kuulia rullaisi lattialla?

Edellisellä autolla mondeo 1.6 ecoboostilla eli pikkuturbolla tuota tapahtui ja moottoririkko siitä silloin tuli, laakeri ja mäntä meni samasta kohdasta. Sai herkästi ilmaantumaan kun kiihdytti matalilla kierroksilla, mut jos heitti pykälää alaspäin et kiihdyttäessä kierrokset oli +3k niin sitä ei ilmaantunut. "Uudella" eli vaihtomoottorilla (35tkm ajettu kolarikone ja läpikäyty) oli vastaavaa n.12tkm ajon jälkeen, mutta heti vaihdatin öljyt niin sitä ei ilmaantunut seuraavan n.10tkm aikana. Sen jälkeen vaihdatinkin öljyt ~5kk välein kun tuo 10tkm tuli täyteen. Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.

Ei se oikein sellaiselta kuulosta. Vähän vaikea sanoa, mutta ehkä 2kk nyt pitänyt tuollaista ääntä ja aiemmin ei ole kuulunut. Ensiviikolla menee määräaikaiseen tarkistushuoltoon niin saavat samalla vilkaista. Täytyy sitten olla yhteydessä merkkiliikkeeseen jos jotain isompaa ongelmaa. Varmaan vielä takuisiin menee noilla kilsoilla ja noin 4v vanha auto. Siis jos on joku tuollainen mainitsemasi vika kyseessä. Ilmoittelen kun asia selviää

Edit: ja tosiaan 5tkm sitten tehty merkkiliikkeessä 60tkm isompi huolto ja kaikki ennen sitä ohjelman mukaan
 
Jostain luin et öljyyn kerääntyy kalkkia yms jämiä, mitkä sitten aiheuttavat ennakkosyttymisen korkeapuristeisissa moottoreissa. Osasyy miksi vaihdoin kyseisen auton pois ja hommasin nuhapumpun ja halvemman ylläpidettävän.
Kuulostaa kaukaa haetulta. Moottorista tulisi varmaan kunnon savupilvi jos se polttaisi niin paljon öljyä, sitähän pitäisi päästä palotilaan aiheuttamaan nakutusta.
 
slk mersun takasivuikkunat ei nouse....en ole vielä perehtyny noihin mutta ilmeisesti joku takakontin tunnistin vois olla mahdollinen syypää?
katto toimii normaalisti mutta noi sivuikkunat ei nouse....katto kiinni piippailee aikansa kun lähtee ajamaan mutta katto auki ei piippaa.
 
Tein Honda Jazzin vm. 2004 CVT-laatikolle öljynvaihdon, jonka yhteydessä vanhojen vaihteistoöljyjen pesu ja huuhtelu. Tämän jälkeen kuuluu kovaa ääntä aina pienillä kierroksilla kiihdyttäessä hieman aikaa. Vaihteistonöljyille ei tietääkseni (huoltokirjan mukaan) ollut tehty mitään ennen tätä (ajettu 160 000).

Ideoita miten tuon saisi korjattua, vaiko onko se laatikkoremppa edessä?

Tämä ongelma korjaantui laittamalla tälläinen lisäaine: XADO Revitalizant EX120 automaattisile vaihteistoille vaihteistoöljyn sekaan.
 
Tuli avattua nyt venttilikopat ja laskettua vedet pois koneesta. 3-sylinterin luota on jo pari vuotta kuulunut sellanen melko "iloinen" naputus. Nyt kun venakopan avas, niin selkeesti oli imupuolen nokassa nimenomaan 3-sylinterin kohdalla vähän pientä skraidua liukupinnoilla. Saa nähä mitä sieltä paljastuu sitten ku saa kannen auki :sori:
 
Potilaana olisi emännän Volvo v50 vm.2011 2.0 vapari bensa. Ostettiin liikkeestä elokuun TOUKOKUUN lopulla ja kävi silloin heidän piikkiin 100tkm huollossa jossa vaihdettiin öljyt, suodatin, tulpat ja ilmanputsari.
Noin 3 viikkoa sitten 103tkm mittarissa päätin tarkistaa öljyt niin tikku aivan kuiva eikä valo ollut edes syttynyt mittaristossa.
Lisättiin 1l öljyä ja matka jatkui.

Eilen tarkistin uudestaan ja taas tikku kuivana eikä ole edes 1000km ajettu joten lisäsin taas 1l öljyä. Tuli tutkittua asiaa ja moni syyttää PCV venttiiliä joten otin öljyn täyttökorkin irti auton käydessä ja työntää jumalattomasti painetta täyttöaukon kautta. Ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä käydessä.
Onko kenelläkään ollut samantapaisia ongelmia tuon 2l motin kanssa jota ilmeisesti volvo, ford ja mazda käytti?

Ja eikös tämän pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin kun ostosta on n. 3kk.

E: Korjattu ostohetki
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan nuo Fordin takajarrupalat on vaihtokunnossa, kun kitkapintaa on enää jokseenkin saman verran jäljellä, kuin mitä se jarrupalan takalevyn paksuus on? Ilman kuluneisuusanturia ovat ja jarrut tuntuu normaalilta.
 
Potilaana olisi emännän Volvo v50 vm.2011 2.0 vapari bensa. Ostettiin liikkeestä elokuun lopulla ja kävi silloin heidän piikkiin 100tkm huollossa jossa vaihdettiin öljyt, suodatin, tulpat ja ilmanputsari.
Noin 3 viikkoa sitten 103tkm mittarissa päätin tarkistaa öljyt niin tikku aivan kuiva eikä valo ollut edes syttynyt mittaristossa.
Lisättiin 1l öljyä ja matka jatkui.

Eilen tarkistin uudestaan ja taas tikku kuivana eikä ole edes 1000km ajettu joten lisäsin taas 1l öljyä. Tuli tutkittua asiaa ja moni syyttää PCV venttiiliä joten otin öljyn täyttökorkin irti auton käydessä ja työntää jumalattomasti painetta täyttöaukon kautta. Ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä käydessä.
Onko kenelläkään ollut samantapaisia ongelmia tuon 2l motin kanssa jota ilmeisesti volvo, ford ja mazda käytti?

Ja eikös tämän pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin kun ostosta on n. 3kk.

Kuvittelisin et menis heidän piikkiin. Toki vetoavat vanhaan autoon yms. Mut eikös noissa ole se 6kk takuu automaattisesti ellei papereissa toisin mainita? Öljyrenkaathan noissa koneissa taisi herkästi jumittaa, astetta jäykemmät öljyt voi auttaa mut perusongelmaan eivät vaikuta.


Jokohan nuo Fordin takajarrupalat on vaihtokunnossa, kun kitkapintaa on enää jokseenkin saman verran jäljellä, kuin mitä se jarrupalan takalevyn paksuus on? Ilman kuluneisuusanturia ovat ja jarrut tuntuu normaalilta.

Miksi turhaan vaihtaa jos toimivat hyvin ja pintaa on vielä? Toki jos ne pitää avata muun remontin takia niin samallahan ne uusii sitten helposti.
Mallista tietämättä sanoisin et ~2/3 pinnasta kulutettu ja takajarrut kuluvat hitaammin kuin edessä olevat ellei kokoajan polje jarruja lähellä niiden maksimitehoa.
 
Potilaana olisi emännän Volvo v50 vm.2011 2.0 vapari bensa. Ostettiin liikkeestä elokuun lopulla ja kävi silloin heidän piikkiin 100tkm huollossa jossa vaihdettiin öljyt, suodatin, tulpat ja ilmanputsari.
Noin 3 viikkoa sitten 103tkm mittarissa päätin tarkistaa öljyt niin tikku aivan kuiva eikä valo ollut edes syttynyt mittaristossa.
Lisättiin 1l öljyä ja matka jatkui.

Eilen tarkistin uudestaan ja taas tikku kuivana eikä ole edes 1000km ajettu joten lisäsin taas 1l öljyä. Tuli tutkittua asiaa ja moni syyttää PCV venttiiliä joten otin öljyn täyttökorkin irti auton käydessä ja työntää jumalattomasti painetta täyttöaukon kautta. Ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä käydessä.
Onko kenelläkään ollut samantapaisia ongelmia tuon 2l motin kanssa jota ilmeisesti volvo, ford ja mazda käytti?

Ja eikös tämän pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin kun ostosta on n. 3kk.
Pitää mennä liikkeen piikkiin. 6kk on virhevastuu ja noin pienillä kilometreillä ei tuollaista ongelmaa saisi olla. Muistaakseni moottorin ja vaihteiston laskennallinen käyttöikä on 200tkm jonka jälkeen liike voi vedota kilometreihin.
 
Kuvittelisin et menis heidän piikkiin. Toki vetoavat vanhaan autoon yms. Mut eikös noissa ole se 6kk takuu automaattisesti ellei papereissa toisin mainita?
Ei ole mitään automaattista käytetyn takuuta ellei liike itse sellaista tarjoa tai ole myynyt jotain "takuuta".

Virhevastuu on sitten oma asiansa, mutta kyllä se tuossa tietää vääntämistä eikä välttämättä 100% korvausta.
 
Pitää mennä liikkeen piikkiin. 6kk on virhevastuu ja noin pienillä kilometreillä ei tuollaista ongelmaa saisi olla. Muistaakseni moottorin ja vaihteiston laskennallinen käyttöikä on 200tkm jonka jälkeen liike voi vedota kilometreihin.
Kyllä on paljon ihmisillä tätä virheellistä tietoa liikkeellä. Ei ole mitään maagista 6kk rajaa, minkä sisään kaikki automaattisesti korjataan.

Ihmekös että se liikkeestä osto houkuttelee niin paljon, kun kuvitellaan että siinä tulee joka pommiin täystakuu päälle.

Edit.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on paljon ihmisillä tätä virheellistä tietoa liikkeellä. Ei ole mitään maagista 6kk rajaa.

Ihmekös että se liikkeestä osto houkuttelee niin paljon, kun kuvitellaan että siinä tulee joka pommiin täystakuu päälle.
Joo, siinä on lopulta kyse aina vain siitä että oliko ajoneuvo siinä kunnossa kuin ikä/kilometrit/hinta ja myyjän myyntipuheet antoi olettaa.
 
Kyllä on paljon ihmisillä tätä virheellistä tietoa liikkeellä. Ei ole mitään maagista 6kk rajaa.

Ihmekös että se liikkeestä osto houkuttelee niin paljon, kun kuvitellaan että siinä tulee joka pommiin täystakuu päälle.
Väärin kirjoitin tosiaan tuossa, sitä tarkoitin että liikkeen on jokatapauksessa tultava vastaan jossain määrin koska autossa on noin pienet kilometrit ja heillä on se 6kk virhevastuu, iästä ja muusta rupeavat takuulla venkoilemaan.
 
Mulla kun oli 20v 300tkm autossa liikkeestä ostettuna moottorivika, niin soitin myyjälle pari päivää kauppojen jälkeen, että merkkihuolto on nyt diagnosoinut vian, ja ehdotin että maksetaan vain varaosat puoliksi. Tonnin rempasta sitten hyvittivät tyytyväisenä 300e. Myyjälle on annettava mahdollisuus korjata virheensä ensin itse, mutta halusin mieluummin valita paikan jossa se rempataan, ja välttää varmemmin tappelut ja saada edes jotain.

Volvon tapauksessa voisi vaatia vaikka kaikki kulut puoliksi, jos haluaa tuollai varman päälle pelata.
 
Potilaana olisi emännän Volvo v50 vm.2011 2.0 vapari bensa. Ostettiin liikkeestä elokuun lopulla ja kävi silloin heidän piikkiin 100tkm huollossa jossa vaihdettiin öljyt, suodatin, tulpat ja ilmanputsari.
Noin 3 viikkoa sitten 103tkm mittarissa päätin tarkistaa öljyt niin tikku aivan kuiva eikä valo ollut edes syttynyt mittaristossa.
Lisättiin 1l öljyä ja matka jatkui.

Eilen tarkistin uudestaan ja taas tikku kuivana eikä ole edes 1000km ajettu joten lisäsin taas 1l öljyä. Tuli tutkittua asiaa ja moni syyttää PCV venttiiliä joten otin öljyn täyttökorkin irti auton käydessä ja työntää jumalattomasti painetta täyttöaukon kautta. Ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä käydessä.
Onko kenelläkään ollut samantapaisia ongelmia tuon 2l motin kanssa jota ilmeisesti volvo, ford ja mazda käytti?

Ja eikös tämän pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin kun ostosta on n. 3kk.

Duratec ja öljyrenkaat jumissa huonon huollon ja väärän öljyn takia. Hyvä moottori muuten mutta tyhmät ihmiset ei huollata oikein...

Voit koittaa moottorin huuhtelulla elvyttää niitä, mutta jos öljynkulutus on tuota luokkaa niin en usko että tokenee enää...

ja ennen kuin joku tulee vinkumaan että kaikki tekee tuota niin ei tee, omalla oli asettu 300tkm kun lähti kiertoon ja se ei syönnyt yhtään öljyä.
 
Duratec ja öljyrenkaat jumissa huonon huollon ja väärän öljyn takia. Hyvä moottori muuten mutta tyhmät ihmiset ei huollata oikein...

Voit koittaa moottorin huuhtelulla elvyttää niitä, mutta jos öljynkulutus on tuota luokkaa niin en usko että tokenee enää...

ja ennen kuin joku tulee vinkumaan että kaikki tekee tuota niin ei tee, omalla oli asettu 300tkm kun lähti kiertoon ja se ei syönnyt yhtään öljyä.
Tätä yksilöä on huolettu 1v/10tkm uudesta saakka bilialla. Tämän takia ostettiin auto kun hyvällä historialla ja on erinomaisessa kunnossa. Tuli yllätyksenä tässä autossa öljyn syönti kun historia kunnossa.
Mutta otetaan yhteyttä myyjäliikkeeseen ja katsotaan mitä tapahtuu.
 
Väärin kirjoitin tosiaan tuossa, sitä tarkoitin että liikkeen on jokatapauksessa tultava vastaan jossain määrin koska autossa on noin pienet kilometrit ja heillä on se 6kk virhevastuu, iästä ja muusta rupeavat takuulla venkoilemaan.

Ja toistit virheen. Ei käytetyllä autolla ole olemassa mitään 6kk virhevastuuta, kuten uggelikin kirjoitti. Siihen ei voi vedota. Ajetut kilometrit ja aika ostohetkestä ovat oleellisia. Kyseisessä tapauksessa liikkeen on tultava kuluissa mukaan. Kolmessa kuukaudessa kilometrejä on tuskimpa tullut paljoa, eli vika on ollut todennäköisesti jo ostaessa.
 
Ja toistit virheen. Ei käytetyllä autolla ole olemassa mitään 6kk virhevastuuta, kuten uggelikin kirjoitti. Siihen ei voi vedota. Ajetut kilometrit ja aika ostohetkestä ovat oleellisia. Kyseisessä tapauksessa liikkeen on tultava kuluissa mukaan. Kolmessa kuukaudessa kilometrejä on tuskimpa tullut paljoa, eli vika on ollut todennäköisesti jo ostaessa.

Ostettiin liikkeestä elokuun lopulla
Lukekaa ny edes mitä kerrotaan, ei taida olla elokuusta 3kk mennyt.
 
Tätä yksilöä on huolettu 1v/10tkm uudesta saakka bilialla. Tämän takia ostettiin auto kun hyvällä historialla ja on erinomaisessa kunnossa. Tuli yllätyksenä tässä autossa öljyn syönti kun historia kunnossa.
Mutta otetaan yhteyttä myyjäliikkeeseen ja katsotaan mitä tapahtuu.

No on aika omituinen jos tuollaisella historialla saatu moottori pilattua.

Itse ostin omani (ford) 6v ja 180tkm ajettuna ja sitä oli huollettu merkkiliikkeessä 20tkm välein fordin öljyillä ja itse jatkoin 10tkm välein foordin omilla öljyillä ja koskaan ei syönnyt öljyä...
 
Viimeksi muokattu:
Lukekaa ny edes mitä kerrotaan, ei taida olla elokuusta 3kk mennyt.
Ja eikös tämän pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin kun ostosta on n. 3kk.
Enpä huomannut tuota elokuuta. Ostosta näytti olevan kahta aikataulua ja valitsin jälkimmäisen. No tapaus paranee asiakkaan puolelta, jos aikaa on noin vähän. Kaupan purkuakin voisi varmaan ehdottaa.
 
Enpä huomannut tuota elokuuta. Ostosta näytti olevan kahta aikataulua ja valitsin jälkimmäisen. No tapaus paranee asiakkaan puolelta, jos aikaa on noin vähän. Kaupan purkuakin voisi varmaan ehdottaa.
Ja itsellä kuukaudet hukassa tosiaan TOUKOKUUSSA ostettu pahoittelut tästä.
 
Villejä veikkauksia kehiin kiitos. Kaverin broidilla B8 audi farkku johon tehty jokin aika sitten huuhtelemalla automaagilootan öljynvaihto. Nyt alkanut ilmenee sellasta ongelmaa, et välillä ei vaihda vaihdetta isompaan lähes tasakaasulla kiihdyttäessä, vaan pitää vähän polkaista enemmän et vaihtaa. Vkonloppuna varmaan lyön sen VCDSn päähän ja katon antaako jotain koodia, mut aattelin nyt tällasta pähkinää teille tarjoilla sitä ennen :D
 
Ja toistit virheen. Ei käytetyllä autolla ole olemassa mitään 6kk virhevastuuta, kuten uggelikin kirjoitti. Siihen ei voi vedota. Ajetut kilometrit ja aika ostohetkestä ovat oleellisia. Kyseisessä tapauksessa liikkeen on tultava kuluissa mukaan. Kolmessa kuukaudessa kilometrejä on tuskimpa tullut paljoa, eli vika on ollut todennäköisesti jo ostaessa.
I stand corrected:thumbsup:

Tässä vielä kopioituna kkv:n sivuilta

Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan

Lähde: Virhevastuu ja takuu autokaupassa
 
I stand corrected:thumbsup:

Tässä vielä kopioituna kkv:n sivuilta

Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan

Lähde: Virhevastuu ja takuu autokaupassa
Ja vähän edempänä: "Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemminkin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta. "

Oma lisäys/tulkinta: 6 kuukautta ei kuitenkaan ole mikään takaraja, vaan tuota 6 kuukauden sääntöä voi käyttää edellä mainitusti esittäessään perustellun oletuksen, että havaittu vika on ollut autossa jo myyntihetkellä.

Oma esimerkki virhevastuusta noin vuoden takaa. Auton jakopää alkoi pitää ääntä (kiristimen laari tms.) kun vaihtovälistä oli ajettu vasta noin 50%. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen, ja pienen rakentavan keskustelun jälkeen liike maksoi jakopääremontista noin 60% ja minä noin 40%. Auton ostosta oli kulunut noin 10 kuukautta. Aluksi myyjäliike yritti pakoilla vastuuta ja vetosi siihen, kuinka en ottanut heidän tarjoamaansa lisäturvaa. Kertaviesti kuluttajansuojalain sisällöstä sai mielipiteen muuttumaan. Kyseessä noin 15 miljoonan liikevaihtoa tekevä pääkaupunkiseutulainen autoliike.
 
Oma esimerkki virhevastuusta noin vuoden takaa. Auton jakopää alkoi pitää ääntä (kiristimen laari tms.) kun vaihtovälistä oli ajettu vasta noin 50%. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen, ja pienen rakentavan keskustelun jälkeen liike maksoi jakopääremontista noin 60% ja minä noin 40%. Auton ostosta oli kulunut noin 10 kuukautta. Aluksi myyjäliike yritti pakoilla vastuuta ja vetosi siihen, kuinka en ottanut heidän tarjoamaansa lisäturvaa. Kertaviesti kuluttajansuojalain sisällöstä sai mielipiteen muuttumaan. Kyseessä noin 15 miljoonan liikevaihtoa tekevä pääkaupunkiseutulainen autoliike.

Ihan mielenkiinnosta oliko minkä ikäinen ja minkä hintaluokan auto kyseessä? Ihan hyvin olet saanut kyllä liikkeen tulemaan vastaan noissa korjauskuluissa kun ostosta oli kuitenkin 10 kuukautta aikaa. :thumbsup:
 
slk mersun takasivuikkunat ei nouse....en ole vielä perehtyny noihin mutta ilmeisesti joku takakontin tunnistin vois olla mahdollinen syypää?
katto toimii normaalisti mutta noi sivuikkunat ei nouse....katto kiinni piippailee aikansa kun lähtee ajamaan mutta katto auki ei piippaa.

Itseäni nyt lainaten oon tota vähän tutkiskellu ja youtubessa on seikkaperäisiä ohjeita....oon nyt takasivuikkunat nostanu manuaalisesti ylös mopon akkua käyttäen ettei vettä mene sisään....katonlaskuprosessissa ne kyllä laskeutuu normaalisti mutta kattoa nostaessa jää ala asentoon. takakontin 2 mikrokytkintä pitää koittaa vielä kaivaa esiin ja testata kun se on todennäkösin paikka minkä takia ikkunat ei nouse koska kontin kiinnimeno pitäs antaa käskyn sivuikkunoille nousta.
Tää on itse asiassa ihan mukavaa puuhaa opiskella kattomekanismin saloja.....jokunen vuosi sitten jouduin tekemään saman tigran sähkökaton kanssa ja sain sen kuntoon melko helposti kun ensin selvitti että minkä pitäs toimia missäkin vaiheessa prosessia.
 
Ihan mielenkiinnosta oliko minkä ikäinen ja minkä hintaluokan auto kyseessä? Ihan hyvin olet saanut kyllä liikkeen tulemaan vastaan noissa korjauskuluissa kun ostosta oli kuitenkin 10 kuukautta aikaa. :thumbsup:
3 vuotta vanha satkun ajettu Audi, joka oli ostohetkellä noin 25 tonnin auto. Itselläkin jäi hyvä maku siitä, miten homma lopulta hoitui.
 
Audi A4 b6. Iskarit, jouset ja kaikki tukivarret edestä vaihdettu mutta pieni kolina jäi. Hitaassa nopeudessa terävissä töyssyissä, liikkeelle lähdettäessä, 1. päällä kaasua/pois tilanteessa ja jopa paikallaa kun samuttaa koneen niin kolahtaa. Voisiko olla jompi kumpi vetonivel?
 
Audi A4 b6. Iskarit, jouset ja kaikki tukivarret edestä vaihdettu mutta pieni kolina jäi. Hitaassa nopeudessa terävissä töyssyissä, liikkeelle lähdettäessä, 1. päällä kaasua/pois tilanteessa ja jopa paikallaa kun samuttaa koneen niin kolahtaa. Voisiko olla jompi kumpi vetonivel?
Moottorintukikumi?
 
Pitäisi Nissan NV200:n saada alatukivarret vaihdettua. Vika palloniveless, mutta ilmeisesti tuossa vaihdetaan koko alatukivarsi. Löysin suositteluja Aeromotorssista, mutta niiden sivuilta en löytänyt kuin palloniveliä.

Olisiko hyvää liikettä suositella, jolla olisi nopea toimitus? Huomautus tuli myös kallistuksen vakaajien kiinnityksestä. Nämä voisi vaihtaa varmaan samalla...
 
Pitäisi Nissan NV200:n saada alatukivarret vaihdettua. Vika palloniveless, mutta ilmeisesti tuossa vaihdetaan koko alatukivarsi. Löysin suositteluja Aeromotorssista, mutta niiden sivuilta en löytänyt kuin palloniveliä.

Olisiko hyvää liikettä suositella, jolla olisi nopea toimitus? Huomautus tuli myös kallistuksen vakaajien kiinnityksestä. Nämä voisi vaihtaa varmaan samalla...

Kyllä minä ainakin onnistuin löytämään tukivarsia ko. autoon Aeromotorssilta :confused:
 
Koitin toista paikallista putiikkia, kun pikkuinen kiire saada paku alle. Alatukivarret on nyt vaihdettu. Soitin ensiksi vahingossa varaosaliikkeen huoltoon ja kerroin mitä haluan. Ihmettelin hetken, kun kestää kauan saada osille hintaa. Sieltä tuli sitten vastauksena 500e. Selvisi, että se on töiden kanssa.

Sain osat 140e yhteishintaan, jossa jonkinlaiset suomilisät. Säästöä kuitenkin 360e. Kannatti pitää vapaa päivä. Tuntiansioksi tuli hieman vajaa satanen.

Oli kyllä taas pari pulttia niin jumissa, kuin olla voi. En oikein tiedä mitä mieltä olen. Korjausta tehdessä välillä vtuttaa ja toisena hetkenä on hyvä mieli. Nyt homman ollessa valmis on kiva olo ja jäi puoli päivää vapaaksi.
 
Seat leon st 2017 1.0 3 pyttynen dsg 65tkm.

Jännä ääni ilmestynyt. Kiihdyttäessä noin 1.5-2.5rpm kohdilla kuuluu ihmeellistä "korinaa" Niin kylmänä kuin pidemmän ajon jälkeen.

Ääni on vähän kuin puhaltaisi pillillä vesilasiin. Ei kovin kova ääni, mutta ainakin hyttiin kuuluu selvästi.

Vapaalla kaasua antessa tätä ei kuulu. Vain kun auto oikeasti kiihtyy.

Kellään mitään hajua tällaisesta? Tarkistushuolto ajankohtainen niin voisi samalla sanoa tästä. Mitään häiriövaloja tai muutenkaan ongelmia ei ole. Mielestäni kiihtyykin aivan normaalisti.

No niin homma selvisi. Eli ilmansuodattimen kansi jäänyt löysälle edellisessä huollossa ja päässyt ajan saatossa irtoamaan. Vian korjaamiseen meni tarkistushuollon yhteydessä noin 2min. Kovaa ajoa taas!
 
No niin homma selvisi. Eli ilmansuodattimen kansi jäänyt löysälle edellisessä huollossa ja päässyt ajan saatossa irtoamaan. Vian korjaamiseen meni tarkistushuollon yhteydessä noin 2min. Kovaa ajoa taas!

Olikohan niin paljon löysällä ja auki että suodattamatonta hiekkaista ilmaa pääsi koneeseen...? Laadukasta merkkihuoltoa, josta kannattaa maksaa....
 
Noh hajalla tämä on mutta yritetään korjata.. Mitä viivoittimella mittasin niin sen verran suora on etten taida koneistaa. Säästää siinä varmaan viikon. Talvi lähestyy niin pitäisi saada nippuun ennen pakkasia. Seetit näyttivät vähän siltä että parempi läpätä venttiilit. Menee siinäkin aikaa.
1631203695163.png
 
Olikohan niin paljon löysällä ja auki että suodattamatonta hiekkaista ilmaa pääsi koneeseen...? Laadukasta merkkihuoltoa, josta kannattaa maksaa....

En tiedä. Kysyin vaan että onko tuosta ollut haittaa niin ei kuulemma. Konepeltihän painaa tuota vähän kiinni, mutta en nähnyt itse kuinka auki oli. Luulisi että nopeasti olisi oireillut jos tuonne hiekkaa menisi :hmm:
 
Noh hajalla tämä on mutta yritetään korjata.. Mitä viivoittimella mittasin niin sen verran suora on etten taida koneistaa. Säästää siinä varmaan viikon. Talvi lähestyy niin pitäisi saada nippuun ennen pakkasia. Seetit näyttivät vähän siltä että parempi läpätä venttiilit. Menee siinäkin aikaa.
1631203695163.png
Lasilevyä vasten hyvä tarkistaa suoruus... viivoittimeen en luottais.
 
Semmonen kunnon teknisen piirrustuksen metalliviivotin on kyllä suora, toimii tuossa. Joku lasten askarteluviivoitin ei välttämättä :D

Turhaan ei kannata kansia "oikaista", koska pitäs nokkalinjakin vetää aina samalla suoraks, ja sitä ny ei aina tosiaankaa tehä. Mittaus ensin että onko kannen suoruus speksien sisällä. Jotain 0.03mm-0.1mm saa olla alumiinikannessa heittoa riippuen kannesta, sehän oikenee kiristäessä (varsinkin pitkittäin), ja kansipahvi korjaa loput.. Verrokkina A4 paperin paksuus on 0.1mm. ja jo 0.05 näkyy hyvin valona viivottimen alta läpi. Jotain tämmöstä ainakin ammattikoulus opetettiin. Pahimmillaan voi nokka-akseli myöhemmin katketa jos monta kertaa "oikastu" kannen alapinta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 485
Viestejä
4 508 998
Jäsenet
74 405
Uusin jäsen
attesaarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom