Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
VCDS on tietty erinomainen, mutta jos ei nyt ihan korjaamotoimintaa yms. pidä. Niin OBDeleven on erittäin monipuolinen vehje VAG:n hallintaan melko pienellä rahalla. Pelkkä älyluuri/tabi riittää palikan kaveriksi. Myös SFD:n alaiset VAG-autot onnistuu hienosti.Ei tarvitse edes mitään vanhaa tilata, saa sieltä tuoreenkin.
Ei vagin omistajan juuri muuta kannata miettiäkään kuin vcds:n hankkimista.
Tuo esimerkin ”CVT slip” on mekaaninen vika ja siihen ei poppakonstit auta.
Tuskin se ainakaan enempää rikkoo.
The transmission hydraulic sensor may incorrectly measure the hydraulic fluid
pressure. If the fluid pressure is measured higher than its actual value, the
hydraulic pressure will be reduced. If this occurs, the drive chain may not have
the proper tension.
VCDS on tietty erinomainen, mutta jos ei nyt ihan korjaamotoimintaa yms. pidä. Niin OBDeleven on erittäin monipuolinen vehje VAG:n hallintaan melko pienellä rahalla. Pelkkä älyluuri/tabi riittää palikan kaveriksi. Myös SFD:n alaiset VAG-autot onnistuu hienosti.
Mun kuplassa taas tosi monella harrastajalla nimenomaan on se alkuperäinen VCDS. Tuote on hyvä ja firman asiakaspalvelu ensiluokkaista niin mitenkä voi perustella ettei sitä tarvitse tukea?Vcds on vähän mallista riippuen noin 15-30e ja sillä tekee kaiken. Ei kovinkaan monella harrastajalla alkuperäistä hinnakasta vcds:ää ole, joten siitä ei kannata alkaa jeesustelemaan kenenkään.
Mikähän versio se tämä on ja miksei tuollaisella satasen luokkaa maksavalla paketilla (nextgen-palikka ja vuoden PRO plan) pärjäisi?lähimmäksi vertailukelpoinen versio jolla tekeekin jo jotakin on 239e
No sitä jeesustelua ei kauaa tarvinnut odotella, sieltä tultiin keula pystyssäMun kuplassa taas tosi monella harrastajalla nimenomaan on se alkuperäinen VCDS. Tuote on hyvä ja firman asiakaspalvelu ensiluokkaista niin mitenkä voi perustella ettei sitä tarvitse tukea?
Ainakin livedata näyttää speksilistalta puuttuvan, aika kriittinen ominaisuus vianetsinnässä. Sen lisäksi vuosi on seuraavakin vuosi ja taas uudet maksut.Mikähän versio se tämä on ja miksei tuollaisella satasen luokkaa maksavalla paketilla (nextgen-palikka ja vuoden PRO plan) pärjäisi?
Totta, on muutama uusi automalli, jossa joku yksittäinen asia on sfd:n takana, tarve on tällä hetkellä aika teoreettinen tilanne jos ei juuri kyseinen auto satu kohdalle. Normaalit asiat voi tällekin autolle tehdä ihan normaalisti edelleenkin.Sekin tosin menee pieleen, että VCDS hoitaisi kaiken. Sillä ei aukea SFD joka rampauttaa uusien autojen koodausmuutokset melko totaalisesti. Obdeleven avaa sen.
Vcds on vähän mallista riippuen noin 15-30e ja sillä tekee kaiken
Näin se menee ja jos ei ole rahaa harrastaa niin sitten ei pysty harrastamaan kaikkea mitä haluaisi.Yhtään enemmän jos autoja harrastaa, pitää olla suurinpiirtein joka merkin omat softat että pystyy tekemään asioita.
Missä tämmöinen lista mahtaa olla? Mulla on pakissa se ihan perus nextgen-palikka ja hyvin näkyy livedata, ei siihen mitään satojen eurojen pakettia ole ainakaan aiemmin vaadittu. Voihan tämä toki olla muuttunut, siitähän on jo aikaa kun omani ostin. Täälläkin edelleen väitetään livedatan olevan ilmaisten ominaisuuksien joukossa: OBDelevenAinakin livedata näyttää speksilistalta puuttuvan
Ihan muutama vain? Yksittäisiä asioita eli perusjuttuja kuten esimerkiksi takavalojen palaminen päivävaloilla ja muut klassikot mitä yleensä about ensimmäisenä halutaan koodata.on muutama uusi automalli, jossa joku yksittäinen asia on sfd:n takana
Miksi vertaat piraattisoftaa aitoon?
Tuli vastaan kun googlettelin speksejä, löytyi moneen lähtöön sekä hinnastoa, että speksilistoja ei ole omakohtaisia kokemuksia, enkä ollenkaan väitä tuota kyseistä laitetta huonoksi.Missä tämmöinen lista mahtaa olla?
Enimmäkseen samaa autoa ne on monetkin noista monin osin, joka tapauksessa saivartelua montako niitä malleja on, marginaali-ilmiö kuitenkin vielä tällä hetkellä muihin autoihin verrattuna.Ihan muutama vain? Yksittäisiä asioita eli perusjuttuja kuten esimerkiksi takavalojen palaminen päivävaloilla ja muut klassikot mitä yleensä about ensimmäisenä halutaan koodata.
Tuollainen tuli ensimmäisenä googlesta, TI-halli | MURSKE.NETOnko muuten pirkanmaan seudulla muita TI-halleja nosturipaikalla kuin nuo Easygaragen 30€/h veloituksella toimivat?
Tuntuvat olevan katoavaa kansanperinnettä yleisestikin.
Tuollainen tuli ensimmäisenä googlesta, TI-halli | MURSKE.NET
Mikäs olis paras ratkaisu kun pitäisi päästä käsiksi Volkswagenin sielunelämään?
Ilmeisesti tämä olis se paras => HEX-V2_10 - VCDS.tech
Hinta vaan vähän hirvittää kun käyttöä tuolle olisi vain satunnaisesti yhdessä autossa. Onko muuta halvempaa oikeasti toimivaa ratkaisua?
En mä nyt sanoisi, että mitenkään pienellä rahalla saa OBDeleveniä vcds verrattuna, sehän on just toisin päin.
OBDelevenistä näyttää olevan rajoitettuna karvalakkimallina alkaen 99e tuolla ei tee paljon mitään vielä, lähimmäksi vertailukelpoinen versio jolla tekeekin jo jotakin on 239e. Vcds on vähän mallista riippuen noin 15-30e ja sillä tekee kaiken. Ei kovinkaan monella harrastajalla alkuperäistä hinnakasta vcds:ää ole, joten siitä ei kannata alkaa jeesustelemaan kenenkään. Puhelimella käytettävyyden voi kyllä laskea Obdelevenin eduksi, jos liikkuvuutta tarvitsee (ja haluaa ährätä pienellä ruudulla).
Eilen vedin käsijarrusta (bmw f30 335i), ja käteen tuntui, sekä kuului pieni krunts. Tämän jälkeen käsijarrun kahva on ollut hieman löysempi ennen kuin se osuu ensimmäiseen hampaaseen. Kun kahva pääsee ensimmäiseen kliksaukseen, se toimii normaalisti ja jäykistyy. Tuossa vapaassa asennossa alaosassa se kuitenkin on löysempi kuin ennen, ja pitää rutinaa kun sitä nostaa. Kun sen laskee, se tuntuu ottavan vähän johonkin kiinni. Tämä kaikki siis tuossa vapaassa alueessa ennen yhtäkään hammasta. Käsijarrun alueessa näyttäisi olevan 6 klikkiä, ja auto pysyy paikoillaan mäessä neljännellä. En ole varma onko se ennen pitänyt paremmin, mutta katsastus meni juuri läpi edellisenä päivänä..kuulostaako tämä enemmän tuon itse kahvan ongelmalta, vai onko syytä katsoa auton takapäätä? Mietin voiko tuon kahvan verhoilun poistaa, ja suihkasta vaikka litiumrasvaa siihen? Kahva vaikuttaa myös liikkuvan sivusuunnassa muutamia millejä.
Näkyy kovin vaihtelevasti toimivan tuo kaasun pohjassa pitäminen.
ISTAllahan tuon nyt ainakin pystyy tekemään, kaiketi se kaasuläppäkotelon adaptaatio pitää resetoida. Eli autoa piuhan päähän jos on mahdollista.
Nyt on muutama päivä jumpattu ja saatu ISTA kaapeleineen toimimaan, mutta en kyllä löytänyt tuota kaasuläppäkotelon adaptaatiota. Kaikkia muita vaihtoehtoja löytyy kyllä ilmamassamittarista EGR-venttiiliin.
![]()
![]()
![]()
![]()
Mulla ei ole tuon ohjeen kohtaa "delete adaptations" vaan pelkästään "reset adaptations" ,jossa nuo kuvien mukaiset vaihtoehdot.En oikein itsekään löytänyt suoraa kohtaa ja nyt on hetki, kun olen viimeksi ISTAlla leikkinyt..
Moottorin adaptaation nollauksiin viitataan aika useassa keskustelussa ja se on ilmeisesti tuolla niinkin eksoottisessa paikassa kuin voimasiirrossa (Power Train). Ainakin se kannattaa tsekata ja kokeilla - eipä noissa adaptaatioitten nollauksissa mitään kovin pahaa voi saada aikaan ja ohjelma kyllä varoittelee, jos siihen on mahdollisuus.
![]()
Re-adaptation of the engine using ISTA D/+ - Bimmerprofs.com | NOx emulator NOXEM 129 | 130 | 402 developed for BMW N43 & N53 series engines
Start new session in ISTA D/+, perform the identification of vehicle and a test: 2. open menu Vehicle management: 3. open menu Service function: 4. open sub-menu Power train, press Start search: 5. open sub-menu Engine Electronics: 6. open sub-menu Adjustment functions: 7. Select...bimmerprofs.com
Mulla ei ole tuon ohjeen kohtaa "delete adaptations" vaan pelkästään "reset adaptations" ,jossa nuo kuvien mukaiset vaihtoehdot.
Tuskin se rasvaus ainakaan huonontaa. Ainakin E91 oli muistaakseni automaattinen kehintä. En muista enää, miten se nyt meni - ei kait tuon pitäisi olla kuin 4-5 klikkiä ja sitten lukittaa..
Hitusen tuo viittaisi kahvan ongelmaan joten aloittaisin voitelulla ja säädöllä. Kuvaus kuulostaa toki sille, että joku muoviosa sieltä on voinut antaa periksi, niitä nyt voi tonkia taas kerran sieltä ISTAsta ja marssia sitten vaikka marmorille tilaamaan oikean osan - tuskin maksaa montaa euroa kun tietää, mitä tilaa..
![]()
F3X Handbrake (Parking brake) Adjustment
F3X Handbrake (Parking brake) Adjustmentf30.bimmerpost.com
Tuossa näkyy olevan jotain vihjeitä säätöön ja tarkastukseen.
Sain parempaa pätkää tästä asiasta, eli ottaa johonkin kiinni tuossa melko alhaalla. Eikö tämä nyt aika vahvasti viittaa itse kahvan toimintaan, eikä esimerkiksi kaapeleihin? Ei tuo rasvaamalla tuosta toennut.
Miten tuota edes säädettäisiin, itse kahvasta vai jostain takaa? Vähän siis epäselväksi jäi itselle, että tuleeko tämä oire kahvasta vai pidemmältä ja voiko tuo yhtäkkiä jäädä nyt jumiin joko alas tai ylös.En huolehtisi liikaa tuosta käsijarrusta, näissä autoissa käsijarru on aina ollut heikko kohta. Katsastuksessa käsiäjarrua kiskotaan liian kovin ottein ja sen takia sitä saa olla jatkuvasti säätämässä.
Kokeilin nuo resetoinnit mitä laitoin, mutta ei niistä ollut ainakaan mitään apua.Kokeilitko vielä mitään? Muistin juuri, että en varmaan itsekään ole ISTA:lla koskaan resetoinut arvoja. Käytän INPA:aa livedataan/resetointiin ja ISTA:aa testien ajamiseen.
Miten muuten puhdistit kaasuläpän?Vaihdoin laturin ja sitä varten piti purkaa edestä kaasuläppäkotelo. Tuli samalla sitä sitten vähän putsailtua vaikka ei kovinkaan likainen ollut edes.
CRC Carb&EGR cleanerillä Suihkuttelin melko reilusti ja varovasti talous paperilla pyyhin sitten.Miten muuten puhdistit kaasuläpän?
Minä kun käytin kaasuläppäkoteloa irti niin luulin että se ei ole likainen, mutta carb cleanerillä kun suihkutteli niin väri muuttui kokonaan ja sitten paljastui vielä että se oli jumissa. Sormella kun töynsi varovasti läppää auki niin näkyi selvä rantu mihin läppä ottaa kiinni. Käsittääkseni itse läppään pitäisi välttää koskemasta, koska kotelon sisällä on muovisia hammasrattaita jotka liikkuu läppää käännettäessä.
Paikallinen AD-autokorjaamo sanoi, että voivat vaihtaa, mutta kannattaa soittaa ensin lafkaan, joka korjaa automaattivaihteistoja työkseen. Sanoi myös, että kannattaa panostaa alkuperäisiin solenoideihin. Soitin muutamaan eri paikkaan, joista viimeisin (Powermatic) oli hyödyllisin. Hintaa tuhat euroa sisältäen vaihtotyön, solenoidit, tiivisteen ja öljyt. 800 euroa jos tuon omat osat (esim. juuri tuo 155 euron paketti). Mietin tässä nyt sitten, että kannattaako maksaa touhutonni hommasta, vai voiko penniä venyttää ja vaihdattaa vaikkapa tuossa AD-korjaamolla nuo solenoidit. Heilläkin varmaan se muutaman tunnin homma ja tuntitaksa muistaakseni vajaa 80 euroa.Juu kyllä tuo vikakoodi on juuri kyseisen solenoidin aiheuttama. Eli silloin varmaan se vaihdettu? Itse ainakin vaihtaisin ilman sen suurempaa dignosointia nuo venttiilit, mutta tietysti on aina pieni riski että on jotain muuta. Mutta todennäköisyys sille on kovin pieni että en viitsisi erikseen mitään diagnosointeja miettiä ja varsinkin jos sen tekee itse niin rahaakaan ei siihen hirveästi kulu.
Edit. Ja tietysti jos ei tule vika jatkuvasti päälle niin sillä öljynvaihdolla voi mahdollisesti pitkittää väistämätöntä eli saada lisäaikaa ettei ehkä tarvitse miettiä asiaa kuin vasta ensi kesänä.
Powematicci on ainakin paikka joka tietää mitä tekee, että ei ainakaan siitä pitäisi jännittää.Paikallinen AD-autokorjaamo sanoi, että voivat vaihtaa, mutta kannattaa soittaa ensin lafkaan, joka korjaa automaattivaihteistoja työkseen. Sanoi myös, että kannattaa panostaa alkuperäisiin solenoideihin. Soitin muutamaan eri paikkaan, joista viimeisin (Powermatic) oli hyödyllisin. Hintaa tuhat euroa sisältäen vaihtotyön, solenoidit, tiivisteen ja öljyt. 800 euroa jos tuon omat osat (esim. juuri tuo 155 euron paketti). Mietin tässä nyt sitten, että kannattaako maksaa touhutonni hommasta, vai voiko penniä venyttää ja vaihdattaa vaikkapa tuossa AD-korjaamolla nuo solenoidit. Heilläkin varmaan se muutaman tunnin homma ja tuntitaksa muistaakseni vajaa 80 euroa.
Jos vaihdossa menee neljä tuntia, on 4 * 80 = 320 € plus solenoidisarja 155 €. Vai kannattaako kaivaa kuvetta puolet enemmän ja ajaa Vantaalle vaihtamaan?
Kyllähän tuo Powermatic on varmaan se varmin vaihtoehto. AD korjaamoja on monenlaisia kokemuksia on monenlaista itsellä ja tutuilla. Mutta ne on kuitenkin taitaa olla yrittäjä vetoisia ettei voi sen tarkemmin sanoa osaavatko vaiko ei. Tosin itse vaihtotyö ei kovin kummoinen ole itsekään tehtynä joten uskoisin jos jokseenkin hyvämaineinen korjaamo niin varmasti saavat kuntoon. Mutta nämä nyt on näitä säästääkö oikeassa paikassa vaiko kannattaako maksaa enemmän varmasti osaavalle??Paikallinen AD-autokorjaamo sanoi, että voivat vaihtaa, mutta kannattaa soittaa ensin lafkaan, joka korjaa automaattivaihteistoja työkseen. Sanoi myös, että kannattaa panostaa alkuperäisiin solenoideihin. Soitin muutamaan eri paikkaan, joista viimeisin (Powermatic) oli hyödyllisin. Hintaa tuhat euroa sisältäen vaihtotyön, solenoidit, tiivisteen ja öljyt. 800 euroa jos tuon omat osat (esim. juuri tuo 155 euron paketti). Mietin tässä nyt sitten, että kannattaako maksaa touhutonni hommasta, vai voiko penniä venyttää ja vaihdattaa vaikkapa tuossa AD-korjaamolla nuo solenoidit. Heilläkin varmaan se muutaman tunnin homma ja tuntitaksa muistaakseni vajaa 80 euroa.
Jos vaihdossa menee neljä tuntia, on 4 * 80 = 320 € plus solenoidisarja 155 €. Vai kannattaako kaivaa kuvetta puolet enemmän ja ajaa Vantaalle vaihtamaan?
Kysytkin vieläKatsastuksesta pamahti hylky 20 vuotiaalle Civicille. Auto vaatisi ruostekorjausta (pohja ja takapyörän kaari). Lisäksi molemmat renkaat olisi uusissa eikä ilmastointi toimi (näistä ei mainittu katsastuksessa, mutta ovat kustannuksia). Mittarissa on 300 000. Alkaakohan olla sellainen tapaus, että kannattaisi suosilla vaan romuttaa ja katsella tilalle jotain uutta? Kyseessä on siis talouden kakkosauto, joten akuuttia hätää ei olisi mitään ostaa tilalle. Nouseekohan ruostekorjauksen hinta miten helposti esim. päältä 500 euron? Mitään tekijää tälle ei ole edes tiedossa, niin pitäisi alkaa summamutikassa soitella firmoja läpi.
Kysytkin vielä
Kysytkin vielä
Laita vaikka nettiautoon myyntiin vikalistan kanssa. Kyllä sen joku varmasti ostaa ja osaa itse hitsailla korjaukset.Alkaakohan olla sellainen tapaus, että kannattaisi suosilla vaan romuttaa ja katsella tilalle jotain uutta? Kyseessä on siis talouden kakkosauto, joten akuuttia hätää ei olisi mitään ostaa tilalle. Nouseekohan ruostekorjauksen hinta miten helposti esim. päältä 500 euron? Mitään tekijää tälle ei ole edes tiedossa, niin pitäisi alkaa summamutikassa soitella firmoja läpi.
Ilmeisesti siis kyllä. Olen näistä aika pihalla, kun itselläni ei mitään remonttitaitoa ole. Rahallista arvoa autolla ei ole, mutta käyttöarvoa kyllä. Siinä mielessä arveluttaa, että jos auton vaihtaakin, niin onkohan heti sama edessä. Tälle käytölle ei kuitenkaan mitään kovin uutta kannata ostaa.
Jos vain on kauppakirja tehty ja ostajan henkilöllisyys tarkastettu, niin tuo "todisteleminen" on hyvin helppo ja nopea hoitaa. Ihan totta, että kyllä auton myymisessä omat juttunsa on, ei se raha ihan itsestään tässäkään lajissa tule, kyllä se usein kuitenkin ihan hyvin leiville lyö verrattuna siihen, että jättää liikkeeseen vaihdossa tai vie romuksi.Tästä tuskin kovin montaa satasta saa. Tosiaan ilmastointi on sökönä ja samoin ikkunoiden sähköissä jotain häikkää. Ruostetta on muutenkin kuin nuo mistä nyt tuli katsastuksessa hylky (helmoissa, takakontissa jne..). Pari halpaa rotteloa on tullut myytyä ja ei mitään kovin mukavia kokemuksia. Molemmilla kerroilla ostaja jätti auton rekisteröimättä omiin nimiinsä eli itselleni kertyi vaivaa, kun sai mennä todistelemaan asiaa katsastuskonttorille. Toisella kerralla myös ostaja oli aivan helvetin humalassa (oli kuski mukana). Tällaisten kanssa kun saa säätää, niin ihan vakavissana pitää miettiä, että onko sen parin satasen arvoista.
Missäpäin tää Honda on?Tästä tuskin kovin montaa satasta saa. Tosiaan ilmastointi on sökönä ja samoin ikkunoiden sähköissä jotain häikkää. Ruostetta on muutenkin kuin nuo mistä nyt tuli katsastuksessa hylky (helmoissa, takakontissa jne..). Pari halpaa rotteloa on tullut myytyä ja ei mitään kovin mukavia kokemuksia. Molemmilla kerroilla ostaja jätti auton rekisteröimättä omiin nimiinsä eli itselleni kertyi vaivaa, kun sai mennä todistelemaan asiaa katsastuskonttorille. Toisella kerralla myös ostaja oli aivan helvetin humalassa (oli kuski mukana). Tällaisten kanssa kun saa säätää, niin ihan vakavissana pitää miettiä, että onko sen parin satasen arvoista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.