Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jos en väärin muista niin m6 mutterit puree tuohon. Itse olen noita fiksaillut vaan isommalla aluslevyllä ja mutterailla mitä nyt tallin laatikoista on löytynyt ja muistelen et 6mm avain siihen sopi

Joo, tajusin tuon kirjoitettuani, että minulla on ennestään lajitelma peltiruuveja ja niiden taustalle tulevia U-kiinnikkeitä... Jos vain löytyy sopivan läpimitan kiinnike, niin ehkä senkin voisi pyörittää tuohon pulttiin mutterin sijaan.

Sitä vähän mietin, että miten nuo vanhat saa pois paikaltaan, mutta ehkä pihdeillä reunasta tarttumalla ja pyörittämällä?

Joo, tajusin tuon kirjoitettuani, että minulla on ennestään lajitelma peltiruuveja ja niiden taustalle tulevia U-kiinnikkeitä... Jos vain löytyy sopivan läpimitan kiinnike, niin ehkä senkin voisi pyörittää tuohon pulttiin mutterin sijaan.

Sitä vähän mietin, että miten nuo vanhat saa pois paikaltaan, mutta ehkä pihdeillä reunasta tarttumalla ja pyörittämällä?
Isolla kuusikanttisella hylsyllä lähtee, jos on yhtään reunaa jäljellä.

Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.

Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.
Oletko itse auton ainoa ajaja? Tulee mieleen et kasausvirhe, huono osa tai sitten kuski vaan lepuuttaa jalkaa kytkimellä et se menee hetkessä

Viallinen/ponneton asetelma tai vuotamaan alkanut kampiakselin stefa.

Oletko itse auton ainoa ajaja? Tulee mieleen et kasausvirhe, huono osa tai sitten kuski vaan lepuuttaa jalkaa kytkimellä et se menee hetkessä
Olen joo, ja olen kyllä ollut aina kytkimen kanssa tarkkana ettei turhaan painele enkä siinä jalkaa lepuuttele. Mutta ehkäpä huoltamo voi olla sitten oikeassakin, eiköhän tuon sitten takuun piikkiin saa joa siellä asennusvirhe tai vastaava löytyy 🤷

Tekeekö myös kylmänä tätä vai vaan lämmettyään?

Oireena voisi olla myös pääsylinteri/polkimen säätö. Paluukanava säiliöön polkimen ollessa lepuutusasennossa on tukossa, ja nesteen lämmettyä alkaa painamaan kytkintä vähän auki

Tekeekö myös kylmänä tätä vai vaan lämmettyään?

Oireena voisi olla myös pääsylinteri/polkimen säätö. Paluukanava säiliöön polkimen ollessa lepuutusasennossa on tukossa, ja nesteen lämmettyä alkaa painamaan kytkintä vähän auki
Oireilee samalla tavalla myös kylmänä, tuntuu selkeästi ihan pientä nyintää ja kytkin luistaa samalla tavalla...

Joskus olen saanut kytkinsarjan mukana liian löysän asetelman. Myytiin LUK merkillä, mutta vain levy ja työsylinteri oli merkkituote. Asetelma jotain halpiskuraa. Sen verran syletti tehdä homma uusiksi luistavan kytkimen takia, että tullut jatkossa katsottua vähän tarkemmin mitä tilaa ja asentaa.

loota.jpg

Tilasin "uuden" askin, mutta siinähän on väärä välitys. Eli etuperä irti vanhasta ja ja siirto uuteen. Plus jotain muuta osia, mitkä selviää tässä matkan varrella.
Nyt ekaks vanha aski harjoitustyönä levälleen, niin osaan sitten ehjän purkaa hajottamatta sitä.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 069
Jäsenet
79 297
Uusin jäsen
Kaakelilattia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom