2008 Sorento 3.3 aj. 270tkm hieman nytkyttää tyhjäkäynnillä. Tutaukset ovat olleet sellaisia, että ne juuri kuskin paikalla tuntee. Hieman pidemmässä trailerivekslauksessa, jossa oli paljon tyhjäkäyntiä, sytytti moottorivalon. Kävin Motomaatilla luetuttamassa koodin: P2189 Järjestelmä liian laihalla joutokäynnillä. (Bank 2). Vaihdoin tuon perusteella vasemmalle puolelle ennen kattia olevan Lambdan. Varaosa24:sta tilasin Boschin Lambdan:
Lambdatunnistin, ennen katalysaattoria, Vasen Bosch 0 258 986 602, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Valo syttyi uudestaan aika pian, mutta en ole käynyt luetuttamassa vikakoodia, koska auto on poistettu liikennekäytöstä. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen kuullut, ettei Boschin Lambdat toimi Japseissa, koska reagoivat liian hitaasti. Onkohan siinä mitään perää ja voiko pitää paikkansa Köyhien Ihmisten Autoissa? Onko muita ideoita tai vinkkejä? Olisikohan hyötyä sotkea bensan joukkoon sinne tarkoitettua puhdistusainetta? Jospa yksi kyseisen lohkon suuttimista präkää.