Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Harrastus kohdillaan kun varaosat kulkee autossa mukana ja korjauksen voi suorittaa suoraan reissun päällä :tup:
LT on ollut omassa käytössä autotalli/varasto/kelkankulketusauto/retkimobiili ja sillä sieltä löytyy perustyökalut. Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu. Sillä kuljetusfirmalla oli nuita useampia 90-luvun lopulla ja tuo oli viimeinen, niin työnsivät varaosat mukaan.

Isällä oli aikoinaan sora-auto ja tuolla pohjoisen perukoilla omavaraisuus on kohtuullisen hyödyllinen ominaisuus. Aina kuorma-autossa ja myös henkilöautossa oli mukana pakki missä oli perustyökalut. Niiden ansiosta on monesti pystytty jatkamaan omaa tai muiden taivalta. Sieltä periytynyt tapa, että aina autossa on mukana perustyökalut. Henkilöautossa lähinnä kiintoavainsarja, pieni räikkäsarja, muutama meisseli ja parit pihdit. Nykyään tietenkin viat alkaa olemaan enemmän sähköpuolella, mutta aina välillä matka voi loppua ihan pieneen perinteiseen pieneen mekaaniseen juttuun.
 
Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu.

Onkos kaikki putkien väliset tuet tallella, ne metalliklipsut joissa kumi keskellä? Näiden puuttumisen ja putkien vuotamisen välillä on yleensä syy-yhteys..
 
Corollan takajarrukilvet pitäisi katsastusmiehen mielestä vaihtaa. Jumalauta mitä hintoja pellinpaloilla onko suositella paikkoja josta noita saisi edullisesti (käytettynä?)?
 
No paljonko ne nyt sit vallan maksaa? Toki auton alla suolassa lilluvat ohkaset pellinpalat voi olla vähissä käytettynä löytää mut toisaalta suomaaliassa luulis purettujakin tojotia olevan haitoiks asti.
 
No paljonko ne nyt sit vallan maksaa? Toki auton alla suolassa lilluvat ohkaset pellinpalat voi olla vähissä käytettynä löytää mut toisaalta suomaaliassa luulis purettujakin tojotia olevan haitoiks asti.
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.

Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
 
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.

Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia/aasialaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi Audi A4 B6:een vaihtaa ulommat vetonivelet eteen todennäköisesti molemmin puolin. Ehkä sisemmät myös. Katselin tuossa jonkin videon ja ei vaikuta liian monimutkaiselle. Onko vinkkejä mistä ja minkä merkkiset nivelet kannattaisi ostaa? Pelkkä kumien vaihto/korjaus ei auta. Naputtaa risteyksistä lähtiessä jo aika pahasti.
 
Corollan takajarrukilvet pitäisi katsastusmiehen mielestä vaihtaa. Jumalauta mitä hintoja pellinpaloilla onko suositella paikkoja josta noita saisi edullisesti (käytettynä?)?
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä? Itse revin joskus omasta ritsasta pois kun mätänivät käsiin, eikä leimalla tullut mitään.

Jostain kuullut, että jos ne on autossa, pitää niiden olla kunnossa, mutta eivät olisi pakolliset. Voi olla myös essonbaarijuttuja, ja itellä kävi tuuri.
 
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.

Kaikkee se ingenjör keksii, muistelen ett joskus jäi jonkun sukuloisen vuosituhannen vaihteen avensis kans leimaamatta samasta syystä ja hintaluokkakin tais osissa olla sama. Oon kai menettänyt paljon ko en oo ikinä joutunut noihin vanhoihin japonialaisiin sekoamaan. :hmm:
 
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä?

Ketkun innoittamana etsiessäni niin googlen kuvahaku tarjoaa tollattia avensiksen takakilviks, paha on repiä pois nuita. Lie sit samanmoinen rykäsy corollassa.. :lol:

890543_1_orig.jpg
 
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.
 
Juu tuossa on mukana jarrukengät ja asennussarja. Tuo takana näkyvä pelti kai voisi periaatteessa olla osa tuota kilpipakettia.

Edit. Kyseessä siis käyttöä varten levyjarrut takana, ja paketin sisällä oma rumpujarru käsijarrulle.
 
Itse jotenkin mieltäisin tuon rumpujarrun "pohjaksi" tai vastaavaksi mutta kai se kilpi nimellä sitten kulkee. Itellä ainoassa kulkineessa jossa on takana vain rummut (muissa on kyllä käsijarru rummulla levyn sisällä) tuokin on kyllä vajaata senttistä rautaa
 
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.

No en mä osaa mieltää tuota jarrukilveks mutta ei sellanen pelkkä millinen pellinpala mikä ittellä tulee mieleen sanasta jarrukilpi voi maksaa edes suomessa kolmeesataa.
 
Jarrukilpi se on rumpujarrullisissakin tuo pohjaosa ja luonnollisesti aika tärkeä osa. Samaten levyjarrullissa joissa käsijarru on jarrukengillä on ihan samanlainen pohjaosa käsijarrukenkiä varten ja ympärillä vielä itse levyjarrun pölysuoja joka on samaa osaa sen pohjan kanssa.
 
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.

Sillähän se alkoi taas pelittään, kiitos :kippis:
 
No en mä osaa mieltää tuota jarrukilveks mutta ei sellanen pelkkä millinen pellinpala mikä ittellä tulee mieleen sanasta jarrukilpi voi maksaa edes suomessa kolmeesataa.

Voi maksaa. Pari palaa muoviakin voi maksaa kolme sataa
 
Onkos kaikki putkien väliset tuet tallella, ne metalliklipsut joissa kumi keskellä? Näiden puuttumisen ja putkien vuotamisen välillä on yleensä syy-yhteys..
Klipsut on paikallaan. Ei niitä putkia hirveästi mene, olisinko 13 vuoden aikana kolme vaihtanut tuohon autoon. Työn puolesta nuita on tullut vaihdeltua vähän enemmänkin.
 
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.

Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.

Viime syksynä vaihdoin vm.03 avensikseen jarrukilvet marmorilla hinta oli 330€ kpl. Noh en sieltä ostanu.. Sparetosta pienen etsimisen jälkeen kaikki romut sinne taakse ja pyörän laakerit n.300€ oli yhteensä molemmin puolin... Tarvike kilvestä puuttuu sitten se ylempi jarrukenkien tukitappi mikälie. Ainakin avensiksessa kuvaa en tähän hätää löydä mitä tarkoitan. Mut aiheutti hiuka lisää työn sarkaa irroittaa vanha ja hitsata uuteen levyyn.
 
Pitäisi Audi A4 B6:een vaihtaa ulommat vetonivelet eteen todennäköisesti molemmin puolin. Ehkä sisemmät myös. Katselin tuossa jonkin videon ja ei vaikuta liian monimutkaiselle. Onko vinkkejä mistä ja minkä merkkiset nivelet kannattaisi ostaa? Pelkkä kumien vaihto/korjaus ei auta. Naputtaa risteyksistä lähtiessä jo aika pahasti.
Aeromotorsilta tilaat skf nivelet. Ei ole paha savotta, onnistuu ihan parkkipaikkaremonttina. Napapultteja on sitten sekä kuusio-, että kuusiokolokannalla, kannattaa katsoa, että pakista löytyy sopiva hylsy. Ja sopivaa vipuvartta siihen aukaisuun.
 
Tässäkin ketjussa puitua muinaista 1.25 fiestan zetecciä tutkittu lisää. Kolmosessa ei puristuksia ollenkaan, loput pytyt ok.

Jos ja kun vena on varmaan auki niin millä tuommoisen saisi vielä pelaamaan? Vai meneekö jotain usein paskaksi kun vena jäänyt auki? En oikein noista kansien rakenteista tajua mitään, vaikka koneita on tullut purettua muutamia.

Lähinnä jos riskillä saisi tekohengityksen tehtyä, eli kansi irti, venat jotenkin kuntoon ja kansi paikalleen uuden tiivisteen kera?
 
Tässä taannoin asennettin A6:een SFK:n vetarinivel kumeineen, kuukauden päästä oli jo suojakumi rikki.. Ei tätäkään olisi varmaan muuten huomattu, ellei autossa olisi ollut Multitronic vaihteisto, joka vaatii vanhetessaan parin kuukauden välein ECU:n uudelleenjuottamista...

Eli varmaan teknisesti kestävä nivel, mutta ainakin tässä mallissa oli muoviosan alihankkija toimittanut samaa kuraa mitä muillekin nivelten valmistajille.
 
Passatin nykiminen korjaantui vihdoin, kun vaihdettiin EGR taas takuuseen. Oma diagnoosi oli oikea ja nyt on tasaista kyytiä taas.

Nyt tosin pakokaasut tulee moottorin takaa ja liikennevaloissa tulee aika hyvät käryt sisälle. Ongelma alkoi heti EGR:n vaihdon jälkeen ja EGR sijaitsee juuri tuolla. Eikö tuo ole aika selkeä tapaus, että joko letkut huonosti kiinni tai joku tiiviste jäänyt välistä? Huomenna soittoa korjaamolle... :hammer:
 
2009 vuosimallin BMW E91 farmariauto ilmoitteli että on lamppu palanut. Paikansin sen peräluukun alareunaan josta palanut polttimo löytyi. Valo ei kuitenkaan vaihtamalla syttynyt, ja peräluukun johtosarjan kuntotarkastus paljastikin sitten syyn miksi. Kolvihommia viikonlopuksi. Tämä on sitä premiumia.
 

Liitteet

  • B3ACCB46-15EA-45E9-BD8F-E40877D69DD1.jpeg
    B3ACCB46-15EA-45E9-BD8F-E40877D69DD1.jpeg
    1 MB · Luettu: 138
  • 0F0B417B-164C-440F-8A73-1B4FFCF83071.jpeg
    0F0B417B-164C-440F-8A73-1B4FFCF83071.jpeg
    1 MB · Luettu: 137
2009 vuosimallin BMW E91 farmariauto ilmoitteli että on lamppu palanut. Paikansin sen peräluukun alareunaan josta palanut polttimo löytyi. Valo ei kuitenkaan vaihtamalla syttynyt, ja peräluukun johtosarjan kuntotarkastus paljastikin sitten syyn miksi. Kolvihommia viikonlopuksi. Tämä on sitä premiumia.
Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?
 
Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?
Eikö näissä oo vapautusvaijerit olemassa just näitä tilanteita varten?
 
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.

Ruoste.JPG
 
Melko sama mitä Volvon oville teet, ekan talven jälkeen ne on samanlaisessa kunnossa. Pitäs kaikki ruoste saada pois ja maalata, jollain spraymaalilla (1K) taas tulee niin huono lopputulos, että se ei ruostumista estä. Itse asiassa parasta voisi olla vaihtaa ovet kokonaan jos löytyisi jostain halvalla ruosteettomat ovet ja olis tilat missä tehdä. Ei tuohon ole valitettavasti oikein mitään yksinkertaista ja helppoa ratkaisua olemassa.
 
Melko sama mitä Volvon oville teet, ekan talven jälkeen ne on samanlaisessa kunnossa. Pitäs kaikki ruoste saada pois ja maalata, jollain spraymaalilla (1K) taas tulee niin huono lopputulos, että se ei ruostumista estä. Itse asiassa parasta voisi olla vaihtaa ovet kokonaan jos löytyisi jostain halvalla ruosteettomat ovet ja olis tilat missä tehdä. Ei tuohon ole valitettavasti oikein mitään yksinkertaista ja helppoa ratkaisua olemassa.
Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.
 
Heittäisin hatusta että rikkinäinen tai tukossa oleva suutin. Kokeile ottaa suuttimista johto irti yksi kerrallaan ja katso muuttuuko käynti jonkin sylinterin kohdalla vähemmän kuin muissa?
Tuo olisi jopa mahdollista, kun kyse on vasemmasta puolesta. Oikealla puolella suuttimet ovat imusarjan alla piilossa. Mahtaako nytkyttely silti enää erottua, jos käy viidellä. Saan perjantaina diagnostiikkavempeleen lainaan, niin katson sillä, onko vikakoodi sama.
Uusi vikakoodi on P0151: Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1). Vaihdoin juurikin kyseisen anturin. Tarkoittaako siis, että Boschin anturi ei ole yhteensopiva Kian kanssa?
 
Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.
Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.
Tuossa pikainen haku, koko auto 400€:
 
Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.
Tuossa pikainen haku, koko auto 400€:
Kiitos paljon vinkistä!
 
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.

Ruoste.JPG

Otat noi helmamuovit pois niin siellä on karu meininki

Noin muuten olet 10v myöhässä

jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
 
jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
Tuo kuulostaisi ihan järki hommalta. Jos siis haluaa autolle jotain tehdä. Kumminkin 18 vuotta jo autolla ikää. Jos ajoa tulee kerran vähän, niin ehkä se lisää ruostuminenkin pysyisi vähän maltillisempana (verrattuna siihen että ajaa paljon). Nuo kun ei vielä katsastuksessakaan haittaa.
 
2008 Sorento 3.3 aj. 270tkm hieman nytkyttää tyhjäkäynnillä. Tutaukset ovat olleet sellaisia, että ne juuri kuskin paikalla tuntee. Hieman pidemmässä trailerivekslauksessa, jossa oli paljon tyhjäkäyntiä, sytytti moottorivalon. Kävin Motomaatilla luetuttamassa koodin: P2189 Järjestelmä liian laihalla joutokäynnillä. (Bank 2). Vaihdoin tuon perusteella vasemmalle puolelle ennen kattia olevan Lambdan. Varaosa24:sta tilasin Boschin Lambdan: Lambdatunnistin, ennen katalysaattoria, Vasen Bosch 0 258 986 602, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Valo syttyi uudestaan aika pian, mutta en ole käynyt luetuttamassa vikakoodia, koska auto on poistettu liikennekäytöstä. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen kuullut, ettei Boschin Lambdat toimi Japseissa, koska reagoivat liian hitaasti. Onkohan siinä mitään perää ja voiko pitää paikkansa Köyhien Ihmisten Autoissa? Onko muita ideoita tai vinkkejä? Olisikohan hyötyä sotkea bensan joukkoon sinne tarkoitettua puhdistusainetta? Jospa yksi kyseisen lohkon suuttimista präkää.

Liian laihalla koodit voi merkata myös imuilmavuotoja, esim. imusarjan tiivisteistä. Kokeile jarrukleanerilla sumutella koneen ollessa päälle niin imusarjat ympäriinsä > Jos tyhjäkäynti nousee/laskee, niin imusarjan tiiviste vaan vaihtoon. (Ei kokemusta Kialaisesta millaiset tiivisteet, mutta Mondeon V6sissa nuo imusarjan tiivisteet kovettuvat, alkavat vuotaa ja tekevät juuri samaa, jarrupuhdistusaineella suihkimalla löytää ja varmistaa).
 
Aeromotorsilta tilaat skf nivelet. Ei ole paha savotta, onnistuu ihan parkkipaikkaremonttina. Napapultteja on sitten sekä kuusio-, että kuusiokolokannalla, kannattaa katsoa, että pakista löytyy sopiva hylsy. Ja sopivaa vipuvartta siihen aukaisuun.

Tällä lähti. Soittelin paikallisia, niin merkkarilta 290€ alkuperäisnivel, varaosaliikkeestä sama SKF 120€, Motonetistä 110€, Aeromotorsilta 56€ posteineen. Hirveä jupina alkoi varaosaliikkeestä, että mikähän kopio-SKF se on, kun noin halvalla myyvät, kun mainitsin, että netistä saan puoleen heidän pyytämästä hinnasta.

Ainoa erikoistyökalu tuossa taitaa olla nuo klemmaripihdit. Onnistuuko tuon klemmarin kiristys kotikonstein ilman noita "hohdinpihtejä"?
 
Tällä lähti. Soittelin paikallisia, niin merkkarilta 290€ alkuperäisnivel, varaosaliikkeestä sama SKF 120€, Motonetistä 110€, Aeromotorsilta 56€ posteineen. Hirveä jupina alkoi varaosaliikkeestä, että mikähän kopio-SKF se on, kun noin halvalla myyvät, kun mainitsin, että netistä saan puoleen heidän pyytämästä hinnasta.

Ainoa erikoistyökalu tuossa taitaa olla nuo klemmaripihdit. Onnistuuko tuon klemmarin kiristys kotikonstein ilman noita "hohdinpihtejä"?

Jos kyseessä kuvankaltainen klemmari, niin onnistuu myös sivuleikkureilla. Katso vain, että tuo patti ei nouse tuosta keskeltä ylöspäin kiristäessä.
 
Tällä lähti. Soittelin paikallisia, niin merkkarilta 290€ alkuperäisnivel, varaosaliikkeestä sama SKF 120€, Motonetistä 110€, Aeromotorsilta 56€ posteineen. Hirveä jupina alkoi varaosaliikkeestä, että mikähän kopio-SKF se on, kun noin halvalla myyvät, kun mainitsin, että netistä saan puoleen heidän pyytämästä hinnasta.

Ainoa erikoistyökalu tuossa taitaa olla nuo klemmaripihdit. Onnistuuko tuon klemmarin kiristys kotikonstein ilman noita "hohdinpihtejä"?

Mulla meni joskus kaksi pyöränlaakeria noin puolevuoden sisään. Silloin tilasin kaksi kertaa autodocilta SKF:n laakerin. Jälkimmäisen laakerin pahvilaatikon grafiikat oli oudon näköiset verrattuna ensimmäiseen. Tuolloin oli myös ollut mediassa juttua väärennetyistä auton osista. Otin siitä laatikosta ja laakerista monta kuvaa SKF Authenticate -sovelluksen kautta SKF:lle. Vastauksena oli, että aito laakeri.
 
Mulla meni joskus kaksi pyöränlaakeria noin puolevuoden sisään. Silloin tilasin kaksi kertaa autodocilta SKF:n laakerin. Jälkimmäisen laakerin pahvilaatikon grafiikat oli oudon näköiset verrattuna ensimmäiseen. Tuolloin oli myös ollut mediassa juttua väärennetyistä auton osista. Otin siitä laatikosta ja laakerista monta kuvaa SKF Authenticate -sovelluksen kautta SKF:lle. Vastauksena oli, että aito laakeri.

Noi väärennetyt merkkiosat ovat aika iso ilmiö. En usko että niitä yksikään isompi myyjä myy mutta jos joku ebay myyjä myy epäilyttävän halvalla kannattaa olla varovainen.

Olihan jokin aika sitten iso case missä hongkongit ja muut halpispaikat olivat myyneet väärennettyjä mobilin öljyjä. Siinä olis pitänyt tavaratalojen sisäänostajien herätä kun tukkurina oli joku yhden miehen puulaaki ja pystyykin tarjoamaan merkkiöljyjä huomattavasti halvemmalla.

Tiedän myös yhden tapauksen missä varaosaliike oli myynyt laakereita jotka tulivat ihan virallisen maahantuojan kautta. Osa laakereista oli väärennettyjä ja jälleenmyyjä joutui myös tutkintaan.. Oli kuulema aika kusinen paikka kun tullin ja poliisin tutkijat olivat marssineet sisään, tarkistaneet ko. tuotemerkin varaston (kaikki hyllyssä olivat onneksi aitoja) ja sitten tutkijat olivat toimistossa alkaneet täyttää "kuullaan rikoksesta epäiltynä.." papereita. Ei jälleenmyyjälle tosta mitään koskaan tullut mutta Suomessa kaikki on aina mahdollista..
 
Mitäköhän tapahtui tässä muutama päivä sitten? Lähdin ajamaan automaattivaihteisella autolla ja kiihtyi erittäin huonosti ja kierrokset nousi todella korkealle ennenkuin isompaa pykälää tuli silmään. Fiilis oli lähinnä kuin manuaaliautolla ajaisi hieman kytkin painettuna. Auto tiensivuun ja paikoillaan kun vaihteli pakilta D:lle niin kolahteli aika kovasti. Auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin niin toimi normaalisti taas. Nyt toiminut muutaman päivän eikä vika ole toistunut. Onkohan jotain hajoamassa?
 
Liian laihalla koodit voi merkata myös imuilmavuotoja, esim. imusarjan tiivisteistä. Kokeile jarrukleanerilla sumutella koneen ollessa päälle niin imusarjat ympäriinsä > Jos tyhjäkäynti nousee/laskee, niin imusarjan tiiviste vaan vaihtoon. (Ei kokemusta Kialaisesta millaiset tiivisteet, mutta Mondeon V6sissa nuo imusarjan tiivisteet kovettuvat, alkavat vuotaa ja tekevät juuri samaa, jarrupuhdistusaineella suihkimalla löytää ja varmistaa).
Kokeilen jarrukleanerilla roiskimista, jos ei tokene kunnollisesta Lambdasta. Alkuperäinen Lambda maksaa 270€ Deltassa. Sille tielle en malttanut lähteä, vaan tilasin Denson anturin RockAutosta. Niistä on hyviä kokemuksia Lexuksessa. Kiassa on alunperin peltiset tiivisteet imusarjassa. Kansien ja imusarjan välissä on jäljiltäni Hylomar blue, eli sieltä en usko vuotavan. Yläosa on kyllä irrotettu alaosasta kerran ilman tiivisteen vaihtoa, eli sieltä saattaisi vuotaakin.
 
Mitäköhän tapahtui tässä muutama päivä sitten? Lähdin ajamaan automaattivaihteisella autolla ja kiihtyi erittäin huonosti ja kierrokset nousi todella korkealle ennenkuin isompaa pykälää tuli silmään. Fiilis oli lähinnä kuin manuaaliautolla ajaisi hieman kytkin painettuna. Auto tiensivuun ja paikoillaan kun vaihteli pakilta D:lle niin kolahteli aika kovasti. Auto sammuksiin ja uudestaan käyntiin niin toimi normaalisti taas. Nyt toiminut muutaman päivän eikä vika ole toistunut. Onkohan jotain hajoamassa?

Näin saattaa käydä mikäli automaatin ohjausyksikkö ei jostain syystä ole päällä tai saa muuten saa sähköä. Automaatti toimii luultavasti täysillä linjapaineilla, joten vaihto töksähtää. Vaihteina ainostaan vaihdevivusta hydraulisesti esivalittu (yleensä) kolmonen tai pakki. Ja luisto tulee siitä kun momentinmuuntimella lähdetään isolla vaihteella liikkelle..
 
Mikähän voisi olla -09 Chevrolet aveossa, kun kovemmassa vauhdissa (>100kmh) kuuluu ajoittain ihmeellistä ulinaa jostain apukuskin puolelta konetilasta tai renkaan seutuvilta? Töyssyt tai ratin kääntäminen ei tunnu vaikuttavan ääneen, ilmestyy vain ajoittain muutamaksi sekunniksi ja kuulostaa todella oudolta. Välillä on menty pidempää reissua ilman että on kuulunut mitään, välillä parin minuutin välein ulisee. Tapahtuu sekä talvi- että kesäkumeilla.

Autolla ajettu alle 50k km.
 
E36 330i alkanut käryttämään rajusti ajon jälkeen. Öljyn hajua tulee hyttiin ja vähän nousi jopa savuja pellin alta. Pitkässä ajossa tätä ei esiinny, mutta itsellä suurin osa on lyhyttä pätkä ajoa.

Moottori näyttää hieman märältä edestä alta ja vasemmalta puolelta edestäpäin katsottuna. Sieltä myös tuota savua tuli. Ilmeisesti jostain vähän valuttaa öljyä. Huomannut myös että öljyä joutunut hieman lisäämään vaihtojen välissä.

Onko hyviä arvauksia mistä voisi johtua ja kuinka iso lasku tästä on tulossa? :btooth:

Ajettu 240tkm ja moottorille ei ole kummemmin mitään tehty.
 
Vois muuten olla. Ainakin ongelma vaikuttaa hyvin samalta. Tulppien vaihdosta on ainakin ikuisuus :hmm:

Täytyypä käydä jollain pajalla näyttämässä. Onneksi vaikuttaa suht edulliselta operaatiolta....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 232
Viestejä
4 656 522
Jäsenet
76 388
Uusin jäsen
Meikämandariini

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom