outonaapuri
Pallienkaivelun Yli Apustaja
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 781
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.
No en mä osaa mieltää tuota jarrukilveks mutta ei sellanen pelkkä millinen pellinpala mikä ittellä tulee mieleen sanasta jarrukilpi voi maksaa edes suomessa kolmeesataa.
Klipsut on paikallaan. Ei niitä putkia hirveästi mene, olisinko 13 vuoden aikana kolme vaihtanut tuohon autoon. Työn puolesta nuita on tullut vaihdeltua vähän enemmänkin.Onkos kaikki putkien väliset tuet tallella, ne metalliklipsut joissa kumi keskellä? Näiden puuttumisen ja putkien vuotamisen välillä on yleensä syy-yhteys..
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.
Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
Aeromotorsilta tilaat skf nivelet. Ei ole paha savotta, onnistuu ihan parkkipaikkaremonttina. Napapultteja on sitten sekä kuusio-, että kuusiokolokannalla, kannattaa katsoa, että pakista löytyy sopiva hylsy. Ja sopivaa vipuvartta siihen aukaisuun.Pitäisi Audi A4 B6:een vaihtaa ulommat vetonivelet eteen todennäköisesti molemmin puolin. Ehkä sisemmät myös. Katselin tuossa jonkin videon ja ei vaikuta liian monimutkaiselle. Onko vinkkejä mistä ja minkä merkkiset nivelet kannattaisi ostaa? Pelkkä kumien vaihto/korjaus ei auta. Naputtaa risteyksistä lähtiessä jo aika pahasti.
Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?2009 vuosimallin BMW E91 farmariauto ilmoitteli että on lamppu palanut. Paikansin sen peräluukun alareunaan josta palanut polttimo löytyi. Valo ei kuitenkaan vaihtamalla syttynyt, ja peräluukun johtosarjan kuntotarkastus paljastikin sitten syyn miksi. Kolvihommia viikonlopuksi. Tämä on sitä premiumia.
Eikö näissä oo vapautusvaijerit olemassa just näitä tilanteita varten?Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?
Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.Melko sama mitä Volvon oville teet, ekan talven jälkeen ne on samanlaisessa kunnossa. Pitäs kaikki ruoste saada pois ja maalata, jollain spraymaalilla (1K) taas tulee niin huono lopputulos, että se ei ruostumista estä. Itse asiassa parasta voisi olla vaihtaa ovet kokonaan jos löytyisi jostain halvalla ruosteettomat ovet ja olis tilat missä tehdä. Ei tuohon ole valitettavasti oikein mitään yksinkertaista ja helppoa ratkaisua olemassa.
Heittäisin hatusta että rikkinäinen tai tukossa oleva suutin. Kokeile ottaa suuttimista johto irti yksi kerrallaan ja katso muuttuuko käynti jonkin sylinterin kohdalla vähemmän kuin muissa?
Uusi vikakoodi on P0151: Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1). Vaihdoin juurikin kyseisen anturin. Tarkoittaako siis, että Boschin anturi ei ole yhteensopiva Kian kanssa?Tuo olisi jopa mahdollista, kun kyse on vasemmasta puolesta. Oikealla puolella suuttimet ovat imusarjan alla piilossa. Mahtaako nytkyttely silti enää erottua, jos käy viidellä. Saan perjantaina diagnostiikkavempeleen lainaan, niin katson sillä, onko vikakoodi sama.
Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.
Kiitos paljon vinkistä!Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.
Tuossa pikainen haku, koko auto 400€:
![]()
Volvo V40 1.8i -03 2003 - Auton varaosat - Nettivaraosa
Myydään Volvo V40 1.8i -03 2003 varaosat ja tarvikkeet. Klikkaa tästä ilmoituksen kuvat ja lisätiedot.www.nettivaraosa.com
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.
![]()
Joo, voihan se olla että tämän arvoiseen autoon ei liikoja enää kannata panostaa.Otat noi helmamuovit pois niin siellä on karu meininki
Noin muuten olet 10v myöhässä
jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
Tuo kuulostaisi ihan järki hommalta. Jos siis haluaa autolle jotain tehdä. Kumminkin 18 vuotta jo autolla ikää. Jos ajoa tulee kerran vähän, niin ehkä se lisää ruostuminenkin pysyisi vähän maltillisempana (verrattuna siihen että ajaa paljon). Nuo kun ei vielä katsastuksessakaan haittaa.jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
2008 Sorento 3.3 aj. 270tkm hieman nytkyttää tyhjäkäynnillä. Tutaukset ovat olleet sellaisia, että ne juuri kuskin paikalla tuntee. Hieman pidemmässä trailerivekslauksessa, jossa oli paljon tyhjäkäyntiä, sytytti moottorivalon. Kävin Motomaatilla luetuttamassa koodin: P2189 Järjestelmä liian laihalla joutokäynnillä. (Bank 2). Vaihdoin tuon perusteella vasemmalle puolelle ennen kattia olevan Lambdan. Varaosa24:sta tilasin Boschin Lambdan: Lambdatunnistin, ennen katalysaattoria, Vasen Bosch 0 258 986 602, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Valo syttyi uudestaan aika pian, mutta en ole käynyt luetuttamassa vikakoodia, koska auto on poistettu liikennekäytöstä. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen kuullut, ettei Boschin Lambdat toimi Japseissa, koska reagoivat liian hitaasti. Onkohan siinä mitään perää ja voiko pitää paikkansa Köyhien Ihmisten Autoissa? Onko muita ideoita tai vinkkejä? Olisikohan hyötyä sotkea bensan joukkoon sinne tarkoitettua puhdistusainetta? Jospa yksi kyseisen lohkon suuttimista präkää.
Aeromotorsilta tilaat skf nivelet. Ei ole paha savotta, onnistuu ihan parkkipaikkaremonttina. Napapultteja on sitten sekä kuusio-, että kuusiokolokannalla, kannattaa katsoa, että pakista löytyy sopiva hylsy. Ja sopivaa vipuvartta siihen aukaisuun.
Tällä lähti. Soittelin paikallisia, niin merkkarilta 290€ alkuperäisnivel, varaosaliikkeestä sama SKF 120€, Motonetistä 110€, Aeromotorsilta 56€ posteineen. Hirveä jupina alkoi varaosaliikkeestä, että mikähän kopio-SKF se on, kun noin halvalla myyvät, kun mainitsin, että netistä saan puoleen heidän pyytämästä hinnasta.
Ainoa erikoistyökalu tuossa taitaa olla nuo klemmaripihdit. Onnistuuko tuon klemmarin kiristys kotikonstein ilman noita "hohdinpihtejä"?
Tällä lähti. Soittelin paikallisia, niin merkkarilta 290€ alkuperäisnivel, varaosaliikkeestä sama SKF 120€, Motonetistä 110€, Aeromotorsilta 56€ posteineen. Hirveä jupina alkoi varaosaliikkeestä, että mikähän kopio-SKF se on, kun noin halvalla myyvät, kun mainitsin, että netistä saan puoleen heidän pyytämästä hinnasta.
Ainoa erikoistyökalu tuossa taitaa olla nuo klemmaripihdit. Onnistuuko tuon klemmarin kiristys kotikonstein ilman noita "hohdinpihtejä"?
Mulla meni joskus kaksi pyöränlaakeria noin puolevuoden sisään. Silloin tilasin kaksi kertaa autodocilta SKF:n laakerin. Jälkimmäisen laakerin pahvilaatikon grafiikat oli oudon näköiset verrattuna ensimmäiseen. Tuolloin oli myös ollut mediassa juttua väärennetyistä auton osista. Otin siitä laatikosta ja laakerista monta kuvaa SKF Authenticate -sovelluksen kautta SKF:lle. Vastauksena oli, että aito laakeri.
Onko laatikkoöljyt vaihdettu milloin viimeksi?
Kokeilen jarrukleanerilla roiskimista, jos ei tokene kunnollisesta Lambdasta. Alkuperäinen Lambda maksaa 270€ Deltassa. Sille tielle en malttanut lähteä, vaan tilasin Denson anturin RockAutosta. Niistä on hyviä kokemuksia Lexuksessa. Kiassa on alunperin peltiset tiivisteet imusarjassa. Kansien ja imusarjan välissä on jäljiltäni Hylomar blue, eli sieltä en usko vuotavan. Yläosa on kyllä irrotettu alaosasta kerran ilman tiivisteen vaihtoa, eli sieltä saattaisi vuotaakin.Liian laihalla koodit voi merkata myös imuilmavuotoja, esim. imusarjan tiivisteistä. Kokeile jarrukleanerilla sumutella koneen ollessa päälle niin imusarjat ympäriinsä > Jos tyhjäkäynti nousee/laskee, niin imusarjan tiiviste vaan vaihtoon. (Ei kokemusta Kialaisesta millaiset tiivisteet, mutta Mondeon V6sissa nuo imusarjan tiivisteet kovettuvat, alkavat vuotaa ja tekevät juuri samaa, jarrupuhdistusaineella suihkimalla löytää ja varmistaa).
Mitäköhän tapahtui tässä muutama päivä sitten? Lähdin ajamaan automaattivaihteisella autolla ja kiihtyi erittäin huonosti ja kierrokset nousi todella korkealle ennenkuin isompaa pykälää tuli silmään. Fiilis oli lähinnä kuin manuaaliautolla ajaisi hieman kytkin painettuna. Auto tiensivuun ja paikoillaan kun vaihteli pakilta D:lle niin kolahteli aika kovasti. Auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin niin toimi normaalisti taas. Nyt toiminut muutaman päivän eikä vika ole toistunut. Onkohan jotain hajoamassa?
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.
![]()
Otat noi helmamuovit pois niin siellä on karu meininki
Noin muuten olet 10v myöhässä
jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
Näillä mentiin. Helmamuovien alle en halunnut kurkistaa.Tuo kuulostaisi ihan järki hommalta. Jos siis haluaa autolle jotain tehdä. Kumminkin 18 vuotta jo autolla ikää. Jos ajoa tulee kerran vähän, niin ehkä se lisää ruostuminenkin pysyisi vähän maltillisempana (verrattuna siihen että ajaa paljon). Nuo kun ei vielä katsastuksessakaan haittaa.
Niksipirkka kysymys:
Kun ajaa maantie nopeutta niin kuskin paikalla vasemman korvan juuressa tuuli suhisee. Onko sitten tiiviste päässyt laihtumaan tai oven karmi taipunut. Millä olette korjanneet?
Onko aikaisemmin toiminut hyvin vastaavanlaisella sulalla? Itsellä oli joskus sama ongelma kuskin puoleisen pyyhkijän kanssa, auttoi kun jumppailin sitä pyyhkijän vartta ja jousta edestakaisin ja laitoin voiteluainetta joka rakoon. Painautui sitten paremmin ikkunaa vasten. Nyt se on alkanut taas oireilla ettei kunnolla pyyhi, täytyy tehdä vastaava operaatio jos vielä auttaisi.Kysytääs sellaista että kun farmariauton takalasin pyyhin jättää pyyhkimättä about ½ sulan alasta.
Nykyinen on tavanomainen rungollinen pyyhkijänsulka joka oli kaupan halvin.
Niitähän on sitten sellaisia rungottomia sulkia jotka mulla on edessä ja ihan uudet.
Vissiin tuo ongelma johtuu ikkunan kaarevuudesta.
Olisiko tuollainen rungoton sulka taakse hyvä valinta? Istuisikö se paremmin verrattuna tavanomaiseen?
Vetokoukkua?2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
Ei ole.Vetokoukkua?
Minkälainen katkaisija siinä on? Mulla oli kerran sama vika Avensiksessa, korjautui viiksen vaihdolla.2010 vuoden Fiat evo Puntoni takasumuvalo ei toimi ja katsastaja antoi korjauskehoituksen siitä. No vaihdettiin lamppu kun edellisessä lampussa oli sen verran syöpynyt kanta. Toimi vähän aikaa, laitettiin koko roska taas nippuun ja taaskaan ei toimi. Ideoita mitä siinä voisi olla? Kanta on myös putsattu joten sekään ei voi olla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.