Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ryssänlämmitintä ei toki nykytilanteessa kannata etsiä.
Mutta kiinanmaalta on sama esim tossa: https://www.tuontitukku.fi/koneja-a...salammitin-5000w/p/6438471003642/#description

Itsellä ollut vastaava vuosia, tommonen Webasto on niin simppeli laite, että ei ole mikään ongelma kiinanpojalle kopioida. ( Jos ryssäkin sen osaa, niin eiköhän kiinalainen ole 2*parempi).

Kunhan huomioi että tollasen kanssa asennat käytännössä koko systeemin uudelleen johtosarjoista, kelloista, puhallinohjaus ja kaukosäädöistä lähtien.
jos 800€ saat bränikän webasto vaihtolaitteen niin se on vanha pois ja uus tilalle - helposti 4h säästö. Eli hinta voi mennä samoihin aidon laitteen kanssa jos ei itse tee asennus/vaihtotyötä.

Kunhan huomioi että tollasen kanssa asennat käytännössä koko systeemin uudelleen johtosarjoista, kelloista, puhallinohjaus ja kaukosäädöistä lähtien.
jos 800€ saat bränikän webasto vaihtolaitteen niin se on vanha pois ja uus tilalle - helposti 4h säästö. Eli hinta voi mennä samoihin aidon laitteen kanssa jos ei itse tee asennus/vaihtotyötä.
Vertasinkin tohon ryssänwebastoon. Mutta monesti vanhassa oikeassa webastossa ei ole kaukosäätöä/ mobiiliohjausta tms. Kiinanwebaan sisältyy kaikki. Ja ei tossa nyt 4h mene, kun tökkää letkut paikalleen, ja vetää piuhan kellolle.

Vertasinkin tohon ryssänwebastoon. Mutta monesti vanhassa oikeassa webastossa ei ole kaukosäätöä/ mobiiliohjausta tms. Kiinanwebaan sisältyy kaikki. Ja ei tossa nyt 4h mene, kun tökkää letkut paikalleen, ja vetää piuhan kellolle.
+
Puhallinohjauksen rakentaminen (käytännössä joka auto erilainen tän osalta. voi vaatia ipcu relettä tai muuta kun muutetaan auton oma lämppäri aftermarketiksi)
Annostelupumpun vaihto/asennus
Kiinnitys, voi joutua rakentelemaan että laitteen saa sopivaan asentoon/paikkaan
Mahdolliset muutokset letkuihin

Yli 10v vanha diesel mursu. Sellainen mielenkiintoinen ceissi että autolla ajaessa, kännykkään yhdistetyt langattomat bluetooth korvanapit ensiksi pätkäsee pari kertaa ja sitten yhteys puhelimeen katkeaa kokonaan. Jos irroitan erillisen gps navigaattorin tupakansytyttimestä, yhteys alkaa taas pelaamaan.

Kysymys kuuluu, onko gps navigaattorin tupakansytyttimessa oleva "virtalähde" tai itse navi viallinen, vai johtuuko ongelma vaikkapa auton laturista joka olisi jotenkin vikaantunut ja lähettää häiriötä?
Tässä vain se että korvanapit tosiaan toimivat täydellisesti kun navin virtapiuha on irroitettu.

Tuota hieman selvittelin ja löytyi suht läheltä pikkupaja, joka mainostaa erikoistuneensa Webastojen huoltoon. Eli siis puhdistavat ja heidän kauttaan onnistuisi pelkän moottorinkin vaihto. Kustannus oli muistaakseni 150€ puhdistus + 250€ moottorin vaihto. Eli huomattavasti halvempi vaihtoehto, jos vika on tosiaan vain tuossa puhallinmoottorissa. Kokemuksia tämmöisestä ei niin virallisesta huollosta, voisiko olla vanhaan autoon sopiva ratkaisu? Ei millään raaskisi n. 10k€ autoon uutta Webastoa laittaa, mutta Webasto on pakollinen varuste itselle, kun ei ole toiselle autolle lämmityspaikkaa kotona. Mietityttää vaan onko tuollainen yksittäisten komponenttien vaihto vaivan arvoista, vai pitääkö vaan purra hammasta ja uutta Webastoa peliin?
Vaikka tänne korjaukseen jos kohtuullisen matkan päässä - tekevät juurikin mm. lämmitinten korjauksia: Etusivu - Uudenmaan Autovarustelu

Kuten joku mainitsikin, niin kyllähän noita korjataan eikä ole tyypillisesti mitään ihan älyttömän hintaisia töitä edes.

Yli 10v vanha diesel mursu. Sellainen mielenkiintoinen ceissi että autolla ajaessa, kännykkään yhdistetyt langattomat bluetooth korvanapit ensiksi pätkäsee pari kertaa ja sitten yhteys puhelimeen katkeaa kokonaan. Jos irroitan erillisen gps navigaattorin tupakansytyttimestä, yhteys alkaa taas pelaamaan.

Kysymys kuuluu, onko gps navigaattorin tupakansytyttimessa oleva "virtalähde" tai itse navi viallinen, vai johtuuko ongelma vaikkapa auton laturista joka olisi jotenkin vikaantunut ja lähettää häiriötä?
Tässä vain se että korvanapit tosiaan toimivat täydellisesti kun navin virtapiuha on irroitettu.
Kokeiles jollain muulla laitteella samaisesta tupakansysyttimestä, mikä syö virtaa. Jossei pätki niin oireen aiheuttaja on selvästi tuo irrallinen navi.

Itse olen jo pitkään mennyt, et päivittää autoon android soittimen, jonka navia sitten käyttää jos sille on tarvetta muuten ajaminen meneekin GTA-tyylillä että kartta vaan näkyy näytöllä ja musiikit soi taustalla

Kokeiles jollain muulla laitteella samaisesta tupakansysyttimestä, mikä syö virtaa. Jossei pätki niin oireen aiheuttaja on selvästi tuo irrallinen navi.

Itse olen jo pitkään mennyt, et päivittää autoon android soittimen, jonka navia sitten käyttää jos sille on tarvetta muuten ajaminen meneekin GTA-tyylillä että kartta vaan näkyy näytöllä ja musiikit soi taustalla
Tosiaan eipä käynyt tuollainen mielessä. Ja onhan siinä kabiinissa muitakin tupakinsytyttimiä/power outletteja joihin voi testailla. Tänään ollut nollakilometripäivä autolla mutta kunhan taas rattiin pääsee täytyy testailla.
Raportoin tänne kyllä kunhan selviää jotain. Todella outo vika kun nappikuulokkeiden kautta ongelma tullut esiin, ja niin auto kuin navigaattorikin toimivat kuin pitääkin..

Statistiikka

Viestiketjuista
300 638
Jäsenet
81 829
Uusin jäsen
Jusbe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom