- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 2 128
Motin vaihtoa seattiin. Viime syksynä tuli kolme kankea pihalle lohkon takaosasta motarille kiihdyttäessä. Rikkoutumisen syy taisi olla juuttuvasiipinen VNT turbo joka ahtoi liikaa painetta koneelle pienillä kierroksilla ja kankien isommat päät varmaan löystyi ja öljynpaineet katosivat.
Rikkoutuminen siis tapahtui noin 10tkm uuden turbon ja jakopään vaihdon jälkeen, ei ole halpaa tämä harrastaminen.
Purkuautosta löytyi 900€ vähemmän ajettu motti ja parin kuukauden mietinnän jälkeen piti laittaa ostohousut jalkaan.
Nyt on vanha kone enää muutamalla pultilla kiinni ja uuteen vaihdetaan kaikki vaikeasti vaihdettavat tiivisteet, uusi jakopää ja turbo tuosta vanhasta motista.
Uusi motti:
Vanhan purkua:
Uuden purkua:
Ja samalla sitten tuplamassa vaihtoon, vanha on total kaput, kolisee ja kytkin näyttää siltä että sillä on kalastettu merilohta...
edit: ei kellään olisi lainata T10134 työkalua tuohon takastefan vaihtoon?
Tuskinpa sinne nyt ilmaa on niin paljoa saatu että sen takia osat menee mutkalle. Paineethan on palotapahtuman aikana ihan jotain muuta kui imutahdin lopussa. Sen sijaan epäilen että sulla on ollut välijäähdytin täynnä öljyä (vanha turbo vuotanut??) ja sitten se öljy on sieltä lähtenyt kiertoon ja männän päälle. Sitten onkin soppa valmis.