Tossa näkyy olevan sangen mielenkiintoiset ohjeet sen adaptaation nollaukseen kotikonstein. Mutta ei se varmaan ota jos ei anna kokeilla.
Sen verran opiskelin itse tuota adaptaatiota, että se nyt ei sinänsä opettele kuljettajan ajotapoja, joskin jossain määrin tätäkin tapahtuu. Sen sijaan se pyrkii sopeuttamaan vaihteistoa terävien vaihtojen ja oletettavasti juurikin tämän CVT:n kohdalla tuollaisen heilumisen osalta.
Omaan V70:iin vaihtelin kesän aikana vaihteistoöljyt ja nollasin itsekin adaptaation VIDAlla. Ainakaan sellaisia ikäviä runttauksia vaihteisto ei ole tuon jälkeen tehnyt esim. pakille vaihdettaessa. Aiemmin tuntui ajoittain aina pahalta kun laatikko runttasi pakin päälle katokseen peruuttaessa.
Adaptaatiota ei ole toki pakko nollata öljynvaihdon yhteydessä, mutta ainakin, jos auto on ollut muiden ajossa, niin ei siitä näytä suuremmin haittaakaan olevan. 16v vanha Geartronic tuntuu toimivan nyt oikein nätisi ja pehmeästi, kun laatikossa on uudet öljyt ja sopeuttamiset nollattu.
Toivotaan että korjaantuu noinkin pienillä toimenpiteillä. Voi parhaimmillaan säästää varaiaattoriremontilta, joka noissa näyttää sitten lopulta porsivan.