Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäpä se mahtaisi olla autossa vikana kun flekti huutaa vähän väliä. "Vika" alkannut tuossa kevättalvella mutta nyt ei jaksa enää sitä kuunnella. Eli Seat Toledo -16, 1,2TSI, 80tkm ajeltu,
Ei väliä onko kylmä vaiko kuuma moottori. Aamulla pistää käyntiin niin alkaa huutamaan, noin 10sek ja lopettaa. Lähtee ajamaan niin saattaa tehdä 10 metrin ajon jälkeen saman. Ei tietoa tekeekö maantieajossa kun aina muuta meteliä niin ei kuule. Jäähdytysjärjestelmässä on nestettä. Lämmöt pysyvät hyvin 90 asteessa (noin). Ei väliä onko ilmastointi päällä vaiko ei, eikä väliä puhaltaako tuuletin kylmää vai kuumaa ilmaa.
No, käytin merkkihuollossa. Vikakoodeja ei löytynyt. Totesivat että tuulettimen lämpökatkaisin on rikki, ja vaihdettiin siis. Pari päivää ei huutanut jatkuvasti, mutta nyt vika taas pahentunut, elikkäs huutaa vähän väliä.
Vinkkejä? Ei tuo merkkihuolto ainakaan kiinnosta kun 265€ upposi jo tuohonkin...
VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?
Ei tietoa oliko ilmastointi päällä kun mittailivat. Käytössä ilmastoinnilla ei vaikutusta ongelmaan. Pitääpä kysellä olisiko jollain tutulla laitteita että saisi lukemat selville.VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.Ford Focus -06 vasemman puolen takavilkku pimeänä. On ollut useasti ennenkin ja huollon yhteydessäkin katsottu, mutta mitään varsinaista "vikaa" ei ole löydetty, jotain kosketushäiriötä kenties jossain. Talven toimi hyvin, mutta nyt taas tosiaan pimeänä. Polttimon vaihdoin, ei auttanut. Mitä kriittisiä kohtia tuossa on josta kosketushäiriötä voisi etsiä ja miten niihin pääsen käsiksi? Ei ainakaan ne vilkun kannassa olevat liittimet ja johdot vaikuttaneet mitenkään huonoilta. Ei jaksaisi taas tuollaisen takia nähdä vaivaa ja viedä korjaamolle, mutta vilkku pimeänä on suht perseestä ajella.
LT on ollut omassa käytössä autotalli/varasto/kelkankulketusauto/retkimobiili ja sillä sieltä löytyy perustyökalut. Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu. Sillä kuljetusfirmalla oli nuita useampia 90-luvun lopulla ja tuo oli viimeinen, niin työnsivät varaosat mukaan.Harrastus kohdillaan kun varaosat kulkee autossa mukana ja korjauksen voi suorittaa suoraan reissun päällä
Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu.
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.No paljonko ne nyt sit vallan maksaa? Toki auton alla suolassa lilluvat ohkaset pellinpalat voi olla vähissä käytettynä löytää mut toisaalta suomaaliassa luulis purettujakin tojotia olevan haitoiks asti.
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia/aasialaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.
Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä? Itse revin joskus omasta ritsasta pois kun mätänivät käsiin, eikä leimalla tullut mitään.Corollan takajarrukilvet pitäisi katsastusmiehen mielestä vaihtaa. Jumalauta mitä hintoja pellinpaloilla onko suositella paikkoja josta noita saisi edullisesti (käytettynä?)?
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.
Hyvin todennäköisesti se on tämmöinen paketti corolla takajarrukilpi - Google-hakuKaikkee se ingenjör keksii, muistelen ett joskus jäi jonkun sukuloisen vuosituhannen vaihteen avensis kans leimaamatta samasta syystä ja hintaluokkakin tais osissa olla sama. Oon kai menettänyt paljon ko en oo ikinä joutunut noihin vanhoihin japonialaisiin sekoamaan.
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä?
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.
No en mä osaa mieltää tuota jarrukilveks mutta ei sellanen pelkkä millinen pellinpala mikä ittellä tulee mieleen sanasta jarrukilpi voi maksaa edes suomessa kolmeesataa.
Klipsut on paikallaan. Ei niitä putkia hirveästi mene, olisinko 13 vuoden aikana kolme vaihtanut tuohon autoon. Työn puolesta nuita on tullut vaihdeltua vähän enemmänkin.Onkos kaikki putkien väliset tuet tallella, ne metalliklipsut joissa kumi keskellä? Näiden puuttumisen ja putkien vuotamisen välillä on yleensä syy-yhteys..
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.
Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
Aeromotorsilta tilaat skf nivelet. Ei ole paha savotta, onnistuu ihan parkkipaikkaremonttina. Napapultteja on sitten sekä kuusio-, että kuusiokolokannalla, kannattaa katsoa, että pakista löytyy sopiva hylsy. Ja sopivaa vipuvartta siihen aukaisuun.Pitäisi Audi A4 B6:een vaihtaa ulommat vetonivelet eteen todennäköisesti molemmin puolin. Ehkä sisemmät myös. Katselin tuossa jonkin videon ja ei vaikuta liian monimutkaiselle. Onko vinkkejä mistä ja minkä merkkiset nivelet kannattaisi ostaa? Pelkkä kumien vaihto/korjaus ei auta. Naputtaa risteyksistä lähtiessä jo aika pahasti.
Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?2009 vuosimallin BMW E91 farmariauto ilmoitteli että on lamppu palanut. Paikansin sen peräluukun alareunaan josta palanut polttimo löytyi. Valo ei kuitenkaan vaihtamalla syttynyt, ja peräluukun johtosarjan kuntotarkastus paljastikin sitten syyn miksi. Kolvihommia viikonlopuksi. Tämä on sitä premiumia.
Eikö näissä oo vapautusvaijerit olemassa just näitä tilanteita varten?Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?
Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.Melko sama mitä Volvon oville teet, ekan talven jälkeen ne on samanlaisessa kunnossa. Pitäs kaikki ruoste saada pois ja maalata, jollain spraymaalilla (1K) taas tulee niin huono lopputulos, että se ei ruostumista estä. Itse asiassa parasta voisi olla vaihtaa ovet kokonaan jos löytyisi jostain halvalla ruosteettomat ovet ja olis tilat missä tehdä. Ei tuohon ole valitettavasti oikein mitään yksinkertaista ja helppoa ratkaisua olemassa.
Heittäisin hatusta että rikkinäinen tai tukossa oleva suutin. Kokeile ottaa suuttimista johto irti yksi kerrallaan ja katso muuttuuko käynti jonkin sylinterin kohdalla vähemmän kuin muissa?
Uusi vikakoodi on P0151: Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1). Vaihdoin juurikin kyseisen anturin. Tarkoittaako siis, että Boschin anturi ei ole yhteensopiva Kian kanssa?Tuo olisi jopa mahdollista, kun kyse on vasemmasta puolesta. Oikealla puolella suuttimet ovat imusarjan alla piilossa. Mahtaako nytkyttely silti enää erottua, jos käy viidellä. Saan perjantaina diagnostiikkavempeleen lainaan, niin katson sillä, onko vikakoodi sama.
Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.
Kiitos paljon vinkistä!Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.
Tuossa pikainen haku, koko auto 400€:
Volvo V40 1.8i -03 2003 - Auton varaosat - Nettivaraosa
Myydään Volvo V40 1.8i -03 2003 varaosat ja tarvikkeet. Klikkaa tästä ilmoituksen kuvat ja lisätiedot.www.nettivaraosa.com
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.
Joo, voihan se olla että tämän arvoiseen autoon ei liikoja enää kannata panostaa.Otat noi helmamuovit pois niin siellä on karu meininki
Noin muuten olet 10v myöhässä
jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
Tuo kuulostaisi ihan järki hommalta. Jos siis haluaa autolle jotain tehdä. Kumminkin 18 vuotta jo autolla ikää. Jos ajoa tulee kerran vähän, niin ehkä se lisää ruostuminenkin pysyisi vähän maltillisempana (verrattuna siihen että ajaa paljon). Nuo kun ei vielä katsastuksessakaan haittaa.jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
2008 Sorento 3.3 aj. 270tkm hieman nytkyttää tyhjäkäynnillä. Tutaukset ovat olleet sellaisia, että ne juuri kuskin paikalla tuntee. Hieman pidemmässä trailerivekslauksessa, jossa oli paljon tyhjäkäyntiä, sytytti moottorivalon. Kävin Motomaatilla luetuttamassa koodin: P2189 Järjestelmä liian laihalla joutokäynnillä. (Bank 2). Vaihdoin tuon perusteella vasemmalle puolelle ennen kattia olevan Lambdan. Varaosa24:sta tilasin Boschin Lambdan: Lambdatunnistin, ennen katalysaattoria, Vasen Bosch 0 258 986 602, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Valo syttyi uudestaan aika pian, mutta en ole käynyt luetuttamassa vikakoodia, koska auto on poistettu liikennekäytöstä. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen kuullut, ettei Boschin Lambdat toimi Japseissa, koska reagoivat liian hitaasti. Onkohan siinä mitään perää ja voiko pitää paikkansa Köyhien Ihmisten Autoissa? Onko muita ideoita tai vinkkejä? Olisikohan hyötyä sotkea bensan joukkoon sinne tarkoitettua puhdistusainetta? Jospa yksi kyseisen lohkon suuttimista präkää.