Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voiko kansipahvi vuotaa vain välillä? Käytiin Stratuksella lomareissu niin yhden kerran kun pysähdyttiin kuului hillitön porina konepellin alta. Menin sitten katsomaan niin paisarissa kupli ihan tosissaan. Muuten auto toimii täysin normaalisti ja lämmöt pysyvät kurissa. Takaisin tullessa ei pidemmänkään matkan jäljiltä kuplinut. Kai tuohon kansipaffin voisi vaihtaa kun kohta tulee 20 vuotta ja reilu 200 tkm täyteen. Ihmettelen vaan noita oireta kun ei tee koko ajan painetta. Ei kai tuollaista muu voi aiheuttaa kuin kansi tai kannen tiiviste?
E: Voisikohan roplatus sittenkin tulla ilmastoinnista jos on liemi vähänä. Käytän auton ensin ilmastointihuollossa.

Jos paisarissa kuplii ja todennäköisesti kiehuu, niin jokun sortin lämpöongelmasta on kyse. Jos ja kun ei kerran nestettä syö ja uloskaan ei sitä korkin kautta puske, niin aloittaisin vesipumpusta ja sen toiminnasta, mutta varmaan jollain tapaa toimii, jos lämmöt kurissa. Tosin voi kyllä alkaa keittämään kovemman rasituksen jälkeen, kun sammutat auton ja flekti ei syystä tai toisesta jää/hörähdä käyntiin ja järjestelmästä häviää paineet samantien, eli korkissa vikaa.

Ei tuo nyt ihan pahviongelmalta kuulosta, mutta jos on kovinkin helppo homma vaihtaa ja jos ei muualta vikaa helposti löydy, niin vaihtoon vaan.
 
Ei ollu ku joku 4400 rpm ku räjähti, tais mennä vähän liikaa ennakoita o_O AFR oli karvan laihemmalla ku oisin halunnu, jotain 12.8.
Just olin tehny merkit dampperiin et tarkistan onko ajotus kohillaan mut oli niin myöhä et päättelin ajella maantien kautta kotia ja kokeilla vähän vetoja, noh niinhän siinä kävi sit :rofl:
Näissä on ollu aika isojakin heittoja välistä oletetussa ennakossa vs todellinen, aina ois suotava varmistaa.

Mut jotain positiivista et ei uskaltanu enää ajaa kaasupohjassa vaikka kuinka yritin, kakkosella ku rupee 100 vauhissa kirjottaa ni pelottaa jo oikeesti :eek:

Noh jos tolla pääsis lauantaina taas vähä sudittelee kuopioon ;)

EDIT:
e0yLE4N.png

Uuteen nousuun
 
Toimiiko korkki varmasti?
Jos paisarissa kuplii ja todennäköisesti kiehuu, niin jokun sortin lämpöongelmasta on kyse. Jos ja kun ei kerran nestettä syö ja uloskaan ei sitä korkin kautta puske, niin aloittaisin vesipumpusta ja sen toiminnasta, mutta varmaan jollain tapaa toimii, jos lämmöt kurissa. Tosin voi kyllä alkaa keittämään kovemman rasituksen jälkeen, kun sammutat auton ja flekti ei syystä tai toisesta jää/hörähdä käyntiin ja järjestelmästä häviää paineet samantien, eli korkissa vikaa.

Ei tuo nyt ihan pahviongelmalta kuulosta, mutta jos on kovinkin helppo homma vaihtaa ja jos ei muualta vikaa helposti löydy, niin vaihtoon vaan.
Jäähdytysjärjestemän korkki on vasta vaihdettu. Tässä on erikseen korkki jäähdytysjärjestelmälle ja paisarille. Vesipumppu on vaihdettu jakopään yhteydessä neljä vuotta ja 60 tkm sitten.
Pitää tosiaan seurailla, mutta ei tämä ihan kansi(pahvi)vikaan viittaa kun ei kupli koko aikaa..
 
Jaa, näyttäisi tuo Stratus sittenkin tihkuvan jäähdytysnestettä korkista. Pitää putsata kun jähtyy, tuskin uusi korkki on viallinen.
Pitää vaihdella termarikin, jäi viimeksi vaihtamatta kun tiiviste piti tilata erikseen.
 
Jaa, näyttäisi tuo Stratus sittenkin tihkuvan jäähdytysnestettä korkista. Pitää putsata kun jähtyy, tuskin uusi korkki on viallinen.
Pitää vaihdella termarikin, jäi viimeksi vaihtamatta kun tiiviste piti tilata erikseen.

Jos kerran korkki vaihdettu ns. äskettäin, niin tuskin siinä vikaa, ettei vaan kuitenkin alkavaa kansihumppaa ja uutta pahvia... Tosin aina kannattaa ne helpoimmat katsoa ensin. Kansi-/pahvivika voi kyllä esiintyä niin, että välillä purskuttelee nesteitä ulos ja välillä jostain syystä samanlaisella ajolla ei, tuon ole itte joutunut pariin kertaan toteamaan, kun olen ajanut vian ulos.
 
Asuuko stige siellä tallilla kun vehkeet etenee tuollaista tahtia? Vastahan se rähähti ja kohta ollaan taas sudittelemassa. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi, mutta kunhan ihmettelen.

About juu ku laps äiteellää koko viikon. Tässä ku vielä täyden työviikon tehny tälle viikkoo ohessa ni oha tota tullu oltua :lol:

Ensviikolla pitäs vielä Impalaan tehä samanlainen tekniikkaswappi ja sitäkää konetta ja laatikkoo ees oo mulla vielä ja pitäs 18. pv olla ajossa..
 
Rölläsin näköjään, aamu 5 asti ollu tekemäs mut nyt oli kyl jo pakko luovuttaa, muutama tunti meni päiväl harakoille ku ei ihan kaikki osat ollukaa yksyhtee ku uudempi alakerta, noh niistä selvis mut nyt ei iha jaksanu enää loppuun asti.

Noh huomenna on uus päivä ;)
 
Mitäs tuommonen kasikoneen uudelleenrakennus nykyään maksaa?

Toi gen4 läpikäyty 5.3 LH6 alakerta oli 2500e. Samaan rahaan ois saanu täydellisen gen3 5.3 LM7 mitä ei rempattu mutta toimiva/ehjä, semmonen mulla just räjähti.

Toi LH6 on täysalumiinimosa ja gen4ssa on veivit huomattavasti tuhdimmat ku gen3.

Just hommasin Impalaan tollasen 4.8+4L60E koneen ja lootan sähköineen 2800e.

Nään on siis kaikki noita LS sarjan tekniikoita eli 97+ pickupeissa yms löytyny Chevyistä, toi LH6 on -06 ja tommone sekasikiä eli gen3 triggerit 24x/1x mutta gen4 sisuskalut ja anturien paikat.
 
Voi olla tahmaava tai väljäksi kulunut vetonivel, joko ulompi tai sisempi.

Omassa käyttiksessä ollut samaa vaivaa jo vuosia, säteittäistä klappia sisänivelessä luokkaa muutama milli ja voi että se välillä vatkaa hyvin nopeuden mukaan :D
 
Mikähän mahtais olla? Ratti täristää motarilla n. 120 km/h ja siitä ylöspäin. Ei kauheasti enemmän täristä vaikka ajais tuosta nopeammin. Ei täristä kokoajan vaan välillä. Esim. kaarteeseen ajaminen aloittaa tai lopettaa tärinän. Tärinä on aika vienoa, sen kanssa voisi elää jos auto olis muutenkin vanha räyskä tai ei ajais joka päivä motaria.

On tehnyt tuota jo pidempään, sain nyt viimeinkin aikaiseksi käydä rengasliikkeessä. Oikea etupyörä oli täydellinen, vasen etupyörä oli sitten huonosti laitettu vanteelle. Asetteli renkaan uudelleen kunnolla ja tasapainotti ja sanoi että tuli hyvä.

Ei auttanut kumminkaan tähän pulmaan. Mistähän lähtis hakemaan seuraavaksi? Takarenkaisiin ei koskettu. Olishan tossa vielä takuuta 6kk jälellä mutta helpottais sitäkin rumbaa jos vois selkeät jutut sulkea pois itse ja sitten ojentaa liikkeen tutkittavaksi.

Vanteet on huolellisesti pesty. En muista tekikö talvirenkailla tota samaa kun en tainnut koskaan ajaa 120 km/h niillä.
Alapallo voisi myös aiheuttaa, näin ainakin meillä.

Pyörät pois melkein ja raudalla koettaa paikkoja. Koliseeko alustassa?
 
Okei. Tolla on kyllä jo 65 tkm painettu että voishan se olla huonolaatuinen osa? Voiko tota jotenkin todentaa? Jotenkin mulla on semmonen tutina että voi olla hankalaa saada takuuhuoltoa tommoiselle varattua, jos ei voi muuta kun kokeilla vaihtaa...
Ne voi pahimmillaan olla tosi vaikeita löytää, etenkin jos kyse ei ole väljästä vaan jumittelevasta vetonivelestä. Montakin tarinaa saanut lukea siitä että vaihdetettu vetoakseleita arpomalla. Siksihän itse olen ajanut vikaa ulos jo noin kauan :D
 
Joskus kumi-vanne kombinaatiot vaatii karmean märään tasapainotuspuntteja ja sitä tilannetta voi yleensä auttaa sillä että asentaa kumin vähän eri kohtaan vanteelle niin kumi ja vanne tasapainottaa suurimmaksi osaksi toisensa. Lieköhän kyse tämmöisestä?
 
Joskus kumi-vanne kombinaatiot vaatii karmean märään tasapainotuspuntteja ja sitä tilannetta voi yleensä auttaa sillä että asentaa kumin vähän eri kohtaan vanteelle niin kumi ja vanne tasapainottaa suurimmaksi osaksi toisensa. Lieköhän kyse tämmöisestä?

Jooh, noita on tullut muutama sarja väänneltyä vanteelle joskus kauan sitten.. Uusissa renkaissa on yleensä merkattu renkaan kevyin kohta keltaisella pienellä ympyrä-merkillä juurikin siks että jäis se pyörittely pois. Käytetyt on toki sit eri asia.
 
Jooh, noita on tullut muutama sarja väänneltyä vanteelle joskus kauan sitten.. Uusissa renkaissa on yleensä merkattu renkaan kevyin kohta keltaisella pienellä ympyrä-merkillä juurikin siks että jäis se pyörittely pois. Käytetyt on toki sit eri asia.
Eikös tuo merkki tule aina venttiilin kohdalle?
 
Juu kudosvaurion näkyy aika varmasti tasapainokoneessa, jos asentaja vilaisee rengasta oletan että näin tehty kun rengastakin pyöritelty.
Kaikki renkaat vaihdettin? Jos pystyt vaihda(tuta) taka-ja eturengas päittän ja kokeilu vaikuttaako, esim siirtyykö tärinä ratista penkkiin yms.
 
ABS-renkaan kiinnittämisestä niveleen olisi kysymys:

-20-60 sek kuumensin tavanomaisella käsipolttimella (190g säiliö) abs-rengasta. Ei mennyt paikoilleen vaikka kuinka puukalikan ja vasaran avustuksella yritin sitä saada. Lopulta korjaamo tekee sen homman.

Tänään sitten päätin harjoitella tuota hommaa ylimääräiseen , hylkyyn menevään vetoakseliin.
Kuumensin 2 minuuttia ja silloin abs-rengas meni paikoilleen lähes kunnolla. Pari milliä jäi yhdestä kohti vajaaksi.
En ainakaan äkkiseltään huomannut että metalli olisi muuttanut väriä tms.

Nettivideot sanovat että metalliin ei saa tulla värimuutoksia kuumennuksessa.

Millaisia konsteja ja tapoja muilla on abs-renkaan kiinnittämisessä?

Jos ja kun vetari on kerran irti, niin nakkaa sen esim. pakastimeen ja tuon abs-kehän vaikka 10min 80ast uuniin, toimii aina.
 
kylmäspray ja hiilihappo toimii aina.

Mulla on tallilla sellasia jauhesammuttimien hiilarisäiliöitä, noita saa ihan täytettyä ja hiilarilla tartte kauaa tupsuttaa vetaria tai laakeria ja hyvin uppoaa kun vanhaan naiseen.
 
No eipä taas remontti onnistunut. Kokeilin elvyttää sitikan jarrusatulasta käsijarrun mekanismia. Vipu alkoikin liikkumaan melko mukavasti mutta eihän se sitten kuitenkaan toiminut kun paikallaan kokeili. Tietenkään en huomannut merkitä alkuperäistä vivun asentoa ennen irrotusta joten saattoi kai se mennä väärään asentookin sikäli kun sillä jotain vaikutusta on.
No hain satkulla Motonetistä uuden satulan ja askartelen viikonloppuna paikalleen. Hieman yllätyin kun huomasin että katsastuksen viimeinen päivä on maanantaina :D Harmi että satula oli muuten täysin kunnossa, mäntä oli kuin uusi kun sitäkin käytin irti.
1594929480516.png
 
No eipä taas remontti onnistunut. Kokeilin elvyttää sitikan jarrusatulasta käsijarrun mekanismia. Vipu alkoikin liikkumaan melko mukavasti mutta eihän se sitten kuitenkaan toiminut kun paikallaan kokeili. Tietenkään en huomannut merkitä alkuperäistä vivun asentoa ennen irrotusta joten saattoi kai se mennä väärään asentookin sikäli kun sillä jotain vaikutusta on.
No hain satkulla Motonetistä uuden satulan ja askartelen viikonloppuna paikalleen. Hieman yllätyin kun huomasin että katsastuksen viimeinen päivä on maanantaina :D Harmi että satula oli muuten täysin kunnossa, mäntä oli kuin uusi kun sitäkin käytin irti.
1594929480516.png
Menee tuskin paljoa pieleen, jos säätää siten, että vaijeri pysäyttää vivun noin milli ennen stopparia.
 
Menee tuskin paljoa pieleen, jos säätää siten, että vaijeri pysäyttää vivun noin milli ennen stopparia.
Ei se ollut se ongelma vaan se mihin asentoon mekanismin asetti ja siihen vivun booreille. Itse mekanismi pyörii aika lailla ympäri, kokeilin sitä kun liottelin vipua ja mekanismia. Eli mekanismin alkuasento oli kysymysmerkki.
 
No nyt taas jarrut toimivat. Tai no, maanantaina sen lopullisen totuuden kuulee katsastuksessa. Kyllä tuon käsijarruvivun kuuluu liikkua sormilla, ei se minun herkistely vanhalle satulalle ollut todellakaan vielä kunnossa.. Tuossa näkyy myös vasemmassa reunassa viisikulmainen pultti joka pitää avata jos mekanismin haluaa kokonaan purkaa.
1595009050997.png

@Tellervo tässä havainnollistava kuva mitä yritin selittää:
Eli tuo käsijarruvaijerin vipu tulee booreilla tuohon akseliin. Nyt kun en merkinnyt missä asennossa se alun perin oli niin saattoi olla että se tuli väärään asentoon ja näin ollen käsijarru ei joko ottanut tai palauttanut kunnolla tai sitten ei tehnyt kumpaakaan enää oikein.
1595009105607.png
 
No nyt taas jarrut toimivat. Tai no, maanantaina sen lopullisen totuuden kuulee katsastuksessa. Kyllä tuon käsijarruvivun kuuluu liikkua sormilla, ei se minun herkistely vanhalle satulalle ollut todellakaan vielä kunnossa.. Tuossa näkyy myös vasemmassa reunassa viisikulmainen pultti joka pitää avata jos mekanismin haluaa kokonaan purkaa.
1595009050997.png

@Tellervo tässä havainnollistava kuva mitä yritin selittää:
Eli tuo käsijarruvaijerin vipu tulee booreilla tuohon akseliin. Nyt kun en merkinnyt missä asennossa se alun perin oli niin saattoi olla että se tuli väärään asentoon ja näin ollen käsijarru ei joko ottanut tai palauttanut kunnolla tai sitten ei tehnyt kumpaakaan enää oikein.
1595009105607.png
Tuo havainnollistaa hyvin:thumbsup: se milli lienee oikein silloin kun tuo vipu on asetettu akselille oikein. Seuraavalla kerralla kannattaa lyödä taltalla kohdistusmerkki ennen purkamista molempiin puolikkaisiin, mutta se on tietysti helppo sanoa näin jälkeenpäin.
 
Millasella työkalulla avataan viiskulmainen pultti?
 
Millasella työkalulla avataan viiskulmainen pultti?
Viisikulmaisella hylsyllä :D
Puntaroin että ostanko uuden satulan satkulla vai tuon sarjan 24 eurolla, jota tuskin tarvitsen muiden autojen kanssa. Päädyin vielä uuteen satulaan.
Työkaluja on muutenkin jo kertynyt liikaa..
 
Kaikenmoista, enpä muista ett ois ikinä ollut tarvetta moisille.
 
Muistaakseni tuohon käy myös 14 tai 15mm? Normaalihylsy lyömällä...ainakin mondeon satuloihin.

Joissain toyotan koneissa taisi myös nokkapyörät olla noilla kiinni.
 
Saakohan xenon-ballasteja rikki alijännitteellä? Paukahti apukuskin puolelta molemmat ballastit mykiksi (lämpeävät kylläkin), kuskin puolella (jossa hitusen lyhyemmät johtovedot) toimivat edelleen. Vähän liian hyvä todennäköisyys sille että molemmat kilahtaisivat omia aikojaan itsekseen. Akkujännite taisi käydä jossain 11.5 voltissa kun iski kaikki neljä päälle.
 
Saakohan xenon-ballasteja rikki alijännitteellä? Paukahti apukuskin puolelta molemmat ballastit mykiksi (lämpeävät kylläkin), kuskin puolella (jossa hitusen lyhyemmät johtovedot) toimivat edelleen. Vähän liian hyvä todennäköisyys sille että molemmat kilahtaisivat omia aikojaan itsekseen. Akkujännite taisi käydä jossain 11.5 voltissa kun iski kaikki neljä päälle.

Alijännite tappaa myös ballastit, joskus saatoin jostain lukea, että raja olisi jossain 9v:n paikkeilla ja vaatii samalla valojen päälläolemisen 1-2min. Eli ei vielä normistarttikyykkäyksessä pitäisi hajota jos jännitteet notkuu, mutta mistäs niistä komponenttien mitoituksista tietää...
 
Vielä olisi yksi kysymys abs-renkaasta ja sen asennuksesta.
Aiemmin muutama päivä sitten tässä threadissa oli siitä juttua.

Eli käytännössä olen sopinut niin että abs-renkaan asentaa tällä kertaa korjaamo.
Täytyykö vetoakseli irrottaa laatikosta abs-renkaan asentamisen takia?
Onko kukaan asentanut täällä abs-rengasta vetoniveleen/-akseliin joka on ollut kiinni vaihdelaatikossa?

En ole itse tuollaista vaihtanut, mutta mitä merkitystä sillä on, jos viet sen korjaamolle?
 
Nuo kysymykset riippuu täysin autosta. Esim. omasta autosta saa vetoakselin irroitettua kokonaan ilman pyöräntuentaan koskemista, eikä vetarin irroituksen yhteydessä valu vaihdelaatikon öljytkään mäelle.
 
Miksi vetari pitäisi irrottaa laatikosta? Kait sen paikallaankin saa naputeltua siihen ulompaan niveleen? Vai onko siinä joku este että saa rinkulan paikalleen?
 
valot.PNG

Pitäisi mittariston valot vaihtaa, mutta en löydä kaupasta vastaanlaisia ja ulkomaan kaupoista aliexpressistä voisi tilaa samoil spekseil ledit tilalle, mutten tiedä kulkeeko posti epidemian aikaan.
Voiko tuon tilalle hankkia 12V 2W vai 12V 1.2W? Kanta taitaa olla Bx8,5d. Tarvetta olisi 9kpl. Osa mittarin valoista palanut. Yritin tänää vaihtaa, mutten tiennyt toimiiko, niin jätin kaupan hyllylle.
Mistä saisin useamman kappaleen edullisesti? Auton merkki Hyundai Getz 1.1.
Noita saa vaikka ihan Motonetistä.
 
Mersu W203 vm.2000 C220 CDI, herjaa EPC (electronic power control), limp modessa eli kiertää max 3000rpm. Käytin mersukorjaamolla ja totesivat että pysäytysventtiili (shut off valve) olisi rikki ja aiheuttaa tuon vian. Tänään asensin uuden p-venttiilin ja ei mitään vaikutusta toimintaan, paitsi nyt ei polta enää sulaketta. Vika jatkuu. Netistä kun lueskelee niin tuntuu olevan joku "yleisvikailmoitus" eli mahdollisuuksia on laidasta laitaan. Onko mitään ideaa mistä voisi johtua? Hirveitä summia rahaa ei ole tarkoitus tuohon työntää kun kyseessä kuitenkin noin tonnin auto työmatkoja varten.
 
Mersu W203 vm.2000 C220 CDI, herjaa EPC (electronic power control), limp modessa eli kiertää max 3000rpm. Käytin mersukorjaamolla ja totesivat että pysäytysventtiili (shut off valve) olisi rikki ja aiheuttaa tuon vian. Tänään asensin uuden p-venttiilin ja ei mitään vaikutusta toimintaan, paitsi nyt ei polta enää sulaketta. Vika jatkuu. Netistä kun lueskelee niin tuntuu olevan joku "yleisvikailmoitus" eli mahdollisuuksia on laidasta laitaan. Onko mitään ideaa mistä voisi johtua? Hirveitä summia rahaa ei ole tarkoitus tuohon työntää kun kyseessä kuitenkin noin tonnin auto työmatkoja varten.
Kannattaa ihan alkuun etsiä joku starin omistava mb-harrastaja ja purkaa vikakoodisumaa sieltä kautta, vikoja voi olla lähes mitä vaan pellin alla,
 
Mersu W203 vm.2000 C220 CDI, herjaa EPC (electronic power control), limp modessa eli kiertää max 3000rpm. Käytin mersukorjaamolla ja totesivat että pysäytysventtiili (shut off valve) olisi rikki ja aiheuttaa tuon vian. Tänään asensin uuden p-venttiilin ja ei mitään vaikutusta toimintaan, paitsi nyt ei polta enää sulaketta. Vika jatkuu. Netistä kun lueskelee niin tuntuu olevan joku "yleisvikailmoitus" eli mahdollisuuksia on laidasta laitaan. Onko mitään ideaa mistä voisi johtua? Hirveitä summia rahaa ei ole tarkoitus tuohon työntää kun kyseessä kuitenkin noin tonnin auto työmatkoja varten.
Veikkaisin imusarjassa olevia läppiä ja niiden moottoria. Tosiaan vikakoodit kannattaa ensin lukea.
 
Ilmasin jarrut sekä alipaine pumpulla että perinteisesti polkemalla. Kuplia ei enää tullut järjestelmästä. Mutta jarrupoljin on edelleen pehmeä ja auto käynnissä (tehostus päällä) helposti menee pedaali lattiaan stopparia vasten.
(Kone sammutettuna poljin kivikova)

Pitääkö ABS DSC autossa tehdä jotain temppuja että saa ABS moottorin ilmat pois?

En kyllä ymmärrä miksi se edes vaikuttaisi jos siellä olisi ilma solenoidien takana kun mitään eroa polkimen pehmeydesdä ei tuntunut edes heti ilmauksen jälkeen.
 
Sitä tässä just minäkin kyselen että onko kukaan laittanut abs-rengasta vetoakseliin joka on kiinni laatikossa.
Youtubevideoissa vetoakseli on irroitettuna ja ruuvipenkissä.
Olen clion vetariin toimenpiteen tehnyt ja nyt pitäisi tehdä toisellekin puolelle. Viimeksi onnistui helposti kuumentamatta ihan naputtelemalla ja tosiaan irroittamatta vetaria.
 
Ilmasin jarrut sekä alipaine pumpulla että perinteisesti polkemalla. Kuplia ei enää tullut järjestelmästä. Mutta jarrupoljin on edelleen pehmeä ja auto käynnissä (tehostus päällä) helposti menee pedaali lattiaan stopparia vasten.
(Kone sammutettuna poljin kivikova)

Pitääkö ABS DSC autossa tehdä jotain temppuja että saa ABS moottorin ilmat pois?

En kyllä ymmärrä miksi se edes vaikuttaisi jos siellä olisi ilma solenoidien takana kun mitään eroa polkimen pehmeydesdä ei tuntunut edes heti ilmauksen jälkeen.
Meneekö oikeasti lattiaan vai luuletko vaan? Monessa autossa tuntuu polkimessa olevan "pohja" johonka polkimen saa kiskottua tehostus päällä.
 
Ilmasin jarrut sekä alipaine pumpulla että perinteisesti polkemalla. Kuplia ei enää tullut järjestelmästä. Mutta jarrupoljin on edelleen pehmeä ja auto käynnissä (tehostus päällä) helposti menee pedaali lattiaan stopparia vasten.
(Kone sammutettuna poljin kivikova)

Pitääkö ABS DSC autossa tehdä jotain temppuja että saa ABS moottorin ilmat pois?

En kyllä ymmärrä miksi se edes vaikuttaisi jos siellä olisi ilma solenoidien takana kun mitään eroa polkimen pehmeydesdä ei tuntunut edes heti ilmauksen jälkeen.

Renault Grand Scenic ainakin vaati ABS yksikön ilmaussyklin ajamisen Clipillä ja vielä tämän lisäksi ankarat lukkojarrutukset sekä pitkän takapään ilmaamisen alipainepumpulla, että poljintuntumasta tuli hyvä.
Samoin aikoinaan ilmattiin kaverin 3BG Passatin ABS yksikkö VCDS:n ilmaussyklillä ja tämän jälkeen ilmattiin jarrut normaalisti, niin poljintuntuma palautui ennalleen satuloiden vaihdon jälkeen.
 
Honda alkanut pitämään pientä sirinää pienillä kierroksilla , loppuu kytkintä painaessa eli varmaan painelaakeri ilmoittelee päättyvästä työsuhteesta.
Sirinä kuuluu vaan kun on ikkuna auki muuten ei vielä kuulu sisälle, joten radiota kovemmalle ja hetki vielä ajoa ja sitten jakamaan auliisti rahaa herra kourjaussedälle :darra:
 
Honda alkanut pitämään pientä sirinää pienillä kierroksilla , loppuu kytkintä painaessa eli varmaan painelaakeri ilmoittelee päättyvästä työsuhteesta.
Sirinä kuuluu vaan kun on ikkuna auki muuten ei vielä kuulu sisälle, joten radiota kovemmalle ja hetki vielä ajoa ja sitten jakamaan auliisti rahaa herra kourjaussedälle :darra:

Eikös painelaakeri yleensä oireile juuri toisinpäin?
 
Mikäpä se mahtaisi olla autossa vikana kun flekti huutaa vähän väliä. "Vika" alkannut tuossa kevättalvella mutta nyt ei jaksa enää sitä kuunnella. Eli Seat Toledo -16, 1,2TSI, 80tkm ajeltu,
Ei väliä onko kylmä vaiko kuuma moottori. Aamulla pistää käyntiin niin alkaa huutamaan, noin 10sek ja lopettaa. Lähtee ajamaan niin saattaa tehdä 10 metrin ajon jälkeen saman. Ei tietoa tekeekö maantieajossa kun aina muuta meteliä niin ei kuule. Jäähdytysjärjestelmässä on nestettä. Lämmöt pysyvät hyvin 90 asteessa (noin). Ei väliä onko ilmastointi päällä vaiko ei, eikä väliä puhaltaako tuuletin kylmää vai kuumaa ilmaa.
No, käytin merkkihuollossa. Vikakoodeja ei löytynyt. Totesivat että tuulettimen lämpökatkaisin on rikki, ja vaihdettiin siis. Pari päivää ei huutanut jatkuvasti, mutta nyt vika taas pahentunut, elikkäs huutaa vähän väliä.
Vinkkejä? Ei tuo merkkihuolto ainakaan kiinnosta kun 265€ upposi jo tuohonkin...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom