Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Katsottiin kaverin kanssa tarkempaa ja laitettiin vettä jäähdyttimeen niin se rupes lorottamaan moottorin vierestä olevan murikan kohdalta saumasta. Vois olla vaan joku tiiviste sano kaveri.
 
En kyllä ajaisi viittäkään kilometriä, ainakaan jos löytyy osakasko, jolla hinauttaa ilmaiseksi pajalle. Jos lorisee paineistamatta, niin vuoto on merkittävä ja viisikin kilsaa voi olla koneen loppu...
 
En kyllä ajaisi viittäkään kilometriä, ainakaan jos löytyy osakasko, jolla hinauttaa ilmaiseksi pajalle. Jos lorisee paineistamatta, niin vuoto on merkittävä ja viisikin kilsaa voi olla koneen loppu...
Ei se mun mielestä lorissu kun silloin kun auto oli käynnissä. Ja tossa vanhassa paskassa mitää kaskoja ole. Hinausvakuutus oli monta vuotta mutta kun sitä ei kertaakaan tarvinnut.. :D
 
Auto valmistui korjaamolla alle kahdessa tunnissa. Lienee siis haldex-pumpun vaihto mennyt suunnitelmien mukaan. Kyllähän nuo kulut jo hetkeksi riittäisivät, toimintatonni alkaa kohta olla puolitoista. Onhan tuosta tosin jo monta paikkaa kuntoon laitettukin.
 
Ei se mun mielestä lorissu kun silloin kun auto oli käynnissä. Ja tossa vanhassa paskassa mitää kaskoja ole. Hinausvakuutus oli monta vuotta mutta kun sitä ei kertaakaan tarvinnut.. :D
Jätä ainakin nestesäiliön korkki löysälle, niin ei tee painetta.
 
Jätä ainakin nestesäiliön korkki löysälle, niin ei tee painetta.
Äsken jätin huoltoon. Ennen lähtöä vettä tankkiin ja lorisi jostain pois vaikka ei käynnissä. N. 5km ajoa ja kerran täytin matkalla mutta mikään valo ei syttyny eikä mooottorin lämpö noussu mittarin mukaan puoliväliä korkeammalle. Soitteleevat kun tutkivat.
 
Äsken jätin huoltoon. Ennen lähtöä vettä tankkiin ja lorisi jostain pois vaikka ei käynnissä. N. 5km ajoa ja kerran täytin matkalla mutta mikään valo ei syttyny eikä mooottorin lämpö noussu mittarin mukaan puoliväliä korkeammalle. Soitteleevat kun tutkivat.
Toisaalta jos nesteet karkaa niin se lämpömittari ei välttämättä näytä enää mitään. Sitä nesteen lämpöähän siinä tarkkaillaan.
 
Toisaalta jos nesteet karkaa niin se lämpömittari ei välttämättä näytä enää mitään. Sitä nesteen lämpöähän siinä tarkkaillaan.
Jep, kaveri sano että jos mittari on tapissa tai ei nouse niin syytä huoleen. Tässä se nousi ihan normaalisti puolenvälin paikkeille kuten aina mutta ei siitä ylemmäks eikä alemmaks. Ehkä vähän normaalia nopeammin meni siihen puoleenväliin mutta ei sen kummempaa. Ja aamulla moottorinlämmöt näytti ihan normaalia sen 25km ajon aikana mikä aamulla oli.
 
Melko turhaa tilata joustoja mistään ebay ku suomestaki maksaa ehkä jopa kympin
No siinä saa sen liitosholkin koneen suuntaan mukaan valmiiksi hitsattuna. Tuo on tässä mallissa lambdan sijoituksen takia ihan perseestä vaihtaa, tilaa hitseille ei juuri ole. Lambda on ihan jouston juuressa. Ja kuten sanoin, niin ei ole omaa konetta, niin -1 hitsi on positiivinen asia. Aikaa odottaa on, mätänetin joustoihin nähden hintaeroa ei ole. Olis tyhmää ostaa irtojousto, kun puolivalmisteen saa kotiovelle käytännössä samalla hinnalla.

e: Mätänetin valmispalikka oli kyllä huvittavat 90 €. Käytännössä sekin vaan koneen pään holkki+jousto.
 
Viimeksi muokattu:
No siinä saa sen liitosholkin koneen suuntaan mukaan valmiiksi hitsattuna. Tuo on tässä mallissa lambdan sijoituksen takia ihan perseestä vaihtaa, tilaa hitseille ei juuri ole. Lambda on ihan jouston juuressa. Ja kuten sanoin, niin ei ole omaa konetta, niin -1 hitsi on positiivinen asia. Aikaa odottaa on, mätänetin joustoihin nähden hintaeroa ei ole. Olis tyhmää ostaa irtojousto, kun puolivalmisteen saa kotiovelle käytännössä samalla hinnalla.

e: Mätänetin valmispalikka oli kyllä huvittavat 90 €. Käytännössä sekin vaan koneen pään holkki+jousto.

Motonet aika kaukana halvasta yleensäkkin, varaosaliikkestä osat paljo halvemmat ku motonetistä.
 
Motonet aika kaukana halvasta yleensäkkin, varaosaliikkestä osat paljo halvemmat ku motonetistä.
Riippuu niin paljon osasta ja asuinpaikasta, että ihan turha yleistää. On niitä helvetin kalliita varaosaliikkeitäkin. Tämän osan osalta mätänet oli kallis. Monessa muussa asiassa ihan turha lähteä johonkin ei-oota myymään paskasti auki olevaan varaosaliikkeeseen ihmettelemään, jos mätänetissä on saman valmistajan sama osa tolkulliseen hintaan.

60 euron (vs. mätänet) säästön eteen jaksaa sen verran tehdä töitä, että tilaa puolivalmisteen ebays persettä penkistä nostomatta. Mutta en nyt helvetissä lähde etsimään varaosaliikkeestä jotain sopivaa geneeristä jousto-osaa, rällököi vanhasta laippaa irti ja tee ylimääräisiä hitsejä sen takia, että ehkä saatan säästä extra 5-10 euroa. Ei sitten pienintäkään tolkkua.
 
Riippuu niin paljon osasta ja asuinpaikasta, että ihan turha yleistää. On niitä helvetin kalliita varaosaliikkeitäkin. Tämän osan osalta mätänet oli kallis. Monessa muussa asiassa ihan turha lähteä johonkin ei-oota myymään paskasti auki olevaan varaosaliikkeeseen ihmettelemään, jos mätänetissä on saman valmistajan sama osa tolkulliseen hintaan.

60 euron (vs. mätänet) säästön eteen jaksaa sen verran tehdä töitä, että tilaa puolivalmisteen ebays persettä penkistä nostomatta. Mutta en nyt helvetissä lähde etsimään varaosaliikkeestä jotain sopivaa geneeristä jousto-osaa, rällököi vanhasta laippaa irti ja tee ylimääräisiä hitsejä sen takia, että ehkä saatan säästä extra 5-10 euroa. Ei sitten pienintäkään tolkkua.

Ihan yhtälailla sen valmiin putken saa varaosaliikkeestäkin jos semmosia saa ebaykin.
 
Ihan yhtälailla sen valmiin putken saa varaosaliikkeestäkin jos semmosia saa ebaykin.
Toki, onhan tuo mätänetin pätkä joku "fenno" osa. Mut miksi helvetissä mä lähtisin etsimään moista varaosaliikkeistä, kun homma hoitui Saksan ebayssa viidessä minuutissa ja hinta melko varmasti vielä alle sen, mitä varaosaliikkeessä olis joutunut kärsimään? Ebayko tässä se ongelma on, väärin ostettu kun oli liian helppoa ja halpaa?
 
Toki, onhan tuo mätänetin pätkä joku "fenno" osa. Mut miksi helvetissä mä lähtisin etsimään moista varaosaliikkeistä, kun homma hoitui Saksan ebayssa viidessä minuutissa ja hinta melko varmasti vielä alle sen, mitä varaosaliikkeessä olis joutunut kärsimään? Ebayko tässä se ongelma on, väärin ostettu kun oli liian helppoa ja halpaa?

Rekkari/vin? Kysyn iha uteliaisuutta vaa mitä semmone maksaa aamul, noi ku onnistuu whatsapilla nykyää ei tartte ehtiä tai juosta sinne varaosaliikkeesee o_O
 
Rekkari/vin? Kysyn iha uteliaisuutta vaa mitä semmone maksaa aamul, noi ku onnistuu whatsapilla nykyää ei tartte ehtiä tai juosta sinne varaosaliikkeesee o_O
Joo, oon jakamassa moisia tietoja :tup: Vai että ihan oikein whatsappilla voi kysellä :D Kyllä nyt kävi ebaylle huonosti.
 
Jotta voin käyttää tojotan alkuperäsiä tiivisteitä, korvaa siis ruosteise liitoksen joka on jo putkessa. Katalysaattori -> etuvaimennin

Juuh näin arvelinki mutta v panta kun ei tarvihe mitään tiivisteitä ja maksaa liekkö pari kymppiä.
Toki jos joku museocarina kyseessä ni sit ehkä eri asia.
 
Kyselin jo varaosista toisessa ketjussa. Nyt olen yrittänyt etsiä OEM osaa, mutta varaosanumero aiheuttaa epävarmuutta. Eli osassa (kaasuläppäkotelo) OEM-koodi on "35100-2A900". Osassa on myös toinen numerosarja, joka omassa on "5WY9178A", mutta enemmän löytyy varaosia jossa tuo sarja on "5WY9174D" tai "5WY9174E".

Mikähän tuo toinen eriävä numerosarja on ja vaikuttaakohan toimivuuteen jos se ei ole sama? Muuten osat näyttää samanlaisilta kyllä. Yrittän Googlen avulla selvittää, mutta en saa selkoa. Ja kun etsii, niin menee hermot kun ensimmäiset kymmenen sivua on tyyliin autodocia.... Osaisiko joku auttaa?
Tuli tilattua ebaysta alkuperäinen osa (Hyundai mobis). Myyjä tarkisti sopivuuden, hintaa kuluineen kotiovelle tuotuna 200€. Osa tuli Koreasta 9 päivässä, joten nopeaa oli. Ja tällähetkellä autokin toimii. Tarvikeosa olisi paikallisessa korjaamossa ollut 346€ + työt.
 
Jahas, mikänä Mazdaan iski.

Työmatkalla ei mitään normaalista poikkeavaa kuin että huomasin että lämmitys ei toimi. Moottorin lämmöt näytti normaalia mutta lämppäri ei puske lämmintä.

No pääsin töihin niin huomaan että konehuoneesta tule kevyttä savua, tai ehkä pikemminkin höyryä koska ei haissut miltään ja kuului suhinaa, en tiedä johtuiko se jonkin nesteen joutumisesta kuumalle vai putkirikosta.
Kuskinpuolelta konetta. Samoin näen että siellä on joku konehuoneessa kuskinpuolella on vuotanut koska märkää. Ei haise öljy eikä bensa.

Kävin äsken starttaamassa eikä ongelmia noin muuten, moottorin lämmöt normaalit (puolen tunnin ajon jäikeiset) ei varoitusvaloja eikä alkanut heti savuttamaan vaan ihan normaalisti kävi.

Mikähän tossa on? Joku jäähdytysletku poikki?

Ironista kyllä tulin tänään autolla töihin koska pitää viedä auto ilmastoihhin perushuoltoon ja täyttöön ja öljynvaihtoon. Samalla voivat varmaan vilkaista mikä siellä on kodahtanut, mutta onko jotain arvailuita?

Mazda 6 -08 Bensa
Tänään tuli soitto korjaajalta ja sano että joku kotelo (oliskohan termostaatin) tai jotain oli haljennut ja siellä oli vuoto. Uusi osa n.60e ja vaihto satasen luokkaa. Huh sentään että helpotti että ei näillä näkemin tuon vakavampaa. Seuraava kyssäri on että saanko autoa vapuks vai vasta vapun jälkeen.. no ihan sama jos vaan tolla summalla selviää.
 
Tänään tuli soitto korjaajalta ja sano että joku kotelo (oliskohan termostaatin) tai jotain oli haljennut ja siellä oli vuoto. Uusi osa n.60e ja vaihto satasen luokkaa. Huh sentään että helpotti että ei näillä näkemin tuon vakavampaa. Seuraava kyssäri on että saanko autoa vapuks vai vasta vapun jälkeen.. no ihan sama jos vaan tolla summalla selviää.
Ja kun saat auton ajoon seurailet että vedet ja öljyt pysyy paikallaan. Aluksi ihan päivittäin.
 
Ensi viikolla katsastus ja tänään oli huolto. Kaikkea pientä kivaa laitettiin uusiksi kuten hihnoja, levyjä, jousia, suodattimia ja yksi säädin. Laskua kertyi vajaat 1600 € :lol:
 
Alumiininen LS-pohjainen olisi kova sana. Ja tilavuuden perusteella sinne on joku sellainen menossa. Minkä verran piti Camarosta köyhtyä ilman tekniikkaa?
 
Alumiininen LS-pohjainen olisi kova sana. Ja tilavuuden perusteella sinne on joku sellainen menossa. Minkä verran piti Camarosta köyhtyä ilman tekniikkaa?
2500, laatikko siel on paikallaa, eli suorastaan ilmanen.
Z28 vielä, ollu 5.7tpi

Ja juuh 5.3 lässy sinne menos ku niitä tos nurkis jokunen on viel ylimääräsenä.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen auto kaipaisi korjausta. Vag 2.5 TDi V6, vm2002.

Käynnistelin autoa tänään ja ilmeisesti jäähdytysneste ei kierrä kunnolla. Jonkunlainen ilmatasku varmaankin tullut letkuihin. Eikä myöskään tule lämmintä lämmityslaitteesta.

Onkohan porukalla ehdotuksia, että miten järjestelmä ilmataan? Mielestäni moottori on vielä kunnossa, että ei olisi päässyt vielä ylikuumentumaan. Ei ole siis ajokunnossa nyt.
 
Ei nyt auto mutta ruoste liittyy vahvasti. Vanha fillari missä satula ollut oikealla korkeudella vuodesta nakki. Tänään yritin säätää alemmas, no ei onnistunut. Ainoa mikä liikkuu on itse satula sivusuunnassa. CRC:ta ruikin siihen putkeen ja muutaman tunnin annoin olla. Mitä ainetta tai väkivaltaa tuohon pitäisi käyttää että saisi ruosteisen putken liikkeelle niin että saisin satulan tarvittaessa takaisin oikealle korkeudelle?
Ollut ulkoruokinnassa kauan ja halpis sellainen, mutta toimii ja päivitetty ja huollettu kuitenkin.
 
Ei nyt auto mutta ruoste liittyy vahvasti. Vanha fillari missä satula ollut oikealla korkeudella vuodesta nakki. Tänään yritin säätää alemmas, no ei onnistunut. Ainoa mikä liikkuu on itse satula sivusuunnassa. CRC:ta ruikin siihen putkeen ja muutaman tunnin annoin olla. Mitä ainetta tai väkivaltaa tuohon pitäisi käyttää että saisi ruosteisen putken liikkeelle niin että saisin satulan tarvittaessa takaisin oikealle korkeudelle?
Ollut ulkoruokinnassa kauan ja halpis sellainen, mutta toimii ja päivitetty ja huollettu kuitenkin.
Ite tommosen sain lämmittämällä takaisin elävien kirjoille, maalit toki palo pois
 
Ite tommosen sain lämmittämällä takaisin elävien kirjoille, maalit toki palo pois

Hmm... naapurilla taitaa löytyä laitteita tuohon. Pitääpä tutkailla miten on vkl kotona niin kysäisen, ropaa muutenkin kaikenlaisen romun kanssa harrastuksena.
 
Toinen auto kaipaisi korjausta. Vag 2.5 TDi V6, vm2002.

Käynnistelin autoa tänään ja ilmeisesti jäähdytysneste ei kierrä kunnolla. Jonkunlainen ilmatasku varmaankin tullut letkuihin. Eikä myöskään tule lämmintä lämmityslaitteesta.

Onkohan porukalla ehdotuksia, että miten järjestelmä ilmataan? Mielestäni moottori on vielä kunnossa, että ei olisi päässyt vielä ylikuumentumaan. Ei ole siis ajokunnossa nyt.
Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila-anturi oli viallinen. Itseä kyllä vähän epäilyttää syy?

Vaihdoin siis vanhan anturin paikalleen, eikä lämmöt nousseet. Alkoi myös tulla lämpöä matkustamoon, kun vain ajoi pitemmästi, että moottori oikeastikin lämpeni.

Yksi vaihtoehto voisi olla joku pieni ilmatasku juuri tuossa lämpöanturin kohdassa? Niin nopeasti lämpömittarin lukema seilasi kun tuo uusi "viallinen" anturi oli paikoillaan.
 
Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötila-anturi oli viallinen. Itseä kyllä vähän epäilyttää syy?

Vaihdoin siis vanhan anturin paikalleen, eikä lämmöt nousseet. Alkoi myös tulla lämpöä matkustamoon, kun vain ajoi pitemmästi, että moottori oikeastikin lämpeni.

Yksi vaihtoehto voisi olla joku pieni ilmatasku juuri tuossa lämpöanturin kohdassa? Niin nopeasti lämpömittarin lukema seilasi kun tuo uusi "viallinen" anturi oli paikoillaan.
Käytännössä sen volkkarin lämpömittarin pitäisi pysy siinä 90c näyttämässä vaikka oikea lämpö seilaa 70-100c välillä, ellei joku vikakoodi aktivoi oikeaa näyttämää. Kannattaa katsoa mitä vikakoodit sanoo.

Jos ne lämmöt ei pysy ylhäällä, niin se voi olla vaikka viallinen termari. Oletan että nesteen taso on tarkistettu heti ensimmäisenä.
 
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)

G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka

Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.

Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.

Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...

Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?
 
Vertasitko alkup ja kovan Vauhtipyörän paksuutta monasti 2massa pyörä on paksumpi ja asetelman jouset eri kohdassa joten välttämättä alkup työsylinteri ei riitä tai on liian kaukana. En muista missä vehkeessä oli tällänen ongelma
 
Vertasitko alkup ja kovan Vauhtipyörän paksuutta monasti 2massa pyörä on paksumpi ja asetelman jouset eri kohdassa joten välttämättä alkup työsylinteri ei riitä tai on liian kaukana. En muista missä vehkeessä oli tällänen ongelma

Ei tullu verrattua kun käsitys ollu että nää on ihan bolt-on eikä pitäs tulla ongelmia....

Ei näyttäny siltä et loppuis kesken työsylinterin liike, tai sit se on alle millistä kiinni. Tai loppuuko sen liikeradan lopussa voima........
 
Joo itse oppinut että ne ihan boltonin voi olla muuta tulee aina valmiiks verrattu osia että toimii odotetusti tää ei kyl tietty enää auta. :(. vaikuttaa siltä kumminkin että tää uus vauhtipyörä asetelma paketti tai painelaakeri on ohuempi niin se työsylinteri ei vaan riitä irrottaa. tosin itse ehkä koittaisin jos sulla se käsi systeemi on paikallaan niin mittailla siitä kun kytkin ottaa kii niin millä kohtaa se on ja verrata työsylkyn asentoa ja sitten koittaa mitata kytkin täysin pohjassa. sen ainakin voi mittailla ettei laatikkoa tarvii irottaa. onhan se varmasti kunnolla ilmattu?. tossa sullakin niin monta muuttujaa ja jossain 1-2 heitto voi jo tehdäkin siellä haarukan päässä liikaa liikettä. joskus jossain vahvistetuissa osissa oli hauska juttu että se vipusuhde oli 1cm pielessä tms niin kytkin ei sen takia toiminut alkup osilla. tarkasta ny viel ettei siin tankossa oo säätöä ja saisko sen sillä toimimaan.jos tilanne on se että paketti on ohuempi en näe estettä että sylinterin vartta vaan jatkais. mutta mittaus paljastaa toimisko vain vartta jatkamalla.
 
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)

G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka

Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.

Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.

Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...

Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?

Ainakin poikittaiskoneen AFN 1.9 TDI:n kaksoismassa+asetelma (lienee sama kuin 1.8t?) on litteämpi paketti kuin TDI/G60 vauhtipyörä+asetelma.
 
Onko kokemusta liimattavasta murroksen suojakumista? Ainakin Biltema ja Motonet myyvät parin kympin hintaan?
 
Onko kokemusta liimattavasta murroksen suojakumista? Ainakin Biltema ja Motonet myyvät parin kympin hintaan?
Toyotaan laitoin pari vuotta takaperin, ja on kestänyt, Motonetin malli. Sauman pitää olla ehdottoman puhdas, muuten se alkaa rakoilemaan jostain kohdin. Vaikeampi osuus hommassa oli saada se halpa klemmari pitämään suojakumi paikallaan. kun kyseisessä autossa suojakumi kiinnittyy navan puolelle, ei vetarissa olevalle kehälle. Kaks kertaa korjasin kiinnitystä kun se irtos navasta, kolmannella kävin hakemassa merkkiliikkeestä tukevamman klemmarin :)
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Liima lienee syanoakrylaattia, eli pikaliimaa? Joskus aikoinaan Toyotassa kumiin tuli reikä haitarin harjan kohdalle. Eli pituussuunnassa aukesi muotin sauman kohdalta. paikkasin pikaliimalla ja polkupyörän paikalla. Kesti loppuajan mitä oli minulla. Toki asetonilla putsaus ja karhennus hiekkapaperilla ennen paikkausta.
 
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)

G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka

Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.

Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.

Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...

Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?

Siel on ilmaa varmaan kummiskin, ei oo aina nii yksselitteisiä noi kytkimien ilmaukset.
Parhaiten onnistuu paineilman kanssa, toiseks paras vaihtoehto tippakannulla jarrunestettä sylinteriltä säiliöön päin.
Pumppailemalla/valuttemella järetön tai lähes mahoton työmaa saaha kunnolla.
 
Tuli laitettua 1.8T:hen (5v 02j) (Audi TT mk1)

G60 vauhtipyörä (Jostain Ford Galaxyn 1.9 TDI:stä, osanumero täsmäsi G60 kovaan vauhtipyörään)
Sachs 883082.999645 asetelma
SACHS 1878 043 141 Kytkinlevy (G60/TDI)
Epytecin vahvistettu haarukka

Nyt tilanne on se että kytkimen ilmauksen jälkeen se ei jaksa irroittaa.

Tekaisin työsylinterin tilalle käsin veivattavan irroittimen, ja sillä saa vaihteen pois päältä.

Ongelma ei tunnu olevan työsylinterin pituudessa - vai onko sittenkin? Vierekkäin verrattuna tämä veivattava patentti on omaan silmään ihan saman pituinen äärimitassaan...

Onko muilla ollut tämmöistä ja millä ratkennut?

Ei mitään vastausta tuohon sun onglemaan, mut pitihän kommentoida kun itselläkin Mk1 TT :) 225 6 vaihteinen quattro vain :)
 
Vuoden 2012 Peugeot 208 päätti yllättää autoilijan talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, takaluukusta paljastui litimärkä pohja ja sen alta vararengas kuopasta 2 litraa sulamisvesiä. Joku tiiviste vasemmalta puolelta lamppua vuotaa. Nyt peräkontin pohja on homeessa ja heivattu muualle, vuotoon ensiavuksi pyyhkeitä. Purkaminenkin osoittautui sen verran hankalaksi, niin ei kädetön ihminen vielä saanut viritettyä edes ilmastointiteippiä. Pienen googlailun avulla näemmä muillakin ranskalaisen suunnittelun uhreilla on ollut vastaavaa ongelmaa. Hyvinhän tolla on muuten ajellut pikkumatkat. Nyt jälkikäteen pohtinut, että autossa on koko omistukseni ajan ollut lievä outo haju takana, liekö tämä syynä. En ole kovin hajuherkkä niin en sen enempää kiinnittänyt huomiota ja ei se kuskin puolella niinkään ole vaikuttanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 965
Viestejä
4 752 937
Jäsenet
77 412
Uusin jäsen
miquli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom