TheMeII
Übertaktungspotenzial
- Liittynyt
- 13.11.2016
- Viestejä
- 7 228
tätä olin itekki postaamassa. Mutta ajoneuvo/moottori kohtainen tuo mahdollinen haittaja hihnojen ja hihnapyörien kulumiseen kun moottoritilaan menee hiekkaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tätä olin itekki postaamassa. Mutta ajoneuvo/moottori kohtainen tuo mahdollinen haittaja hihnojen ja hihnapyörien kulumiseen kun moottoritilaan menee hiekkaa.
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
![]()
Perus 8.8 menee tuolla varmasti. rasitus ihan olematon. Kuitenkin jonkun paksun etuvakaajankin saa helpolla käänneltyä kohdilleen, jos vaikka on toinen rengas maassa ja toinen ilmassa. Perus 8.8 pultin leikkuulujuus on kuitenkin ihan järjetön. muita voimia tuohon ei juuri kohdistu.Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
![]()
Perus 8.8 menee tuolla varmasti. rasitus ihan olematon. Kuitenkin jonkun paksun etuvakaajankin saa helpolla käänneltyä kohdilleen, jos vaikka on toinen rengas maassa ja toinen ilmassa. Perus 8.8 pultin leikkuulujuus on kuitenkin ihan järjetön. muita voimia tuohon ei juuri kohdistu.
Ja vaikka noi katkeaisi, niin et sitä ajossa huomaisi.(ei katkea)
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja vaihtaessa pitää tosiaan aina nostaa koko akseli ilmaan, muuten tangot jäävät jännitykseen. Ja siinä samalla vaivalla ne vaihtaakin sitten kummallekin puolelle.Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.
Tilasin toiseen vakaajatangon jo aiemmin keväällä, kun etupyörän laakeria vaihtanut korjaamo oli merkinnyt, että löysä on toisella puolella.
Monroen osina vajaa 20e/kpl. Tänään opin ainakin sen, että jos tästä lähtien vaihdan alustan osia, nostan auton kokonaan tai ainakin etu- ja takapään - on huomattavassti helpompi elämä. Vakaajatanko ei edes mahtunut paikalleenpelkästään toiselta puolelta nostettuna.
Mutta siellä lepää ja samalla kesärenkaat alle. Vielä se torven rele, mutta jos nyt ei olisi alustahommia hetkeen.
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja vaihtaessa pitää tosiaan aina nostaa koko akseli ilmaan, muuten tangot jäävät jännitykseen. Ja siinä samalla vaivalla ne vaihtaakin sitten kummallekin puolelle.
Olen minäkin niitä vaihtanut aikaisemmin ilman toisen puolen ilmaan nostamista, mutta yleensä on ollut paljon helpompi kun on suosiolla nostanut molemmat puolet ilmaan. Kokeilemalla näkee onnistuuko puoli kerrallaanTaitaa olla vahvasti autokohtaista, meinaan juuri viime viikonloppuna vaihdoin erääseen volkkarinsukuiseen koiranluut puoli kerrallaan eivätkä olleet millään tasolla pinteessä.
se ehkä 20mm pari metriä pitkä tanko taittuu aika helpolla, kun vääntää esim rautakangella tai sorkkaraudalla, niin saa koiranluun paikalleen. Se on vähän niinkuin tarkoitettu vääntymään. Aikanaan kun pihalla noita tuli turattua en ikinä nostanut molempia puolia ylös.No näinpä taas. Tervetuloa vaan kokeilemaan.![]()