Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tästä tuskin kovin montaa satasta saa. Tosiaan ilmastointi on sökönä ja samoin ikkunoiden sähköissä jotain häikkää. Ruostetta on muutenkin kuin nuo mistä nyt tuli katsastuksessa hylky (helmoissa, takakontissa jne..). Pari halpaa rotteloa on tullut myytyä ja ei mitään kovin mukavia kokemuksia. Molemmilla kerroilla ostaja jätti auton rekisteröimättä omiin nimiinsä eli itselleni kertyi vaivaa, kun sai mennä todistelemaan asiaa katsastuskonttorille. Toisella kerralla myös ostaja oli aivan helvetin humalassa (oli kuski mukana). Tällaisten kanssa kun saa säätää, niin ihan vakavissana pitää miettiä, että onko sen parin satasen arvoista.
Jos vain on kauppakirja tehty ja ostajan henkilöllisyys tarkastettu, niin tuo "todisteleminen" on hyvin helppo ja nopea hoitaa. Ihan totta, että kyllä auton myymisessä omat juttunsa on, ei se raha ihan itsestään tässäkään lajissa tule, kyllä se usein kuitenkin ihan hyvin leiville lyö verrattuna siihen, että jättää liikkeeseen vaihdossa tai vie romuksi.
 
Tästä tuskin kovin montaa satasta saa. Tosiaan ilmastointi on sökönä ja samoin ikkunoiden sähköissä jotain häikkää. Ruostetta on muutenkin kuin nuo mistä nyt tuli katsastuksessa hylky (helmoissa, takakontissa jne..). Pari halpaa rotteloa on tullut myytyä ja ei mitään kovin mukavia kokemuksia. Molemmilla kerroilla ostaja jätti auton rekisteröimättä omiin nimiinsä eli itselleni kertyi vaivaa, kun sai mennä todistelemaan asiaa katsastuskonttorille. Toisella kerralla myös ostaja oli aivan helvetin humalassa (oli kuski mukana). Tällaisten kanssa kun saa säätää, niin ihan vakavissana pitää miettiä, että onko sen parin satasen arvoista.
Missäpäin tää Honda on?

Ja teet myyntitilanteessa Trafin sivuilta luovutuksen suoraan tälle uudelle omistajalle, niin se menee sen nimiin. Ei tarvi mennä jälkikäteen todistelemaan mitään.
 
Laitoin itse äsken pikkuvikaisen parin tonnin auton(ehjänä) myyntiin nettiautoon ja never again.

Jobbarit, baltialaiset, romanit, ruotsalaiset gangsterit yms kyseli "xx € tuun hakeen tänään", "Sista pris".

Lopulta myin pikkuliikkeeseen sen enkä tainnut menettää kovin montaa kymppiä ja rahat oli tilillä samana päivänä.

Eli älä ainakaan nettiautoon suoraan laita on oma neuvo, ennemmin soita valikoituihin liikkeisiin että ostavatko he suoraan tai onko antaa vinkkiä jobbarista joka ostaisi.
 
Laitoin itse äsken pikkuvikaisen parin tonnin auton(ehjänä) myyntiin nettiautoon ja never again.

Jobbarit, baltialaiset, romanit, ruotsalaiset gangsterit yms kyseli "xx € tuun hakeen tänään", "Sista pris".

Lopulta myin pikkuliikkeeseen sen enkä tainnut menettää kovin montaa kymppiä ja rahat oli tilillä samana päivänä.

Eli älä ainakaan nettiautoon suoraan laita on oma neuvo, ennemmin soita valikoituihin liikkeisiin että ostavatko he suoraan tai onko antaa vinkkiä jobbarista joka ostaisi.
Onneksi olen joutunut myymään vain yhden auton, mutta oma taktiikka oli se että jätin hintaan reilusti tinkivaraa niin ei tullut epämääräisiä kyselijöitä. Mielummin tiputtaa vähän hintaa sitten kun sattuu asiallisen oloinen ostaja kohdalle.
 
Olisiko kenelläkään kokemusta alla olevasta:

Honda CRV 2008 EPS (electric power steering). Kyseinen osa irroitettiin koska hammastangossa oli väljää. Väljyys korjattiin ja kun osa oli kiinnitetty takaisin autoon niin tuli vikakoodi DTC 52-01. Tämän lisäksi kun auton käynnistää niin eps kääntää rattia täysin oikealle koko ajan.

Johtosarja (20 pin)) EPS hammastangolta EPS moduulille on tarkastettu ja kunnossa.
Torque anturin kalibrointia ei saada tehtyä jumppaamalla eikä diagnostiikan avulla.

Tämä ongelma korjaantui vaihtamalla kokonaan uuden hammastangon. Tilattu Japanista noin 1300€ ja valtuutetulla olisi ollut 2300€.
 
E120 corolla tärrää absia hetken ja sytyttää abs-valon sammutukseen asti. Tähän asti riittänyt etupään anturien irroitus ja ruosteen poisto. Tänään piti tarkistaa kehätkin kun ei toennut, toisella puolen uusi vetarikin kun napsahti sekin poikki (absi-ongelma jo sitä ennen). Pitänee nöyrtyä ja hakea uudet anturit etupäähän kokeeksi.

Vikakoodien luvustakaan ei haittaa olisi. Tarttee vaan ajella motonetin pihaan tjsp tai koettaa jos paikallinen korjaamo vilkaisi.
 
Autossa ilmennyt ärsyttävä vika (VW Jetta 2.0 fsi 2006). Jäähdyttimen flektit kytkeytyy satunnaisesti päälle täydellä teholla, vaikka autossa ei ole virrat päällä. Saattaa keskellä yötä alkaa pyörittää flektejä ja aamulla kun pitäisi päästä töihin niin onkin akku ajettu aivan loppuun. Välillä saattaa lähtä flektit huutamaan piankin auton sammuttamisen jälkeen, mutta välillä saattaa tosiaan useiden tuntien jälkeen alkaa huudattaa niitä. Ongelman ilmetessä, flektit sammuun kun lyö autoon virrat päälle. Joutunut nyt repimään akun kenkää irti ettei ole akku aina lopussa.

Mistä lähtisitte etsimään vikaa? Sulakkeet on tarkastettu ja ne on kaikki kunnossa. Ilmeisesti isompaan flektiin on sisäänrakennettu joku ohjausyksikkö joka voisi olla rikki, mutta ei huvittaisi ensimmäisenä sitä ruveta vaihtamaan jos vika onkin jossain muualla. 160€ näytti olevan motonetissä sillä hintaa, autodocilta saa varmaan halvemmalla.

Ei varmaan ole mikään relekkään, kun kerran satunnaisesti tuota tekee virtojen ollessa pois?

edit: Niin ja lisäyksenä että vikakoodit luettu halppislukijalla eikä löytänyt mitään. Kokeiltu myös heti silloin kun flektit satunnaisesti hurahtavat päälle.
 
Mistä lähtisitte etsimään vikaa? Sulakkeet on tarkastettu ja ne on kaikki kunnossa. Ilmeisesti isompaan flektiin on sisäänrakennettu joku ohjausyksikkö joka voisi olla rikki, mutta ei huvittaisi ensimmäisenä sitä ruveta vaihtamaan jos vika onkin jossain muualla. 160€ näytti olevan motonetissä sillä hintaa, autodocilta saa varmaan halvemmalla.
Monessa autossa on tullut sama vika vastaan. Siinä flektin yhteydessä oleva boksi menee jotenkin sisäisesti solmuun, varmaankin kosteutta menee ajan kanssa sisälle mikä hapettaa siellä paikat piirilevyltä tms.
Uutta flektiä vaan tilalle. Aika usein saa koko flektipaketin kaikkineen uutena ulkomailta siihen hintaan, että ei kannata alkaa yksittäisi osia siitä vaihtamaan.
 
Monessa autossa on tullut sama vika vastaan. Siinä flektin yhteydessä oleva boksi menee jotenkin sisäisesti solmuun, varmaankin kosteutta menee ajan kanssa sisälle mikä hapettaa siellä paikat piirilevyltä tms.
Uutta flektiä vaan tilalle. Aika usein saa koko flektipaketin kaikkineen uutena ulkomailta siihen hintaan, että ei kannata alkaa yksittäisi osia siitä vaihtamaan.
Joo tuohon alan itsekkin kallistumaan, kun vielä tässä illan aikana googletellu. Yleensä olen autodocilta varaosat tilannu jos ei ole ollut kovin kiire. Onko porukalla heittää muita sivuja mitä kannattaa vilkuilla?
 
Joo tuohon alan itsekkin kallistumaan, kun vielä tässä illan aikana googletellu. Yleensä olen autodocilta varaosat tilannu jos ei ole ollut kovin kiire. Onko porukalla heittää muita sivuja mitä kannattaa vilkuilla?

Aeromotors, ak24 ainakin ollut toimivia. Autodocilla on n+1 sisarkauppaa eri ulkonäöllä mutta kauppa on sama ja se selviää viimeistään tietosuojaselosteen firman nimestä.
 
Joo tuohon alan itsekkin kallistumaan, kun vielä tässä illan aikana googletellu. Yleensä olen autodocilta varaosat tilannu jos ei ole ollut kovin kiire. Onko porukalla heittää muita sivuja mitä kannattaa vilkuilla?
Kun osanumero on tiedossa, sillä on hyvä hakea. Aika usein voittaja on löytynyt Ebaystä. Kannattaa hakea sekä ebay.com, että ebay.de
 
Kokeilin nuo resetoinnit mitä laitoin, mutta ei niistä ollut ainakaan mitään apua.
Edelleen joutuu varpailla nostaa hieman kaasua jos haluaa risteyksessä auton sammuttaa (Start&stop).
Tuntuu melkein, että vika kaasupolkimen liikesensorissa kun noin toimii, mutta samalla tietää että aika epätodennäköistä kun kerran vika alkoi tuon laturin vaihdon (kaasuläppäkotelon) jälkeen.
Tuli putsattua kaasuläppäkoteloa uudestaan vielä, mutta sillä ei vaikutusta.

Niimpä tein sitten tuon epätodennäköiseltä tuntuneen eli avasin kaasupolkimen liikesensorin ja ainakaan se ei palautunut täydellisesti yläasentoonsa vaan väliin jäi pieni rako. Laitoin sitten jousen alle pari prikkaa joilla sain jousta jäykemmäksi sen verran, että nyt kaasupoljin palautuu itsestään aivan ylös saakka (ei jää rakoa) ja auto toimii ainakin normaalisti.

WhatsApp Image 2024-10-26 at 12.12.01(4).jpeg
WhatsApp Image 2024-10-26 at 12.12.01(2).jpeg
 
Tyttökaverin Fiestaan käytiin viime viikonloppuna vaihtamassa uudet nastarenkaat alle. Nyt ajattelin kiristää pyöränpultit, mutta eiköhän joka helvetin pultin kanta ole vioittunut. Ei mennyt 19 mm hylsy paikoilleen ei sitten millään. Kannassa selvät urat, ihan kuin ois liian isolla/väljällä hylsyllä isketty kiinni ja siitä sit vaurioitunut. Sattumalta naapurilla on viereisellä autopaikalla samanlainen Fiesta, niin kokeilin hylsyä siihen ja siihen sopi ilman ongelmia. Eli hylsyssä ei ole vikaa.

Ostettiin auto kesällä, joten ei ole aiemmin tarvinnut kiristää pyöränpultteja. En jaksa uskoa, että nuo ois tuolleen olleet ostettaessa, muttei ole varmuutta. Huomenna ajattelin aamulla ajaa rengasliikkeen kautta ja käydä valittamassa asiasta, mutta onkohan realistista saada uudet pyöränpultit liikkeen piikkiin? Jos nyt edes kiristäisivät, oli jo yksi pultti melkein auki (pyörähti kun koitin väkisin saada hylsyä kiinni). Vituttaa kun meni säätämiseksi näinkin yksinkertainen homma :mad:
 
Tyttökaverin Fiestaan käytiin viime viikonloppuna vaihtamassa uudet nastarenkaat alle. Nyt ajattelin kiristää pyöränpultit, mutta eiköhän joka helvetin pultin kanta ole vioittunut. Ei mennyt 19 mm hylsy paikoilleen ei sitten millään. Kannassa selvät urat, ihan kuin ois liian isolla/väljällä hylsyllä isketty kiinni ja siitä sit vaurioitunut. Sattumalta naapurilla on viereisellä autopaikalla samanlainen Fiesta, niin kokeilin hylsyä siihen ja siihen sopi ilman ongelmia. Eli hylsyssä ei ole vikaa.

Ostettiin auto kesällä, joten ei ole aiemmin tarvinnut kiristää pyöränpultteja. En jaksa uskoa, että nuo ois tuolleen olleet ostettaessa, muttei ole varmuutta. Huomenna ajattelin aamulla ajaa rengasliikkeen kautta ja käydä valittamassa asiasta, mutta onkohan realistista saada uudet pyöränpultit liikkeen piikkiin? Jos nyt edes kiristäisivät, oli jo yksi pultti melkein auki (pyörähti kun koitin väkisin saada hylsyä kiinni). Vituttaa kun meni säätämiseksi näinkin yksinkertainen homma :mad:
Fordillahan on ainakin joissain malleissa ne ihmeelliset muovikuoriset (vai onko se kenties alumiinia, en muista) mutterit. Tiedän, koska Fiasko oli alla vähän aikaa sitten eli tuli asiaa selvitettyä. Tästä seurasi yritys repiä vittuun ne kuoret mutterien päältä, mutta tämän epäonnistuttua kävin hakemassa päällystämättömiä muttereita.

Reddit - Dive into anything

Edit: lisätty linkki. Edit2: tarkennettu liikkeitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tyttökaverin Fiestaan käytiin viime viikonloppuna vaihtamassa uudet nastarenkaat alle. Nyt ajattelin kiristää pyöränpultit, mutta eiköhän joka helvetin pultin kanta ole vioittunut. Ei mennyt 19 mm hylsy paikoilleen ei sitten millään. Kannassa selvät urat, ihan kuin ois liian isolla/väljällä hylsyllä isketty kiinni ja siitä sit vaurioitunut. Sattumalta naapurilla on viereisellä autopaikalla samanlainen Fiesta, niin kokeilin hylsyä siihen ja siihen sopi ilman ongelmia. Eli hylsyssä ei ole vikaa.

Ostettiin auto kesällä, joten ei ole aiemmin tarvinnut kiristää pyöränpultteja. En jaksa uskoa, että nuo ois tuolleen olleet ostettaessa, muttei ole varmuutta. Huomenna ajattelin aamulla ajaa rengasliikkeen kautta ja käydä valittamassa asiasta, mutta onkohan realistista saada uudet pyöränpultit liikkeen piikkiin? Jos nyt edes kiristäisivät, oli jo yksi pultti melkein auki (pyörähti kun koitin väkisin saada hylsyä kiinni). Vituttaa kun meni säätämiseksi näinkin yksinkertainen homma :mad:
Ihan perus fordi.

Ruoste turvottaa ne mutterien suojahatut ja siihen ei enää 19mm avain sovi.

Näitä varten on muuten olemassa 19,5mm avain :D

 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Tyttökaverin Fiestaan käytiin viime viikonloppuna vaihtamassa uudet nastarenkaat alle. Nyt ajattelin kiristää pyöränpultit, mutta eiköhän joka helvetin pultin kanta ole vioittunut. Ei mennyt 19 mm hylsy paikoilleen ei sitten millään. Kannassa selvät urat, ihan kuin ois liian isolla/väljällä hylsyllä isketty kiinni ja siitä sit vaurioitunut. Sattumalta naapurilla on viereisellä autopaikalla samanlainen Fiesta, niin kokeilin hylsyä siihen ja siihen sopi ilman ongelmia. Eli hylsyssä ei ole vikaa.

Ostettiin auto kesällä, joten ei ole aiemmin tarvinnut kiristää pyöränpultteja. En jaksa uskoa, että nuo ois tuolleen olleet ostettaessa, muttei ole varmuutta. Huomenna ajattelin aamulla ajaa rengasliikkeen kautta ja käydä valittamassa asiasta, mutta onkohan realistista saada uudet pyöränpultit liikkeen piikkiin? Jos nyt edes kiristäisivät, oli jo yksi pultti melkein auki (pyörähti kun koitin väkisin saada hylsyä kiinni). Vituttaa kun meni säätämiseksi näinkin yksinkertainen homma :mad:
Kuten monet onkin jos sanonut, niin niistä on varmaankin se hattu joko turvonnut tai lähtenyt pois. Itsellä ne hatut vaan lensi pois kun mutteripyssyllä niitä availi. Tilasin saksasta uuden setin jokaiseen lähipiirin foordiin mitä itse saan huoltaa, missä ei ole turhia koristehattuja. Foordeja kun on huollettavina 5kpl.

Just yritin yhteen focukseen vaihtaa jakopäätä, homma tyssäsi alkuun kun jokin pulju on moottorin kannakkeen pultit saanu pyöreiksi joskus...
 
Ihan perus fordi.

Ruoste turvottaa ne mutterien suojahatut ja siihen ei enää 19mm avain sovi.

Näitä varten on muuten olemassa 19,5mm avain :D

No ei nyt saatana ole todellista, vmp sanon mä 😂 Okei eli eipä muuta kuin mutterisetti tilaukseen. Ei tietenkään ole hyllyssä noita lähimotonetissä eikä saa netistä tilattua motonetin kautta. Noh, pitää käydä huomenna rengasliikkeessä ja pyytää kiristämään nuo, josko suostuisivat jos nätisti pyytää :) Sit jostain tuo 19,5 mm hylsy tilaukseen ja vaihtaa nuo kunnon mutterit tilalle.

Kiitokset kaikille avusta!
 
No ei nyt saatana ole todellista, vmp sanon mä 😂 Okei eli eipä muuta kuin mutterisetti tilaukseen. Ei tietenkään ole hyllyssä noita lähimotonetissä eikä saa netistä tilattua motonetin kautta. Noh, pitää käydä huomenna rengasliikkeessä ja pyytää kiristämään nuo, josko suostuisivat jos nätisti pyytää :) Sit jostain tuo 19,5 mm hylsy tilaukseen ja vaihtaa nuo kunnon mutterit tilalle.

Kiitokset kaikille avusta!

Itsekin on tottunut jo siihen, että varsinkaan tuohon toiseen ei tahdo saada kerrassa mitään osaa tai tarviketta kivijalasta. Tottunut jo suosiolla katsomaan ensin netistä. Pitkälti tämän takia meillä on kaksi autota, joista toinen on aika perusvehje. Terv. Saksan Amazonia ja Ebayta kesän aikana aika monta kertaa käyttänyt..
 
24tkm sitten uusittu jarrut kaikkiin kulmiin. Pitäisi olla laatua ainakin netin perusteella. Zimmermann palat ja levyt. No vitut. Kevyessä jarrutuksessa auto tutisee eli levy(t) kiero. On toki ollut tuollainen jo ainakin kesästä asti. En tarkkaa hetkeä kykene muistamaan milloin alkoi. Jarrujen ainakin pitäisi alkuun napata lähinnä edestä kiinni että pitäisköhän niitä lähteä vaikka aluksi uusimaan.

Eikä siinä mitään, autoilu maksaa jne, mutta onhan se vähän hölmön tuntuista upottaa tuollaiseen kymppitonnin autoon rahaa. Tänään tuli uusittua iskarit ja suodattimet. Siihenkin paloi mukavasti rahaa, mutta kun ajoin kaverin melko vastaavaa autoa uusitulla alustalla tajusin kuinka helvetin lötköksi oma 133tkm ja 9v oma auto on mennyt niin oli pakko :). Ja kyllä, eron huomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tyttökaverin Fiestaan käytiin viime viikonloppuna vaihtamassa uudet nastarenkaat alle. Nyt ajattelin kiristää pyöränpultit, mutta eiköhän joka helvetin pultin kanta ole vioittunut. Ei mennyt 19 mm hylsy paikoilleen ei sitten millään. Kannassa selvät urat, ihan kuin ois liian isolla/väljällä hylsyllä isketty kiinni ja siitä sit vaurioitunut. Sattumalta naapurilla on viereisellä autopaikalla samanlainen Fiesta, niin kokeilin hylsyä siihen ja siihen sopi ilman ongelmia. Eli hylsyssä ei ole vikaa.

Ostettiin auto kesällä, joten ei ole aiemmin tarvinnut kiristää pyöränpultteja. En jaksa uskoa, että nuo ois tuolleen olleet ostettaessa, muttei ole varmuutta. Huomenna ajattelin aamulla ajaa rengasliikkeen kautta ja käydä valittamassa asiasta, mutta onkohan realistista saada uudet pyöränpultit liikkeen piikkiin? Jos nyt edes kiristäisivät, oli jo yksi pultti melkein auki (pyörähti kun koitin väkisin saada hylsyä kiinni). Vituttaa kun meni säätämiseksi näinkin yksinkertainen homma :mad:
Kuten jo muutkin sanoi, syynä on paska Foordin mutteri. Ruoste voi sen turvottaa, mutta se peltikuori siinä hajoaa ihan vääjäämättä pelkästään sillä kun sitä käyttää kiinni ja auki, yleensä siellä ei kuitenkaan juurikaan ruostetta ole alla. Huono hylsy nopeuttaa vikaantumista, mutta siltä ei pelasta mikään, vika tulee ihan jokaiseen tuollaiseen mutteriin jossakin kohtaa. Kannattaa vaihtaa tilalle normaalit mutterit joissa ei ole peltikuorta päällä erikseen. Toinen vaihtoehto on repiä ne peltikuoret kokonaan pois jos haluaa askarrella, siellä alla on ihan tavallinen mutterin kanta, sitten sopii 18mm konehylsy.
 
24tkm sitten uusittu jarrut kaikkiin kulmiin. Pitäisi olla laatua ainakin netin perusteella. Zimmermann palat ja levyt. No vitut. Kevyessä jarrutuksessa auto tutisee eli levy(t) kiero. On toki ollut tuollainen jo ainakin kesästä asti. En tarkkaa hetkeä kykene muistamaan milloin alkoi. Jarrujen ainakin pitäisi alkuun napata lähinnä edestä kiinni että pitäisköhän niitä lähteä vaikka aluksi uusimaan.

Eikä siinä mitään, autoilu maksaa jne, mutta onhan se vähän hölmön tuntuista upottaa tuollaiseen kymppitonnin autoon rahaa. Tänään tuli uusittua iskarit ja suodattimet. Siihenkin paloi mukavasti rahaa, mutta kun ajoin kaverin melko vastaavaa autoa uusitulla alustalla tajusin kuinka helvetin lötköksi oma 133tkm ja 9v oma auto on mennyt niin oli pakko :). Ja kyllä, eron huomaa.

No itsellä ei ole kuin kuuden tonnin vehje ja jarrujen puhdistelu auttoi hiukan ongelmaan, mutta samaan tapaan tietyllä nopeudella täristi jarrustuksessa.

Paloissa ja levyissä nyt sinänsä olisi pintaa, mutta laittaneena toiseen Brembot joka kulmaan (ei ongelmia sen jälkeen), tekisi mieli tehdä tähänkin sama homma ja lisäksi vielä laittaa jarrusatuloihin uusi maali kun ovat vielä suht. hyvät.

Puhdistamisella tuo väpistys toki voisi aluksi hävitä, joten kannattaa viiemistään renkaanvaihdon yhteydessä puhallella vaikka paineilmalla ja puhditaaa hiukan satuloita yms. Ei luulisi noilla palikoilla menevän ihan noilla kilsoilla entisiksi.

Ja kun auto on muuten toimiva ja teknisesti ehjä, niin itse olen ottanut harrastuksen kannalta. Toinen kun vielä on sellainen, ettei noita kovin montaa Suomessa ole, niin sitä nyt tietenkin kannattaakin ylläpitää ja parannella siinä, missä itse pystyy.

Tuo kuuden tonnin vehje taas on aika puhtaasti hankittu harrastamista varten, ja eihän se ole harrastus, eikä mikään, jos ei kaikki rahat ja aika mene. :D

Mutta ei sitä monikaan yli 300tkm ajetuksi uskoisikaan - on ollut sen verran pieteettinen omistaja aiemminkin, että olisi sääli olla jatkamatta hyvää työtä.
 
No ei nyt saatana ole todellista, vmp sanon mä 😂 Okei eli eipä muuta kuin mutterisetti tilaukseen. Ei tietenkään ole hyllyssä noita lähimotonetissä eikä saa netistä tilattua motonetin kautta. Noh, pitää käydä huomenna rengasliikkeessä ja pyytää kiristämään nuo, josko suostuisivat jos nätisti pyytää :) Sit jostain tuo 19,5 mm hylsy tilaukseen ja vaihtaa nuo kunnon mutterit tilalle.

Kiitokset kaikille avusta!
Biltemasta muuten saa noita M12x1,5 pyöränmuttereita ~11 €/10 kpl muutamassa eri pituudessa. Ei kylläkään tuolla pyörivällä kauluksella, joka Amazonin sarjassa on. Mutta hinta on kilpailukykyinen verrattuna Motonetin yksittäismuttereihin.
 
Kattokoristelistan blugi vuotaa vettä. Nappasin koko listan pois ja laitoin teippiä reikien päälle. Homma toimi, mutta käytetty teippi ei oikein pysy. Mikäs olisi suositeltava teippi tarttumaan peltiin, lasiin, lasintiivistekumiin jne. Ei varmaan mikään? ;-)
 
Kattokoristelistan blugi vuotaa vettä. Nappasin koko listan pois ja laitoin teippiä reikien päälle. Homma toimi, mutta käytetty teippi ei oikein pysy. Mikäs olisi suositeltava teippi tarttumaan peltiin, lasiin, lasintiivistekumiin jne. Ei varmaan mikään? ;-)

Tässä kun ei ole tarkemmin avattu, että onko siinä nyt siis rako tuulilasin ja kattopellin välissä, reikiä vai mitä, niin hiukan vaikea sanoa.

Alista saa tilaamalla liimattavaa tiivistelistaa - aika monessa autossa kun ei ole siinä tuulilasin yläreunassa kuin tiiviste, mutta pellin reuna paljaana, niin kiveniskemistä lähtee kivasti ruostumaan kuten itsellä oli.

Siis tämmöistä:


Löytyy näemmä aika leveänäkin ja kun pyyhkäisee alustan ensin puhtaaksi (näkyy tulevan puhdistuspyyhe mukana) ja liimaa tuon, niin on ainakin jokin suoja. Siis mikäli soveltuu tarkoitukseen.
 
Tässä kun ei ole tarkemmin avattu, että onko siinä nyt siis rako tuulilasin ja kattopellin välissä, reikiä vai mitä, niin hiukan vaikea sanoa.
Joo, hain sitten varttihalpaa Gorillateippiä ja lämmitin föönillä pintoja, mutta:
Nimimerkillä amis korjaamassa:
"Viimeksi tuli vähän kökkö paikkaus mut nyt tulee varmaan hyvä!"
Pitäskö hävetä työtään vai nauraisko vaa?

DSCF7578.JPG


DSCF7581.JPG
 
Joo, hain sitten varttihalpaa Gorillateippiä ja lämmitin föönillä pintoja, mutta:
Nimimerkillä amis korjaamassa:
"Viimeksi tuli vähän kökkö paikkaus mut nyt tulee varmaan hyvä!"
Pitäskö hävetä työtään vai nauraisko vaa?

DSCF7578.JPG


DSCF7581.JPG

Miksi et ostanut tiivistemassaa mielummin? Teippi ei kestä kovinkaan pitkään.
 
Joo, hain sitten varttihalpaa Gorillateippiä ja lämmitin föönillä pintoja, mutta:
Nimimerkillä amis korjaamassa:
"Viimeksi tuli vähän kökkö paikkaus mut nyt tulee varmaan hyvä!"
Pitäskö hävetä työtään vai nauraisko vaa?

DSCF7578.JPG


DSCF7581.JPG

Ok, aikalailla leveä ura mutta tuota liimaantuvaa kumilistaa on kyllä vähän kaiken kokoisena ja mikään ei estä laittamasta sitä myös tuon koristelistan paikalle.

Juuri kävin liimaamassa omaan tuulilasin reunaan tiivisteen, vaikka tulikin tilattua hiukan turhan kapeaa vahingossa. Kuvaa en nyt en tietenkään tajunnut ottaa, mutta saa suht. siististi, vaikka aivan suoraan liimaaminen onkin hiukan haastavaa.
 
Toi musta gorilla ei kyl kestä ainakaan kuumaaa auringonpaistetta, tosin se ei kai ole ongelma siellä pimeässä pohjolassa.. Kesällä auton nostajavammaisen ovenlasin moisella väliaikaisesti korjanneena, kolme tuntia auringonpaisteessa ja sen jälkeen liima oli kyllä kiinni lasissa ja ovenkarmissa mutta ei teipissä itsessään enää.
 
Vikakoodi 16985 P0601 - 001. Golf V 1.6 FSI BAG Internal Control Module: Memory Check Sum Error

Nyt meni sormi osittain suuhun.

Mitä ton kanssa olisi nyt järkevintä tehdä? (Eli halvin/järkevin vaihtoehto) käytyttyjä ecuja löytyisi n. +100€ hintaan, tosin tossa vanhassa ecussa on ohjelmoitu takalambda/nox anturi pois käytöstä (Tyyppivika ja päivitetty nox anturi n.500€ ) Jos tämän ecun kloonaisi niin varmaan kulkee toi check sum errer mukana?
 
Miksi et ostanut tiivistemassaa mielummin? Teippi ei kestä kovinkaan pitkään.
Butyylimassalla alunperin noita tukin, mutta se on myös kelissähapertuvaa, ja uutena tarttuu parhaiten sormiin muttei mualle, kaikenkikiaan hankalaa laitettavaa, ja massana lähtee helposti lumen ja jään mukana kävelemään.
Teippi sentään "voisi olla" matalana pinnassa.
 
Ok, aikalailla leveä ura mutta tuota liimaantuvaa kumilistaa on kyllä vähän kaiken kokoisena ja mikään ei estä laittamasta sitä myös tuon koristelistan paikalle.
En minä tuohon listaa laita, auto on sen verran korkea ettei sitä listaa kovinkaan moni näe, ja kun kattotelineiden takia listat oli poissa varmaan 5 vuotta nin ei nitä ihan hirveästi sinänsä ole kaivannutkaan. Tallessa kyllä ovat.
 
En minä tuohon listaa laita, auto on sen verran korkea ettei sitä listaa kovinkaan moni näe, ja kun kattotelineiden takia listat oli poissa varmaan 5 vuotta nin ei nitä ihan hirveästi sinänsä ole kaivannutkaan. Tallessa kyllä ovat.

Ihan vapaasti jos ei omaan silmään häiritse. Kunhan ehdotin vaihtoehtoja.
 
Corolla abs-vika selvisi kun otti kuskin puolen eturenkaan irti. Kauniisti leikkaantunut johto ja anturi tiessään. Pultti joka anturin pitää kiinni on mallia entinen. Uusi ruosteen poiston kanssa tilalle ja valotkin sammuivat. Jarrut rutisee ikävästi tojota-tyyliin mutta katsastukseen piti viedä kun vapaapäivä on ja myöhässäkin jo. Lista oli odotetusti pitempi kuin lapsena joulupukin kirje. Ruostevauriot vähän yllätti, ennen ei ole mitään sanottu niistä. Pakoputkikin vuosi ja siitä syystä lambda-arvot oletettavasti pielessä. Noo, ei tullut ajokieltoa joten sinänsä positiivista.
 
Mikähän mahtaa olla vialla, kun avaimen kaukosäädöllä ei saa ovia auki kylmässä/kosteassa? Noissa olosuhteissa myöskään matkustajan oven "orjalukko" ei naksahda kiinni, kun autoon istuttua lukitsee kuljettajan oven sisäpuolelta. Toisaalta kun on ajanut auton lämpimäksi ja päässyt perille, niin yleensä kaikki toimii taas ja kaukosäädöllä saa ovet kiinni. (Autohan on siis Focus Mk1 2001.)
 
skoda fabia -20.

ilmesty epc-teksti, ei vaikuta ajoon.
Mutta myös sisätilanvalot kaikkialta on pimeenä.
Takaluukun sisävalo sattumanvarasesti vain kerran välkähtää ja sammuu heti. Eli silloin ku avaan luukun, silloin pitäisi kaikki sisätilanvalot syttyä muutenki.
Kaukosäätimelläkään ei valot syty auton sisällä.

Myös vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta ja myös herjaa että Start/stop-ei toimi (mutta start/stop on aina vähän sellanen että ei se halua toimia jo viilenee)
Kaikki sulakkeet piippasin läpi ja kaikki ehjiä.

Mitä veikkaat että on vikana? Huolto veikkasi että hiilisuodatin, mutta kerroin että sehän vasta vaihdettiin.
 
skoda fabia -20.

ilmesty epc-teksti, ei vaikuta ajoon.
Mutta myös sisätilanvalot kaikkialta on pimeenä. Takaluukun sisävalo sattumanvarasesti vain kerran välkähtää ja sammuu heti kun luukun nostaa.
Myös vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta ja myös herjaa että Start/stop-ei toimi (mutta start/stop on aina vähän sellanen että ei se halua toimia jo viilenee)
Kaikki sulakkeet piippasin läpi ja kaikki ehjiä.

Mitä veikkaat että on vikana? Huolto veikkasi että hiilisuodatin, mutta kerroin että sehän vasta vaihdettiin.

Jos kerran sähkölaitteet pimenee, niin mieleen tulee, että auton mielestä akku vetelisi viimeisiään?
 
Corolla abs-vika selvisi kun otti kuskin puolen eturenkaan irti. Kauniisti leikkaantunut johto ja anturi tiessään. Pultti joka anturin pitää kiinni on mallia entinen. Uusi ruosteen poiston kanssa tilalle ja valotkin sammuivat. Jarrut rutisee ikävästi tojota-tyyliin mutta katsastukseen piti viedä kun vapaapäivä on ja myöhässäkin jo. Lista oli odotetusti pitempi kuin lapsena joulupukin kirje. Ruostevauriot vähän yllätti, ennen ei ole mitään sanottu niistä. Pakoputkikin vuosi ja siitä syystä lambda-arvot oletettavasti pielessä. Noo, ei tullut ajokieltoa joten sinänsä positiivista.

Tuttu juttu, omastakin Corollasta ruostui aikanaan irti se pultinpää ja anturi hyppäsi ulos kuopastaan. Korjaantui onneksi pelkällä liimalla.

Mutta mikähän ihme siinä on, että se pultti A) ruostuu ja B) katkeaa? Ei kai siihen edes kohdistu mitään mainittavaa rasitusta? Vai onko autotehdas ajatellut samoin ja laittanut jostakin ihmesyystä halvimman pultin ilman sinkitystä?
 
Kele, hylsy tuli ekaa kertaa S60:lle. :D

Se vanha kunnon Volvojen alustan vakiovika eli alapallonivel. Taidan vaihdella tähän kummallekkin puolelle ja jos tutkailisi, että mitä muuta kannattaisi tehdä kun nelipyöräsuuntauksen teetättää joka tapauksessa.

Eipä kyllä ajossa paljoa huomannut, ajattelin että hienoin täristys jarruttaessa tulisi jarruista mutta osaahan tuokin tietysti olla väljä.

Eli pääsee taas naplaamaan mutta eihän noita onneksi kauaa vaihda.
 
Omassa Sitikassa (ainakin) eturenkaissa ulkoreunalla enemmän kulumaa kuin keskellä, ja tulipas mieleen olisiko pyöriensuuntausta vailla. Mietin että ainakin olisi hyvä hetki enenkuin hommaa uudet kesärenkaat. Tosin renkaat 5-vuotiaat, joten mistäs sen tietää vaikka olisivat takana kuluneet...
 
Omassa Sitikassa (ainakin) eturenkaissa ulkoreunalla enemmän kulumaa kuin keskellä, ja tulipas mieleen olisiko pyöriensuuntausta vailla. Mietin että ainakin olisi hyvä hetki enenkuin hommaa uudet kesärenkaat. Tosin renkaat 5-vuotiaat, joten mistäs sen tietää vaikka olisivat takana kuluneet...

Eikö suuntaus pitäisi tehdä uusilla renkailla eikä vanhoilla ja vinksalleen kuluneilla?
 
Eikö suuntaus pitäisi tehdä uusilla renkailla eikä vanhoilla ja vinksalleen kuluneilla?

Tätähän sitä pääsääntöisesti suositellaan.

Omassa kun joutuu noita alustan palikoita vaihtamaan, niin voihan niitä yrittää mittailla kohdalleen, mutta eipä tahdo osua ihan kokemuksen rintaäänellä.

Niin käyn sitten suuntauttamassa, kun on käytännössä pränikät talvikumit.
 
Eikö suuntaus pitäisi tehdä uusilla renkailla eikä vanhoilla ja vinksalleen kuluneilla?
Voi olla. En ole koskaan hommaa nähnytkään. Mutta maalaisjärki sanoo että jos vian näkee, sen korjaaminen on helpompaa kuin sokkona. Ja jos nämä mitat otetaan kuitenkin jostain muualta? kuin renkaankulmasta, niin sama kai se on onko säätäessä renkaita alla ollenkaan?
 
Voi olla. En ole koskaan hommaa nähnytkään. Mutta maalaisjärki sanoo että jos vian näkee, sen korjaaminen on helpompaa kuin sokkona. Ja jos nämä mitat otetaan kuitenkin jostain muualta? kuin renkaankulmasta, niin sama kai se on onko säätäessä renkaita alla ollenkaan?
Eiköhän sen pyöränsuuntauksen suhteen ole ihan sama millaiset kumit siellä vanteilla on.
 
Vikakoodi 16985 P0601 - 001. Golf V 1.6 FSI BAG Internal Control Module: Memory Check Sum Error

Nyt meni sormi osittain suuhun.

Mitä ton kanssa olisi nyt järkevintä tehdä? (Eli halvin/järkevin vaihtoehto) käytyttyjä ecuja löytyisi n. +100€ hintaan, tosin tossa vanhassa ecussa on ohjelmoitu takalambda/nox anturi pois käytöstä (Tyyppivika ja päivitetty nox anturi n.500€ ) Jos tämän ecun kloonaisi niin varmaan kulkee toi check sum errer mukana?


siis moottori-ecuko koodin antaa? vai jokin muu ohjainyksikkö? Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa yleistä kyllä. Toimiiko se, käynnistyykö auto?
 
Jos kerran sähkölaitteet pimenee, niin mieleen tulee, että auton mielestä akku vetelisi viimeisiään?
Kävin mittaamassa, akku oli kunnossa. Laitoin myös akkulaturin siihen että lataa sen aina 2 tuntia aamulla.
aamulla akkua usein 12,5v ja kun takasin kotona niin 12,7v näyttäny parkkiruudussa.

Nyt tähän tuli uusi vika, radiossa teksti: "Kompponentti suojaus aktiivinen" ja radio ei enää soita mitään. Mutta google maps android auton kautta sentään näkyy.
 
Kävin mittaamassa, akku oli kunnossa. Laitoin myös akkulaturin siihen että lataa sen aina 2 tuntia aamulla.
aamulla akkua usein 12,5v ja kun takasin kotona niin 12,7v näyttäny parkkiruudussa.

Nyt tähän tuli uusi vika, radiossa teksti: "Kompponentti suojaus aktiivinen" ja radio ei enää soita mitään. Mutta google maps android auton kautta sentään näkyy.
Missä kohdin nää 12.5 ja 12.7v lukemat on luettu?

Auton pitäs olla aika tovi ihan paikallaan ja aktivoimatta mitään ennenkun akun lepojännite näkyy oikein.

Mikävaan paska akkukin näyttää 12.5-13v tovi ajon jälkeen kun on latailtu ajaessa.
 
Kävin mittaamassa, akku oli kunnossa. Laitoin myös akkulaturin siihen että lataa sen aina 2 tuntia aamulla.
aamulla akkua usein 12,5v ja kun takasin kotona niin 12,7v näyttäny parkkiruudussa.

Nyt tähän tuli uusi vika, radiossa teksti: "Kompponentti suojaus aktiivinen" ja radio ei enää soita mitään. Mutta google maps android auton kautta sentään näkyy.

Ei nyt oikein ota selvää, mutta hakisin ihan suosiolla uuden akun.

Itse olen muutaman harjoittelukerran jäkeen hakenut uuden heti, kun akku on ~5v vanha ja osoittaa jotain oiretta. On pässyt noiden suhteen aika vähällä tutkimisella sen jälkeen.
 
Mikähän ihme tässä nyt voi olla pielessä? Vaihdon talvrenkaat alle niin auton takapäästä alkoi kuulua yli 55 km/h vauhdissa sellainen vähän kolkuttava ääni ihan kuin joku olisi epätasapanossa. Ääni voimistuu nopeuden noustessa. Ajettavuus on ihan normaali, eikä täristä tai ravista yhtään. Renkaan pultit on laitettu momenttiavaimella kiinni ja tarkastettu. Viime talvena ei mitään outoa ääntä kuulunut. Renkaat ostettu viime vuonna, takana vain vajaa talvi ajoa. Mitään muuta ei tule mieleen kuin irronnut paino, mutta kun se ei täristä yhtään.

Renkaita en ole vielä käyttänyt irti. Pitää ajella auto talliin sulamaan ja ihmetellä illalla tai huomenna.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 148
Viestejä
4 862 409
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom