Play stupid games; win stupid prizes
Ja tämähän meni sitten oikein hienosti loppuun saakka. Olen itse ollut aina sitä mieltä että vetokeppihommat pitää tehdä koko vetoakseli pöydällä jolloin voi oikeasti varmistua siitä että kaikki menee oikein.
Viikonloppuna lähdin käymään lumitöissä mökillä 80km päässä kotosalta ja pääsin nippa nappa mökkitien päähän ja rupesin kääntämään autoa niin eiköhän tämä kuskin puolen vetari päätä muljahtaa nivelestä ulos ja matkanteko loppuu tarkalleen naapurin liittymään auto poikittain tielle
Soitin apua paikalle työkalujen kanssa ja kaivoin koko vetoakselin pois autosta pienessä lumimyräkässä ja vein harrastepajalle rassattavaksi. Seuraavana päivänä keppi takasin autoon ja ajamalla pois vielä suuremmassa lumimyräkässä.
Mikä siinä sitten meni perseelleen? Laitoin epähuomiossa osan 2 väärinpäin siinä sorapihalla vittuunnuksissani ährätessä ja se aiheutti sen että nivel ei mennyt aivan tarpeeksi pitkälle (prikan viiste nivelen viisteen sisään) boorille jotta lukkorengas olisi laajentunut ja lukinnut nivelen paikoilleen. Boori oli sen verran tahmea ettei siitä pystynyt keppi autossa kiinni sanomaan että oliko se lukittunut vai ei, ei ollut tilaa vetää tarpeeksi kovasti.
Oli taas vähän pohjolan talli hommaa, mökillä ei ollu tarpeeksi työkaluja että olisi saanut napapultin auki. Ja vaati melkoisesti väkivaltaa moskalla ja messinki tampilla että sai käännettyä tuon nivelen sisäosan takaisin suoraan kun se oli kääntynyt irrotessaan poikittain. Aivan uusi ja tiukka nivel niin eihän se meinaa liikkua millään.
Uudet rasvat, uusi lukkorengas, pultit, kumi ja klemmarit ja on se ny jo toista päivää pysyny kasassa!