- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 653
Voi olla tukoksia. Mutta voi olla toki öljynpaineen anturi tai öljypumppu. Saako tosta vikakoodeja pihalle? Viallinen anturi voisi antaa vikakoodia.
Vikakoodien lukuun tarvitaan Nissan Consult?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi olla tukoksia. Mutta voi olla toki öljynpaineen anturi tai öljypumppu. Saako tosta vikakoodeja pihalle? Viallinen anturi voisi antaa vikakoodia.
Juu kyllä tässä tulee hankituksi kaksi levyä ja neljä palaa, mutta jäävät siten odottamaan seuraavaa levyn kieroutumista.Osia saa tietysti monesta paikasta, mutta esim. Motonet myy levyt vain pareittain.(ellei asennuspuoli ole yksilöity)
Uskoisin tuolla korjautuvan, jos vika olisi tullut renkaan vaihdon, jarruremontin tai jonkin muun yhteydessä. Nyt vika tuli yllättäen keskellä talvirengaskautta, eli kuvittelen levyn oikeasti kieroutuneen. Satulat eivät ole kelluvat, eli eivät roiku väljien tappien varassa. Molemmilta puolilta puristavan satulan rakenteessa on vähemmän väljiä paikkoja, eli kuvittelen olevan herkempi levyn kieroudelle.On kyllä mitättömän pieni heitto. Tuommoinen tulee ihan jos on pienikin roska tai ruostehippu navan ja levyn välissä. Ota levyt irti, puhdista pinnat ja hinkkaa santapaperilla kitkapinnat puhtaaksi, jos harrastuneisuutta riittää.
Varmasti, mutta silloin levyt ovat suorat. Päivittäisessä käytössä alkavaan tärinään en pidä potentiaalisena lääkkeenä, ellei ole muuten jarruja säästelevä Hybridi. Meidän tapauksessa esim. kuuman levyn saama loskasuihku on voinut saada aikaan kieroutumisen. Vaimon ajelut huolehtivat meillä jarrujen säännöllisestä käytöstä.Joskus auttaa kunnolliset jarruttelut. Parin kuukauden talviseisonnan jälkeen jarrut alkoivat täristämään, mutta muutamilla täysjarrutuksilla 100 km/h vauhdeista täristely katosi kokonaan.
Samanlaista oon huomannu oiskohan tuo 2018 vuosimallin vastaavassa, varmaan normaalia?Potilas Ford Fiesta -20, litrainen ecoboost manuaali.
Kytkinpolkimeen välittyy ajoittain hyvin herkästi värinää. Tämän huomaa jo ihan liikkeelle lähdettäessä sekä kiihdytettäessä 1, 2 tai kolmosvaihteella.
Muutoin kytkimen toiminnassa ei ole mitään normaalista poikkeavaa.
Ei ole kokemusta 3-pyttyisistä, joten ei tietoa miten nämä laitokset tärisee ja värisee.
Samanlaista oon huomannu oiskohan tuo 2018 vuosimallin vastaavassa, varmaan normaalia?
Mulla on '18 ST. Siinäkin tuntee värinää, varsinkin kun reilusti kiihdyttää. Tosin tämä tieto tuskin hirveän hyödyllinen, koska tässä autossa on kytkin jo parhaat päivänsä nähnyt. Uutena en tiedä... Mutta toimii ihan hyvin.Samanlaista oon huomannu oiskohan tuo 2018 vuosimallin vastaavassa, varmaan normaalia?
Mulla on '18 ST. Siinäkin tuntee värinää, varsinkin kun reilusti kiihdyttää. Tosin tämä tieto tuskin hirveän hyödyllinen, koska tässä autossa on kytkin jo parhaat päivänsä nähnyt. Uutena en tiedä... Mutta toimii ihan hyvin.
Sanoisin että ei tuo työkalu huono ollut. Puolat on todella piukassa tulpissa kiinni tai sitten tuo tunteeseen vaikuttaa siinä puolassa oleva joustava kumi joka tapauksessa hampaat irveessä sai vetää ja huonossa asennossa vieläpä. Ei kaduta työkalun osto vaikka en kokeillutkaan ainoatakaan irroittaa ilman sitä.Mites vaginan hihna tsi:n (1.0 ja 1.4) puolat (taitaa kyllä olla samoja ollut jo ainakin 10v), onko sillä T10530 työkalulla käyttöä? Jos kahteen autoon vaihtaa tulpat niin 7 puolaa pitää irroittaa ja työkalu maksais 30€ niin tuntuisi hintansa arvoiselta jos edes 1/2h säästää ajassa.
Ruuvarillakin vissiin saa kammettua ihan hyvin paikassaan mutta ymmärsin että koneesta riippuen joku/jotkut puolat voi olla jossain montussa ettei väliin oikeen mitään saa.
Kokemuksia/mielipiteitä?
Trouble codes:
P020200 - Cylinder 2- Injector Circuit
Intermittent
Mileage: 248091 km
Priority: 2
Malfunction frequency counter: 1
Unlearning counter: 255
Engine speed: 2351.75 1/min
Normed load value: 42.0 %
Vehicle speed: 122 km/h
Coolant temperature: 84 °C
Intake air temperature: 35 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.005 V
... ilmansuodattimen taaempi putkiklemmari kun se ei putkessa työnaikana pysynyt ja pomppasi myöskin pari kelpaa paskojen siirtoleuka pihtien välistä, tuossa myöskin liikerata oli niin pitkä että piti keksiä jotain väliin jotta täysin puristuneen klemmarin sai sellaiseen tilaan että siitä sai otettu uuden otteen niin että sem pystyi puristamaan kokonaan auki.
Vaihda takarenkaat eteen jne joskus noistarengaista hajoaa sisältä jotain jolloin vetää. Pyöräsuuntaus ei pitäs olla ongelma. Tietty leveemmät renkaat ja urat tiessä kyllä ikävästi aiheuttaa vetelyä vetääkö kokoajan jos annat mennä sen vasemmalle vai palaako jossain vaiheessa kaistan reunassa takaisin päinPieni probleema Kia Proceed GT vm 2019 kanssa. Talvirenkailla auto kulki mukavasti suoraan ja suoralla tiellä ei tarvinnut paljon ohjailla, antoi mennä vaan.
Nyt kun keväällä vaihdoin kesärenkaat alle, niin meno muuttui. Rattia täytyy suoralla tiellä pitää hieman vinossa vasemmalle päin. Muuten lähtee ojaan. Aika rasittavaa ajaa. Sellainen fiilis että pitäisi tehdä pyörien suuntaus. Mutta miksi se nyt renkaiden vaihdon jälkeen alkoi?
Ajattelin kokeilla vaihtaa eturenkaat puolelta toiselle. Tiedä sitten onko se vain turhaa?
Ilmanpaineet tarkistettu ja kaikki ok 0,1 baariin sisällä
Jäykkä kesärengas ohjaa urasta tai tien kallistuksen mukaan, puslissa voi olla myös väljää...Pieni probleema Kia Proceed GT vm 2019 kanssa. Talvirenkailla auto kulki mukavasti suoraan ja suoralla tiellä ei tarvinnut paljon ohjailla, antoi mennä vaan.
Nyt kun keväällä vaihdoin kesärenkaat alle, niin meno muuttui. Rattia täytyy suoralla tiellä pitää hieman vinossa vasemmalle päin. Muuten lähtee ojaan. Aika rasittavaa ajaa. Sellainen fiilis että pitäisi tehdä pyörien suuntaus. Mutta miksi se nyt renkaiden vaihdon jälkeen alkoi?
Ajattelin kokeilla vaihtaa eturenkaat puolelta toiselle. Tiedä sitten onko se vain turhaa?
Ilmanpaineet tarkistettu ja kaikki ok 0,1 baariin sisällä
Kaikissa renkaissa samat merkinnät.
Joko sulla on renkaiden tasapainoitus pielessä tai sitten sulla on joku renkaista viallinen, todennäköisesti se rengas mihin suuntaan auto lähtee kääntymään itsestään. Samanlainen tullut vastaan ja uusilla renkailla korjaantui. Toki jos ne renkaat on erikoisesti kuluneet niin suuntaus olisi hyvä tarkistaa myös.Pieni probleema Kia Proceed GT vm 2019 kanssa. Talvirenkailla auto kulki mukavasti suoraan ja suoralla tiellä ei tarvinnut paljon ohjailla, antoi mennä vaan.
Nyt kun keväällä vaihdoin kesärenkaat alle, niin meno muuttui. Rattia täytyy suoralla tiellä pitää hieman vinossa vasemmalle päin. Muuten lähtee ojaan. Aika rasittavaa ajaa. Sellainen fiilis että pitäisi tehdä pyörien suuntaus. Mutta miksi se nyt renkaiden vaihdon jälkeen alkoi?
Ajattelin kokeilla vaihtaa eturenkaat puolelta toiselle. Tiedä sitten onko se vain turhaa?
Ilmanpaineet tarkistettu ja kaikki ok 0,1 baariin sisällä
Kaikissa renkaissa samat merkinnät.
Vaihda takarenkaat eteen jne joskus noistarengaista hajoaa sisältä jotain jolloin vetää. Pyöräsuuntaus ei pitäs olla ongelma. Tietty leveemmät renkaat ja urat tiessä kyllä ikävästi aiheuttaa vetelyä vetääkö kokoajan jos annat mennä sen vasemmalle vai palaako jossain vaiheessa kaistan reunassa takaisin päin
Jos renkaat ovat kuluneet reunasta niin varmasti puoltaa. Käyttäisin varalta pyöränkulmien tarkastuksessa ja säädössä ja ostaisin uudet renkaat.Kyllä se jatkuvasti vetää oikealle päin elikkäs ojaan. Niin reunaan en ole antanut mennä, että olisi koskaan palannut vetely keskelle päin.
googlettelin, niin joku oli pyörien tasapainotuksella saanut korjattua.
Taidan vaihtaa etu- ja takarenkaiden paikkaa päikseen. Eli vaihdan oikean puolen takarenkaan ja oikean puolen eturenkaan paikkaa. Ja sama vasemmalle. Etkö tätä tarkoittanut?
Tässä on kolme neljästä rengasta aika paljon kuluneet sisäsyrjältään. Yksi on todella pahasti, se on takana ja sen sisäsyrjä on 4-5 cm kohdalta ihan sileä. Tiedä sitte onko syytä vai seurausta. Minulla eka kesä tämän kanssa ja renkaat olivat kuluneet saadessani auton.
Jos renkaat ovat kuluneet reunasta niin varmasti puoltaa. Käyttäisin varalta pyöränkulmien tarkastuksessa ja säädössä ja ostaisin uudet renkaat.
Jos on Leveä ja matalat kesärenkaat, niin korkeampien talvirenkaiden jäljiltä voi esiintyä vetelyä.
Eihän nuo pahalta näytä, sun orkkis kuvauksen mukaan toisessa reunassa ei pitäisi olla kulupintaa enää ollenkaan.Ei ole tietoa onko suunnattu kulumisen jälkeen vai ei. Parasta varmaan ajaa nämä loppuun ja suunnata sitten.
Tältä ne näyttää.
Vaihdoin päikseen edestä taakse. Ehkä tuli paremmaksi, ehkä vain lumevaikutus.
Ei kiinnosta rengaskaupoille mennä, kun uudet maksaa sen tonnin kai. 225/40 r 18
Eihän nuo pahalta näytä, sun orkkis kuvauksen mukaan toisessa reunassa ei pitäisi olla kulupintaa enää ollenkaan.
Bemarissa saa tuohon kuntoon ihan tehtaan camberilla.
Tietysti jos tuo ei se ole huonoin rengas ja huonoin on oikeasti sileä niin onhan sulla pyörät kulmat vituillaan.
Säätäisin heti ja pyytäisin nostamaan camberia pystyyn takaa jos renkaat tollaset, vähintään tehtaan ohjearvon äärilaitaan.
PS. Ei ne kumit tonnia maksa jos tilaat ulkomailta ja käyt veivaamassa jossain vanteelle ja ei tuollasella koolla edes merkkirenkaalla suomessa (toki 700+€ tuo on täällä).
Kyllä se jatkuvasti vetää oikealle päin elikkäs ojaan. Niin reunaan en ole antanut mennä, että olisi koskaan palannut vetely keskelle päin.
googlettelin, niin joku oli pyörien tasapainotuksella saanut korjattua.
Taidan vaihtaa etu- ja takarenkaiden paikkaa päikseen. Eli vaihdan oikean puolen takarenkaan ja oikean puolen eturenkaan paikkaa. Ja sama vasemmalle. Etkö tätä tarkoittanut?
Tässä on kolme neljästä rengasta aika paljon kuluneet sisäsyrjältään. Yksi on todella pahasti, se on takana ja sen sisäsyrjä on 4-5 cm kohdalta ihan sileä. Tiedä sitte onko syytä vai seurausta. Minulla eka kesä tämän kanssa ja renkaat olivat kuluneet saadessani auton.
Just näin, kun renkaat maksaa kikkaillenkin liki 1500€/molemmat kierros, niin tyhmää yrittää säästää 100+€ siinä ainoassa asiassa joka takaa ettei nuo kummatkin renkaat kulu normaalia nopeammin vaihtokuntoon.Sun renkaiden hintaluokassa kyllä voi olla paikallaan tehdän se suuntaus kun se ei loputa hirveitä maksa vs. renkaiden hinta.
Missä sää oot muuten säätänyt? Tuntuu nykyään olevan paikat vähissä missä asentajalla ei ole pää vinossa eli saisi ratin suoraan. Rengasliikkeet ym käyty läpi, vituttaa juosta 3 kertaa säätämässä siellä. Parhaimmat on säätäneet väärän auton arvoilla...Kyllä nuo kulmat vituillaan on jos toinen puoli oli edeltävä kuva. Minimissään camberia on niin paljon että normiajoon riittää paljon pystympi kulma. Tuo camber vaikuttaa myöskin paljon uraherkkyyteen.
Ehdottomasti kävisin säätämässä. En kyllä silti renkaita vaihtaisi kun pääkulutuspintaa on hyvin jäljellä. Ei tuo rengas toki säädönkään jälkeen enää ”optimaalisesti toimi”, mutta tuskin mitään merkittävää puoltoa silti tekee jos rengas säädetty kunnolla pystyyn. Säädön jälkeen tuollakin renkaalla uraherkkyys pitäisi olla minimaalista.
Mikä auto sulla on, esim bemari haluaa säätöön painoa sekä kuskin&hantin&takaluukkuun. Nuo kannattaa mielestäni vaatia jokaiseen autoon, vähintään kuskin paikalle 40kg. Ja katso/käy autossa sisällä ratin lukituksen jälkeen että se on mielestäsi suorassa. Mikään muu vituta enemmän kuin suoraan menevä auto jossa ratti vinossa. Tuokin pitää siis katsoa ilman omaa painoa esim takaikkunan läpi, toinen huonompi vaihtis on ottaa painot kuskin puolelta pois ja istua itte et pitä ratti halutussa asennossa kun se lukitaan ja sitten ulos& painot sisään.
Fiksussa paikassa säätö maksoi joku 6v sitte 110€ eli mitään merkkarin 200+€ hintaa ei kannata nytkään maksaa.
Ei saatana jos raidetangon nivelet vanhat ne samalla vaihtoon ennen suuntausta.ei niitä ikinä saa arvojen sisään kotikonstein kun raidetangon päitä vaihtaa. Lähelle saa muttei täydellistä. Jo se että valmistaja yleensä etuvedoissa antaa harittavan arvon kun on laskettu että ajossa silloin kulmat on oikein
Tossa huonoin rengas. Eli muutaman sentin verran täysin sileää.
Totta, ei kesärenkaat maksa niin paljon. Talvirenkaat helposti yli tonnin.
Tartuin haasteeseen ja suuntasin Vianorin sivuille. Kesärenkaat jäävät reilusti alle (699€) mutta talvirenkaissa pääsee yli tonniin (1299€)Ei noin tavalliseen kokoon saa tonnia menemään renkaisiin vaikka kuinka yrittää.
Ei talvi eikä kesä eikä edes asennettuna.
Tartuin haasteeseen ja suuntasin Vianorin sivuille. Kesärenkaat jäävät reilusti alle (699€) mutta talvirenkaissa pääsee yli tonniin (1299€)
![]()
![]()
Joku 8v sitten paikassa jossa nyt on best drive olari - ei ollut tuon niminen silloin. Ja muutama vuosi sitten JMH car service nimisessä mestassa pohjois espoossa juvanmalmilla. Molemmissa osattiin säätää oikean auton tiedoilla eli kysyttiin mikä alusta bemarissa alla jne. ymmärrettiin pystycamberin merkitys takarenkaissa.Missä sää oot muuten säätänyt? Tuntuu nykyään olevan paikat vähissä missä asentajalla ei ole pää vinossa eli saisi ratin suoraan. Rengasliikkeet ym käyty läpi, vituttaa juosta 3 kertaa säätämässä siellä. Parhaimmat on säätäneet väärän auton arvoilla...
Service Boxista sai joku vuosi sitten muutamalla eurolla ladata korjausohjeita niin paljon kuin ehti:Onko vinkkiä mistä löytyy Pösön räjäytyskuvia? 5008 vetoniveliä katselen ja ainakin 3 eri mallia löytyy
Onko vinkkiä mistä löytyy Pösön räjäytyskuvia? 5008 vetoniveliä katselen ja ainakin 3 eri mallia löytyy
Jaa sellainenkin mahdollisuus on? Selviääkö purkamatta?Kannattaa katsoa, ettei ole yhtä puuta koko vetarin kanssa. Sitten se on kalliimpi juttu
Jaa sellainenkin mahdollisuus on? Selviääkö purkamatta?
2010, 2.0hdi manuaali
En ole itse kokeillut mutta toimiva anturi tikittää/naksuttaa kun toimimaton on (yllättäen) mykkä.pari vikaa kiinnostas laittaa pösössä, parkkitutkat ei toimi niin onko tohon jotain halvempaa konstia käydä noi sensorit läpi kun asianmukainen diagnostiikkalaite?
ja sitten rengaspaineseuranta kans valittaa että ei voi mitata, kahdet renkaat on antureilla mutta molemmat valittaa, toisessa sarjassa pitäs olla kaikki 4 anturia ehjät aika varmasti.
En ole itse kokeillut mutta toimiva anturi tikittää/naksuttaa kun toimimaton on (yllättäen) mykkä.
pari vikaa kiinnostas laittaa pösössä, parkkitutkat ei toimi niin onko tohon jotain halvempaa konstia käydä noi sensorit läpi kun asianmukainen diagnostiikkalaite?
ja sitten rengaspaineseuranta kans valittaa että ei voi mitata, kahdet renkaat on antureilla mutta molemmat valittaa, toisessa sarjassa pitäs olla kaikki 4 anturia ehjät aika varmasti.