Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Vikakoodi 16985 P0601 - 001. Golf V 1.6 FSI BAG Internal Control Module: Memory Check Sum Error

Nyt meni sormi osittain suuhun.

Mitä ton kanssa olisi nyt järkevintä tehdä? (Eli halvin/järkevin vaihtoehto) käytyttyjä ecuja löytyisi n. +100€ hintaan, tosin tossa vanhassa ecussa on ohjelmoitu takalambda/nox anturi pois käytöstä (Tyyppivika ja päivitetty nox anturi n.500€ ) Jos tämän ecun kloonaisi niin varmaan kulkee toi check sum errer mukana?
 
Miksi et ostanut tiivistemassaa mielummin? Teippi ei kestä kovinkaan pitkään.
Butyylimassalla alunperin noita tukin, mutta se on myös kelissähapertuvaa, ja uutena tarttuu parhaiten sormiin muttei mualle, kaikenkikiaan hankalaa laitettavaa, ja massana lähtee helposti lumen ja jään mukana kävelemään.
Teippi sentään "voisi olla" matalana pinnassa.
 
Ok, aikalailla leveä ura mutta tuota liimaantuvaa kumilistaa on kyllä vähän kaiken kokoisena ja mikään ei estä laittamasta sitä myös tuon koristelistan paikalle.
En minä tuohon listaa laita, auto on sen verran korkea ettei sitä listaa kovinkaan moni näe, ja kun kattotelineiden takia listat oli poissa varmaan 5 vuotta nin ei nitä ihan hirveästi sinänsä ole kaivannutkaan. Tallessa kyllä ovat.
 
En minä tuohon listaa laita, auto on sen verran korkea ettei sitä listaa kovinkaan moni näe, ja kun kattotelineiden takia listat oli poissa varmaan 5 vuotta nin ei nitä ihan hirveästi sinänsä ole kaivannutkaan. Tallessa kyllä ovat.

Ihan vapaasti jos ei omaan silmään häiritse. Kunhan ehdotin vaihtoehtoja.
 
Corolla abs-vika selvisi kun otti kuskin puolen eturenkaan irti. Kauniisti leikkaantunut johto ja anturi tiessään. Pultti joka anturin pitää kiinni on mallia entinen. Uusi ruosteen poiston kanssa tilalle ja valotkin sammuivat. Jarrut rutisee ikävästi tojota-tyyliin mutta katsastukseen piti viedä kun vapaapäivä on ja myöhässäkin jo. Lista oli odotetusti pitempi kuin lapsena joulupukin kirje. Ruostevauriot vähän yllätti, ennen ei ole mitään sanottu niistä. Pakoputkikin vuosi ja siitä syystä lambda-arvot oletettavasti pielessä. Noo, ei tullut ajokieltoa joten sinänsä positiivista.
 
Mikähän mahtaa olla vialla, kun avaimen kaukosäädöllä ei saa ovia auki kylmässä/kosteassa? Noissa olosuhteissa myöskään matkustajan oven "orjalukko" ei naksahda kiinni, kun autoon istuttua lukitsee kuljettajan oven sisäpuolelta. Toisaalta kun on ajanut auton lämpimäksi ja päässyt perille, niin yleensä kaikki toimii taas ja kaukosäädöllä saa ovet kiinni. (Autohan on siis Focus Mk1 2001.)
 
skoda fabia -20.

ilmesty epc-teksti, ei vaikuta ajoon.
Mutta myös sisätilanvalot kaikkialta on pimeenä.
Takaluukun sisävalo sattumanvarasesti vain kerran välkähtää ja sammuu heti. Eli silloin ku avaan luukun, silloin pitäisi kaikki sisätilanvalot syttyä muutenki.
Kaukosäätimelläkään ei valot syty auton sisällä.

Myös vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta ja myös herjaa että Start/stop-ei toimi (mutta start/stop on aina vähän sellanen että ei se halua toimia jo viilenee)
Kaikki sulakkeet piippasin läpi ja kaikki ehjiä.

Mitä veikkaat että on vikana? Huolto veikkasi että hiilisuodatin, mutta kerroin että sehän vasta vaihdettiin.
 
skoda fabia -20.

ilmesty epc-teksti, ei vaikuta ajoon.
Mutta myös sisätilanvalot kaikkialta on pimeenä. Takaluukun sisävalo sattumanvarasesti vain kerran välkähtää ja sammuu heti kun luukun nostaa.
Myös vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta ja myös herjaa että Start/stop-ei toimi (mutta start/stop on aina vähän sellanen että ei se halua toimia jo viilenee)
Kaikki sulakkeet piippasin läpi ja kaikki ehjiä.

Mitä veikkaat että on vikana? Huolto veikkasi että hiilisuodatin, mutta kerroin että sehän vasta vaihdettiin.

Jos kerran sähkölaitteet pimenee, niin mieleen tulee, että auton mielestä akku vetelisi viimeisiään?
 
Corolla abs-vika selvisi kun otti kuskin puolen eturenkaan irti. Kauniisti leikkaantunut johto ja anturi tiessään. Pultti joka anturin pitää kiinni on mallia entinen. Uusi ruosteen poiston kanssa tilalle ja valotkin sammuivat. Jarrut rutisee ikävästi tojota-tyyliin mutta katsastukseen piti viedä kun vapaapäivä on ja myöhässäkin jo. Lista oli odotetusti pitempi kuin lapsena joulupukin kirje. Ruostevauriot vähän yllätti, ennen ei ole mitään sanottu niistä. Pakoputkikin vuosi ja siitä syystä lambda-arvot oletettavasti pielessä. Noo, ei tullut ajokieltoa joten sinänsä positiivista.

Tuttu juttu, omastakin Corollasta ruostui aikanaan irti se pultinpää ja anturi hyppäsi ulos kuopastaan. Korjaantui onneksi pelkällä liimalla.

Mutta mikähän ihme siinä on, että se pultti A) ruostuu ja B) katkeaa? Ei kai siihen edes kohdistu mitään mainittavaa rasitusta? Vai onko autotehdas ajatellut samoin ja laittanut jostakin ihmesyystä halvimman pultin ilman sinkitystä?
 
Kele, hylsy tuli ekaa kertaa S60:lle. :D

Se vanha kunnon Volvojen alustan vakiovika eli alapallonivel. Taidan vaihdella tähän kummallekkin puolelle ja jos tutkailisi, että mitä muuta kannattaisi tehdä kun nelipyöräsuuntauksen teetättää joka tapauksessa.

Eipä kyllä ajossa paljoa huomannut, ajattelin että hienoin täristys jarruttaessa tulisi jarruista mutta osaahan tuokin tietysti olla väljä.

Eli pääsee taas naplaamaan mutta eihän noita onneksi kauaa vaihda.
 
Omassa Sitikassa (ainakin) eturenkaissa ulkoreunalla enemmän kulumaa kuin keskellä, ja tulipas mieleen olisiko pyöriensuuntausta vailla. Mietin että ainakin olisi hyvä hetki enenkuin hommaa uudet kesärenkaat. Tosin renkaat 5-vuotiaat, joten mistäs sen tietää vaikka olisivat takana kuluneet...
 
Omassa Sitikassa (ainakin) eturenkaissa ulkoreunalla enemmän kulumaa kuin keskellä, ja tulipas mieleen olisiko pyöriensuuntausta vailla. Mietin että ainakin olisi hyvä hetki enenkuin hommaa uudet kesärenkaat. Tosin renkaat 5-vuotiaat, joten mistäs sen tietää vaikka olisivat takana kuluneet...

Eikö suuntaus pitäisi tehdä uusilla renkailla eikä vanhoilla ja vinksalleen kuluneilla?
 
Eikö suuntaus pitäisi tehdä uusilla renkailla eikä vanhoilla ja vinksalleen kuluneilla?

Tätähän sitä pääsääntöisesti suositellaan.

Omassa kun joutuu noita alustan palikoita vaihtamaan, niin voihan niitä yrittää mittailla kohdalleen, mutta eipä tahdo osua ihan kokemuksen rintaäänellä.

Niin käyn sitten suuntauttamassa, kun on käytännössä pränikät talvikumit.
 
Eikö suuntaus pitäisi tehdä uusilla renkailla eikä vanhoilla ja vinksalleen kuluneilla?
Voi olla. En ole koskaan hommaa nähnytkään. Mutta maalaisjärki sanoo että jos vian näkee, sen korjaaminen on helpompaa kuin sokkona. Ja jos nämä mitat otetaan kuitenkin jostain muualta? kuin renkaankulmasta, niin sama kai se on onko säätäessä renkaita alla ollenkaan?
 
Voi olla. En ole koskaan hommaa nähnytkään. Mutta maalaisjärki sanoo että jos vian näkee, sen korjaaminen on helpompaa kuin sokkona. Ja jos nämä mitat otetaan kuitenkin jostain muualta? kuin renkaankulmasta, niin sama kai se on onko säätäessä renkaita alla ollenkaan?
Eiköhän sen pyöränsuuntauksen suhteen ole ihan sama millaiset kumit siellä vanteilla on.
 
Vikakoodi 16985 P0601 - 001. Golf V 1.6 FSI BAG Internal Control Module: Memory Check Sum Error

Nyt meni sormi osittain suuhun.

Mitä ton kanssa olisi nyt järkevintä tehdä? (Eli halvin/järkevin vaihtoehto) käytyttyjä ecuja löytyisi n. +100€ hintaan, tosin tossa vanhassa ecussa on ohjelmoitu takalambda/nox anturi pois käytöstä (Tyyppivika ja päivitetty nox anturi n.500€ ) Jos tämän ecun kloonaisi niin varmaan kulkee toi check sum errer mukana?


siis moottori-ecuko koodin antaa? vai jokin muu ohjainyksikkö? Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa yleistä kyllä. Toimiiko se, käynnistyykö auto?
 
Jos kerran sähkölaitteet pimenee, niin mieleen tulee, että auton mielestä akku vetelisi viimeisiään?
Kävin mittaamassa, akku oli kunnossa. Laitoin myös akkulaturin siihen että lataa sen aina 2 tuntia aamulla.
aamulla akkua usein 12,5v ja kun takasin kotona niin 12,7v näyttäny parkkiruudussa.

Nyt tähän tuli uusi vika, radiossa teksti: "Kompponentti suojaus aktiivinen" ja radio ei enää soita mitään. Mutta google maps android auton kautta sentään näkyy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 113
Viestejä
4 466 030
Jäsenet
73 897
Uusin jäsen
hal90210

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom