Puuh. Pitää laittaa vettä tonne ja toivoo että ei mitään ole käyny.
Oliko tyyris remppa?
Länsi-Auto pyysi pelkästä kannentiivisteen vaihdosta (jakopäänhihna vaihtuu myös samalla) 1800 euroa. Ei tullut kauppoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puuh. Pitää laittaa vettä tonne ja toivoo että ei mitään ole käyny.
Oliko tyyris remppa?
Ei se mun mielestä lorissu kun silloin kun auto oli käynnissä. Ja tossa vanhassa paskassa mitää kaskoja ole. Hinausvakuutus oli monta vuotta mutta kun sitä ei kertaakaan tarvinnut..En kyllä ajaisi viittäkään kilometriä, ainakaan jos löytyy osakasko, jolla hinauttaa ilmaiseksi pajalle. Jos lorisee paineistamatta, niin vuoto on merkittävä ja viisikin kilsaa voi olla koneen loppu...
2002 vanha rouva Citroen C5 sai leiman ongelmitta, mutta heti katsatuksen jälkeen päätti pakoputken jousto-osa terminoida itsensäOsa on halpa ebaysta, vittumainen vaan vaihtaa kun ei omaa hitsikonetta.
Jätä ainakin nestesäiliön korkki löysälle, niin ei tee painetta.Ei se mun mielestä lorissu kun silloin kun auto oli käynnissä. Ja tossa vanhassa paskassa mitää kaskoja ole. Hinausvakuutus oli monta vuotta mutta kun sitä ei kertaakaan tarvinnut..![]()
Äsken jätin huoltoon. Ennen lähtöä vettä tankkiin ja lorisi jostain pois vaikka ei käynnissä. N. 5km ajoa ja kerran täytin matkalla mutta mikään valo ei syttyny eikä mooottorin lämpö noussu mittarin mukaan puoliväliä korkeammalle. Soitteleevat kun tutkivat.Jätä ainakin nestesäiliön korkki löysälle, niin ei tee painetta.
Toisaalta jos nesteet karkaa niin se lämpömittari ei välttämättä näytä enää mitään. Sitä nesteen lämpöähän siinä tarkkaillaan.Äsken jätin huoltoon. Ennen lähtöä vettä tankkiin ja lorisi jostain pois vaikka ei käynnissä. N. 5km ajoa ja kerran täytin matkalla mutta mikään valo ei syttyny eikä mooottorin lämpö noussu mittarin mukaan puoliväliä korkeammalle. Soitteleevat kun tutkivat.
Jep, kaveri sano että jos mittari on tapissa tai ei nouse niin syytä huoleen. Tässä se nousi ihan normaalisti puolenvälin paikkeille kuten aina mutta ei siitä ylemmäks eikä alemmaks. Ehkä vähän normaalia nopeammin meni siihen puoleenväliin mutta ei sen kummempaa. Ja aamulla moottorinlämmöt näytti ihan normaalia sen 25km ajon aikana mikä aamulla oli.Toisaalta jos nesteet karkaa niin se lämpömittari ei välttämättä näytä enää mitään. Sitä nesteen lämpöähän siinä tarkkaillaan.
No siinä saa sen liitosholkin koneen suuntaan mukaan valmiiksi hitsattuna. Tuo on tässä mallissa lambdan sijoituksen takia ihan perseestä vaihtaa, tilaa hitseille ei juuri ole. Lambda on ihan jouston juuressa. Ja kuten sanoin, niin ei ole omaa konetta, niin -1 hitsi on positiivinen asia. Aikaa odottaa on, mätänetin joustoihin nähden hintaeroa ei ole. Olis tyhmää ostaa irtojousto, kun puolivalmisteen saa kotiovelle käytännössä samalla hinnalla.Melko turhaa tilata joustoja mistään ebay ku suomestaki maksaa ehkä jopa kympin
No siinä saa sen liitosholkin koneen suuntaan mukaan valmiiksi hitsattuna. Tuo on tässä mallissa lambdan sijoituksen takia ihan perseestä vaihtaa, tilaa hitseille ei juuri ole. Lambda on ihan jouston juuressa. Ja kuten sanoin, niin ei ole omaa konetta, niin -1 hitsi on positiivinen asia. Aikaa odottaa on, mätänetin joustoihin nähden hintaeroa ei ole. Olis tyhmää ostaa irtojousto, kun puolivalmisteen saa kotiovelle käytännössä samalla hinnalla.
e: Mätänetin valmispalikka oli kyllä huvittavat 90 €. Käytännössä sekin vaan koneen pään holkki+jousto.
Riippuu niin paljon osasta ja asuinpaikasta, että ihan turha yleistää. On niitä helvetin kalliita varaosaliikkeitäkin. Tämän osan osalta mätänet oli kallis. Monessa muussa asiassa ihan turha lähteä johonkin ei-oota myymään paskasti auki olevaan varaosaliikkeeseen ihmettelemään, jos mätänetissä on saman valmistajan sama osa tolkulliseen hintaan.Motonet aika kaukana halvasta yleensäkkin, varaosaliikkestä osat paljo halvemmat ku motonetistä.
Riippuu niin paljon osasta ja asuinpaikasta, että ihan turha yleistää. On niitä helvetin kalliita varaosaliikkeitäkin. Tämän osan osalta mätänet oli kallis. Monessa muussa asiassa ihan turha lähteä johonkin ei-oota myymään paskasti auki olevaan varaosaliikkeeseen ihmettelemään, jos mätänetissä on saman valmistajan sama osa tolkulliseen hintaan.
60 euron (vs. mätänet) säästön eteen jaksaa sen verran tehdä töitä, että tilaa puolivalmisteen ebays persettä penkistä nostomatta. Mutta en nyt helvetissä lähde etsimään varaosaliikkeestä jotain sopivaa geneeristä jousto-osaa, rällököi vanhasta laippaa irti ja tee ylimääräisiä hitsejä sen takia, että ehkä saatan säästä extra 5-10 euroa. Ei sitten pienintäkään tolkkua.
Toki, onhan tuo mätänetin pätkä joku "fenno" osa. Mut miksi helvetissä mä lähtisin etsimään moista varaosaliikkeistä, kun homma hoitui Saksan ebayssa viidessä minuutissa ja hinta melko varmasti vielä alle sen, mitä varaosaliikkeessä olis joutunut kärsimään? Ebayko tässä se ongelma on, väärin ostettu kun oli liian helppoa ja halpaa?Ihan yhtälailla sen valmiin putken saa varaosaliikkeestäkin jos semmosia saa ebaykin.
Toki, onhan tuo mätänetin pätkä joku "fenno" osa. Mut miksi helvetissä mä lähtisin etsimään moista varaosaliikkeistä, kun homma hoitui Saksan ebayssa viidessä minuutissa ja hinta melko varmasti vielä alle sen, mitä varaosaliikkeessä olis joutunut kärsimään? Ebayko tässä se ongelma on, väärin ostettu kun oli liian helppoa ja halpaa?
Joo, oon jakamassa moisia tietojaRekkari/vin? Kysyn iha uteliaisuutta vaa mitä semmone maksaa aamul, noi ku onnistuu whatsapilla nykyää ei tartte ehtiä tai juosta sinne varaosaliikkeesee![]()
Joo, oon jakamassa moisia tietojaVai että ihan oikein whatsappilla voi kysellä
Kyllä nyt kävi ebaylle huonosti.
Voit toki yv laittaa vaikkei noilla tiedoil ny varsinaisesti kukkaa mitää tee, ainaskaa vinillä.
https://www.autotex.fi/vegaz/varaosat-12752568 Mä tarttisin tälläsen jostain paikallisesta, voikko ettii?
Jotta voin käyttää tojotan alkuperäsiä tiivisteitä, korvaa siis ruosteise liitoksen joka on jo putkessa. Katalysaattori -> etuvaimenninVois välissä kysyä että miks? V panta halvempi/parempi
Jotta voin käyttää tojotan alkuperäsiä tiivisteitä, korvaa siis ruosteise liitoksen joka on jo putkessa. Katalysaattori -> etuvaimennin
Tuli tilattua ebaysta alkuperäinen osa (Hyundai mobis). Myyjä tarkisti sopivuuden, hintaa kuluineen kotiovelle tuotuna 200€. Osa tuli Koreasta 9 päivässä, joten nopeaa oli. Ja tällähetkellä autokin toimii. Tarvikeosa olisi paikallisessa korjaamossa ollut 346€ + työt.Kyselin jo varaosista toisessa ketjussa. Nyt olen yrittänyt etsiä OEM osaa, mutta varaosanumero aiheuttaa epävarmuutta. Eli osassa (kaasuläppäkotelo) OEM-koodi on "35100-2A900". Osassa on myös toinen numerosarja, joka omassa on "5WY9178A", mutta enemmän löytyy varaosia jossa tuo sarja on "5WY9174D" tai "5WY9174E".
Mikähän tuo toinen eriävä numerosarja on ja vaikuttaakohan toimivuuteen jos se ei ole sama? Muuten osat näyttää samanlaisilta kyllä. Yrittän Googlen avulla selvittää, mutta en saa selkoa. Ja kun etsii, niin menee hermot kun ensimmäiset kymmenen sivua on tyyliin autodocia.... Osaisiko joku auttaa?
Tänään tuli soitto korjaajalta ja sano että joku kotelo (oliskohan termostaatin) tai jotain oli haljennut ja siellä oli vuoto. Uusi osa n.60e ja vaihto satasen luokkaa. Huh sentään että helpotti että ei näillä näkemin tuon vakavampaa. Seuraava kyssäri on että saanko autoa vapuks vai vasta vapun jälkeen.. no ihan sama jos vaan tolla summalla selviää.Jahas, mikänä Mazdaan iski.
Työmatkalla ei mitään normaalista poikkeavaa kuin että huomasin että lämmitys ei toimi. Moottorin lämmöt näytti normaalia mutta lämppäri ei puske lämmintä.
No pääsin töihin niin huomaan että konehuoneesta tule kevyttä savua, tai ehkä pikemminkin höyryä koska ei haissut miltään ja kuului suhinaa, en tiedä johtuiko se jonkin nesteen joutumisesta kuumalle vai putkirikosta.
Kuskinpuolelta konetta. Samoin näen että siellä on joku konehuoneessa kuskinpuolella on vuotanut koska märkää. Ei haise öljy eikä bensa.
Kävin äsken starttaamassa eikä ongelmia noin muuten, moottorin lämmöt normaalit (puolen tunnin ajon jäikeiset) ei varoitusvaloja eikä alkanut heti savuttamaan vaan ihan normaalisti kävi.
Mikähän tossa on? Joku jäähdytysletku poikki?
Ironista kyllä tulin tänään autolla töihin koska pitää viedä auto ilmastoihhin perushuoltoon ja täyttöön ja öljynvaihtoon. Samalla voivat varmaan vilkaista mikä siellä on kodahtanut, mutta onko jotain arvailuita?
Mazda 6 -08 Bensa
Ja kun saat auton ajoon seurailet että vedet ja öljyt pysyy paikallaan. Aluksi ihan päivittäin.Tänään tuli soitto korjaajalta ja sano että joku kotelo (oliskohan termostaatin) tai jotain oli haljennut ja siellä oli vuoto. Uusi osa n.60e ja vaihto satasen luokkaa. Huh sentään että helpotti että ei näillä näkemin tuon vakavampaa. Seuraava kyssäri on että saanko autoa vapuks vai vasta vapun jälkeen.. no ihan sama jos vaan tolla summalla selviää.
2500, laatikko siel on paikallaa, eli suorastaan ilmanen.Alumiininen LS-pohjainen olisi kova sana. Ja tilavuuden perusteella sinne on joku sellainen menossa. Minkä verran piti Camarosta köyhtyä ilman tekniikkaa?
Ite tommosen sain lämmittämällä takaisin elävien kirjoille, maalit toki palo poisEi nyt auto mutta ruoste liittyy vahvasti. Vanha fillari missä satula ollut oikealla korkeudella vuodesta nakki. Tänään yritin säätää alemmas, no ei onnistunut. Ainoa mikä liikkuu on itse satula sivusuunnassa. CRC:ta ruikin siihen putkeen ja muutaman tunnin annoin olla. Mitä ainetta tai väkivaltaa tuohon pitäisi käyttää että saisi ruosteisen putken liikkeelle niin että saisin satulan tarvittaessa takaisin oikealle korkeudelle?
Ollut ulkoruokinnassa kauan ja halpis sellainen, mutta toimii ja päivitetty ja huollettu kuitenkin.
Ite tommosen sain lämmittämällä takaisin elävien kirjoille, maalit toki palo pois
Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila-anturi oli viallinen. Itseä kyllä vähän epäilyttää syy?Toinen auto kaipaisi korjausta. Vag 2.5 TDi V6, vm2002.
Käynnistelin autoa tänään ja ilmeisesti jäähdytysneste ei kierrä kunnolla. Jonkunlainen ilmatasku varmaankin tullut letkuihin. Eikä myöskään tule lämmintä lämmityslaitteesta.
Onkohan porukalla ehdotuksia, että miten järjestelmä ilmataan? Mielestäni moottori on vielä kunnossa, että ei olisi päässyt vielä ylikuumentumaan. Ei ole siis ajokunnossa nyt.
Käytännössä sen volkkarin lämpömittarin pitäisi pysy siinä 90c näyttämässä vaikka oikea lämpö seilaa 70-100c välillä, ellei joku vikakoodi aktivoi oikeaa näyttämää. Kannattaa katsoa mitä vikakoodit sanoo.Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila-anturi oli viallinen. Itseä kyllä vähän epäilyttää syy?
Vaihdoin siis vanhan anturin paikalleen, eikä lämmöt nousseet. Alkoi myös tulla lämpöä matkustamoon, kun vain ajoi pitemmästi, että moottori oikeastikin lämpeni.
Yksi vaihtoehto voisi olla joku pieni ilmatasku juuri tuossa lämpöanturin kohdassa? Niin nopeasti lämpömittarin lukema seilasi kun tuo uusi "viallinen" anturi oli paikoillaan.
Vertasitko alkup ja kovan Vauhtipyörän paksuutta monasti 2massa pyörä on paksumpi ja asetelman jouset eri kohdassa joten välttämättä alkup työsylinteri ei riitä tai on liian kaukana. En muista missä vehkeessä oli tällänen ongelma
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)
G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka
Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.
Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.
Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...
Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?
Toyotaan laitoin pari vuotta takaperin, ja on kestänyt, Motonetin malli. Sauman pitää olla ehdottoman puhdas, muuten se alkaa rakoilemaan jostain kohdin. Vaikeampi osuus hommassa oli saada se halpa klemmari pitämään suojakumi paikallaan. kun kyseisessä autossa suojakumi kiinnittyy navan puolelle, ei vetarissa olevalle kehälle. Kaks kertaa korjasin kiinnitystä kun se irtos navasta, kolmannella kävin hakemassa merkkiliikkeestä tukevamman klemmarinOnko kokemusta liimattavasta murroksen suojakumista? Ainakin Biltema ja Motonet myyvät parin kympin hintaan?
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)
G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka
Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.
Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.
Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...
Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)
G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka
Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.
Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.
Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...
Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?