Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä onkin varsin hyvä konsti mikäli on uutta osaa vaihtamassa. Läheskään aina ei kuitenkaan liittimen avaamisessa ole kysymys uuden osan vaihtamisesta.Yleensä yritän käydä ostamassa oikean varaosan ennen remppaa, että voi siitä arpoa minkälainen liitin on ja miten se avataan. Toki jos joku hyvä video/kuva löytyy, niin ei tarvitse käydä etukäteen ostamassa.
Motonet ja 7-päivän palautusoikeusTämä onkin varsin hyvä konsti mikäli on uutta osaa vaihtamassa. Läheskään aina ei kuitenkaan liittimen avaamisessa ole kysymys uuden osan vaihtamisesta.
Onko ne tiputtaneet palautusoikeuden seitsemään päivään?Motonet ja 7-päivän palautusoikeusYleensä kyllä löytyy jonkun harrastelijan video, josta näkee ne vaiheet, jotka täytyy tehdä ennen varsinaiseen remppaan pääsemistä.
Onko ne tiputtaneet palautusoikeuden seitsemään päivään?
Äh, ei. Kyllä se on 30 pv edelleen. Olen käyttänyt myös paljon sitä, että tilaan osan itselle noutoon, jossa on 7 pv noutoaika. Meni sekaisin. Kiitos korjauksesta.Onko ne tiputtaneet palautusoikeuden seitsemään päivään?
Vm - 12 mk6 vw golf. Lisäpitkille pitäisi heräte saada, mutta tuota liitintä ei saa auki, kun joku rikkonut sen joskus? Saako mistään muualta?
Toisen puolen liitin aukeaa kyllä, mutta aivan liian ahdas että pystyisi mitään tekemään.
![]()
Vm - 12 mk6 vw golf. Lisäpitkille pitäisi heräte saada, mutta tuota liitintä ei saa auki, kun joku rikkonut sen joskus? Saako mistään muualta?
Toisen puolen liitin aukeaa kyllä, mutta aivan liian ahdas että pystyisi mitään tekemään.
![]()
Pitkillä ei ollut erillistä sulaketta, kun tarkistin.Ota sieltä pitkien sulakkeelta?
Pitkillä ei ollut erillistä sulaketta, kun tarkistin
Joo, eli sama homma kuin tuossa omassa Fabiassa. 2 sulaketta eli 1 per umpio. Päivävaloilla oli ehkä omansa.
Ryöstöliitin on ratkaisuna vähän kyseenalainen tosin. Kannattaa otaa ensi kesän projektiksi väkästellä kunnollinen kytkentä, ryöstöliitin on 100% varma ongelmille, kyse on vain siitä että meneekö siinä 1 talvi vai useampi.
Tuossa vaiheessa olisi kannattanut käyttää autoa vähän niin olisi äänen lähteestä saanut vähän tarkempaa käsitystä.Oli pakkasella irtonaisena jäykkä kuin mikä.
Käytin kyllä autoa ilman apulaitehihnaa. Ei mitään ylimääräistä vikinää tai ääntäkään, vaikka löi dieselin kylmänä käyntiin 15 asteen pakkasessa. Jäykkä hihna takaisin ja kirskunta alkoi heti. Kuulosti tulevan koneen takaa kampiakselin hihnapyörän luota, eli kaukaa laturista ja kompurasta.Tuossa vaiheessa olisi kannattanut käyttää autoa vähän niin olisi äänen lähteestä saanut vähän tarkempaa käsitystä.
Vaihdoin tuon äänen takia kiristimen jo ja ei auttanutääni kiristimelle. vaikka oliskin uudehko.
Vaihdoin tuon äänen takia kiristimen jo ja ei auttanut![]()
Tuo hihna oli laitettu autoon jakopääremontissa. Täytyy käydä ostamassa uusi hihna ja iskeä joku päivä sisään. Toivottavasti sillä loppuu äänet, kun vaihdoin jo kiristimenkin "turhaan". Toki olihan silläkin ajettu jo yli 180tkmJaa nyt vasta huomasin että Roadmax - hihnan laitoit.
Siinä syy. Noi on aivan susia. Valmiiks "kuluneita".
Tarkoitettu kehitysmaihin, säästetty kumissa. motonettihan noita myy Gatesin "laatuhihnana"![]()
Takuu voimassa.Kia ceed vm. 2019. Käynnistän koneen niin 3s menee startista ja lämmöt on maximissa ja alkaa tuuletin huutamaan. Pakkasneste/jäähdytysnesta lisätty, oli hieman alle rajan. Voisko olla jokin anturivika?
Periaatteessa joku ilmakupla väärässä paikassa tai rikkinäinen termari voisi aiheuttaa lämpenemistä, mutta aikaskaala on paljon enemmän kuin 3 s.
Sä et selkeästi ole käyttänyt kiinalaisia hinnat alkaen sähkömoottoreitaNo kolmessa sekunnissa ei lämpiä edes joku kääpiömoottorikaan ko ydinpommilla.
Aikanaan e30:ssa oli ilmanputsarin alla lämpötilaanturi. Kun ilmanputsarin kiinnitys hieman löystyi, niin se osui anturiin ja lämpömittari raketoi kylmällä koneella sekunneissa. Sama ilmiö tuli kerran myös moottorin pesun jälkeen, eli vahva arvaus osuu lämpömittarin anturiin (vaikkei rakenne varmasti ole samanlainen kuin muinaisessa Bemarissa).No kolmessa sekunnissa ei lämpiä edes joku kääpiömoottorikaan ko ydinpommilla.
Mistä katsottuna on lämmöt maximissa, mittaristossa? Mitä tapahtuu tuon 3sek jälkeen myöhemmin?Kia ceed vm. 2019. Käynnistän koneen niin 3s menee startista ja lämmöt on maximissa ja alkaa tuuletin huutamaan. Pakkasneste/jäähdytysnesta lisätty, oli hieman alle rajan. Voisko olla jokin anturivika?
Mittaristosta joo. Joo, soitin eilen johonkin kia 247 autopalveluun huvikseen niin samaa tuumasi että kovalla pakkasella ollut noita ja useimmat hävinneet kun odottanut 20min ja kokeillut uudestaan.Mistä katsottuna on lämmöt maximissa, mittaristossa? Mitä tapahtuu tuon 3sek jälkeen myöhemmin?
Tässä autossa mahdollisesti on jo oma älyboksi flektin ohjaukselle, aika yleinen vaiva että sellaisesta korkkaa sisuskalut ja sen jälkeen on flekti täysillä (tai kokonaan mykkänä).
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
Tuollahan tuo selviää. Eli jos ääni ei häviä niin sitten selvittämään jakopään osat joko kiristin tai se vesipumppu.Loppuuko ääni ilman apulaitehihnaa?
Melko mielenkiintoinen ratkaisu että on kaksi hihnaa?
Niin no meidän Audissa on jakohihna ja nokkien välillä ketju jota ei vaihdeta jakopään huollossa
Mistä näitä räjäytyskuvia löytää?
Niin no meidän Audissa on jakohihna ja nokkien välillä ketju jota ei vaihdeta jakopään huollossa
Audiin liittyen onko foorumilaisilla tiedossa tyypillistä öljynvuotopaikkaa 2.0 TFSI (BPJ) moottorissa? Vuotaa jostain eikä näin pakkasilla oikein inspiroi kaivella. Vuotaa jostain moottorin oikeasta kyljestä (takaapäin katsottuna).
Ite oon käytelly noita sivustoja mistä saa varaosiakin tilattua, runkonumerolla etsii esim. https://partsouq.comKiitos paljon todella ripeistä vastauksista! Eipä tosiaan auton alla ryömiessä tullut mieleen kokeilla pyörittää konetta ilman apulaitehihnaa, sillähän saa jo rajattua ongelmaa hyvin.
Mistä näitä räjäytyskuvia löytää?
Auttaisi todella paljon huoltohommissa.
Taas se romu on hajalla.
Kyseessä on vuosimallia 2004 VW Golf 1.6 BCB-koneella, manuaaliaskilla ja n. 280 tkm mittarissa.
Vikana on apukuskin puolelta tuleva kierrosten mukana muuttuva ääni. Ääni on ollut jo syksystä asti vaimeana, mutta viimeisen parin kuukauden aikana koventunut melkoisesti, kuuluu ihan volskarin kabiiniin asti.
Hölmönä vaihdoin apulaitehihnan kiristimen, hihnan ja rullan. Sekä myös ohjaustehostimen pumpun. Ohjaustehostimen pumpun vaihdoin, kun meisselin avulla mukamas paikallistin melkoisen jurinan korvanjuureen. Laturi ei pitänyt mielestäni juuri mitään ääntä.
Voiko vikana olla vesipumpun laakeri vai jokin muu?
Jakopää vaihdettu n. 50 tkm sitten, mutta en tiedä onko vesipumppu vaihdettu siinä samalla.
Ohessa video kyseisestä äänestä:
Kiitos paljon avusta.
No niin varmaanLaakeri
+1 tälle. Tuollainen tai vastaava on erittäin hyödyllinen kampe.Hakee vaikka tälläsen ja kuuntelee paikkoja niin löytyy paremmin kun arpomalla ja turhia purkamalla.
Monesti ollut iso apu moisesta vaikka onkin hinnat alkaen pilipali kampe tuo.
3cyl ecoboostiin vaihoin itse ja pelkät tulpat makso semmosen 60€ (motonetin kalliit osatOnko kokemuksia noista palveluista, joiden kautta pääsee tarkastelemaan autonsa sähköistä huoltokirjaa? googlen kautta löytyi nopeasti pari vaihtoehtoa, mutta kokemukset kiinnostaa jos niitä löytyy.
Sitten varsinaiseen asiaan, mitä pitäisitte kohtuullisena hintana sytytystulppien vaihdosta osien ja töiden kanssa. 2015 Ford Mondeo.
Tähän menisi motonetin hinnoilla myös tuollaiset 70€ tulppiin. Huollon yhteydessä olisivat tehneet, niin tulpat 30€/kpl niin totesin että jätetään pois.3cyl ecoboostiin vaihoin itse ja pelkät tulpat makso semmosen 60€ (motonetin kalliit osat), siihen lisäät jonkun työvelotuksen viel niin ollaan jossain 140€? paikkeilla ehkä
iparts.fi tmsTähän menisi motonetin hinnoilla myös tuollaiset 70€ tulppiin. Huollon yhteydessä olisivat tehneet, niin tulpat 30€/kpl niin totesin että jätetään pois.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.