- Liittynyt
- 15.12.2018
- Viestejä
- 452
2016 Hyundai i40, bensakone ja manuaalivaihteet, 131tkm mittarissa. Käytin maahantuojalla vuosihuollossa ja siellä ei muuta kummempaa kuin mekaanikko oli kirjoittanut huomautuksen "Kytkin loppu!". Sain erikseen hinta-arvion tuolta kytkinpaketin vaihtamisesta 1000-1100€. Mekaanikko ei ollut paikalla kun hain auton tiskiltä joten en saanut sen tarkempaa tietoa.
Tässä nyt mietityttää se, että en itse huomaa juuri ongelmia kytkimessä, ainakaan se ei luista. Pienet vaihteet menee joskus vähän hankalasti silmään, mutta tämäkin vaihtelee. Joskus kesähelteillä tuo ongelma oli paljon selkeämpi, ihmettelin mten se lämpö vaikuttaa asiaan ja mietin voiko vaihtestoöljy mennä kuumalla liian juoksevaksi tai jotain.
Onkohan tuo nyt jotain mikä kannattaa tehdä mieluummin vähän etupeltoon, vai ajella rauhassa siihen asti, kunnes se kytkin alkaa selkeästi luistaa? Ja mitä tuolta kannattaisi tutkia vai tilata suoraan tuo kytkimen vaihto, ajattelin kysyä ainakin toisen tarjouksen jostain muualta vielä?
Tässä nyt mietityttää se, että en itse huomaa juuri ongelmia kytkimessä, ainakaan se ei luista. Pienet vaihteet menee joskus vähän hankalasti silmään, mutta tämäkin vaihtelee. Joskus kesähelteillä tuo ongelma oli paljon selkeämpi, ihmettelin mten se lämpö vaikuttaa asiaan ja mietin voiko vaihtestoöljy mennä kuumalla liian juoksevaksi tai jotain.
Onkohan tuo nyt jotain mikä kannattaa tehdä mieluummin vähän etupeltoon, vai ajella rauhassa siihen asti, kunnes se kytkin alkaa selkeästi luistaa? Ja mitä tuolta kannattaisi tutkia vai tilata suoraan tuo kytkimen vaihto, ajattelin kysyä ainakin toisen tarjouksen jostain muualta vielä?