Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mikäpä se mahtaisi olla autossa vikana kun flekti huutaa vähän väliä. "Vika" alkannut tuossa kevättalvella mutta nyt ei jaksa enää sitä kuunnella. Eli Seat Toledo -16, 1,2TSI, 80tkm ajeltu,
Ei väliä onko kylmä vaiko kuuma moottori. Aamulla pistää käyntiin niin alkaa huutamaan, noin 10sek ja lopettaa. Lähtee ajamaan niin saattaa tehdä 10 metrin ajon jälkeen saman. Ei tietoa tekeekö maantieajossa kun aina muuta meteliä niin ei kuule. Jäähdytysjärjestelmässä on nestettä. Lämmöt pysyvät hyvin 90 asteessa (noin). Ei väliä onko ilmastointi päällä vaiko ei, eikä väliä puhaltaako tuuletin kylmää vai kuumaa ilmaa.
No, käytin merkkihuollossa. Vikakoodeja ei löytynyt. Totesivat että tuulettimen lämpökatkaisin on rikki, ja vaihdettiin siis. Pari päivää ei huutanut jatkuvasti, mutta nyt vika taas pahentunut, elikkäs huutaa vähän väliä.
Vinkkejä? Ei tuo merkkihuolto ainakaan kiinnosta kun 265€ upposi jo tuohonkin...

VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?
 
VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?

Ilmastointi käynnistelee flektejä. Merkkitesteri kiinni ja katsomaan arvoja mitä näkyy. Joskun tulee ylläreitä.
 
VCDS kiinni autoon ja katsomaan näyttääkö ecun lämpötila samaa mitä mittaristo? Oliko autossa ilmastointi jatkuvasti päällä? Vaikuttaako sen pois kytkeminen mihinkään?
Ei tietoa oliko ilmastointi päällä kun mittailivat. Käytössä ilmastoinnilla ei vaikutusta ongelmaan. Pitääpä kysellä olisiko jollain tutulla laitteita että saisi lukemat selville.
Suosituksia laitteistolle/ohjelmistolle jos pitää alkaa itse hankkimaan? VCDS-litellä onnistuisi tuon luku? Millainen kaapeli olisi hyvä?
 
Viimeksi muokattu:
Ei toimi lite, tarvitaan hex-v2 piuha ja uusin softa.

edit. On siinä ja siinä että jaksaisiko tuollainen vanhempi HEX+CAN johto lukea vielä MY16 autoa, jotain vikakoodeja sillä voisi kai saada irti mutta ei ole mitään järkeä ostaa ehdoin tahdoin tuollaista vanhaa kun ei se kuitenkaan ole 100% yhteensopiva enää.
 
Viimeksi muokattu:
2008 Sorento 3.3 aj. 270tkm hieman nytkyttää tyhjäkäynnillä. Tutaukset ovat olleet sellaisia, että ne juuri kuskin paikalla tuntee. Hieman pidemmässä trailerivekslauksessa, jossa oli paljon tyhjäkäyntiä, sytytti moottorivalon. Kävin Motomaatilla luetuttamassa koodin: P2189 Järjestelmä liian laihalla joutokäynnillä. (Bank 2). Vaihdoin tuon perusteella vasemmalle puolelle ennen kattia olevan Lambdan. Varaosa24:sta tilasin Boschin Lambdan: Lambdatunnistin, ennen katalysaattoria, Vasen Bosch 0 258 986 602, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Valo syttyi uudestaan aika pian, mutta en ole käynyt luetuttamassa vikakoodia, koska auto on poistettu liikennekäytöstä. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen kuullut, ettei Boschin Lambdat toimi Japseissa, koska reagoivat liian hitaasti. Onkohan siinä mitään perää ja voiko pitää paikkansa Köyhien Ihmisten Autoissa? Onko muita ideoita tai vinkkejä? Olisikohan hyötyä sotkea bensan joukkoon sinne tarkoitettua puhdistusainetta? Jospa yksi kyseisen lohkon suuttimista präkää.
 
Heittäisin hatusta että rikkinäinen tai tukossa oleva suutin. Kokeile ottaa suuttimista johto irti yksi kerrallaan ja katso muuttuuko käynti jonkin sylinterin kohdalla vähemmän kuin muissa?
 
Tuo olisi jopa mahdollista, kun kyse on vasemmasta puolesta. Oikealla puolella suuttimet ovat imusarjan alla piilossa. Mahtaako nytkyttely silti enää erottua, jos käy viidellä. Saan perjantaina diagnostiikkavempeleen lainaan, niin katson sillä, onko vikakoodi sama.
 
Ford Focus -06 vasemman puolen takavilkku pimeänä. On ollut useasti ennenkin ja huollon yhteydessäkin katsottu, mutta mitään varsinaista "vikaa" ei ole löydetty, jotain kosketushäiriötä kenties jossain. Talven toimi hyvin, mutta nyt taas tosiaan pimeänä. Polttimon vaihdoin, ei auttanut. Mitä kriittisiä kohtia tuossa on josta kosketushäiriötä voisi etsiä ja miten niihin pääsen käsiksi? Ei ainakaan ne vilkun kannassa olevat liittimet ja johdot vaikuttaneet mitenkään huonoilta. Ei jaksaisi taas tuollaisen takia nähdä vaivaa ja viedä korjaamolle, mutta vilkku pimeänä on suht perseestä ajella.
 
Onhan siellä käytetty oikeanlaista polttimoa? Joku rane on saattanut joskus vaihtaa väärällä teholla/kannalla olevan polttimon ja sitten kaikki seuraavat omistajat vaihtelee vain sitä samanlaiseen vääränlaiseen.
 
Ford Focus -06 vasemman puolen takavilkku pimeänä. On ollut useasti ennenkin ja huollon yhteydessäkin katsottu, mutta mitään varsinaista "vikaa" ei ole löydetty, jotain kosketushäiriötä kenties jossain. Talven toimi hyvin, mutta nyt taas tosiaan pimeänä. Polttimon vaihdoin, ei auttanut. Mitä kriittisiä kohtia tuossa on josta kosketushäiriötä voisi etsiä ja miten niihin pääsen käsiksi? Ei ainakaan ne vilkun kannassa olevat liittimet ja johdot vaikuttaneet mitenkään huonoilta. Ei jaksaisi taas tuollaisen takia nähdä vaivaa ja viedä korjaamolle, mutta vilkku pimeänä on suht perseestä ajella.
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.
 
Sprinterin paikkamaalaus operaatio alkoi kesäloman alussa ja samalla nappasin vanhan luottopelin kahden vuoden hangessa seisomisen jälkeen ajoon. Luottopeli on siis VW LT31 -90. Ekana meinas katsastus tökkiä, takajarrusylinterit oli vähän jumissa. Pientä elvytystä ja se oli ok. Sitten 2000km kesälomareissulla alkoi täristää niin pirusti ja 60-80 välissä ei pystynyt pitämään nopeutta ollenkaan. Kardaanin ristikko oli vähän loppu.
20200723_125750.gif

Romikselta löytyi väärän pituinen kardaani, mutta siitä sai perään tulevan haarukan ja ristikon. Johan loppui tärinät.

Samalla reissulla tuli tuttu dieselin tuoksu liikennevaloissa nenään ja vika oli 3. pytyn rikkinäisessä ruiskuputkessa. Näitä on tullut jokunen vaihdettua aikojen saatossa... No onneksi niitä on hattuhyllyllä varaosana ja 5 minuutin päästä ei enään diesel tuoksunut.
_20200723_130645.JPG

Tänään sitten ihmetteli että tuleepa vähän sähköinen tuoksu jostain ja kun virrat käänsi pois päältä syttyi hehkun merkkivalo. Releestä oli hitsannut kärjet yhteen ja se oli pikkasen lämmennyt. Nyt häätyy hehkuttaa johdon pätkällä, kunnes varaosa saapuu.
_20200723_130156.JPG
Alunperin Sprintterin maalausoperaation piti valmistua ennen kesälomareissua, mutta sieltä löytyi (yllättäen) pari pientä juttua... Mutta niistä sitten lisää toisessa viestissä.
 
Harrastus kohdillaan kun varaosat kulkee autossa mukana ja korjauksen voi suorittaa suoraan reissun päällä :tup:
 
Harrastus kohdillaan kun varaosat kulkee autossa mukana ja korjauksen voi suorittaa suoraan reissun päällä :tup:
LT on ollut omassa käytössä autotalli/varasto/kelkankulketusauto/retkimobiili ja sillä sieltä löytyy perustyökalut. Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu. Sillä kuljetusfirmalla oli nuita useampia 90-luvun lopulla ja tuo oli viimeinen, niin työnsivät varaosat mukaan.

Isällä oli aikoinaan sora-auto ja tuolla pohjoisen perukoilla omavaraisuus on kohtuullisen hyödyllinen ominaisuus. Aina kuorma-autossa ja myös henkilöautossa oli mukana pakki missä oli perustyökalut. Niiden ansiosta on monesti pystytty jatkamaan omaa tai muiden taivalta. Sieltä periytynyt tapa, että aina autossa on mukana perustyökalut. Henkilöautossa lähinnä kiintoavainsarja, pieni räikkäsarja, muutama meisseli ja parit pihdit. Nykyään tietenkin viat alkaa olemaan enemmän sähköpuolella, mutta aina välillä matka voi loppua ihan pieneen perinteiseen pieneen mekaaniseen juttuun.
 
Ruiskuputkia nuista menee aina välillä niin edellinen omistaja oli hommannu niitä sen verran varalle ettei ole vielä loppunu.

Onkos kaikki putkien väliset tuet tallella, ne metalliklipsut joissa kumi keskellä? Näiden puuttumisen ja putkien vuotamisen välillä on yleensä syy-yhteys..
 
Corollan takajarrukilvet pitäisi katsastusmiehen mielestä vaihtaa. Jumalauta mitä hintoja pellinpaloilla onko suositella paikkoja josta noita saisi edullisesti (käytettynä?)?
 
No paljonko ne nyt sit vallan maksaa? Toki auton alla suolassa lilluvat ohkaset pellinpalat voi olla vähissä käytettynä löytää mut toisaalta suomaaliassa luulis purettujakin tojotia olevan haitoiks asti.
 
No paljonko ne nyt sit vallan maksaa? Toki auton alla suolassa lilluvat ohkaset pellinpalat voi olla vähissä käytettynä löytää mut toisaalta suomaaliassa luulis purettujakin tojotia olevan haitoiks asti.
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.

Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
 
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.

Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia/aasialaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi Audi A4 B6:een vaihtaa ulommat vetonivelet eteen todennäköisesti molemmin puolin. Ehkä sisemmät myös. Katselin tuossa jonkin videon ja ei vaikuta liian monimutkaiselle. Onko vinkkejä mistä ja minkä merkkiset nivelet kannattaisi ostaa? Pelkkä kumien vaihto/korjaus ei auta. Naputtaa risteyksistä lähtiessä jo aika pahasti.
 
Corollan takajarrukilvet pitäisi katsastusmiehen mielestä vaihtaa. Jumalauta mitä hintoja pellinpaloilla onko suositella paikkoja josta noita saisi edullisesti (käytettynä?)?
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä? Itse revin joskus omasta ritsasta pois kun mätänivät käsiin, eikä leimalla tullut mitään.

Jostain kuullut, että jos ne on autossa, pitää niiden olla kunnossa, mutta eivät olisi pakolliset. Voi olla myös essonbaarijuttuja, ja itellä kävi tuuri.
 
Ei se tässä tapauksessa ole pelkkä pellinpala vaan juurikin osassa japanilaisia se on isompi kokonaisuus takana ja sen takia maksaa enemmän.

Kaikkee se ingenjör keksii, muistelen ett joskus jäi jonkun sukuloisen vuosituhannen vaihteen avensis kans leimaamatta samasta syystä ja hintaluokkakin tais osissa olla sama. Oon kai menettänyt paljon ko en oo ikinä joutunut noihin vanhoihin japonialaisiin sekoamaan. :hmm:
 
Onkohan pakko edes olla jarrukilpiä?

Ketkun innoittamana etsiessäni niin googlen kuvahaku tarjoaa tollattia avensiksen takakilviks, paha on repiä pois nuita. Lie sit samanmoinen rykäsy corollassa.. :lol:

890543_1_orig.jpg
 
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.
 
Juu tuossa on mukana jarrukengät ja asennussarja. Tuo takana näkyvä pelti kai voisi periaatteessa olla osa tuota kilpipakettia.

Edit. Kyseessä siis käyttöä varten levyjarrut takana, ja paketin sisällä oma rumpujarru käsijarrulle.
 
Itse jotenkin mieltäisin tuon rumpujarrun "pohjaksi" tai vastaavaksi mutta kai se kilpi nimellä sitten kulkee. Itellä ainoassa kulkineessa jossa on takana vain rummut (muissa on kyllä käsijarru rummulla levyn sisällä) tuokin on kyllä vajaata senttistä rautaa
 
Ei nuo oo kilvet, tuo on rumpujarrun sisus. Tai voihan ton "jarrukilveksikkin" kai mieltää jos takana ei oo kuin rummut.

No en mä osaa mieltää tuota jarrukilveks mutta ei sellanen pelkkä millinen pellinpala mikä ittellä tulee mieleen sanasta jarrukilpi voi maksaa edes suomessa kolmeesataa.
 
Jarrukilpi se on rumpujarrullisissakin tuo pohjaosa ja luonnollisesti aika tärkeä osa. Samaten levyjarrullissa joissa käsijarru on jarrukengillä on ihan samanlainen pohjaosa käsijarrukenkiä varten ja ympärillä vielä itse levyjarrun pölysuoja joka on samaa osaa sen pohjan kanssa.
 
Mulla oli viistoperässä sama vika. Vaihdoin kertaalleen vasemman ja oikean puolen kilkkeet päittäin, jonka jälkeen toimi jonkin aikaa. Lopuksi wd-40:ä kaikkiin liittimiin ja annoin kuivua. Ei olleet mitenkään huonon näköiset.

Sillähän se alkoi taas pelittään, kiitos :kippis:
 
No en mä osaa mieltää tuota jarrukilveks mutta ei sellanen pelkkä millinen pellinpala mikä ittellä tulee mieleen sanasta jarrukilpi voi maksaa edes suomessa kolmeesataa.

Voi maksaa. Pari palaa muoviakin voi maksaa kolme sataa
 
Onkos kaikki putkien väliset tuet tallella, ne metalliklipsut joissa kumi keskellä? Näiden puuttumisen ja putkien vuotamisen välillä on yleensä syy-yhteys..
Klipsut on paikallaan. Ei niitä putkia hirveästi mene, olisinko 13 vuoden aikana kolme vaihtanut tuohon autoon. Työn puolesta nuita on tullut vaihdeltua vähän enemmänkin.
 
Korjaamon mukaan 300€/kpl. Halvin mitä itse löysin netistä oli 125€. Oikea hinta olisi korkeintaan 20€. Etupään kilvet maksaa sen verran. Jostain syystä takapää on monin verroin kalliimpi.

Nuo pellinpalat olisi kallein remontti mitä autoon koskaan tehty.

Viime syksynä vaihdoin vm.03 avensikseen jarrukilvet marmorilla hinta oli 330€ kpl. Noh en sieltä ostanu.. Sparetosta pienen etsimisen jälkeen kaikki romut sinne taakse ja pyörän laakerit n.300€ oli yhteensä molemmin puolin... Tarvike kilvestä puuttuu sitten se ylempi jarrukenkien tukitappi mikälie. Ainakin avensiksessa kuvaa en tähän hätää löydä mitä tarkoitan. Mut aiheutti hiuka lisää työn sarkaa irroittaa vanha ja hitsata uuteen levyyn.
 
Pitäisi Audi A4 B6:een vaihtaa ulommat vetonivelet eteen todennäköisesti molemmin puolin. Ehkä sisemmät myös. Katselin tuossa jonkin videon ja ei vaikuta liian monimutkaiselle. Onko vinkkejä mistä ja minkä merkkiset nivelet kannattaisi ostaa? Pelkkä kumien vaihto/korjaus ei auta. Naputtaa risteyksistä lähtiessä jo aika pahasti.
Aeromotorsilta tilaat skf nivelet. Ei ole paha savotta, onnistuu ihan parkkipaikkaremonttina. Napapultteja on sitten sekä kuusio-, että kuusiokolokannalla, kannattaa katsoa, että pakista löytyy sopiva hylsy. Ja sopivaa vipuvartta siihen aukaisuun.
 
Tässäkin ketjussa puitua muinaista 1.25 fiestan zetecciä tutkittu lisää. Kolmosessa ei puristuksia ollenkaan, loput pytyt ok.

Jos ja kun vena on varmaan auki niin millä tuommoisen saisi vielä pelaamaan? Vai meneekö jotain usein paskaksi kun vena jäänyt auki? En oikein noista kansien rakenteista tajua mitään, vaikka koneita on tullut purettua muutamia.

Lähinnä jos riskillä saisi tekohengityksen tehtyä, eli kansi irti, venat jotenkin kuntoon ja kansi paikalleen uuden tiivisteen kera?
 
Tässä taannoin asennettin A6:een SFK:n vetarinivel kumeineen, kuukauden päästä oli jo suojakumi rikki.. Ei tätäkään olisi varmaan muuten huomattu, ellei autossa olisi ollut Multitronic vaihteisto, joka vaatii vanhetessaan parin kuukauden välein ECU:n uudelleenjuottamista...

Eli varmaan teknisesti kestävä nivel, mutta ainakin tässä mallissa oli muoviosan alihankkija toimittanut samaa kuraa mitä muillekin nivelten valmistajille.
 
Passatin nykiminen korjaantui vihdoin, kun vaihdettiin EGR taas takuuseen. Oma diagnoosi oli oikea ja nyt on tasaista kyytiä taas.

Nyt tosin pakokaasut tulee moottorin takaa ja liikennevaloissa tulee aika hyvät käryt sisälle. Ongelma alkoi heti EGR:n vaihdon jälkeen ja EGR sijaitsee juuri tuolla. Eikö tuo ole aika selkeä tapaus, että joko letkut huonosti kiinni tai joku tiiviste jäänyt välistä? Huomenna soittoa korjaamolle... :hammer:
 
2009 vuosimallin BMW E91 farmariauto ilmoitteli että on lamppu palanut. Paikansin sen peräluukun alareunaan josta palanut polttimo löytyi. Valo ei kuitenkaan vaihtamalla syttynyt, ja peräluukun johtosarjan kuntotarkastus paljastikin sitten syyn miksi. Kolvihommia viikonlopuksi. Tämä on sitä premiumia.
 

Liitteet

  • B3ACCB46-15EA-45E9-BD8F-E40877D69DD1.jpeg
    B3ACCB46-15EA-45E9-BD8F-E40877D69DD1.jpeg
    1 MB · Luettu: 138
  • 0F0B417B-164C-440F-8A73-1B4FFCF83071.jpeg
    0F0B417B-164C-440F-8A73-1B4FFCF83071.jpeg
    1 MB · Luettu: 137
2009 vuosimallin BMW E91 farmariauto ilmoitteli että on lamppu palanut. Paikansin sen peräluukun alareunaan josta palanut polttimo löytyi. Valo ei kuitenkaan vaihtamalla syttynyt, ja peräluukun johtosarjan kuntotarkastus paljastikin sitten syyn miksi. Kolvihommia viikonlopuksi. Tämä on sitä premiumia.
Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?
 
Tutun suunnilleen tuon ikäisestä Bemarista oli kontin luukun piuhat samassa kunnossa. Ei tietenkään korjauttanut sitä heti ja kohta luukun lukko heitti toimimasta. Ikävä vaan että kyseessä oli sedan malli... Tovin se setvi asiaa ja lopulta leikkas kilven taakse reiän, että kontin sai auki. Sen jälkeen korjailin johtosarjan. Tiedä sitten olisiko kontin saanut jotenkin auki ilman sahaa?
Eikö näissä oo vapautusvaijerit olemassa just näitä tilanteita varten?
 
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.

Ruoste.JPG
 
Melko sama mitä Volvon oville teet, ekan talven jälkeen ne on samanlaisessa kunnossa. Pitäs kaikki ruoste saada pois ja maalata, jollain spraymaalilla (1K) taas tulee niin huono lopputulos, että se ei ruostumista estä. Itse asiassa parasta voisi olla vaihtaa ovet kokonaan jos löytyisi jostain halvalla ruosteettomat ovet ja olis tilat missä tehdä. Ei tuohon ole valitettavasti oikein mitään yksinkertaista ja helppoa ratkaisua olemassa.
 
Melko sama mitä Volvon oville teet, ekan talven jälkeen ne on samanlaisessa kunnossa. Pitäs kaikki ruoste saada pois ja maalata, jollain spraymaalilla (1K) taas tulee niin huono lopputulos, että se ei ruostumista estä. Itse asiassa parasta voisi olla vaihtaa ovet kokonaan jos löytyisi jostain halvalla ruosteettomat ovet ja olis tilat missä tehdä. Ei tuohon ole valitettavasti oikein mitään yksinkertaista ja helppoa ratkaisua olemassa.
Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.
 
Heittäisin hatusta että rikkinäinen tai tukossa oleva suutin. Kokeile ottaa suuttimista johto irti yksi kerrallaan ja katso muuttuuko käynti jonkin sylinterin kohdalla vähemmän kuin muissa?
Tuo olisi jopa mahdollista, kun kyse on vasemmasta puolesta. Oikealla puolella suuttimet ovat imusarjan alla piilossa. Mahtaako nytkyttely silti enää erottua, jos käy viidellä. Saan perjantaina diagnostiikkavempeleen lainaan, niin katson sillä, onko vikakoodi sama.
Uusi vikakoodi on P0151: Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1). Vaihdoin juurikin kyseisen anturin. Tarkoittaako siis, että Boschin anturi ei ole yhteensopiva Kian kanssa?
 
Jotain tuollaista vähän pelkäsinkin. Nopeasti kun kurkkailin purkaamolistoja niin ovet+takaluukku saattaa maksaa satoja euroja, siihen työt vielä päälle... Ei ehkä kannata.
Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.
Tuossa pikainen haku, koko auto 400€:
 
Purkaamoilla hinnat on yleisesti ihan pilvissä. Osa osista maksaa enemmän kuin tarvikeosa uutena! Kannattaa kyttäillä jos yksityisellä olisi purussa terve ovinen yksilö. Toki alkaa enemmän tai vähemmän kaikki näistä jo olemaan ruosteessa. Juu, mullakin oli S40.
Tuossa pikainen haku, koko auto 400€:
Kiitos paljon vinkistä!
 
Olisiko jotain edullista kotikonstia ovien helmojen ruosteille (Volvo V40 2002)? Takaluukun helmassa on samanlaista ruostetta. Enimmäkseen esteettinen haittahan tuo on ainakin vielä. Auton tekniikka pelaa kuitenkin hyvin ja ajoa on vähän, niin ehkä tuolle voisi jotain tehdä.

Ruoste.JPG

Otat noi helmamuovit pois niin siellä on karu meininki

Noin muuten olet 10v myöhässä

jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
 
jotain ruosteenmuunto ainetta siveltilisin ja paukkupulloa päälle
Tuo kuulostaisi ihan järki hommalta. Jos siis haluaa autolle jotain tehdä. Kumminkin 18 vuotta jo autolla ikää. Jos ajoa tulee kerran vähän, niin ehkä se lisää ruostuminenkin pysyisi vähän maltillisempana (verrattuna siihen että ajaa paljon). Nuo kun ei vielä katsastuksessakaan haittaa.
 
2008 Sorento 3.3 aj. 270tkm hieman nytkyttää tyhjäkäynnillä. Tutaukset ovat olleet sellaisia, että ne juuri kuskin paikalla tuntee. Hieman pidemmässä trailerivekslauksessa, jossa oli paljon tyhjäkäyntiä, sytytti moottorivalon. Kävin Motomaatilla luetuttamassa koodin: P2189 Järjestelmä liian laihalla joutokäynnillä. (Bank 2). Vaihdoin tuon perusteella vasemmalle puolelle ennen kattia olevan Lambdan. Varaosa24:sta tilasin Boschin Lambdan: Lambdatunnistin, ennen katalysaattoria, Vasen Bosch 0 258 986 602, Kia SORENTO I (JC) 3.3 V6 4WD (182kW) 2/2007- | Varaosa24.fi
Valo syttyi uudestaan aika pian, mutta en ole käynyt luetuttamassa vikakoodia, koska auto on poistettu liikennekäytöstä. Tuli kuitenkin mieleeni, että olen kuullut, ettei Boschin Lambdat toimi Japseissa, koska reagoivat liian hitaasti. Onkohan siinä mitään perää ja voiko pitää paikkansa Köyhien Ihmisten Autoissa? Onko muita ideoita tai vinkkejä? Olisikohan hyötyä sotkea bensan joukkoon sinne tarkoitettua puhdistusainetta? Jospa yksi kyseisen lohkon suuttimista präkää.

Liian laihalla koodit voi merkata myös imuilmavuotoja, esim. imusarjan tiivisteistä. Kokeile jarrukleanerilla sumutella koneen ollessa päälle niin imusarjat ympäriinsä > Jos tyhjäkäynti nousee/laskee, niin imusarjan tiiviste vaan vaihtoon. (Ei kokemusta Kialaisesta millaiset tiivisteet, mutta Mondeon V6sissa nuo imusarjan tiivisteet kovettuvat, alkavat vuotaa ja tekevät juuri samaa, jarrupuhdistusaineella suihkimalla löytää ja varmistaa).
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 349
Viestejä
4 427 672
Jäsenet
73 322
Uusin jäsen
Saqux

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom