Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Vittumainen operaatio, välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa ja jakohihna pitää irrottaa operaation takia. Nyt jo voiton puolella. Odotellaan uudet jakopään hilut niin pääsee kasaamaan. Jäi seisomaan kun holvasi öljyä joka paikkaan, ja melkein pelotti että syttyy tuleen, ranskalainen kyseessä, niin olisiko ollut iso menetys ;) Tulpat uusiksi, ovat nyt otettavissa kun imusarja ei ole edessä. Ja muutakin hypistelyä, huohotinta, johtosarjojen parsimista. Sen verran törkyinen oli sisältä kone että melkein pesua vaatisi.

20250826_193136.jpg


20250823_122540.jpg


20250827_182507.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vikakoodeista ei löytynyt mitään, ulkoisesti kaikki kunnossa. Reilun viikon päästä sitten merkkiliikkeeseen ja katsovat siellä keksivätkö syytä. Ainoa mitä on todettu tai arvattu on "moottori käy liian rikkaalla, lambda yrittää säätää muttei onnistu jostain syystä". Kuulostaa mukavan kalliilta vialta ja korjaukselta.
 
Vikakoodeista ei löytynyt mitään, ulkoisesti kaikki kunnossa. Reilun viikon päästä sitten merkkiliikkeeseen ja katsovat siellä keksivätkö syytä. Ainoa mitä on todettu tai arvattu on "moottori käy liian rikkaalla, lambda yrittää säätää muttei onnistu jostain syystä". Kuulostaa mukavan kalliilta vialta ja korjaukselta.

Joku suutin vuotaa? Vaikka taitaa olla vähän uskon juttuja enemmänkin, voisihan sitä kokeilla ajaa jonkun injector cleaner litkun läpi ...
 
Vikakoodeista ei löytynyt mitään, ulkoisesti kaikki kunnossa. Reilun viikon päästä sitten merkkiliikkeeseen ja katsovat siellä keksivätkö syytä. Ainoa mitä on todettu tai arvattu on "moottori käy liian rikkaalla, lambda yrittää säätää muttei onnistu jostain syystä". Kuulostaa mukavan kalliilta vialta ja korjaukselta.
Jos vikakoodeja ei ole, niin silloinhan auto ei näe mitään ongelmaa, vaikka mitatuista päästöistä näkee, että on. Eli pysyn edelleen arvauksessani, että vikana voisi olla lambda-anturi. Sehän nyt ei ainakaan ihan hirveän kallis ole ja vaihtotyö yksinkertainen, eli voit päästä halvallakin. Mutta joo, voi olla toki muuallakin vikaa, mutta jos vikakoodeja ei ole ja päästöt ovat selvästi pielessä, niin silloin voisin ajatella, että auto ei osaa mitata päästöarvoja oikein (= anturivika, eli mitataan väärin ja muka kaikki ok).
 
Joku suutin vuotaa? Vaikka taitaa olla vähän uskon juttuja enemmänkin, voisihan sitä kokeilla ajaa jonkun injector cleaner litkun läpi ...
STP Injector Cleaner bensiinimoottoreille 200 ml | Motonet Oy joku tälläinen? eihän tuo juuri mitään maksa niin voisi kokeilla
Jos vikakoodeja ei ole, niin silloinhan auto ei näe mitään ongelmaa, vaikka mitatuista päästöistä näkee, että on. Eli pysyn edelleen arvauksessani, että vikana voisi olla lambda-anturi. Sehän nyt ei ainakaan ihan hirveän kallis ole ja vaihtotyö yksinkertainen, eli voit päästä halvallakin. Mutta joo, voi olla toki muuallakin vikaa, mutta jos vikakoodeja ei ole ja päästöt ovat selvästi pielessä, niin silloin voisin ajatella, että auto ei osaa mitata arvoja oikein (= anturivika).
Tuota itsekin sanoin nyt korjaamolla, mutta olivat vähän sitä mieltä että ei kannata lähteä vaihtamaan turhaan kun ei mitään vikakoodia ilmoita. Luulisi tosin, että korjaamolla osaisivat sitten vaikka ensin irrottaa ne anturit, ja katsoa ulkoisesti onko jotain vikaa tai pitääkö putsata, ennenkuin lähtevät vaihtamaan.
 
STP Injector Cleaner bensiinimoottoreille 200 ml | Motonet Oy joku tälläinen? eihän tuo juuri mitään maksa niin voisi kokeilla

Tuota itsekin sanoin nyt korjaamolla, mutta olivat vähän sitä mieltä että ei kannata lähteä vaihtamaan turhaan kun ei mitään vikakoodia ilmoita. Luulisi tosin, että korjaamolla osaisivat sitten vaikka ensin irrottaa ne anturit, ja katsoa ulkoisesti onko jotain vikaa tai pitääkö putsata, ennenkuin lähtevät vaihtamaan.
Joo, esim. lambdojen toimivuuden voi testata. Veikkaan, että kun pistävät auton letkuihin ja seurailevat kaikkia parametreja, niin näkevät jo siten, että missä vika todennäköisesti on.
 
STP Injector Cleaner bensiinimoottoreille 200 ml | Motonet Oy joku tälläinen? eihän tuo juuri mitään maksa niin voisi kokeilla

Itse olen 20+v vanhassa Volvossa käyttänyt juuri tuota STP:n litkua. Tai no sitä "fuel system cleaneriä". Päästöissä on pieni ero näkynyt käytön jälkeen, mutta mennee "virhemarginaaliin". Lähinnä käytän ennaltaehkäisevästi vuosittain. Tosin, jos joku suutin on oikeasti tukossa tai muuten ongelmia ja tuo auttaa sellaiseen, niin voihan se tehdä merkittävämmän eronkin.
 
Vittumainen operaatio, välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa ja jakohihna pitää irrottaa operaation takia. Nyt jo voiton puolella. Odotellaan uudet jakopään hilut niin pääsee kasaamaan. Jäi seisomaan kun holvasi öljyä joka paikkaan, ja melkein pelotti että syttyy tuleen, ranskalainen kyseessä, niin olisiko ollut iso menetys ;) Tulpat uusiksi, ovat nyt otettavissa kun imusarja ei ole edessä. Ja muutakin hypistelyä, huohotinta, johtosarjojen parsimista. Sen verran törkyinen oli sisältä kone että melkein pesua vaatisi.

20250826_193136.jpg


20250823_122540.jpg


20250827_182507.jpg
"välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa "

Sopiiko kysyä millä massalla (tuotemerkki?) ja metodilla kannet ja koppa on tiivistetty eli tuo oranssinpunainen tökötti? Onko pitänyt vuodot kurissa.
 
"välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa "

Sopiiko kysyä millä massalla (tuotemerkki?) ja metodilla kannet ja koppa on tiivistetty eli tuo oranssinpunainen tökötti? Onko pitänyt vuodot kurissa.

Itse oon käyttänyt noissa siveltävää liimaa (form-a-seal tms). Ei jää irtoilevat silikonipalkoja.
 
"välikansien tiivistys. välissä ei ole mitään tiivistettä kuin massa "

Sopiiko kysyä millä massalla (tuotemerkki?) ja metodilla kannet ja koppa on tiivistetty eli tuo oranssinpunainen tökötti? Onko pitänyt vuodot kurissa.
En tiedä millä tehtaalla tiivistetty mutta tätä REINZOSIL tiivisteliima 70 ml | Motonet Oy laitoin ja kun loppu niin sikasilillä jatkoin loput Sikasil Gasket Nestemäinen silikonitiiviste 300 ml | Motonet Oy

En tiedä vielä pitääkö. odotellaan kun saan kasaan. Kannessa itsessään on pieni ura tiivistemassaa varten ja imupuolen venttiilikopassa on tiiviste jonka voi käyttäå ohjeen mukaan muutaman kerran uudelleen. Pakopuolella venakopassa ei ole tiivistettä ja siihen jää parin millin rako. Ei kai tuossa muuta metodia kuin äärimmäisen puhtaaksi ja kuivaksi kaikesta öljystä ja tiivistejäämistä 😀. Vituttaa hieman jos oikaisee "ei se niin tarkkaa"
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 354
Viestejä
4 899 934
Jäsenet
78 965
Uusin jäsen
pokspoks

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom