Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Makee mersu, onks INLAINSIX vai ihanko käsikone?

En tajunnut, että liittyikö tämä jotenkin kryptisesti tuohon omaan - todennäköisesti ei, kun ei noita ole kasikoneella edes tehty.

Mutta on se noin tarkalleen ottaen short inline six, kuten lienen jo muutamaan otteeseen maininnut.
 
Jos autolle on sovittu että tehdään jokin tietty työ tiettyyn hintaan, eihän sillä ole mitään väliä onko siinä mennyt tunti tai kolme kun hinta on ennakkoon sovittu. Oma kottero on usein ollut paljon pidempään huollossa mitä on ajaksi arvioitu / laskutettu, mutta hintaan se ei vaikuta kun se on ennakkoon sovittu. Vanhoissa kotteroissa tahtoo olla pultit ja kaikki niin jumissa että vaikea sitä ennakkoon on liikkeelläkään tietää kauan siinä menee. Aika monesti on pitänyt huollosta kuitenkin rekamoida kun ei ole tullut aina kerrasta kuntoon, siinä vaiheessa onkin palvelu usein paljon nihkeämpää, aika nihkeästi tulevat kutannuksissa vastaan jos on vähänkin epäselvä tapaus.

No kyllä useimmilla liikkeillä jotka tekee about mitä tahansa autoihin liittyvää on klasuuli melkein kaikissa töissä, että jos on ruosteen jumittamia pultteja niin niiden aukominen tapahtuu tuntityönä lisäveloituksella.

Vaihtoehto olisi sitten se, että ne liikkeet ei edes tarjoaisi kulmien säätöä lainkaan yhtään vanhempiin autoihin.
 
Eikös näihin päde vähän samat kuin kaikkiin automaatteihin, että öljyt uusiksi ja mielellään huuhdellen, että tulee metallisiru pois. Sitten jos autoa saa käskettyä piuhan päästä, niin adaptaatioitten nollaus (en jaksanut googlata, että onko tätä optiota just tuossa automerkissä ja mallissa).

Lontooksi löytyy enemmän juttua.



Variaattori kai tuolta sulaa mutta yleensä litkujen vaihto ja nollaukset (jotka siis pyrkivät estämään noita töksähteleviä vaihtoja) voivat auttaa, jos palikat ei ole vielä kuluneet..

Muuten voi olla sen verran reipas työmaa, että melkein hommaisin ehjän lootan ja vaihtaisin sen. Voi päästä helpommalla kuin purkamalla ja ihmettelemällä.


Ok, tuolla tietämälläni yksilöllä on ajettu noin 100tkm, huoltokirja yms löytyy. Tuntematta Subarun huolto-ohjelmaa - että mitä milloinkin, niin vaikea sanoa mitä on tehty, jos siellä on muuttuvia tekijiöitä kuten vaihteiston öljyn vaihdot. Ainoa ongelma tuossa on ollut ohjaustehostin minkä osia sai odottaa useammankin kuukauden kun ne japaniasta saapui. Ja auto oli sen ajan telakalla. Meni kyllä myyjän piikkin tuo ja vielä etänä ostettu näkemättä tai kokeilematta... No pitää varovaisesti kysäistä ja vihjata että lootan öjyt kandee vaihtaa jos ei ole sitä tehty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 532
Viestejä
4 439 156
Jäsenet
73 569
Uusin jäsen
A774

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom